REKLAMA
Mieszkańcy wschodniej Białołęki na co dzień zmagają się z wykluczeniem komunikacyjnym, które fundują im władze stolicy.
Na wschodniej Białołęce jest tylko jedna stacja Veturilo. Dla terenów zamieszkałych przez blisko 70 tysięcy mieszkańców jest to zdecydowanie za mało. Jest pomysł, aby to zmienić.
Pętlę tramwajową Winnica otwarto w 2021 roku, ale kierowcy chcący przesiadać się do komunikacji miejskiej wciąż nie doczekali się parkingu P+R. Odgrodzony teren, który wielu z nich uważało za przyszły plac budowy garażu, w rzeczywistości nim nie jest.
Co jakiś czas białołęccy radni dopytują burmistrza Grzegorz Kucę o stacje Veturilo, wnioskując o zwiększenie ich liczby. Białołęka ma ich prawie ośmiokrotnie mniej od Śródmieścia, ponad czterokrotnie mniej od Woli, o połowę mniej od Targówka i Bielan, a nawet o trzy stacje mniej od najmniejszej dzielnicy Warszawy - Żoliborza.
Jak przed każdymi wyborami na Białołęce rozgorzał polityczny spór o metro. Jedni przywołują niespełnione obietnice, inni sugerują, że jego budowa nie ma sensu. Chciałbym zaproponować inne podejście do tematu.
Od dziś (8 września) mieszkańcom wschodniej Białołęki łatwiej będzie się poruszać po dzielnicy i dojechać do centrum Warszawy. Autobusy linii 134, 226 i 326 pojadą nowymi trasami - przez rondo u zbiegu ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej. Na tym nie koniec zmian - po oddaniu do ruchu ulicy Verdiego, na korektach tras skorzystać mają również mieszkańcy tamtejszych osiedli.
14 czerwca rozpoczęła się budowa kanalizacji na ulicy Kobiałka. Trasy w kierunku pętli Olesin zmieniły autobusy linii 120, 314, 326, N14. Zawieszono niektóre przystanki, w zamian dając zastępcze.
Systematycznie radni z Białołęki, a nawet Targówka, pytają Tramwaje Warszawskie, co się dzieje w sprawie linii na Zieloną Białołękę. Sprawa utknęła w urzędniczych gabinetach.
W marcu wystartowała nowa edycja Veturilo, czyli Warszawskiego Roweru Miejskiego. Podczas gdy w Śródmieściu znajdziemy aż 60 stacji, 35 na Woli, 26 na Pradze Południe czy 17 na Targówku, Białołęka z tylko ośmioma wygląda jak ubogi krewny.
Parking P+R Żerań cieszy się znikomym zainteresowaniem posiadaczy aut jako punkt przesiadkowy do pociągów SKM i Kolei Mazowieckich. W czym tkwi porażka tej inwestycji za ponad 11 mln złotych?
Więcej kursów i zmiany tras dla dwóch autobusów linii 226 i 234 obsługujących Kobiałkę? Taki pomysł z pewnością spodobałby się mieszkańcom rozbudowujących się osiedli na północnej Białołęce.
Czy linia 132 powinna powrócić na trasę uwzględniającą mieszkańców osiedli Lewandów, Pod Akacją czy Przy Rzeczce? Zapewne część pasażerów by się ucieszyła, jednak Zarząd Transportu Miejskiego nie widzi takiej potrzeby argumentując, że straciliby na tym mieszkańcy dużego osiedla Derby.
Pięć wypożyczalni na Tarchominie i Nowodworach, dwie na Żeraniu, jedna we wschodniej części dzielnicy - tak prezentuje się na razie białołęcka sieć Veturilo w 2023 roku.
Zarząd Transportu Miejskiego nie po raz pierwszy zmienił zdanie o 180 stopni. Niezwykle popularna linia 509 jednak będzie zatrzymywać się przy Ekspresowej. Jeszcze niedawno urzędnicy ZTM obszernie wyjaśniali, dlaczego to fatalny pomysł.
Serial pt. "Kiedy powstanie parking P+R Płudy?" nie ma końca. W związku z licznymi pytaniami mieszkańców, białołęcki radny Filip Pelc po raz kolejny zwrócił się z prośbą o udzielnie informacji na temat ustaleń miasta i PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie przejęcia terenu pod budowę.
Wybrana na Białołęce radna stolicy Agnieszka Borowska proponuje uwzględnienie w trwających pracach nad studium wykonalności tramwaju wzdłuż Modlińskiej połączenia linii na ul. Annopol z przystankiem Płochocińska poprzez most nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż Płochocińskiej. To byłaby rewolucja w komunikacji miejskiej na Żeraniu.
W związku z katastrofą budowlaną podczas prac rozbiórkowych wiaduktu na Marywilskiej zmieniły się trasy autobusów linii 176, 133 i N64. Została uruchomiona linia zastępcza Z76.
Lada dzień dowiemy się, jak białołęckie autobusy będą kursować po otwarciu metra na Bródnie. Mieszkańcy osiedla Viking II ostro krytykują pomysły Zarządu Transportu Miejskiego.
Rada dzielnicy przyjęła stanowisko w sprawie zaproponowanych przez ZTM zmian w komunikacji publicznej, planowanych po uruchomieniu końcowych stacji II linii metra na Bródnie.
Wraz z otwarciem metra na Bródno Zarząd Transportu Miejskiego chciałby zlikwidować linie 25 i 41. Składy odzyskane z drugiej z nich poprawią dojazd z Tarchomina na Bielany, do centrum miasta i na Służewiec.
LINKI SPONSOROWANE