REKLAMA

Targówek

od Czytelników »

 

Mieszkaniec: "Metro wydaje się najlepszym rozwiązaniem"

  22 października 2015

alt='Mieszkaniec: "Metro wydaje się najlepszym rozwiązaniem"'
źródło: Wikimedia Commons

Artykuł krytykujący projektowany na Targówku, Zaciszu i Bródnie przebieg linii metra wzbudził ogromne zainteresowanie czytelników. Oto jeden z listów, jakie otrzymaliśmy.

REKLAMA

Jestem mieszkańcem Bródna i powiem szczerze, że nie zależy mi na tym czym jadę, ale chciałbym, aby czas przejazdu był przewidywalny. Obecnie mogę przejechać autobusem przez most Grota na Bielany w 15 minut, ale gdy innego dnia jest korek, trwa to ponad 2 godziny. Właśnie dziś był taki korek. Wjazd z Bródna na most odbywa się jednym pasem, korek zaczynał się już przy Bazyliańskiej. Podobne kłopoty są często na Wincentego i Radzymińskiej.

Władze obiecują nam latami most Krasińskiego, obiecują poszerzenie Wincentego, a zamiast tego mamy jesienny remont linii tramwajowej. Dotarcie ode mnie do tramwaju wymaga sporego spaceru, ale korzystałem z tego środka, bo był najbardziej przewidywalny (mimo że przejazd na Bielany to podróż dookoła). Podczas remontu najgorsze jest to, że czas przejazdu znów nie jest przewidywalny. Z tego punktu widzenia metro, choćby jechało dłużej i dookoła wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Nie zgadzam się z tym, że będzie z niego korzystać mało ludzi oraz że dookoła będą pozostawiane samochody. Tylko część mieszkańców Bródna ma przecież łatwy dostęp do tramwaju, a ten też nie jedzie zbyt szybko.

Nie wierzę, że autobusy rozwiążą problemy Bródna. Tym bardziej dziwię się, że portal lokalny, po którym spodziewałbym się, że będzie zabiegać o przyspieszenie budowy metra, jest temu metru przeciwny.

Czytelnik z ul. Łojewskiej

Od redakcji

Absolutnie nie jesteśmy przeciwni budowie metra na Bródno, ale wręcz przeciwnie: chcemy, żeby stacje na Bródnie zostały zbudowane jak najszybciej. Celem artykułu "Po co nam metro na Bródno?" było zwrócenie uwagi na to, że budowana linia jest nie do końca przemyślana i niezgodna ze współczesnymi zasadami projektowania szybkiego, nowoczesnego metra. Żeby się o tym przekonać, wystarczy zadać sobie kilka pytań. Które linie autobusowe będzie można zlikwidować po otwarciu stacji metra? Jaki zysk czasowy - licząc od drzwi do drzwi - da metro w porównaniu z tramwajem, który po remoncie linii będzie jeździć szybciej? Jak Bródno poradzi sobie z ostatnią stacją metra, która z zasady - nawet przy źle zaprojektowanej trasie - przekształca się w międzymiastowy dworzec? Prawdopodobnie kiepska linia metra jest lepsza od żadnej, ale ani Warszawy, ani żadnego miasta na świecie nie stać na budowanie kiepskich linii metra.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (9)

# buahaha

22.10.2015 11:10

Dokładnie zgadzam się z ripostą redakcji - nie stać nas na źle projektowane linie metra, a II linia metra jest tak wlaśnie źle zaprojektowana, bo nie przebiega najprostszą z możliwych tras tylko bezmyślnym łukiem z zagięciem na końcu oraz ma złe zakończenie - w środku osiedla bez możliwości stworzenia właśnie tzw. lokalnego dworca przy takiej stacji. Przy TT taki dworzec by powstał i wszystkim żyłoby się lepiej, ale niestety, polityka jest ważniejsza niż ludzie.

# mieszkaniec Brd

22.10.2015 18:58

Ta linia powinna iść z Zielonej Białołęki przez Bródno (stacja Ratusz-Targówek i Wyszogrodzka/Bartnicza) na Pragię (rondo Starzyńskiego) na Ochotę. A Targówek powinien mieć swoją linię na Jelonki.

# grych

22.10.2015 19:44

Metro musi iść na Bródno gdyż to najgorzej skomunikowane duże osiedle w mieście, co innego tzw. Zielona Białołeka - tam już teraz jest wręcz bajeczna komunikacja(527 czy E7) a na Bródnie linii expersowej nie zobaczysz

REKLAMA

# kilovolt

23.10.2015 00:58

Tylko po co drążyć temat skoro wiadomo już jaki będzie przyszły kształt metra? Tu już nic nie zmienimy, jedyne o co jeszcze można powalczyć to odgałęzienie od stacji Zacisze na Białołękę. Nasze narzekania juz nic nie zmienią, metro jakie będzie napewno znacznie usprawni komunikację na Brodnie i teraz najważniejsze jest aby to metro powstało jak najszybciej. Metro naprawdę wielu ludziom ułatwi komunikację na Bródnie, dlatego też proszę już więcej nie pisać takich torpedujących tą inwestycję artykułów. Przecież gdyby ktoś zaczął mieszać w tym projekcie moglibyśmy pożegnać się z szybkim wybudowaniem metra na Bródno a tego napewno nie chcemy.

# Marek Lech

23.10.2015 11:11

Jest niewątpliwie prawdą, że przebieg II linii jest zbyt mocno powykręcany. Projektant chciał jedną linią "obsłużyć" dwa wielkie, gęsto zasiedlone osiedla: Targówek i Bródno. Z puntu widzenia szybkości przemieszczania należało zbudować dwie linie, co ze względów finansowych nie miało szans.
Pomysł odgałęzienia za stacją Zacisze wydaje mi się pomysłem dobrym, ale nie beznadziejnym. Należy się spodziewać, że główny strumień ludzki z Białołęki - dzielnicy która pełni rolę "sypialni", będzie się przemieszczał do centrum miasta i dopiero dalej, do innych dzielnic, gdzie się pracuje. Na Targówku i Pradze miejsc pracy jest niewiele. Ergo przejazd z Białołęki przez Targówek i Pragę jest nieefektywny. Ergo ewentualną linię metra należy przewidzieć w innym kierunku. Sensowne wydaje mi się odgałęzienie I linii metra za Placem Wilsona i poprowadzenie metra pod Wisłą przez Tarchomin do Białołęki. Jeśli spojrzeć na plan miasta to widać, że linia taka będzie biegła dość prosto i połączy Białołękę i Tarchomin bezpośrednio z centrum i południem miasta. Dla pracujących na bliskiej Woli będzie wprawdzie potrzebna przesiadka, ale i tak powinno być szybciej.

# D. Gadomski (tustolica.pl)

23.10.2015 20:46

#Marek Lech napisał(a) 23.10.2015 11:11
Projektant chciał jedną linią "obsłużyć" dwa wielkie, gęsto zasiedlone osiedla: Targówek i Bródno. Z puntu widzenia szybkości przemieszczania należało zbudować dwie linie, co ze względów finansowych nie miało szans.
Trafił Pan w sedno.
#Marek Lech napisał(a) 23.10.2015 11:11
Sensowne wydaje mi się odgałęzienie I linii metra za Placem Wilsona i poprowadzenie metra pod Wisłą przez Tarchomin do Białołęki.
Proszę wziąć pod uwagę, że w takim układzie na odcinkach Plac Wilsona - Młociny i Plac Wilsona - Białołęka metro kursowałoby w szczycie tylko co 5 minut i było bardzo podatne na opóźnienia. Mieliśmy próbkę obsługi rozgałęzienia, kiedy kilka lat temu duża część pociągów zawracała między pl. Wilsona a Marymontem. W godzinach szczytu minimalne opóźnienie wywoływało "efekt motyla".

REKLAMA

# Marek Lech

29.10.2015 08:21

Panie Dominiku.
Ponieważ wspomniał Pan o "efekcie motyla" warto zwrócić uwagę, że metro na Bródno będzie docelowo kursowało też co 5 minut lub rzadziej, z uwagi na odgałęzienie na Gocław. Ergo Pana obawy o puste pociągi na Bródnie wydają się przesadzone. Pasażerów będzie dwa razy więcej niż przy odjazdach co 3 minuty. Co więcej, pełne metro na Bródnie było by powodem do zmartwień dla wsiadających na Targówku, a nieszczęściem dla mieszkańców miejscowości podwarszawskich dosiadających się przy Wileńskim. Należy się spodziewać, że przytłaczająca większość pasażerów z tego kierunku będzie chciała przejechać za Wisłę.
Warto też zwrócić uwagę, że w dyskusji o metrze na Białołękę nikt nie wspomniał, iż robiąc odgałęzienie przy stacji Zacisze powodujemy, że pociągi na Bródno i na Białołękę jeździłyby nie częściej niż co 10 minut. Obawiam się, że w takim przypadku dosiąść się gdzieś po drodze, w godzinach szczytu, byłoby niemożliwe.
Pozdrawiam

# wars

29.10.2015 14:19

W linku przedstawiona jest trasa II linii metra w kształcie oczekiwanym przez mieszkańców Bródna.
http://postimg.org/image/9iic4yeb1/
Z pozdrowieniem
Mieszkaniec Lewandowa

# Taltos2

29.10.2015 15:00

Wars:
dobre!!!

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025