REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Stacja Grodzisk czy Bródno? "Białołęka to nie pola z kapustą"

  19 marca 2014

alt='Stacja Grodzisk czy Bródno? "Białołęka to nie pola z kapustą"'

Metro dotrze na wschodnią Białołękę czy zakończy bieg na Bródnie? Władze stolicy jeszcze raz przeanalizują sytuację demograficzną i ekonomiczną w dzielnicach - po to, by wybrać optymalne zakończenie II linii metra.

REKLAMA

Od dwóch lat władze Białołęki starają się przekonać włodarzy Warszawy, że należy inaczej zaplanować końcówkę II linii. Jeszcze niedawno wydawało się, że propozycja końcowej stacji "Grodzisk" jest mało realna, choć wymarzona przez wszystkich mieszkańców wschodniej Białołęki i okolicznych miejscowości. Miasto zleciło opracowanie studium, które miało wykazać, gdzie powinna znaleźć się ostatnia stacja metra. Radni Białołęki: Studium metra nie powinno zostać przyjęte Radni Białołęki: Studium metra nie powinno zostać przyjęte
Właśnie skończyła się nadzwyczajna sesja rady dzielnicy, zwołana na wniosek klubu radnych Platformy Obywatelskiej. Rada przyjęła dwa stanowiska dotyczące końcowego odcinka II linii metra i skierowania trasy na wschodnią Białołękę. Negatywnie zaopiniowaliśmy studium metra, które w zeszłym roku zostało wykonane przez Transprojekt Gdański na zlecenie miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji. Radni Białołęki uważają, że opracowanie przedstawione w obecnym brzmieniu, nie powinno zostać przyjęte przez zleceniodawcę.
Dokument podważyli białołęccy radni, którzy sprzeciwili się przedstawionym w nim danym.

- Transprojekt oparł swoje wyliczenia dotyczące liczby mieszkańców w przyszłości o informacje zawarte w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Warszawy, czyli ogólnym dokumencie, według którego na tym obszarze ma dominować zabudowa jednorodzinna - mówi radny Białołęki Waldemar Roszak. - Jednak zgodnie z planami miejscowymi na większości terenów bez żadnych ograniczeń można budować wielkie osiedla mieszkaniowe z budynkami wielorodzinnymi! Takie właśnie powstają. To poważny błąd, przez co znacząco nie doszacowano liczby przyszłych mieszkańców, a to całkowicie podważa lub nawet przekreśla sens wszelkich analiz, wyliczeń i wniosków - wyjaśnia i dodaje, że dzielnica przedstawiła różnorodne opracowania, które wyraźnie pokazują, że liczba mieszkańców na Białołęce szybko rośnie, a na Targówku, gdzie zaplanowano stację przy Rembelińskiej, wręcz maleje.

Po sprzeciwie radnych Białołęki władze stolicy jeszcze raz zaczęły dyskusję nad przebiegiem metra. Dzielnica dopięła swego - będą kolejne analizy i wyliczenia.

- Miasto zamówi pogłębioną analizę demograficzną (obejmującą dane demograficzne, dane z biura edukacji, biura architektury, zapisy planów zagospodarowania przestrzennego itp.) dla całego miasta, która określi kierunki jego rozwoju - mówi Tomasz Kunert ze stołecznego ratusza. Nieoficjalnie mówi się nawet o budowie dwóch stacji metra na Białołęce. Jedna byłaby w proponowanym miejscu przy Trasie Toruńskiej, druga kilometr dalej, przy wielkich osiedlach. Czy stacje "Grodzisk", a dalej "Derby" powstaną?

- Musimy brać pod uwagę wiele aspektów, chociażby takie, czy zmiana przebiegu trasy nie spowoduje utraty dofinansowania unijnego. Najważniejsze pozostaje ustalenie, gdzie metro miałoby najwięcej pasażerów. Myślę, że wstępne wyniki opracowań poznamy na przełomie roku - tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy stolicy.

Radni Białołęki nie kryją radości, choć jak podkreślają, mimo że pierwsza bitwa jest wygrana, do końca "wojny" jeszcze daleko.

- To dobre wieści. Do niedawna z powątpiewaniem i lekceważeniem mówiono o naszej propozycji. Jednak dzisiaj, po dwóch latach przekonywania, przyznano, że pomysł skierowania metra na tzw. Zieloną Białołękę rzeczywiście jest realną alternatywą i należy go bardzo poważnie rozważyć - mówi Waldemar Roszak i dodaje, że nowe opracowania tylko potwierdzą to, co widzimy już z wiaduktu nad Trasą Toruńską, wjeżdżając Głębocką na Białołękę. - To wielkie osiedla mieszkaniowe aż po horyzont a nie pola z kapustą, jak niektórzy wciąż sądzą - podkreśla Roszak.

Targówek - woli Rembielińską

- My oczywiście jesteśmy za wcześniej ustalonym przebiegiem - za stacją końcową przy Rembielińskiej. Jeśli analizy pokażą, że linia na Białołękę się opłaca, to będziemy starać się o rozgałęzienie, ale nie zrezygnujemy ze stacji u nas - mówi wiceburmistrz Targówka Andrzej Bittel i tłumaczy, że istnieje ryzyko korków i problemów z parkingami, jednak to komunikacja miejska jest kluczem do sukcesu, a tej Białołęka nie ma. - Jest niebezpieczeństwo korków, jednak za wcześnie o tym mówić. Myślę, że ruch się rozłoży. Miejsce na parking P+R mamy na tyłach kościoła, więc z tym problemu nie będzie, poza tym większość pasażerów metra przyjeżdża na stację komunikacją miejską. My taką mamy, sąsiednia dzielnica już nie. Jak Białołęka poradzi sobie z brakiem dróg i autobusów? - zastanawia się wiceburmistrz.

Dyskusje trwają, nowe analizy będą przygotowywane. Gdzie po 2020 roku powstanie końcowa stacja II linii metra? Nieoficjalnie mówi się nawet o budowie dwóch stacji metra na Białołęce. Jedna byłaby w proponowanym miejscu przy Trasie Toruńskiej, druga kilometr dalej, przy wielkich osiedlach. Czy stacje "Grodzisk", a dalej "Derby" powstaną? Odpowiedzi na te i inne pytania poznamy pod koniec roku.

AS

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (174)

# bolo

19.03.2014 11:14

Na Białołęce metro ma jedynie sens gdy pojedzie na Nowodwory i Tarchomin bo tam mieszkają ludzie a na Zielonej Białołęce są krowy i inna trzoda.

# fiku

19.03.2014 12:44

Spadaj bolo z takimi komentarzami. Do piachu!

# kaszanka

19.03.2014 13:05

tarchomin 31 tys mieszkańców
nowodwory 32 tyś mieszkańców
+ ok 10-15 tys niezameldowanych i wynajmujących
macie jakieś argumenty za Zielona Białołęką?

REKLAMA

# Badura

19.03.2014 15:00

niech sobie wezmą te 2 linię, na Tarchomin można przerzucić 1 linię :)

# fehr

19.03.2014 15:20

oczywiscie ze na bialolęke, sam tam nie mieszkam, ale widze i slysze jaki jest tam problem logistyczny. zamieszkuje tam masa ludzi, i coraz wiecej, w ciagu roku przybywa kilkadziesiat tysiecy mieszkancó.
na bródnie ludzie w wiekszosci umierają, mniej sie rodzi i osiedla. Poza tym tam chyba jest juz rozwinięta infrastruktura...poza tym sprawa dotyczy jednej stacji na bródnie, i tak bedzie przechodzic tamtedy metro (wincentego).
Moim zdnaiem Białołęka i stacja Grodzisk jest bardziej rozwojowa...

# nhy

19.03.2014 16:03

poza tym przecież wzdłuż Rembielińskiej kursują tak bardzo lubiane w Ratuszu tramwaje. więc po jaka anielkę potrzebne tam jeszcze metro? W dodatku jadące jakimiś zawijasami...

REKLAMA

# Kiedek

19.03.2014 16:20

#bolo napisał(a) 19.03.2014 11:14
Na Białołęce metro ma jedynie sens gdy pojedzie na Nowodwory i Tarchomin bo tam mieszkają ludzie a na Zielonej Białołęce są krowy i inna trzoda.
Krowy to cię w piwnicy spłodziły wiejski ćwoku.

# Mintaj

19.03.2014 16:24

Będzie metro na Białołęce, czy się to radnym Targówka podoba, czy nie. Radni Targówka nie mając żadnych argumentów za poprowadzeniem metra na Bródno niech przemilczą w zadumie swoją frustrację. Nadchodzą kolejne wybory samorządowe, więc szanowni radni Targówka nie będą mieli kiełbasy wyborczej w formie metra.

# realista

19.03.2014 21:32

#kaszanka napisał(a) 19.03.2014 13:05
tarchomin 31 tys mieszkańców
nowodwory 32 tyś mieszkańców
+ ok 10-15 tys niezameldowanych i wynajmujących
macie jakieś argumenty za Zielona Białołęką?
geograficzny.
Ze stacji Kondratowicza do stacji Grodzisk są niecałe 2 km. Na Tarchomin z 10 km. Na Derbach-Lewandowie (czyli w okolicy tych 2 stacji) mieszka dziś 20 tys. W 2010 Będzie min. 30 tys.

REKLAMA

# Alex

19.03.2014 23:39

bolo ma w pełni razję

# bolo

20.03.2014 15:38

Wycofuje się z tego co napisałem. Tatuś mnie w dzieciństwie dotykał i dlatego teraz mam niekontrolowane wybuchy agresji. Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem.

# adam155558

20.03.2014 16:00

metro do 2/3 piętrowych ? Śmieszne
Tarchomin nie ma metra a te buraki chcą kolejkę!

REKLAMA

# adam155558

20.03.2014 16:03

i co uważasz iż społeczeństwo się starzeje to osiedla będą postoszeć? wiesz gdyby tak było to na starych dzielnicach (staryMokotów, StaraOchota, Filtry, StaryZoliborz) stały by puste mieszkania - niestety na te mieszkanie stać tylko nielicznych w porównaniu z nowymi blokami z białołęki tanimi jak barszcz... wielka płyta na bródnie jest droższa niż nowe na białołece

# asdfghjkl555

20.03.2014 16:06

kupili mieszkanie na wschodniej Białołęce i uważają się za warszawiaków.... tylko burak może kupic mieszkanie na takim ........ człowieku porównaj zieloną białołękę np z targówkiem mieszkaniowym czy gocławiem, jelonkami.....

# asdfghjkl555

20.03.2014 16:08

Mieszkanie kupuje się tam gdzie jest infrastruktura, linie tramwajowe, sklepy, apteki szkoły, gdzie sąsiad sąsiadowi nie zagląda do okna, gdzie ochrona spi w nocy. bubel developerski, mocniej uderze klamką o scianę a tu dziura..... akustyka do dup..... zimno w zime

REKLAMA

# asdfghjkl555

20.03.2014 16:09

kupili mieszkanie na bagnach i zadowoleni! wiesniaki!!!
STOP METRA DLA WIEŚNIAKÓW!!!!!!!!
tylko frajer kupi w polu mieszkanie

# Luthien

20.03.2014 16:09

Mieszkania w Warszawie są tak drogie, ze nawet najtańsze mieszkania na Białołęce są droższe od najdroższych lokali w innych, nawet dużych miastach. Nie mówiąc już o mniejszych... za małe mieszkanko na Białołęce płaci się od ponad 200 tys. w górę, ludzie zapożyczają się na te mieszkania na dłuuugie lata, więc powiem Ci Adam, że ten Twój barszcz cale nie jest taki tani :)

# ASDFGHJKRTYUI

20.03.2014 16:13

"Białołęka to nie pola z kapustą"
A CO? dwupietrowe bloki ? i co do tego mamy budować metro?
PORÓWNAJ CZŁOWIEKU zieloną białołękę np z Gocławiem czy bemowem-lotniskiem Tarchominem, Bródnem itp
wysokie zabudowy tamtych okolic prawdopodobnie nigdy się nie doczekają kolejki a wy chcecie? jak wam nie wstyd!!!!
uzasadniacie to tym iż są korki i jest fatalny dojazd
POWIEM TAK
"przecież widziały gały co brały"

REKLAMA

# ADAMMM

20.03.2014 16:17

rozumiem ale gdzie ci ludzie Luthien mają rozum kupić mieszkanie w tak fatalnej lokalizacji. czy tych ludzi kusi developerski bubel (czy tym ludziom nowe kojarzy się z luksusem)
przecież za 6.000/7.000 mozna znalesc mieszkanie w wielkiej płycie na Bródnie, Gocławiu, stegnach/sadybie, Jelonkach, rakowcu
(najnowsze badania udawadniają iż wielka płta lepiej trzyma ciepło ma lepszą akustykę niż nowe bloki. ponadto na rynku najmu z mieszkan z wielkiej płyty mamy lepszą stopę zwrotu.
a zielona białołęka to przecież nie radość posiadania mieszkania tylko męka przez najbliższe 20-lat zanim tam komunikacja dojedzie.

# ADAMMM

20.03.2014 16:20

z Bródna tramwaj na plac bankowy w godz. szczytu 20-min
z Jelonek porównywalnie
z Stegien/Sadyby do metra Służew 10-minut
a ile z zielonej białołęki?
byłem tam kilka razy z ZB jest tam poprostu katastrofa! kto wogóle dał zezwolenia za zabudowe tych terenów, 527 ledwo się miesci na zakrętach. osiedla praktycznie się dotykacją, ani tam spokoju ani zieleni, ani sklepów, ani jak dojechąc czy wrócić do/z śrómiescia
bloki poprzeplatane z domami (wszystko bez łądu i składu) JAK MOŻNA W TAKIM MIEJSCU KUPIĆ MIESZKANIE
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024