REKLAMA

Targówek

Inwestycje

 

Bródno i Białołęka bez wygodnej przesiadki do metra

  11 maja 2016

Bródno i Białołęka bez wygodnej przesiadki do metra
Wejście do metra będzie dzielić ok. 180 metrów od przystanków autobusowych, a w przyszłości tramwajowych na rogu Kondratowicza i Wincentego.

Jeśli projekty stacji nie zostaną poprawione, za kilka lat przy Kondratowicza powstanie kolejny niewygodny węzeł przesiadkowy.

REKLAMA

Wydając miliardy na budowę stacji metra, mających służyć warszawiakom przez najbliższych 100 lat, nie wolno oszczędzać ani iść na kompromisy, budując niewygodne węzły przesiadkowe. Nasi urzędnicy i projektanci czasem kierują się tą prawdą, projektując idealnie rozmieszczone wejścia na stacje (Rondo ONZ), jednak częściej powstają buble, zniechęcające do korzystania z komunikacji miejskiej i generujące sztuczny tłok na schodach. Z powodu fatalnej lokalizacji niektóre wejścia na stacje Ratusz Arsenał czy Rondo Daszyńskiego można byłoby zlikwidować bez żadnej straty dla pasażerów. Niedawno okazało się, że dokładnie ten sam błąd popełniono w projekcie stacji na rogu Górczewskiej i Powstańców Śląskich, projektując wejścia tylko na najmniej ruchliwym narożniku skrzyżowania. Po interwencji wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza projekt prawdopodobnie zostanie poprawiony.

Na Bródnie obie projektowane stacje będą otoczone stosunkowo gęstą zabudową, nie ma więc groźby, że któreś z wejść nie będzie wykorzystywane. Lokalizacja wejść jest jednak dyskusyjna.

- Końcowa stacja II linii metra na Bródnie nie jest planowana bezpośrednio pod skrzyżowaniem ulic Rembielińskiej, Kondratowicza i Bazyliańskiej, ale na końcowym odcinku Kondratowicza przed tym skrzyżowaniem - piszą na Facebooku aktywiści Ruchu Sąsiedzkiego Targówek, Zacisze, Bródno. - Jeżeli stacja powstanie w tym miejscu, wejścia na perony znajdą się daleko od istniejącej sieci przystanków komunikacji miejskiej i stracimy szansę na wygodny węzeł przesiadkowy w tym miejscu.

Rzeczywiście wejścia na wszystkich narożnikach skrzyżowania byłyby najrozsądniejsze, ale osoby mieszkające wzdłuż bródnowskiej linii tramwajowej nie będą potrzebowały metra, by szybko dostać się do centrum, zaś z okolic Bazyliańskiej bardziej będzie opłacało się iść pieszo, niż przesiadać do autobusu. Bardziej powinna nas martwić lokalizacja drugiej stacji na Bródnie, którą zaplanowano pod skrzyżowaniem Kondratowicza z Malborską. Wejście będzie dzielić ok. 180 metrów od przystanków autobusowych, a w przyszłości tramwajowych na rogu Kondratowicza i Wincentego. A to oznacza niewygodną przesiadkę dla mieszkańców Głębockiej i całej wschodniej Białołęki.

Czy mieszkańcy Bródna i Białołęki zorganizują się tak samo dobrze, jak ich sąsiedzi z Bemowa, i przekonają warszawski samorząd do ponownego przemyślenia projektu? =

Dominik Gadomski

 

Czytaj na ten temat

Komentarze (27)

# Marek Lech

11.05.2016 10:57

Myślę, że autor trochę przesadził w przypadku stacji przy Kondratowicza. Sprawdziłem na Google Maps i wyszło mi, że od wyjścia z metra koło ratusza, do skrzyżowania ulicy Wincentego z Kondratowicza jest 54 metry. Oczywiście przystanki autobusowe są w różnych miejscach. Ten na Wincentego w stronę centrum jest w odległości ok. 60 metrów. Przystanek w stronę Białołęki jest kilka metrów dalej. Z przystanków na Kondratowicza ten w stronę Radzymińskiej jest w odległości pojedynczych metrów. Ten w stronę przeciwną też bardzo blisko.
Oczywiście dziś nie wiadomo jak będzie wyglądała Kondratowicza po przebudowie i gdzie będą przystanki. Przypuszczam, że większość linii autobusowych z Białołęki skróci trasę i będzie kończyć bieg na pętli na Bródnie. Czyli będą skręcać w Kondratowicza. Czy tramwaj na Białołękę będzie, a jeśli tak to którędy będzie jechał to na razie SF. (Jedna z najnowszych propozycji architektów to tramwaj na Kondratowicza). Wszystkie dotychczas złożone propozycje przebudowy Kondratowicza przewidują dużą rozbudowę jej północnej strony o funkcje handlowe, usługowe i mieszkaniowe, a więc wycofywanie stacji metra w stronę Zacisza jest całkowicie nieuzasadnione.

# Lew II

11.05.2016 12:01

można też pomyśleć o przedłużeniu metra za TT - stacja PKP Toruńska. Połączenie stacji SKM z peronem metra i powstaje świetny węzeł przesiadkowy.

# abc

11.05.2016 13:22

Tytuł artykułu powinien brzmieć " Białołęka musi mieć wygodną przesiadkę do metra, choćby i kosztem Bródna" bo taki jest jego sens i przeslanie.

REKLAMA

# abc

11.05.2016 13:24

...bo jaką wygodną przesiadkę dla Bródna, której będzie brakowało ma na myśli autor...???

# Marek Lech

11.05.2016 13:53

Nie ma co żałować Białołęce wygody. Należy się ona każdemu Warszawiakowi. Ale przesuwanie stacji ma dwie przeszkody techniczne.
1. Na roku Kondratowicza i Wincentego stoi blisko obu jezdni wieżowiec i jest za mało miejsca.
2. Pod w/w skrzyżowaniem płynie sobie kanałek Bródnowski. Wprawdzie już inżynierowie radzieccy udowodnili, że można zawrócić bieg nawet wielkiej rzeki ale jest to bardzo kosztowna impreza i nie widzę uzasadnienia.

# abc

11.05.2016 14:44

Ktoś kupuje mieszkanie średnio 2 tys. taniej za metr (różnica cen między białołęką i bródnem) to musi się liczyć że ta niższa cena z czegoś wynika, między innymi z gorszej komunikacji i przesiadek

REKLAMA

# Nowoczesny

11.05.2016 17:41

Bez zakonczenia II linii metra przy pkp torunska cala budowa na targowku nie ma sensu bo tylko zakorkuje osiedle. Zamist caly ruch ze wschodu przejac na P+R (bo tylko tam jest miejsce) to bedziemy go wtlaczac w osiedle kompletnie go ooroujac. To jest bez sensu i szkoda kasy. Jak cos sie robi trzeba robic porzadnie bo metro ma byc na dekady a nie do remontu za 3 lata

# Nowoczesny

11.05.2016 17:46

#abc napisał(a) 11.05.2016 14:44
Ktoś kupuje mieszkanie średnio 2 tys. taniej za metr (różnica cen między białołęką i bródnem) to musi się liczyć że ta niższa cena z czegoś wynika, między innymi z gorszej komunikacji i przesiadek
Tylko to nie bialoleka straci a Ty i inni mieszkancy Brodna bo zostaniecie zakorkowani i pozastawiani samochodami. Zastanow sie czy nie lepiej bo Twoi sasiedzi przesiadali sie przy Torunskiej gdzie mozna zeobic parking P+R inaxzej czeka Cie najazd Bialoleko Marek,

# wars

11.05.2016 19:14

#abc napisał(a) 11.05.2016 14:44
Ktoś kupuje mieszkanie średnio 2 tys. taniej za metr (różnica cen między białołęką i bródnem) to musi się liczyć że ta niższa cena z czegoś wynika, między innymi z gorszej komunikacji i przesiadek
idąc tym tropem metro powinno kursować między Starym Miastem a pl. Zbawiciela, a w wersji max między pl. Wilsona i Racławicką.
Ktoś kto kupuje mieszkanie na Bródnie w wielkiej płycie za 5.500 albo w nowym bloku za 7.000 musi liczyć się, że ta niższa cena z czegoś wynika, prawda?

REKLAMA

# kris

11.05.2016 20:03

"Białołęka Jest Jedna" przygotowała świetną ilustrację.
https://www.facebook.com/ bialolekajestjedna/photos/pcb. 937593969672367/93759325 6339105/?type=3&theater (usuń spacje)
Przyjrzawszy się bliżej planom nie można nie dojść do wniosku, że metro na Białołęce jest tak oczywiste, jak długi weekend majowy. Na mapę naniesiono przebudowaną ul. Głębocką, ul. Sieczną, ul. Geometryczną, gimnazjum na Głębockiej, żłobek na Jesiennych Liści, przedłużenie Skarbka z Gór oraz - last but not least - Trasę Olszynki Grochowskiej z węzłami na TT i TMP, czyli wszystko to, co w ciągu kilku lat na pewno powstanie, poza oczywiście TOG i TMP. Pomijam też zabudowę wielorodzinną, ale można się domyślać, że w ciągu 10 lat połowy łąk nie będzie. Kilka inwestycji jest w toku: kolejny Asbud na Głębockiej, osiedle za Magiczną. Porównawszy sytuację z zaprzyjaźnionymi Bielanami, gdzie sytuacja wygląda podobnie (trasa, węzeł przesiadkowy także dla komunikacji podmiejskiej (do czasów oddania Młocin), zabudowa mieszana z przewagą niskiej wielorodzinnej) należy chyba dojść do wniosku, że 3 stacje na Derbach-Lewandowie to minimum, a żeby nie być gorszym od Bielan nawet 4. Dlaczego nie planuje się ani jednej? Już niedługo pójdzie zapytanie do władz miasta, dlaczego są głuche i ślepe na fakty. Metro dla Białołęki!!

# Jestem z Bródna

11.05.2016 20:11

Przebieg II linii na Bródnie nie jest optymalny, wg mnie linia powinna za stacją Trocka skręcać w lewo i z pominięciem Zacisza przebiegać mniej więcej w osi ul. Chodeckiej, a dalej na północ w stronę Zielonej B. (mielibyśmy co najmniej trzy stacje na Bródnie zamiast dwóch i powstałby alternatywny ciąg komunikacji szynowej dla linii tramwajowej wzdłuż Rembielińskiej). Na to jest już jednak za późno.

# Gość

12.05.2016 07:27

Czyżby kolejny bubel na II linii metra i będzie woziło powietrze jak do tej pory? :) Bhawo JA!

REKLAMA

# Puchat

12.05.2016 09:26

Lokalizacja stacji metra na Kondratowicza jest chybiona. Główny węzeł przesiadkowy na Bródnie będzie na skrzyżowaniu Kondratowicza z Św Wincentego i właśnie pod tym skrzyżowaniem powinna być zlokalizowana stacja.

# wars

12.05.2016 09:27

#abc napisał(a) 11.05.2016 14:44
Ktoś kupuje mieszkanie średnio 2 tys. taniej za metr (różnica cen między białołęką i bródnem) to musi się liczyć że ta niższa cena z czegoś wynika, między innymi z gorszej komunikacji i przesiadek

gdzieś ty znalazł takie mundrości?
http://www.bankier.pl/wiadomosc/ VI-Antyranking-dzielnic-Warszawy -3403274.html
średnia cena transakcyjna:
Białołęka 5872 zł/m2
Targówek 5994 zł/m2
Targówek oczywiście ma wyższe ceny wywoławcze, co oznacza tylko jedno - mieszkańcy Targówka mają przerośnięte ego i są nieco oderwani od rzeczywistości :) Skoro ludzie są gotowi płacić tyle samo za bliżej położone Bródno co za dalej położona Białołękę, oznacza tylko jedno, wolą dłużej jechać do centrum, niż mieszkać na Targówku/Bródnie - nie tylko odległość się liczy.

# wars

12.05.2016 09:30

ha, a metrohouse pokazuje coś jeszcze lepszego:
http://www.okiemmetrohouse.pl/ wp-content/uploads/2016/01/ Ceny-Warszawa-2015.png
Targówek 5800 zł/m2 i średnie mieszkanie 45 m2
Białołęka 6000 zł/m2 i średnie mieszkanie 53 m2
i co Ty na to, #abc, gapo?

# abc

12.05.2016 13:46

Skorą wolą dłużej jechać do centrum to niech sobie jeżdżą i niech sobie lokalizacją stacji metra na tym okropnym Bródnie nie zaprzątają głów..

# nie lubie korków

12.05.2016 14:01

do tych co popierają metro na Białołęce przemyślcie czy na pewno jest nam potrzebne
jak tylko ktoś powie że jest będzie budowane (nawet za 20 lat)
to od razu deweloperzy zabudują wszystko i to w szybkim czasie wiec skomasuja się problemy wiec znowu szkoły na 3 zmiany, szansa na dostanie się do przedszkola państwowego jak na wygranie w totka , korki przy wyjeździe dodatkowo potegowane przez sąsiadow z Radzymina i Marek
czyli jeden wilki chaos, wiec czy nie lepiej zawalczyć o metro z kilka lat? nich się dzielnica spokojnie rozwija a biorac pod uwagę ile to terenow to metro tu i tak powstanie

# abc

12.05.2016 14:04

Co do rankingów to zgodnie z rankingiem Bankiera Białołęka zajmuje 2 miejsce po Rembertowie wśród najczęściej odrzucanych dzielnic..(wyprzedza ją nawet Wesoła i Ursus)

# wars

12.05.2016 14:06

#abc napisał(a) 12.05.2016 13:46
Skorą wolą dłużej jechać do centrum to niech sobie jeżdżą i niech sobie lokalizacją stacji metra na tym okropnym Bródnie nie zaprzątają głów..
prawda w oczy kole?
odniósłbyś się do meritum, skoro twoje brednie zostały zdemaskowane. Białołęce tak samo należy się metro jak Bródnu. TAK SAMO! Ponieważ władze miasta, dzielnicy i wielu mieszkańców tego nie rozumie, spotkamy się w tym samym zakorkowanym, rozjechanym przez Marki i Wyszków Zaciszu, które już niedługo stanie się historią i będzie można zmienić nazwę tego spokojnego niegdyś osiedla na "P+R Spaliny i Korek".
Ale skoro wasza bródnowska duma nie pozwala dzielić się tym co dobre, to będzie musiała przyjąć to, co złe :)

# wars

12.05.2016 14:07

#abc napisał(a) 12.05.2016 13:46
Co do rankingów to zgodnie z rankingiem Bankiera Białołęka zajmuje 2 miejsce po Rembertowie wśród najczęściej odrzucanych dzielnic..(wyprzedza ją nawet Wesoła i Ursus)
tak i dlatego 8% transakcji odbywa się na Białołęce, a na Targówku 5 :)
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA