REKLAMA

Białołęka

Białołęka na szybko

 

Świderska i Ćmielowska - potrzebna sygnalizacja?

  18 marca 2014

alt='Świderska i Ćmielowska - potrzebna sygnalizacja?'

Piesi przechodzący przez Świderską na wysokości Ćmielowskiej czasami modlą się gorąco, by nie spotkać na drodze pirata. A tych jest w okolicy całkiem sporo.

REKLAMA

Ćmielowska bowiem swoją długością i szerokością prowokuje do "depnięcia w gaz". I ograniczenie prędkości do 50 km/h na terenie zabudowanym respektowane jest rzadko. Rozwiązanie? Sygnalizacja świetlna dla kierowców i pieszych.

Mieszkańcy uważają, że dzięki ustawieniu sygnalizatorów zyskają wszyscy - piesi możliwość bezpiecznego przekroczenia jezdni a kierowcy sprawniejszy ruch przy wyjeździe z osiedli. Z wnioskiem o ustawienie świateł wystąpiła radna Anna Majchrzak.

Co na to ZDM?

Rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Karolina Gałecka potwierdza, że interpelacja radnej wpłynęła do ZDM. - Zleciliśmy już przeprowadzenie badania i analizy na skrzyżowaniu. Mają one wykazać, czy wybudowanie sygnalizacji świetlnej jest na tym skrzyżowaniu zasadne. Koszt wybudowania sygnalizacji na takim skrzyżowaniu to 1 mln zł. Zaznaczam, że podana kwota jest kwotą orientacyjną.

Co sądzą nasi czytelnicy? Czy światła w tym miejscu się przydadzą? Prosimy o e-maile: redakcja@gazetaecho.pl

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (15)

# Roberto

18.03.2014 11:03

Mała uwaga - jeżeli kierowcy mają się rozpędzić to na pewno nie na Ćmielowskiej. To Świderska jest tak skonstruowana, że można na niej nawet solidnie depnąć, o czym przekonałem się jako pieszy. Wszystko jak wszystko, ale sygnalizacja za milion złotych? Serio? Pogrzało kogoś? Potem i tak często powtarzało się będzie przejeżdżanie na tzw. późnym żółtym i kolizje z tym związane. Rozumiem, że dzielnica się rozwija, ale czy naprawdę nie można inwestować trochę rozsądniej? Pomimo szczerych chęci radnych nie sądzę, że po postawieniu świateł nagle nastąpi rewolucja. Można by zamiast tego przygotować listę innych poprawek, które poprawiłyby bezpieczeństwo. Przykład? Na Światowida za bazarkiem jest przejście dla pieszych, które po jednej stronie ma stare porozjeżdżane schody. Byłem raz świadkiem zdarzenia, gdy starsza kobieta potknęła się o nie i upadła prosto na jezdnię, na szczęście auto było daleko i nie doszło do niczego tragicznego, ale gdyby to auto było bliżej?.... Myśleć, państwo radni, myśleć!

# Vars

18.03.2014 12:23

Trzeba czerpać wzorce z krajów cywilizowanych. Ograniczenie prędkości do 30 km/h, wyniesione przejście dla pieszych i po problemie.

# norbitek

18.03.2014 13:03

Też tak uważam, że skoro poszerzają Światowida to wszystkie ulice poprzeczne i wzdłuż, czyli Odkryta, Nowodworska, Świderska, Myśliborska powinny mieć ograniczenie do 30 km/h. Może to by choć trochę zmusiło kierowców do jazdy Światowida. Ciekaw jestem czy ktoś porównywał obłożenie Światowida w stosunku do np. Nowodworskiej.

REKLAMA

# gioo

18.03.2014 18:28

Milion złotych sygnalizacja ???? Ktoś sobie żarty robi ???? Nie wierzę !!!!!

# sboy5

18.03.2014 18:29

idac za glosem przedmowcow podzielam opinie , ze wydatek rzedu 1 mln PLN na sygnalizacje w tym miejscu jest jakims szalenstwem.
Owszem , zdarzaja sie piraci - jak wszedzie - ale chyba troche presadzamy z ta opinia o nadmiernej predkosci na Swiderskiej. W godzinach szczytu ruch jest tak znaczny i jednoczesnie samoregulujacy, ze jazda 40-50 km /h jest szczytem mozliwosci.
A sygnalizacja doprowadzi do korkow , ktore juz teraz powstaja na przejezdzie pod mostem polnocnym w strone Piotra i Pawla. Niedawno udrozniono ruch zmieniajac uprzywilejowanie z Mehoffera gdyz wszystko na Swiderskiej do niedawna potrafilo stanac - sygnalizacja przyczyni sie do powrotu do tego stanu rzeczy.
No i ten 1 mln...jakas paranoja..

# ANJIN-SAN

19.03.2014 10:28

odpowiedź dla sboy5; Ja widziałem ofiarę śmiertelną na Świderskej, kobietę potrąconą przez debila, dla którego nie ma czegoś takiego jak ograniczenie prędkości. Mam gdzieś Twoją troskę o korki. Mozesz wyjechać 5min wczesniej. Nie ma nic ponad życie ludzkie. Błagam wszystkich podobnie myślącychm-zwolnijcie na Świderkiej...

REKLAMA

# nhy

19.03.2014 16:05

Skasować przejście. jedno koło drugiego tam jest. progów nie zrobią bo przecież autobusy tam jeżdżą.

# sboy5

19.03.2014 22:45

Anjin-San : konkretnie prosimy - kiedy to bylo, jakie okolicznosci, z jaka udokumentowana predkoscia jechalo auto.
No bo wiesz..moglbym powiedziec, ze mam gdzies Twoje troski i traume spowodowana widokiem martwej osoby.. ale czy wiesz co sie naprawde wtedy stalo?
Kiedys tez widzialem zwloki na poboczu drogi..ale daleki bylem od twierdzenia, ze winny jest debil za kolkiem..zbyt wiele czynnikow, zbyt duzo wariantow tego, co sie moglo stac...

# mikołaj

20.03.2014 12:47

Nie wiem, jak oni robią te kalkulacje, ale 1 mln to jech cena z kosmosu.
Skoro budowa domu z działką i urządzenie go kosztuje 1 mln złotych,
skoro budowa szkoły z 30 salami, mediami, salą gimnastyczną, boiskiem, podłączeniami kosztuje 15 mln. to jak kilka stalowych słupków z żarówkami i kablami, podłączenie do sieci i jakiegoś komputera, który tym steruje może kosztować MILION ZŁOTYCH? JAK?

REKLAMA

# Jerry

20.03.2014 13:41

Spróbujcie wyjechać w szczycie np z ulicy Maciejewskiego albo skręcić z Mehoffera w Świderską od strony Światowida. Popieram budowę sygnalizacji

# sboy5

20.03.2014 20:19

Jerry - z tym Mehoffera to pojechales..przeciez niedawno celowo tam zmieniono uprzywilwjowanie, gdyz z 80% aut jedzie wlasnie po marszrucie uprzywilejowania..chcesz dla 20% pozostalych (rozumiem - Twoje ego) postawic sygnalizacje po to, zeby Ci jadacy z Odkrytej w Swiderska mieli przerabane, a tak bo takm zebys tylko Ty mogl sprawnie wlaczyc sie do ruchu ? pomysl zanim napiszesz.

# gosc

20.03.2014 21:05

wystarczy wyniesienie przejść dla pieszych i ruch się uspokoi, to samo dotyczy Odkrytej, jest tylko jedno małe ale...
ZTM i MZA z uporem maniaka nie zgadzają się żadne wyspy twierdząc, że grozi to uszkodzeniem autobusów,
ciekawe że autobusy wjeżdżające w dziury, które potrafią istnieć po kilka miesięcy jakoś nie niszczą autobusów...
a na marginesie na Świderskiej i Odkrytej "pędzą" również autobusy.

REKLAMA

# gosc

21.03.2014 11:27

Po pierwsze: wbrew warszawskiemu zabobonowi autobusy nie mają problemów z jazdą po progach.
Po drugie: można zastosować progi nie na całej szerokości, takie jak na Stawkach.

 antyurzędnik

21.03.2014 14:24

Pani Majchrzak niech wydaje 1 mln prywatnych pieniędzy. Po pierwsze obok tego skrzyżowania jest dwa duże sklepy z których i do których co chwilę wjeżdża mnóstwo samochodów. W przypadku wybudowania tu sygnalizacji za chwilę wjazd na parkingi i wyjazd z nich będzie zakorkowany. O korku od strony mostu wspominał przedmówca i w pełni się z tym zgadzam. To, że jest duży ruch na Świderskiej i Nowodowrskiej to niestety konsekwencja większej ilości mieszkańców. Wyjeżdżając jednak z osiedla usytuowanego przy tej drugiej nie mam większych problemów, aby włączyć się do ruchu, a jeśli ktoś ma to być może powinien się przesiąść do komunikacji publicznej.

# Rowerzysta

22.03.2014 23:28

Jedyne rozwiazanie to spowalniacze na jezdni przy kazdym przejsciu. Piratow drogowych jest coraz wiecj. Na Swiatowida przy Milenijnej i Carfurze trzeba troche postac zanim laskawy kierowca przepusci kogos przez przejscie.
Gdy jade rowerem norma jest ze samochody wyprzedzaja mnie na podwojnej ciaglej i przejsciach dla pieszych. Moze warto przejzec miejski monitoring i rozstawic od czasu do czasu patrol z radarem. Na Nowodworskiej sa ograniczenia predkosci a kierowcow spieszacych sie i pedzacych z nadmierna predkoscia mnustwo.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024