REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Metro dla Białołęki: już 6000 podpisów

  3 sierpnia 2015

alt='Metro dla Białołęki: już 6000 podpisów'
źródło: Facebook / Metro dla Białołęki

Zbiórka podpisów za zmianą planów II linii metra i budową rozgałęzienia w kierunku wschodniej Białołęki nabrała niezwykłego tempa. Petycję podpisało już ponad 6 tys. osób.

REKLAMA

Nowa strona na Facebooku, nowa witryna internetowa, nowa treść petycji i 6 tys. podpisów - tak wyglądają ostatnie wieści z frontu walki o węzeł przesiadkowy przy trasie S8. Dzięki zakrojonej na szeroką skalę akcji mieszkańcy Białołęki wreszcie się mobilizują i zaczynają głośno popierać postulaty, o których pisaliśmy wielokrotnie jako rozwiązaniach dla tej dzielnicy.

- Stacja metra pozwoliłaby rozwinąć inwestycje w tej części miasta - głosi treść petycji przygotowanej przez Kamila Hajduka. - Oprócz zabudowy mieszkaniowej mogłyby powstać również biura oraz centra usługowe i handlowe. Stanowiłoby to duży krok w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju tej części Białołęki poprzez stworzenie warunków do tworzenia w ramach dzielnicy nowych miejsc pracy. Należałoby w tym celu dokonać niezbędnych zmian w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy oraz miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.

To prawda. O takie zmiany w studium należy zabiegać nawet wtedy, gdy pomysł rozgałęzienia linii metra zostanie odrzucony. Więcej biur i lokali usługowych na wschodniej Białołęce to nowe miejsca pracy, które zmniejszyłyby codzienne przejazdy mieszkańców na lewy brzeg Wisły. A co na to władze miasta?

- Nie wykluczamy, że metro na Białołęce powstanie w swoim czasie - mówi Agnieszka Kłąb z Urzędu m.st. Warszawy. - Ale rozpatrujemy też inne możliwości, np. tramwaj i nowe połączenia autobusowe.

Warszawski ratusz nadal nie rozumie, że stacja metra Grodzisk i tramwaj na wschodniej Białołęce to dwie oddzielne sprawy, tak jak oddzielnymi sprawami są stacja Młociny i tramwaj na Tarchomin. Planowana linia tramwajowa na Wincentego i Głębockiej dowoziłaby do węzła przesiadkowego, a nie stanowiła alternatywę dla metra. Tak czy inaczej władzom miasta brakuje nowoczesnego spojrzenia na komunikację aglomeracyjną i w związku z tym nie ma jakichkolwiek konkretnych decyzji w sprawie węzłą Grodzisk,choć argumentów przeciwko takiemu rozwiązaniu miasto nie podaje. Według aktualnych planów budowy II linia metra zostanie w 2019 roku przedłużona na trasę Księcia Janusza - Trocka, trzy lata później połączy Górce z Bródnem a jeszcze później (w 2025 roku?) powstanie zachodni odcinek na Karolin. Teoretycznie wciąż w planach jest odgałęzienie na Gocław, ale można spodziewać się jego wykreślenia ze studium po deklaracji, że powstanie tam linia tramwajowa. Jeśli władze miasta zdecydują się w zamian na stację Grodzisk, powstanie ona najwcześniej - to bardzo ostrożne szacunki - w 2027 roku i na pewno bez dofinansowania unijnego, jeśli władze Warszawy w najbliższym czasie nic nie zrobią w tej sprawie. Petycję można poprzeć pod tym adresem

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (35)

# ziuta

03.08.2015 20:19

Metro na Białołęce jak najbardziej, ale na Nowodworach i Tarchominie a nie wśród malowniczych pól i łąk :))

# xyz

03.08.2015 22:13

Taaaa.... malownicze pola i łąki zabudowane blokami.
Swoją drogą ciekawe, gdzie podziewa się Roszak -pewnie pojawi się, jak będzie jakiś sukces lub ilość podpisów przekroczy 50 tys. i wtedy co to nie on ....

# Gość

03.08.2015 22:42

Proszę bez podziałów wywalczony tu i tu metro:) Skończymy z tymi podziałami o to w końcu chodzi władzy, a na tym tracą mieszkańcy. Zjednoczmy siłę:)

REKLAMA

# abrakadabra

04.08.2015 09:17

"Nie wykluczamy, że metro na Białołęce powstanieW SWOIM CZASIE" - zaje..... tekst! Tylko pogratulować poczucia humoru!

# lew wspaniały

04.08.2015 09:39

#ziuta napisał(a) 03.08.2015 20:19
Metro na Białołęce jak najbardziej, ale na Nowodworach i Tarchominie a nie wśród malowniczych pól i łąk :))
wolę malownicze pola i łąki dalekiej Białołęki niż niemalownicze pola i łąki Nowodworów.
A Grodzisk, czyli okolice przy Trasie Toruńskiej, to dziesiątki osiedli i tysiące mieszkańców, a te nieliczne łąki to albo rezerwa pod drogi lub grunty Skarbu Państwa albo szczątki pół, które w ciągu kilka lat zostaną zabudowane.
I, Ziuto, czas najwyższy pogodzić się z faktem, że na Nowodworach i Tarchominie NIE BĘDZIE METRA, bo jest za daleko, a na Bródnie, czyli zaraz obok nas, jednak tak.

# gość

04.08.2015 09:53

Myślę że metro powinno dojechać na ZB i Tarchomin. Białołęka to jeden organizm czemu tak negatywnie podchodzicie do tego? Walczmy razem Białołęka jest jedną!

REKLAMA

# lew wspaniały

04.08.2015 10:03

Może powinno, ale nie dojedzie. Białołęka to żaden organizm, tylko wielka dzielnica, gdzie wschód nie ma nic wspólnego z zachodem. Metro idzie w kierunku Bródna i Białołęki wschodniej i to jest fakt. II linia nie dotrze na Tarchomin nigdy, lub przynajmniej za waszego życia, więc szkoda bicia piany.
Zachodnia część dzielnicy zamiast końcówki I linii metra dostała most i tramwaj. I to też jest fakt. Żadne negatywne podchodzenie, po prostu opis rzeczywistości.

# Gość

04.08.2015 10:26

Chodzi o podejście niż bicie piany, a jakby zachód i wschód się wspierał? Razem możemy więcej zdziałać, połączymy wschód z zachodem właśnie metrem! Dalej z Grodziska metro mogłoby pojechać do Galerii Północnej idealne połączenie ;)
#lew wspaniały napisał(a) 04.08.2015 10:03
Może powinno, ale nie dojedzie. Białołęka to żaden organizm, tylko wielka dzielnica, gdzie wschód nie ma nic wspólnego z zachodem. Metro idzie w kierunku Bródna i Białołęki wschodniej i to jest fakt. II linia nie dotrze na Tarchomin nigdy, lub przynajmniej za waszego życia, więc szkoda bicia piany.
Zachodnia część dzielnicy zamiast końcówki I linii metra dostała most i tramwaj. I to też jest fakt. Żadne negatywne podchodzenie, po prostu opis rzeczywistości.

# Mika

04.08.2015 10:33

Do mieszkancow ZB - przeprowadzcie się tam gdzie jest metro - a wiec sprzeadajcie mieszkanie na ZB i kupcie mieszkanie w pobliżu metra - i metro już macie a nie za x lat- problemu nie ma

REKLAMA

# lew wspaniały

04.08.2015 10:53

#Gość napisał(a) 04.08.2015 10:26
Chodzi o podejście niż bicie piany, a jakby zachód i wschód się wspierał? Razem możemy więcej zdziałać, połączymy wschód z zachodem właśnie metrem! Dalej z Grodziska metro mogłoby pojechać do Galerii Północnej idealne połączenie ;)
zejdź na ziemię :)
otwórz plan Warszawy, zobacz, że między Grodziskiem a Galerią Północna jest w linii prostej 7 km, czyli ok. 7 stacji. 7 stacji wśród pól, torów, hurtowni... 7 stacji, które kosztują 3 mld złotych, 7 stacji na które czeka gęsto zabudowana Wola, Ochota, Gocław, Grochów...
Choćbyśmy zebrali 120.000 podpisów (wszyscy mieszkańcy Białołęki) to nikt nie zbuduje takiego metra, bo po prostu nie ma to sensu. Na Tarchominie NIE BĘDZIE METRA.
#Mika napisał(a) 04.08.2015 10:33
Do mieszkancow ZB - przeprowadzcie się tam gdzie jest metro - a wiec sprzeadajcie mieszkanie na ZB i kupcie mieszkanie w pobliżu metra - i metro już macie a nie za x lat- problemu nie ma
W najgorszym i najbardziej prawdopodobnym wypadku metro będzie przy Kondratowicza za kilka lat, a stąd do nas to tylko 3-4 przystanki. Ja tam mieszkania nie sprzedaję :)

# Taltos2

04.08.2015 10:54

Mika - prawdziwy geniusz. Wszyscy się przeprowadźmy na róg Marszałkowskiej i Jerozolimskich - już nic nie trzeba będzie budować w Wawie, zaoszczędzimy na likwidacji tramwajów, autobusów, metra - wszyscy będą mieli wszędzie blisko, dojdą na piechotę. I zdrowiej, i ekologiczniej będzie. Proste? MIKA - startuj w wyborach, szkoda, żey się taki potencjał intelektualny marnował.

# Taltos2

04.08.2015 11:08

Lew ma rację, odległość między ZB a Tarcho jest zbyt duża, a co gorsza, na tej trasie są obszary zabudowy jednorodzinnej czy postindustrialne jak Żerań. Po drodze ze 3 stacje o znikomym wykorzystaniu. Poza tym ta linia od Nowodworów nie biegła by prosto do centrum, tylko szerokim łukiem przez ZB, Targówek i Zacisze, czas przejazdu nie byłby atrakcyjny.
Tarcho i Nowo powinny mieć metro - potencjał odpowiedni mają, ale ekonomiczniej i szybciej byłoby wydłużyć I linię. Zdecydowanie krótszy odcinek i wszystkie stacje obłożone chętnymi.

REKLAMA

# monca

04.08.2015 11:26

dlaczego w Warszawie buduje się tak daleko od Centrum - przecież to sa ogromne koszty / infrastruktura/Paryz liczy ok 2,5 mln ludzi/ wawa ze słoikami 2 mln/ i jest pod względem powierzchni 4 razy mniejszy od Warszawy- tam można w wawie nie.

# Mika

04.08.2015 11:31

na wies się przeprowadzili i już chcą metro- a gdzie w swiecie jest metro na wsi

# gość

04.08.2015 11:49

żałosne są niektóre komentarze. Jak nie macie nic ciekawego do powiedzenia to zróbcie coś dla reszty i zamilknijcie. Ile można czytać o wsi na Białołęce czy o słoikach?
Wieś to ja widzę, ale w głowach.

REKLAMA

# z Dąbrówki

05.08.2015 12:03

W Białołęce została już zbudowana miliardowa inwestycja - most Północny. Zresztą i tak musieliśmy się na niego naczekać 10 lat od momentu pierwszych pisknięć urzędników o tym, że chcą budować. Metra urzędnicy HGW nawet nie chcą, więc jak zaczną chcieć, to trzeba liczyć, że z 10 lat będą budować. Podsumowując wywód - metro może będzie za 20 lat i to 1 stacja (Grodzisk).
A tak poza tym, to wolałbym metro u siebie (Nowodwory), ale tej obietnicy HGW też nie spełni (to akurat obiecywała 10 lat temu).

# abrakadabra

05.08.2015 13:14

do monca-
bo w Polsce nie ma żadnego planowania przestrzennego, za to jest mentalność - jakim prawem ktoś może zabronić wybudować się na swoim - mam działke, więc się buduję i nie ważne, czy to jest przy już istniejącej zabudowie wraz z infrastrukturą, czy w szczerym polu.
W innych krajach robi się "sztywne" plany, : najpierw infrastrukturę, a dopiero potem mieszkania.

# lulek

05.08.2015 14:02

#monca napisał(a) 04.08.2015 11:26
dlaczego w Warszawie buduje się tak daleko od Centrum - przecież to sa ogromne koszty / infrastruktura/Paryz liczy ok 2,5 mln ludzi/ wawa ze słoikami 2 mln/ i jest pod względem powierzchni 4 razy mniejszy od Warszawy- tam można w wawie nie.
co za bzdura.
owszem, Paryż ma 2,5 mln w granicach miasta, powiedzmy Starego Miasta, takie nasze centrum i 1 mln od Żoliborza do Mokotowa.
Ale gęsto zabudowana aglomeracja jest 5 razy większa od Warszawy, żadne lasy Kabackie i Młocińskie, żadne domki w Wawrze i na Białołęce tylko gęste osiedla po 20 km w każdym kierunku, a długość każdej linii metra wynosi od 10 do 24 km, czyli wyobraź sobie linie metra do Legionowa, Łomianek, Wołomina, Piaseczna, Pruszkowa, Ożarowa, Nadarzyna. Metro, nie jakieś rzadkie SKM-ki, większość z ponad 300 stacji pod ziemia.
Pod względem przestrzeni, zieleni, powietrza wolę jednak centrum Warszawy od centrum Paryża.

REKLAMA

# pol

05.08.2015 22:12

To metro warszawskie a nie grodziskie. Więc Markom, Grodziskom, Zielonkom i innym tworom mówię: zbudujcie swoje metro ze swojej kasy.

# Taltos2

05.08.2015 23:57

Do pol,
matko, witki opadają, Jak nie masz zielonego pojęcia, o czym piszesz, milcz, bo głupca z siebie robisz. Ten Grodzisk to była wieś, dziś to część Warszawy. Metro do Marek i Zielonki się nie wybiera, chyba, że wejdą do Warszawy. A stacja Grodzisk (geograficznie to Lewandów) zlokalizowana przy S8 byłaby dogodnym węzłem przesiadkowym właśnie dla Marek, Zielonki. Ci ludzie i tak będą przyjeżdżać do Wawy, pytanie, jak lepiej dla miasta: samochodami czy metrem....
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break