REKLAMA
Mieszkańcy i radni chętnie widzieliby na terenie Targówka więcej stacji Veturilo. Co na to władze dzielnicy?
Główne ulice Bródna w ostatnim czasie przeszły gruntowny remont. Wraz z nimi metamorfozę przeszły chodniki, ścieżki rowerowe, pasy zieleni, miejsca parkingowe i zatoki przystankowe. I właśnie do nich, pojawiają się pewne zastrzeżenia.
Autobusy linii 212 jadące z placu Hallera na Bródno i z powrotem, na dość niedługiej trasie notorycznie się spóźniają. Czy warszawski Zarząd Transportu Miejskiego jest w stanie poprawić punktualność?
Tramwaje Warszawskie rozpoczęły remont torowiska na ulicy św. Jacka Odrowąża. W czasie prac jezdnia będzie okresowo zwężana. Tramwaje dojeżdżają tylko do ronda Żaba, dlatego uruchomiona została komunikacja zastępcza. Prace potrwają do końca czerwca.
Linia 262 dowożąca mieszkańców z okolic Galerii Łodygowa do stacji metro Trocka obsługuje głównie mieszkańców ulicy Radzymińskiej i wschodnich terenów Zacisza. Ma się to zmienić, zaś sama trasa ma połączyć dwie strony Zacisza. Rozmowy pomiędzy urzędnikami trwają, jednak nie wiadomo kiedy się one zakończą. W czym tkwi problem?
Pomysły radnych w wielu przypadkach potrafią zaskakiwać - tak jest i w tym przypadku. Radny Witold Harasim zaproponował odwrócenie kierunku ruchu autobusów na pętli Metro Trocka. W jakim celu i co na to Zarząd Transportu Miejskiego?
Dwa kursy w ciągu godziny to według pasażerów linii 156 zdecydowanie za mało.
Budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu wkracza w kolejny etap prac. Od poniedziałku 27 marca najnowsze tramwaje marki Hyundai Rotem - obsługujące linię numer 4 - będą pokonywały fragment trasy na Bródnie bez prądu z sieci.
W poniedziałek 6 marca został otwarty parking "parkuj i jedź", znajdujący się niedaleko stacji metra Kondratowicza, na tyłach Urzędu Dzielnicy Targówek. Ponad 100 miejsc parkingowych dla kierowców przesiadających się do podziemnej kolei powstało w miejscu... ogólnodostępnego parkingu dla mieszkańców Bródna.
Na opublikowanych przez warszawski ratusz planach przedstawiających układ transportu szynowego w 2050 roku znalazł się tramwaj na moście Krasińskiego, którego budowa została zaniechana w 2016 roku. Nowa linia połączyłaby wschodnią Białołękę i Bródno ze stacją metra Plac Wilsona na Żoliborzu.
Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczyna 17 lutego remont parkingu znajdującego się na tyłach Urzędu Dzielnicy Targówek przy ul. 20 Dywizji Piechoty Wojska Polskiego. Dotychczasowy parking, utworzony na okres budowy metra, który zdążyli już polubić mieszkańcy, zostanie przekształcony na park&ride.
Radny Targówka Grzegorz Golec chce, aby linia autobusowa łącząca Białołękę, Targówek, Pragę i centrum Warszawy kursowała co najmniej co 20 minut. ZTM przypomina, że znacznie szybciej i wygodniej można dojechać metrem lub tramwajem.
Na ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego, od ronda przy drodze ekspresowej S8 (Trasie Toruńskiej) do skrzyżowania z Kondratowicza, wyznaczone zostaną buspasy. Co to w praktyce oznacza?
Część mieszkańców Bródna tęskni za bezpośrednim połączeniem autobusowym z Powiślem i Mokotowem, jakie dawała niegdyś linia 118. Oczekują powrotu autobusu tej linii na starą trasę. Zarząd Transportu Miejskiego wyklucza taką możliwość i zaprasza pasażerów do korzystania z metra, którym można dojechać z Bródna na Powiśle w 15 minut.
W godzinach porannego szczytu ze stacji Kondratowicza w ciągu godziny wyrusza kilkanaście pociągów metra, które mogą przewieźć ok. 30 tys. pasażerów - czyli dwa razy więcej niż wszystkie kursujące tam autobusy i tramwaje. Jazda na ulicę Świętokrzyską trwa około 20 minut.
Stacje metra na Bródnie i Zaciszu będą wyglądać zupełnie inaczej od tych na Targówku i Nowej Pradze. Właśnie trwa montaż paneli z kolorowymi nadrukami.
Konsorcjum Gülermak-Astaldi rozpoczyna odtwarzanie jezdni na Bródnie i Zaciszu po budowie podziemnej kolei.
W piątek 1 kwietnia rozpoczną się nowe utrudnienia związane z budową stacji metra Zacisze.
Stacja metra Zacisze będzie pierwszą w Warszawie, do której dojeżdża tylko jedna linia komunikacji miejskiej.
Choć trasa linii 25 wygląda zupełnie inaczej, niż drugiej linii metra, Zarząd Transportu Miejskiego chciałby się jej pozbyć przy okazji otwarcia stacji Zacisze, Kondratowicza i Bródno.
LINKI SPONSOROWANE