Zakończył się przetarg na projekt i budowę stacji metra Szwedzka, Targówek i Trocka. Kto złożył najlepszą ofertę?
Ze względu na dużą liczbę zapytań Metro Warszawskie przesuwało otwarcie ofert na projekt i budowę trzech linii M2 na Pradze i Targówku kilka razy, ale wreszcie udało się doprowadzić sprawę do szczęśliwego końca. Najtańszą ofertę złożyła firma Astaldi, która pracowała już nad budową nowej linii metra. Włosi są gotowi zbudować kolejne stacje za 1,07 mld zł i są o krok od wygrania przetargu, bo o wyłonieniu zwycięzcy w 90% zdecyduje cena. Jeśli rzeczywiście wygra Astaldi, Warszawa zaoszczędzi 420 mln zł (na budowę odcinka zarezerwowano 1,49 mld zł). Wciąż liczą się jednak dwie inne oferty, złożone przez Vianini Lavori z Włoch i Acciona Infraesttructuras z Hiszpanii. Oferta warszawskiego Budimexu okazała się za droga.
Stacje Szwedzka, Targówek i Trocka zostaną otwarte w 2019 roku. Według planów Zacisze i Bródno poczekają na podziemną kolej o trzy lata dłużej.
Dominik Gadomski