REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Prawie 3300 podpisów za metrem przy Trasie Toruńskiej

  21 lipca 2015

alt='Prawie 3300 podpisów za metrem przy Trasie Toruńskiej'
Auto mapki: radny Waldemar Roszak

Już niemal 3300 osób poparło petycję za przeniesieniem końcowej stacji II linii metra z Bródna na Grodzisk. To dużo czy mało?

REKLAMA

Według aktualnych planów II linia metra ma biec wielkim łukiem przez Targówek, Zacisze i Bródno, z końcową stacją przy ul. Rembielińskiej. Wielokrotnie krytykowaliśmy ten przebieg torów na łamach tustolica. "Zmieńcie plany II linii metra". Białołęka zbiera podpisy "Zmieńcie plany II linii metra". Białołęka zbiera podpisy
Mieszkańcy wschodniej Białołęki postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. W internecie pojawiła się petycja, by ostatnią stację II linii metra przenieść z Bródna na Grodzisk.
pl, "Echa Białołęckiego" i "Echa Targówka, Bródna i Zacisza" jako wyraz archaicznego planowania, nie biorącego pod uwagę obecnego kształtu nie tylko Warszawy, ale i całej aglomeracji. Końcowa stacja pośrodku Bródna, bez parkingu P+R oznacza "zalanie" tego osiedla samochodami i zerowy zysk dla pozbawionych komunikacji szynowej wschodniej Białołęki, Marek, Ząbek i Radzymina.

Od 8 lipca trwa zbiórka podpisów pod petycją w sprawie zmiany planów i budowy ostatniej stacji na Białołęce, przy Trasie Toruńskiej. W tym momencie poparło ją już prawie 3300 osób. Większość to mieszkańcy Warszawy, ale nie brakuje także głosów poparcia z Marek (ponad 200), Radzymina, Ząbek, Zielonki, Wołomina i Kobyłki. Co prawda głosów poparcia z tych miast jest niewiele, ale sama ich obecność idealnie pokazuje, jak ogromny zasięg miałby węzeł przesiadkowy przy Trasie Toruńskiej.

Czy 3300 podpisów to dużo czy mało? Na forach internetowych wiele osób narzeka, że to niewiele, ale to przecież znakomity wynik. Frekwencja w głosowaniu nad budżetem partycypacyjnym wyniosła 10%, co pokazuje realny poziom - bądźmy brutalnie szczerzy - jakiegokolwiek zainteresowania otaczającą nas rzeczywistością, dobrem wspólnym i problemami dzielnicy. Przy założeniu, że wschodnia Białołęka ma 30-40 tys. mieszkańców 3300 podpisów to już naprawdę bardzo dużo i ciężko przypomnieć sobie petycję, która zebrałaby więcej podpisów. Do tego dojdą jeszcze głosy zebrane na papierze.

Ponieważ trwa sezon urlopowy a władze miasta powinny podjąć decyzję o zmianie trasy jak najszybciej, najrozsądniej byłoby chyba zebrać symboliczne 5000 podpisów i złożyć petycję w ratuszu. Walka o 10 tys. być może jest ciekawym celem, ale przecież liczy się czas.

Dominik Gadomski

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (56)

# sieczna

21.07.2015 11:08

Przecież tu, w tych polach kapusty, nikt nie mieszka! Nikt!
Ze stacji Stare Bielany i Wawrzyszew korzysta dziennie ok. 8.000 osób dziennie.

# Taltos2

21.07.2015 11:26

Stare i Wawrzyszew to pikuś, hitem będzie stacja Zacisze W SAMYM ŚRODKU OSIEDLA DOMÓW JEDNORODZINNYCH i z uliczkami tak wąskimi, że nasze arterie na ZB to przy nich autostrady. A "eksperci" z Biura Drogownictwa twierdzą, że na ZB za mało ludzi mieszka. Toż to prokurator za niegospodarność powinien wkroczyć!

# Gość

21.07.2015 11:42

To pikuś w porównaniu z centralnym odcinkiem. Nie zmieni się nic, ale CNK, Nowy Świat i Stadion Narodowy będą świecić pustkami chyba, że zmusza ludzi się przesiadać do metra :) Z metra stacji Zacisze skorzystają tylko Ząbki.
#Taltos2 napisał(a) 21.07.2015 11:26
Stare i Wawrzyszew to pikuś, hitem będzie stacja Zacisze W SAMYM ŚRODKU OSIEDLA DOMÓW JEDNORODZINNYCH i z uliczkami tak wąskimi, że nasze arterie na ZB to przy nich autostrady. A "eksperci" z Biura Drogownictwa twierdzą, że na ZB za mało ludzi mieszka. Toż to prokurator za niegospodarność powinien wkroczyć!

REKLAMA

# Taltos2

21.07.2015 11:57

Z Zacisza NIKT nie skorzysta, bo tam nie ma nawet gdzie zaparkować samochodu. Polecam wycieczkę samochodem w tę okolice. Tam jest dużo ciaśniej, niż na Rembielińskiej.
PS. Ząbki też się tam nie przesiądą, bo tam gdzie planują stacje jeździ tylko jedno 512, a nie wcisną tam kolejnego autobusu, bo miejscowi będą protestować, że im się uliczki rozjeżdża, patrz casus Jórskiego i Gilarskiej. Nawet E-7 po południu już tam nie jeździ (a była to świetna alternatywa dla zakorkowanego lewoskrętu w Młodzieńczą)
PS. Stacje o których piszesz zapełnią się, kiedy II linia wydłuży się do dużych osiedli mieszkaniowych. I linia była od razu zatłoczona (nawet tylko do Politechniki), bo obsługiwała DUŻE osiedle odległe od centrum.

# sieczna

21.07.2015 12:13

#Taltos2 napisał(a) 21.07.2015 11:57
Z Zacisza NIKT nie skorzysta, bo tam nie ma nawet gdzie zaparkować samochodu.
jestem pewny, że ZTM puści specjalną linię z Ząbek do Zacisza (Młodzeńczą-Codzienną-Rolanda-św. Wincentego), tylko po to, żeby udowodnić, że stacja była tam potrzebna.
Po oddaniu stacji Kondratowicza Ząbki będą jechały na Bródno.

# Taltos2

21.07.2015 12:38

Byłoby to prawdopodobne, ale jak znam mentalność rodaków, to Zacisze się zapieni, że im kameralną, "ekskluzywną" dzielnicę rozjeżdżają autobusy i obcy rozdeptują - i to jeszcze z "takich" Ząbek...
A że Stacja Zacisze i Kondratowicza powstaną równocześnie, to nawet przebiegu 145 i 345 nie trzeba będzie zmieniać i to Kondratowicza będzie głównym hubem przesiadkowym, także dla Ząbek

REKLAMA

# sieczna

21.07.2015 12:41

#Taltos2 napisał(a) 21.07.2015 12:38
A że Stacja Zacisze i Kondratowicza powstaną równocześnie, to nawet przebiegu 145 i 345 nie trzeba będzie zmieniać i to Kondratowicza będzie głównym hubem przesiadkowym, także dla Ząbek
racja! źle policzyłem i wyszło mi, że Zacisze jest w tej pierwszej trójce.
Wobec tego masz rację. Z Zacisza będą korzystali tylko miejscowi, jakieś 500-1000 osób dziennie.

# Marek Lech

21.07.2015 12:51

W pobliżu projektowanej stacji Zacisze, przy Blokowej, na wysokości Mlecznej jest wielkie, puste pole przewidziane niegdyś jako rezerwa na budowę pętli autobusowej. Pętli przez kilkanaście lat nikt nie wybudował ale możliwości są.
Ulica Blokowa składa się obecnie z dwóch kawałków przedzielonych prywatnym ogrodem. Były niegdyś plany połączenia ulicy w całość ale na przeszkodzie stanęła osoba właściciela ogrodu - ówczesnego burmistrza. Połączona Blokowa połączyła by okolice ratusza z Radzymińską. Możliwości komunikacyjne są ogromne.
Pomysł aby budować stację Grodzisk połączoną z parkingiem na 1000 samochodów jest absurdalny. Wystarczy popatrzeć na dowolnej ulicy w Warszawie ile osób jedzie jednym samochodem. Z reguły jest to jedna osoba, czasem dwie. Oznacza to, że stacja metra Grodzisk obsługiwała by 1000-1200 osób. Oczywiście można by dowozić ludzi do tej stacji autobusami, ale autobusami można też ich dowozić do stacji Zacisze, Kondratowicza czy Bródno. Różnica to kilkaset metrów i 3 - 4 przystanki autobusowe na linii normalnej lub 1 na ekspresowej.

# Marek Lech

21.07.2015 13:15

W pobliżu projektowanej stacji Zacisze, przy Blokowej, na wysokości Mlecznej, jest wielki, pusty plac zarezerwowany niegdyś na pętlę autobusową. Pętli nie zbudowano przez kilkanaście lat ale możliwości są. Ulica Blokowa składa się z dwóch kawałków przedzielonych prywatnym ogrodem. Były niegdyś plany połączenia jej w całość ale na przeszkodzie stanęła osoba właściciela ogrodu - ówczesnego burmistrza. Połączona Blokowa łączyła by okolice Ratusza z Radzymińską. Możliwości komunikacyjne ogromne.
Absurdalny jest pomysł budowy stacji Grodzisk połączonej z parkingiem na 1000 samochodów. Wystarczy spojrzeć na samochody jadące po ulicach w Warszawie. Z reguły jedzie nimi 1 osoba, czasami dwie. Oznacza to że ze stacji Grodzisk korzystało by 1000-1200 osób. Oczywiście można więcej osób dowieźć autobusami ale od stacji Grodzisk do Kondratowicza jest kilkaset metrów, czyli 2-3 przystanki autobusowe zwykłych linii i 1 przystanek linii ekspresowej.
Pomysł, by zamiast ciągnąć metro do blokowiska z intensywną zabudową na teren z zabudową luźną, aby 1000 posiadaczy samochodów miało wygodę uważam za szkodliwy społecznie.

REKLAMA

# sieczna

21.07.2015 13:20

#Marek Lech napisał(a) 21.07.2015 12:51
W pobliżu projektowanej stacji Zacisze, przy Blokowej, na wysokości Mlecznej jest wielkie, puste pole przewidziane niegdyś jako rezerwa na budowę pętli autobusowej. Pętli przez kilkanaście lat nikt nie wybudował ale możliwości są.
Ulica Blokowa składa się obecnie z dwóch kawałków przedzielonych prywatnym ogrodem. Były niegdyś plany połączenia ulicy w całość ale na przeszkodzie stanęła osoba właściciela ogrodu - ówczesnego burmistrza. Połączona Blokowa połączyła by okolice ratusza z Radzymińską. Możliwości komunikacyjne są ogromne.
Pomysł aby budować stację Grodzisk połączoną z parkingiem na 1000 samochodów jest absurdalny. Wystarczy popatrzeć na dowolnej ulicy w Warszawie ile osób jedzie jednym samochodem. Z reguły jest to jedna osoba, czasem dwie. Oznacza to, że stacja metra Grodzisk obsługiwała by 1000-1200 osób. Oczywiście można by dowozić ludzi do tej stacji autobusami, ale autobusami można też ich dowozić do stacji Zacisze, Kondratowicza czy Bródno. Różnica to kilkaset metrów i 3 - 4 przystanki autobusowe na linii normalnej lub 1 na ekspresowej.
Pomysł z budową parkingu jest rzeczywiście głupi. Szczególnie to widać, gdy się spojrzy na pozostałe parkingi P+R na Okęciu, Marymoncie itp. Koszt przekracza ludzkie pojęcie a i tak nigdy nie wystarczy miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.
Rozwiązaniem optymalnym jest pętla autobusowa i przekierowanie wszystkich podmiejskich autobusów na węzeł przesiadkowy Głębocka (Grodzisk). W tej chwili sam ZTM z Marek puszcza ok. 10 pojazdów na godzinę (liczmy po 200 osób, bo zawsze jest po dach), więc mamy 2000 os./godz, do tego pewnie ze 20 "wyszkobusów", w każdym 50 osób = 1000. Do tego doliczmy tych, którzy zrezygnują z samochodów i dojadą autobusami (popyt daje podaż) do stacji metra. Zakładam kolejny 1000. Mamy 4.000 osób na godzinę w porannym szczycie, 20-30 pełnych autobusów na godzinę, co 2-3 min pełny autobus!
Gdzie pan na Zaciszu lub przy Kondratowicza to wciśnie?
Do tego doliczmy 5000 osób mieszkających w promieniu 700 m, które dojdą i 5.000 które podjadą krótkimi autobusami i mamy 20.000 osób w porannym szczycie.
Mało? No skoro chce pan te poniemieckie Diesle wpuścić na Blokowa i okolice, albo nawet na Kondratowicza, to ja już będąc pańskim sąsiadem szukałbym sobie mieszkania na Białołęce, żeby sobie podjechać do Kondratowicza.

# sieczna

21.07.2015 13:23

No i o jakiej luźnej zabudowie pan mówi? Ludzie zaglądaja sobie przez okna w talerze i pod kołdry.
Zagęszczenie mieszkańców na Derbach i Lewandowie, mimo pozostałości łąk jest kilkukrotnie wyższe niż na Zaciszu.

# sieczna

21.07.2015 13:51

Zacisze ma 14.000 mieszkańców.
Z czego trzeba odjąć mieszkańców na płd. od Jórskiego, bo oni będą mieli bliżej na Targówek II, oraz płn. zach kawałek, które będzie korzystał z Kondratowicza. Zostaje 10.000 mieszkańców. Z czego większość to emeryci, pracownicy wolnych zawodów, część dzieci. Kto z tego metra będzie korzystał, skoro Zacisze to taka wioska, gdzie wszyscy poruszają się na rowerach i wystarcza kilka autobusów na godzinę, żeby to obsłużyć???
W okolicy stacji Grodzisk mieszka 10.000 ludzi w wieku produkcyjnym. Drugie 10.000 zostaje dowiezione zbiorkomem z Marek, Wyszkowa, Radzymina i dalszej Białołęki. Za 5 lat na pozostałych wolnych łąkach przy Głębockiej powstanie kilka nowych dużych osiedli. Myślę, że spokojnie już teraz można liczyć +5.000.

REKLAMA

# Taltos2

21.07.2015 14:54

Do Lecha,
miszczu, stacja Zacisze planowana jest pod ulicą Figara, końce to ul. Rolanda i Lecha. GDZIE tu Blokowa/Mleczna, w linii prostej to około 300 metrów... Plac na rogu Mlecznej/Blokowej/Marsa jest niewielki i w dodatku na środku stoją garaże. Parking wielopoziomowy też nie wchodzi w rachubę, okolica to domki, czyli wysokość zabudowy ograniczona. A zresztą jak tam wpuścić tysiące samochodów? Wąską Blokową? Przecież miejscowi siekierę w plecy wbiją. Prosta sonda, proszę się przejść Blokową/Mleczną i spytać mieszkańców, czy chcą dużego parkingu dla przyjezdnych w tym miejscu. Tylko sprinty radzę potrenować....
PS. Stacja Grodzisk - chociaż geograficznie to Lewandów jest - wchłania ruch z S8 (czyli Marki, Ząbki, RAdzymin, Zielonka - przypominam, już ruszyła budowy obwodnicy Marek, co oznacza, że mieszkańcy tych miejscowości w parę minut ekspresówką dojechaliby do tej stacji metra), a kilkupoziomowy parking P&R można tam wybudować na więcej niż 1000 samochodów, polecam wycieczkę na Młociny. Autobusy z ZB nawet nie będą musiały przekraczać Toruńskiej. Nie ma potrzeby pilnego poszerzania Głębockiej pomiędzy CH i Kondratowicza. Zresztą, to poszerzenie i tak by nie zaszkodziło, ale gdzie tu Pan zrobi pętlę autobusową? Zawrotka dużej ilości przegubowców przez wąską Malborską wzbudzi wściekłość okolicznych mieszkańców bloków i dodatkowo zakorkuje skrzyżowanie Malborska/Głębocka - konieczność wydłużenia zielonego dla Malborskiej, a to już dziś słaby punkt i główną przyczyna zatoru. A dojdzie jeszcze inwazja prywatnych aut, patrz Bielany.
Dla mnie stacja Zacisze W TYM miejscu to rażąca niegospodarność (200-300 mln w plecy) - malutki ruch i spowolnienie czasu przejazdu dla reszty pasażerów. Jesli nawet budować w wersji do Rembielińskiej to BEZ Zacisza. Przypominam, że nawet pod Pl. Konstytucji stacji nie ma...

# gość

21.07.2015 16:49

#Gość napisał(a) 21.07.2015 11:42
:) Z metra stacji Zacisze skorzystają tylko Ząbki.
i ewentualnie Marki.
#sieczna napisał(a) 21.07.2015 12:13
jestem pewny, że ZTM puści specjalną linię z Ząbek do Zacisza (Młodzeńczą-Codzienną-Rolanda-św. Wincentego)
i z Marek skieruje tamże wszystkie "siedemsetki"
#sieczna napisał(a) 21.07.2015 12:13
tylko po to, żeby udowodnić, że stacja była tam potrzebna.

# GOŚĆ

21.07.2015 16:55

#Marek Lech napisał(a) 21.07.2015 13:15
W pobliżu projektowanej stacji Zacisze, przy Blokowej, na wysokości Mlecznej, jest wielki, pusty plac
oto głos prawdopodobnie lobbującego i powiązanego z wytyczonym na 2015 rok przebiegiem M2.

REKLAMA

# patryk7907

22.07.2015 00:00

d te korki , przemyślcie sobie , bo według mnie linia prowadzona na Bródno a nie na Głebącką to nie jest myśl przyszłościowa tylko jakiegoś ważniejszego Januszka który ma problemy z dojazdem do piekarni po bułki. Bo teraz jest fajnie ale pomyśl czy szybciej i taniej jest zrobić linie tranwajową , czy linie metra jednym wielkim zygzakiem???

# Gość

22.07.2015 06:20

Zygzakiem idzie na Bródno teraz...
#patryk7907 napisał(a) 22.07.2015 00:00
d te korki , przemyślcie sobie , bo według mnie linia prowadzona na Bródno a nie na Głebącką to nie jest myśl przyszłościowa tylko jakiegoś ważniejszego Januszka który ma problemy z dojazdem do piekarni po bułki. Bo teraz jest fajnie ale pomyśl czy szybciej i taniej jest zrobić linie tranwajową , czy linie metra jednym wielkim zygzakiem???

# Agnieszka

22.07.2015 08:31

Centrum Nauki Kopernik - to też stacja widmo - tam praktycznie nikt nie wsiada i nikt nie wysiada. Takie stacje są też na Bielanach i taka będzie na Zaciszu. Natomiast stacja Kondratowicza to dopiero będzie armagedon! Tam przyjadą całe Ząbki, Marki no i oczywiście Wschodnia Białołęka!
Ale skoro tak "najmądrzejsi" rządzą - każdy prostak powie, że końcowa stacja przy Trasie Toruńskiej to rewelacyjne rozwiązania dla wszystkich i wcale nie tylko dla Białołeki, bo stacja byłaby przy samej TT, więc tak naprawde to ilu mieszkańców miałoby do niej blisko, bez dojazdu?

REKLAMA

# gość

22.07.2015 08:45

wiemy to, że jedynym słusznym rozwiązaniem jest metro na Białołękę, ale ta obstrukcja władz miasta, władz dzielnicy Targówek, na jakieś inne podłoże i może chodzi o jakiegoś Januszka :) Nasza władza (Białołęka), zaakceptowała brak metra na Białołękę chyba jesienią 2014 r. i władze miasta już teraz na pytanie czemu nie na Białołękę machają pismem, ze władze Białołęki się na to zgodziły. Dziwne jest też to, ze władze dzielnicy Targówek do tej pory przeciwne budowie tramwaju teraz pomysł popierają. Gdzie tu logika?

# futuro

22.07.2015 08:45

Nie zdążą wykonać planów. Prędzej wojna światowa wybuchnie.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe