REKLAMA

Forum › Targówek

REKLAMA

# Taltos2

07.10.2015 08:53

Absurdem jest już stacja Zacisze. W samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami. Zamiast przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR-Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli - blokowisk. Stacja Bródno zlokalizowana w tym miejscu, bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. CZas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy, a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej SZYBSZY będzie tramwaj. W wybranym wariancie NAJWAŻNIEJSZĄ stacją będzie Kondratowicza. A teraz proszę zamknąć oczy i wyobrazić sobie co będzie się działo na Głębockiej od S8 i Kondratowicza/Młodzieńczej od Radzymińskiej. I gdzie będą parkowały te samochody z ZB, Ząbek, Marek i Radzymina.... Bielany to przy tym będzie pikuś!

# gość

07.10.2015 11:47

słusznie, to stacja Kondratowicza będzie najbardziej obleganą.
Metro będzie budowane metodą odkrywkową, więc ul. Kondratowicza zostanie zamknięta, zniszczona i odtworzona w przekroju 1x1, o tym teraz obradują w radzie miasta. Ma być ulicą spacerową i piękną, co z tego że z gigantycznymi korkami. Co do trasy metra jaki i przebudowy Kondratowicza widzę olbrzymie braki w wyobraźni.

# fico

07.10.2015 15:23

mnie jest metro nie potrzebne. Niech oddadzą tylko 524, 506, 469 i przywrócą 500 do dworca centralnego i 127 na Włochy.

REKLAMA

# msaga

07.10.2015 16:11

Puste pociągi??? Jestem pewna, że 3/4 podróżujących obecnie zatłoczonymi tramwajami do Wileńskiego czy Gdańskiego lub autobusami chętnie się przesiądzie do tych pustych pociągów. Fajnie by było gdyby w pobliżu ostatniej stacji był parking P+R ale jeśli go nie będzie to też nic wielkiego się nie stanie. Dojadę sobie autobusem. Podejrzewam, że po oddaniu stacji ZTM dostosuje autobusy w taki sposób żeby dowoziły pasażerów do najbliższej stacji metra. A nawet nie będzie musiał się zbytnio wysilać. Z Marek przez Lewandów i Głębocką już w tej chwili dojeżdża autobus 732 właśnie do Kondratowicza. Oby tylko częściej.

# Czarna86

07.10.2015 16:44

A po co nam metro jest potrzebne

# w81

07.10.2015 17:49

Właśnie po to potrzebna jest stacja Zacisze, żeby samochody mogły parkować ludziom pod domami
#Taltos2 napisał(a) 07.10.2015 08:53
Absurdem jest już stacja Zacisze. W samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami. Zamiast przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR-Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli - blokowisk. Stacja Bródno zlokalizowana w tym miejscu, bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. CZas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy, a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej SZYBSZY będzie tramwaj. W wybranym wariancie NAJWAŻNIEJSZĄ stacją będzie Kondratowicza. A teraz proszę zamknąć oczy i wyobrazić sobie co będzie się działo na Głębockiej od S8 i Kondratowicza/Młodzieńczej od Radzymińskiej. I gdzie będą parkowały te samochody z ZB, Ząbek, Marek i Radzymina.... Bielany to przy tym będzie pikuś!

REKLAMA

# Chomik

07.10.2015 18:39

Kto ci zapłacił za takie wypociny??Mieszkańcy Białołęki??
A może sam kupiłeś tam mieszkanie?? Teraz już nie płacz.
Od lat było wiadomo jak będzie przebiegać ta nitka metra.....

# Lewandów

07.10.2015 18:49

niech budują i na Bródno, niech tylko dotrzymają terminu, bo widzę, ze to wcale nie jest takie pewne

# SONNY

07.10.2015 18:49

Po co? Po to, żeby się szybciej i bez korków przemieszczać. Sprawą oczywistą jest, że miasto nie może się zatrzymać na 2 liniach metra, tylko trzeba wybudować całą sieć (na Białołękę też jak będzie tam więcej mieszkańców). Miasto poszło na skróty projektując 2 linię metra, bo ma ona obsługiwać 3 osiedla (w tym 2 duże). Metro powinno mieć możliwie najprostszą trasę. Jak dla mnie powinni wybudować 2 osobne linie dla Bródna i Targówka, ale wiadomo, że to kosztuje.
Bródno w tej chwili jest zastawione przez samochody z Białołęki i innych podwarszawskich miejscowości. Dużo gorzej nie będzie.

REKLAMA

# AnO

07.10.2015 18:57

Jakoś na Ursynowie nie mieli tego problemu, a stacje tez są wciśnięte w osiedla. Ale fakt, przydałaby się jeszcze jedna stacja koło Toruńskiej lub Modlińskiej.

# marti

07.10.2015 20:06

ciekawe ile zapłacili "dziennikarzowi" mieszkańcy Bajłołęki za tak stronniczy artykuł??? miejsce na parking jest po drugiej stronie trasy toruńskiej - choćby po dawnym polmozbycie. nie wyobrażam sobie za to parkowania pojazdów na tej betonowej pustyni jaką jest Bajłołęka. przecież tam ulice są jednokierunkowe bo minąć się na nich trudno. a może pan "dziennikarz" kupił tam za żałosne pieniądze mieszkanie i tak jak mieszkańcy chce sobie podnieść wartość lokalu metrem???

# Kazio

07.10.2015 20:56

Stracą połączenia autobusowe ciekawe które biorąc pod uwagę brak buspasow i ciągle korki do mostu gdańskiego.

REKLAMA

# tg3179

07.10.2015 21:17

jeżeli 500 jedzie czasami godzine do gdanskiego, to jak metro moze byc wolniejsze?
do 527 nie mozna sie czasami zmieścić - i chodzi od kilku miesięcy o wiele rzadziej niż wcześniej
512 lada chwila zniknie z wincentego- jak widac metro na Bródnie to konieczność, bo obecna sytuacja jest bardzo zła

# Marek Lech

08.10.2015 07:47

Autor artykułu popełnił elementarny błąd. Pisze o pustych pociągach, a równocześnie pisze o zatłoczonych parkingach, chodnikach i trawnikach przy stacji metra. Panie Dominku. Czy wyobraża Pan sobie, że ludzie będą przyjeżdżać pod stacje metra aby wsiadać w autobusy i tramwaje?

# gość z Białołęki

08.10.2015 08:56

w punkt, nie ważne czy na Białołękę czy na Bródno, ważne by w końcu zaczęli, w moim przypadku dojazd do Kondratowicza będzie o niebo lepszą opcja niż dojazd na Dw. Wileński, tak jak to obecnie robię.
#Lewandów napisał(a) 07.10.2015 18:49
niech budują i na Bródno, niech tylko dotrzymają terminu, bo widzę, ze to wcale nie jest takie pewne

REKLAMA

# Dominik_Gadomski

08.10.2015 11:00

@Marek Lech
Nie. Wystarczy, że w porannym szczycie na Bródno przyjedzie 100-200 samochodów przyciągniętych magią metra. 100-200 samochodów to tylko 130-260 pasażerów. Metro zabiera 1450 pasażerów co 2-3 minuty.

# mieciu

09.10.2015 11:52

Ztm myśli podobnie co autor artykułu- ich myśl przewodnia po co autobusy na Bródno? Lista autobusow, które ukradzianu Bródno jest ogromna: E3, 506, 524 z tych bardziej znanych. A ostatnio ograniczono 112, a jakiś czas temu ukradziono połowe kursów 156 i 527, teraz zabiorą 512. Co jeszcze?

# gość

09.10.2015 13:22

brakuje też linii bezpośrednio z CH M1 na Żoliborz. 112 tak kręci, że jest mało atrakcyjne.

REKLAMA

# obiektywny

09.10.2015 22:14

Sexpert ma racje ze metro powinno przebiegac prosto. M1 z Ursynowa jedzie prosto, a M2 z Brodna zakrecone jak baranie rogi. Tramwaj chyba faktycznie dojedzie szybciej jak metro przez Targowek.

# Gość

10.10.2015 20:26

#kulturka88 napisał(a) 09.10.2015 15:07
zapraszam Pana eksperta do pomieszkania na Bródnie i do zobaczenia jak w tempie błyskawicy jeździ się do centrum. Codziennie dojeżdżam do dw. centralnego ok 1 h a nawet 1h 20 min ! ! ! !
Osoby takie jak Ty, powinny z dworca centralnego na Bródno jeździć koleją, do stacji PKP Toruńska. Problemem jest słabe skomunikowanie tej stacji z osiedlem. Rozbudowa linii autobusowych z PKP Toruńska i zwiększenie częstotliwości pociągów jest znacznie tańsze niż budowa absurdalnej stacji Rembielińska.

# mietek

10.10.2015 21:03

absurdalna bylaby stacja grodzisk gdzie sa wspaniale polaczenia auotbusowe i nikomu nie oplacaloby sie wsiadac do metra. na brodnie gdzie jest malo autobusow metro jest niezbedne

REKLAMA

# buahaha

14.10.2015 15:03

Bo wczoraj na Armii Krajowej był wypadek i dlatego korek. Normalnie z Białołęki Wschodniej do metra Marymont autobus jedzie ok. 20 min, a metro z \Marymontu do Centrum - 8 min, więc do centrum jedzie się ok. 30 min. Nie rozumiem więc tego pajaca co to napisał, że z Bródna do centrum jedzie 1,5 godz.! Może przez Ursynów??? Wystarczy przydreptać do trasy toruńskiej i wsiąść w 132, z przystanku KS Polonez do Marymontu jedzie się 11 min, a z przystanku Toruńska - zaledwie 10 min (+8 min metrem). Ot wielki problem! Dlatego właśnie II linia metra powinna dochodzić do trasy toruńskiej, aby wszystko było ładnie skomunikowane i wcale nie chodzi o to, że wówczas metro byłoby dla Białołęki, ale dla wszystkich byłoby znacznie łatwiej.

# logika

19.10.2015 09:33

"Czy w roku 2022 pod Bródnem będą kursować prawie puste pociągi, a na osiedlu zaroi się od samochodów, dojeżdżających do stacji ulicami Wincentego i Kondratowicza i zostawianych na trawnikach? "
Odpowiedź: nie, ponieważ postawione pytanie jest nielogiczne. Skoro miałoby się zaroić się od samochodów dojeżdżających do stacji, to w jakim celu te samochody miałyby dojeżdżać to tychże stacji? Podróżujący tymi samochodami mieliby jedynie podziwiać architekturę tych stacji i odprawiać "puste pociągi"?
Ponadto żaden autobus czy tramwaj nie zastąpi metra, ponieważ metro jedzie dwu- trzykrotnie szybciej (mówimy oczywiście o średniej prędkości).

# Sławek z Tarchomina

30.01.2016 23:14

Banach ma rację. Metro powinno kursować na Tarchomin. Tramwaj 17 do centrum jedzie z Tarchomina 45 minut, więc metro odczuwalnie by poprawiło komunikację. Bródno jest blisko i zysk z metra nie będzie odczuwalny, a kto wie, może faktycznie kursując przez Targówek będzie wolniejsze niż tramwaj?

# kw10

12.05.2016 12:29

#logika napisał(a) 19.10.2015 09:33
"Czy w roku 2022 pod Bródnem będą kursować prawie puste pociągi, a na osiedlu zaroi się od samochodów, dojeżdżających do stacji ulicami Wincentego i Kondratowicza i zostawianych na trawnikach? "
Odpowiedź: nie, ponieważ postawione pytanie jest nielogiczne. Skoro miałoby się zaroić się od samochodów dojeżdżających do stacji, to w jakim celu te samochody miałyby dojeżdżać to tychże stacji? Podróżujący tymi samochodami mieliby jedynie podziwiać architekturę tych stacji i odprawiać "puste pociągi"?
Ponadto żaden autobus czy tramwaj nie zastąpi metra, ponieważ metro jedzie dwu- trzykrotnie szybciej (mówimy oczywiście o średniej prędkości).

Oprocz logiki potrzebna jest matematyka. Wystarczy ze co trzy minuty przyjedzie 20 samochodów, z których do metra wsiądzie około 30 pasażerów i samochody te będą stały cały dzień. Przy tych założeniach przez 2 godziny nazbiera się 800 samochodów. Załóżmy, że wszystkie zaparkują jak najbliżej stacji metra. Czy 800 samochodów zaparkowanych na niewielkim obszarze to dużo? A czy 30 pasażerów to pełne metro podczas gdzy w pociągu mieści się znacznie ponad 1000 osób, który w sczycie może odjeżdżać właśnie co 3 minuty. Jeżeli poza tymi 2 godzinami już nikt nie będzie wsiadał, to pociagi będą naprawde puste, a 800 samochodów, o ile tyle ich się tam zmięści, będą stały do wieczora.
No i z matematyki również wynika że metro z Brudna wcale nie będzie znacznie szybsze niż tramwaj. Do Wilęńskiego z Brudna będzie 6 przystanków, czyli około 12 minut, obecnie linia tramwajowa jedzie 15 minut. Niby będzie szybciej ale naprawde niewiele i tylko dla okolicznych bloków, bo tramwaj zabiera pasażerów z kilku przystanków, więc mieszkańcy Brudna z okolic przstanków Pobożańskiej, Julianowskiej, Rembielińskiej i dalszych dojadą szybciej tramwajem niż metrem. Podobnie aby dojechać do pierwszej linii metra trzeba przejechać 10 przystanków, czyli metrem 20 minut. Tramwaj linii 1 jedzie do pierwszej linii metra od Kondratowicza do dworca Gdańskiego 17 minut.
Takie czasy przejazdu wynikaja z tego, że 2 linia metra nie jedzie prosto ale krąży przez Zacisze, podczas gdy tramwaje mają prostsze i krótsze drogi.

# grz34

12.05.2016 12:49

#kw10 napisał(a) 12.05.2016 12:29
Oprocz logiki potrzebna jest matematyka. Wystarczy ze co trzy minuty przyjedzie 20 samochodów, z których do metra wsiądzie około 30 pasażerów i samochody te będą stały cały dzień. Przy tych założeniach przez 2 godziny nazbiera się 800 samochodów. Załóżmy, że wszystkie zaparkują jak najbliżej stacji metra. Czy 800 samochodów zaparkowanych na niewielkim obszarze to dużo? A czy 30 pasażerów to pełne metro podczas gdzy w pociągu mieści się znacznie ponad 1000 osób, który w sczycie może odjeżdżać właśnie co 3 minuty. Jeżeli poza tymi 2 godzinami już nikt nie będzie wsiadał, to pociagi będą naprawde puste, a 800 samochodów, o ile tyle ich się tam zmięści, będą stały do wieczora.
No i z matematyki również wynika że metro z Brudna wcale nie będzie znacznie szybsze niż tramwaj. Do Wilęńskiego z Brudna będzie 6 przystanków, czyli około 12 minut, obecnie linia tramwajowa jedzie 15 minut. Niby będzie szybciej ale naprawde niewiele i tylko dla okolicznych bloków, bo tramwaj zabiera pasażerów z kilku przystanków, więc mieszkańcy Brudna z okolic przstanków Pobożańskiej, Julianowskiej, Rembielińskiej i dalszych dojadą szybciej tramwajem niż metrem. Podobnie aby dojechać do pierwszej linii metra trzeba przejechać 10 przystanków, czyli metrem 20 minut. Tramwaj linii 1 jedzie do pierwszej linii metra od Kondratowicza do dworca Gdańskiego 17 minut.
Takie czasy przejazdu wynikaja z tego, że 2 linia metra nie jedzie prosto ale krąży przez Zacisze, podczas gdy tramwaje mają prostsze i krótsze drogi.
dyskusja z nimi nie ma sensu. im nie chodzi o szybszą podróż, bo tak naprawdę niewiele się zmieni, im chodzi o wzrost cen ich nieruchomości. Ktoś zarzuci mieszkańcom Białołęki, że im też o to chodzi. Oczywiście tak, ucieszą się, że ich mieszkania zyskają na wartości. Najważniejsze dla nich jednak będzie, że dojazd z osiedla Derby do Kondratowicza i dalej skróci się DWUKROTNIE.
Dziś problemem jest WĄSKIE GARDŁO. Cała ul Św. Wincentego i Głębocka to jeden pas. Korek autobusowo-samochodowy sięga po horyzont. Dlatego z premedytacją będę parkował na Bródnie i niech mnie samolubne bródnowskie kasztany w dvpę pocałują.

# wars

12.05.2016 13:34

#Bila napisał(a) 07.10.2015 18:04
pod uwagę możliwe korki i liczbę osób w tramwajach czy autobusach, gdy z komunikacji zaczną korzystać mieszkańcy nowych bloków na polach PGR czy na Rembielińskiej.
Ale tak - ważniejsza jest Białołęka - szczególnie dla deweloperów, którzy kupowali tereny bez połączeń komunikacyjnych a chcą sprzedawać mieszkania blisko linii metra.
matko boska. jak odebrałaś rozum, to trzeba było też odebrać możliwość korzystania z internetu.
1. deweloperzy budujący na polach Targówka są cacy, ci sami budujący na polach Białołęki są fuj?
2. inwestcja Nowy Targówek na polu PGR (etap I i II) to 260 mieszkań. W dalszych etapach może powstanie kolejne 500. Inwestycja na Rembielińskiej, nie wiem, o której mowa, chyba teraz nic tam nowego nie powstaje, to też pewnie z 300 mieszkań. Więc w tej chwili jest mowa o ok. 1000 nowych mieszkańcach. I to ma być argument za metrem? Na osiedlu Derby i Lewandów mieszka 20.000. Już teraz a za 5 lat, gdy na pola PGR wprowadzi się być może tysięczny mieszkaniec, na Derbach będzie się wprowadzał 25.000.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno
Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024