REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Po co nam metro na Bródno?

  7 października 2015

alt='Po co nam metro na Bródno?'

Wszystko wskazuje na to, że metro będzie gorszym połączeniem Bródna ze Śródmieściem niż tramwaje. Umieszczenie na osiedlu ostatniej stacji linii M2 może też oznaczać zastawienie go samochodami.

REKLAMA

"Metro" jest w Warszawie uznawane za cudowny środek transportu, rozwiązujący problemy komunikacyjne całych dzielnic do tego stopnia, że w rozmowach na jego temat zapomina się, że kluczem nie jest sama obecność podziemnego pociągu, ale racjonalnie zaprojektowana trasa, odpowiednie rozmieszczenie stacji i towarzysząca im infrastruktura, przede wszystkim parkingi. Przypomniało o tym 11 tys. mieszkańców Białołęki, którzy podpisali petycję za budową stacji Grodzisk, obok węzła Trasy Toruńskiej z Głębocką. Jedni domagali się budowy rozgałęzienia na Grodzisk i Bródno (metro kursowałoby wtedy dwukrotnie rzadziej i było bardzo podatne na opóźnienia), inni - rezygnacji z budowy stacji przy skrzyżowaniu Kondratowicza, Rembielińskiej i Bazyliańskiej. Czy w roku 2022 pod Bródnem będą kursować prawie puste pociągi, a na osiedlu zaroi się od samochodów, dojeżdżających do stacji ulicami Wincentego i Kondratowicza i zostawianych na trawnikach? Ich zdaniem zachodnia część Bródna ma już linię tramwajową a w całej dzielnicy Targówek nie ma miejsca na niezbędny parking P+R o odpowiedniej pojemności (na minimum 1000 samochodów). Dziś wiadomo już, że władze Warszawy nie posłuchają głosu z Białołęki i zbudują metro według aktualnego planu.

- Odcinek Dworzec Wileński - Bródno oceniam jako nieprzydatny, zwłaszcza wobec niewielkiej odległości dzielącej Bródno, Pragę Północ i Śródmieście - mówi specjalista transportu Marcin Banach. - Pasażerowie nie zyskają nic. Mogą natomiast stracić dobrze rozwiniętą sieć połączeń autobusowych, zapewniających dzisiaj bezpośredni dojazd choćby z Podgrodzia czy Ugorów do centrum, na Dworzec Wileński i ul. Targową, a także na Targówek i Zacisze. W tych relacjach metro nie będzie szybsze a niewłaściwie zaplanowanych rozwiązań nie będzie można właściwie wykorzystać. Źle zlokalizowanej trasy metra nie będzie można przenieść w inne miejsce.

Banach przypomina, że linie metra należy projektować jako możliwie proste, biegnące pod głównymi ciągami komunikacyjnymi, bo tylko wtedy inwestycja daje pasażerom realny zysk czasowy a urzędnikom możliwość przeniesienia autobusów w inną część miasta. Na Bródnie metro zaprojektowano tak, że ominie ono główne ciągi komunikacyjne i nie zastąpi ani tramwajów na Odrowąża i Rembielińskiej, ani autobusów na Wincentego. Dojazd do Śródmieścia z przystanków "Kondratowicza" i "Targówek-Ratusz" wciąż będzie szybszy - odpowiednio tramwajem i autobusem - niż metrem. Zwłaszcza że na stację metra trzeba będzie zejść o 1-2 poziomy poniżej ulicy (w Śródmieściu stacje są jeszcze głębiej).

Czy w roku 2022 pod Bródnem będą kursować prawie puste pociągi, a na osiedlu zaroi się od samochodów, dojeżdżających do stacji ulicami Wincentego i Kondratowicza i zostawianych na trawnikach?

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (27)

# Taltos2

07.10.2015 08:53

Absurdem jest już stacja Zacisze. W samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami. Zamiast przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR-Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli - blokowisk. Stacja Bródno zlokalizowana w tym miejscu, bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. CZas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy, a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej SZYBSZY będzie tramwaj. W wybranym wariancie NAJWAŻNIEJSZĄ stacją będzie Kondratowicza. A teraz proszę zamknąć oczy i wyobrazić sobie co będzie się działo na Głębockiej od S8 i Kondratowicza/Młodzieńczej od Radzymińskiej. I gdzie będą parkowały te samochody z ZB, Ząbek, Marek i Radzymina.... Bielany to przy tym będzie pikuś!

# gość

07.10.2015 11:47

słusznie, to stacja Kondratowicza będzie najbardziej obleganą.
Metro będzie budowane metodą odkrywkową, więc ul. Kondratowicza zostanie zamknięta, zniszczona i odtworzona w przekroju 1x1, o tym teraz obradują w radzie miasta. Ma być ulicą spacerową i piękną, co z tego że z gigantycznymi korkami. Co do trasy metra jaki i przebudowy Kondratowicza widzę olbrzymie braki w wyobraźni.

# fico

07.10.2015 15:23

mnie jest metro nie potrzebne. Niech oddadzą tylko 524, 506, 469 i przywrócą 500 do dworca centralnego i 127 na Włochy.

REKLAMA

# msaga

07.10.2015 16:11

Puste pociągi??? Jestem pewna, że 3/4 podróżujących obecnie zatłoczonymi tramwajami do Wileńskiego czy Gdańskiego lub autobusami chętnie się przesiądzie do tych pustych pociągów. Fajnie by było gdyby w pobliżu ostatniej stacji był parking P+R ale jeśli go nie będzie to też nic wielkiego się nie stanie. Dojadę sobie autobusem. Podejrzewam, że po oddaniu stacji ZTM dostosuje autobusy w taki sposób żeby dowoziły pasażerów do najbliższej stacji metra. A nawet nie będzie musiał się zbytnio wysilać. Z Marek przez Lewandów i Głębocką już w tej chwili dojeżdża autobus 732 właśnie do Kondratowicza. Oby tylko częściej.

# Czarna86

07.10.2015 16:44

A po co nam metro jest potrzebne

# w81

07.10.2015 17:49

Właśnie po to potrzebna jest stacja Zacisze, żeby samochody mogły parkować ludziom pod domami
#Taltos2 napisał(a) 07.10.2015 08:53
Absurdem jest już stacja Zacisze. W samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami. Zamiast przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR-Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli - blokowisk. Stacja Bródno zlokalizowana w tym miejscu, bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. CZas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy, a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej SZYBSZY będzie tramwaj. W wybranym wariancie NAJWAŻNIEJSZĄ stacją będzie Kondratowicza. A teraz proszę zamknąć oczy i wyobrazić sobie co będzie się działo na Głębockiej od S8 i Kondratowicza/Młodzieńczej od Radzymińskiej. I gdzie będą parkowały te samochody z ZB, Ząbek, Marek i Radzymina.... Bielany to przy tym będzie pikuś!

REKLAMA

# Chomik

07.10.2015 18:39

Kto ci zapłacił za takie wypociny??Mieszkańcy Białołęki??
A może sam kupiłeś tam mieszkanie?? Teraz już nie płacz.
Od lat było wiadomo jak będzie przebiegać ta nitka metra.....

# Lewandów

07.10.2015 18:49

niech budują i na Bródno, niech tylko dotrzymają terminu, bo widzę, ze to wcale nie jest takie pewne

# SONNY

07.10.2015 18:49

Po co? Po to, żeby się szybciej i bez korków przemieszczać. Sprawą oczywistą jest, że miasto nie może się zatrzymać na 2 liniach metra, tylko trzeba wybudować całą sieć (na Białołękę też jak będzie tam więcej mieszkańców). Miasto poszło na skróty projektując 2 linię metra, bo ma ona obsługiwać 3 osiedla (w tym 2 duże). Metro powinno mieć możliwie najprostszą trasę. Jak dla mnie powinni wybudować 2 osobne linie dla Bródna i Targówka, ale wiadomo, że to kosztuje.
Bródno w tej chwili jest zastawione przez samochody z Białołęki i innych podwarszawskich miejscowości. Dużo gorzej nie będzie.

REKLAMA

# AnO

07.10.2015 18:57

Jakoś na Ursynowie nie mieli tego problemu, a stacje tez są wciśnięte w osiedla. Ale fakt, przydałaby się jeszcze jedna stacja koło Toruńskiej lub Modlińskiej.

# marti

07.10.2015 20:06

ciekawe ile zapłacili "dziennikarzowi" mieszkańcy Bajłołęki za tak stronniczy artykuł??? miejsce na parking jest po drugiej stronie trasy toruńskiej - choćby po dawnym polmozbycie. nie wyobrażam sobie za to parkowania pojazdów na tej betonowej pustyni jaką jest Bajłołęka. przecież tam ulice są jednokierunkowe bo minąć się na nich trudno. a może pan "dziennikarz" kupił tam za żałosne pieniądze mieszkanie i tak jak mieszkańcy chce sobie podnieść wartość lokalu metrem???

# Kazio

07.10.2015 20:56

Stracą połączenia autobusowe ciekawe które biorąc pod uwagę brak buspasow i ciągle korki do mostu gdańskiego.

REKLAMA

# tg3179

07.10.2015 21:17

jeżeli 500 jedzie czasami godzine do gdanskiego, to jak metro moze byc wolniejsze?
do 527 nie mozna sie czasami zmieścić - i chodzi od kilku miesięcy o wiele rzadziej niż wcześniej
512 lada chwila zniknie z wincentego- jak widac metro na Bródnie to konieczność, bo obecna sytuacja jest bardzo zła

# Marek Lech

08.10.2015 07:47

Autor artykułu popełnił elementarny błąd. Pisze o pustych pociągach, a równocześnie pisze o zatłoczonych parkingach, chodnikach i trawnikach przy stacji metra. Panie Dominku. Czy wyobraża Pan sobie, że ludzie będą przyjeżdżać pod stacje metra aby wsiadać w autobusy i tramwaje?

# gość z Białołęki

08.10.2015 08:56

w punkt, nie ważne czy na Białołękę czy na Bródno, ważne by w końcu zaczęli, w moim przypadku dojazd do Kondratowicza będzie o niebo lepszą opcja niż dojazd na Dw. Wileński, tak jak to obecnie robię.
#Lewandów napisał(a) 07.10.2015 18:49
niech budują i na Bródno, niech tylko dotrzymają terminu, bo widzę, ze to wcale nie jest takie pewne

REKLAMA

# Dominik_Gadomski

08.10.2015 11:00

@Marek Lech
Nie. Wystarczy, że w porannym szczycie na Bródno przyjedzie 100-200 samochodów przyciągniętych magią metra. 100-200 samochodów to tylko 130-260 pasażerów. Metro zabiera 1450 pasażerów co 2-3 minuty.

# mieciu

09.10.2015 11:52

Ztm myśli podobnie co autor artykułu- ich myśl przewodnia po co autobusy na Bródno? Lista autobusow, które ukradzianu Bródno jest ogromna: E3, 506, 524 z tych bardziej znanych. A ostatnio ograniczono 112, a jakiś czas temu ukradziono połowe kursów 156 i 527, teraz zabiorą 512. Co jeszcze?

# gość

09.10.2015 13:22

brakuje też linii bezpośrednio z CH M1 na Żoliborz. 112 tak kręci, że jest mało atrakcyjne.

REKLAMA

# obiektywny

09.10.2015 22:14

Sexpert ma racje ze metro powinno przebiegac prosto. M1 z Ursynowa jedzie prosto, a M2 z Brodna zakrecone jak baranie rogi. Tramwaj chyba faktycznie dojedzie szybciej jak metro przez Targowek.

# Gość

10.10.2015 20:26

#kulturka88 napisał(a) 09.10.2015 15:07
zapraszam Pana eksperta do pomieszkania na Bródnie i do zobaczenia jak w tempie błyskawicy jeździ się do centrum. Codziennie dojeżdżam do dw. centralnego ok 1 h a nawet 1h 20 min ! ! ! !
Osoby takie jak Ty, powinny z dworca centralnego na Bródno jeździć koleją, do stacji PKP Toruńska. Problemem jest słabe skomunikowanie tej stacji z osiedlem. Rozbudowa linii autobusowych z PKP Toruńska i zwiększenie częstotliwości pociągów jest znacznie tańsze niż budowa absurdalnej stacji Rembielińska.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA