REKLAMA
1 września zalało Trakt Lubelski, policja zamknęła dla ruchu tę ulicę. Jednocześnie czytelnicy alarmują - przez podtopienia nie ma dojścia do domów i przystanków.
Ulica Potockich w Wawrze, choć nie największa, jest solą w oku mieszkańców i urzędników od kilku lat. Piraci drogowi, bezbronni piesi i mający dosyć hałasów mieszkańcy - to codzienność tej okolicy.
Sprawa tunelu pod torami PKP w Międzylesiu ciągnie się już pięć lat. Choć był planowany jeszcze w latach 80. ubiegłego stulecia, nie powstanie wcześniej niż za trzy lata.
Wąbrzeska stała się skrótem dla kierowców omijających korki na Trakcie Lubelskim. Codziennie jeżdżą tędy setki samochodów. Sęk w tym, że ulica jest na to kompletnie nieprzygotowana.
Przy ul. Patriotów powstanie parking park&ride, który umożliwi przesiadkę do komunikacji szynowej mieszkańcom Starej Miłosnej, Zerzenia i Lasu. Naziemny, jednopoziomowy pomieści 150 samochodów, znajdzie się tam również około 100 miejsc dla rowerów.
Wawer nie ma szczęścia do rond i miejsc parkingowych. O ile w ostatnim czasie powstają one na potęgę, to o żadnym nie można powiedzieć, że jest w stu procentach przemyślane.
Jakoś specjalnie ulica Korkowa zakorkowana nie jest. No, chyba że na chodnikach...
- Od pewnego czasu na ulicy Skrzyneckiego obowiązuje zakaz poruszania się samochodów ciężarowych powyżej pięciu ton - pisze pan Mirek.
Do końca października przy czterech przejściach dla pieszych pojawi się dodatkowe oświetlenie.
Na skrzyżowaniu Bysławskiej i Młodej jeszcze w tym roku rozpoczną się prace przy budowie ronda.
- Kładka dla pieszych nad ulicą Czecha jest w opłakanym stanie - alarmują czytelnicy "Informatora". - Kiedy będzie remontowana?
Gdy podczas powodzi zamknięty dla ruchu był Wał Miedzeszyński, alternatywą dla autobusów w stronę centrum miasta były pociągi SKM.
Nowe, piękne, przydatne - ale jednak skopane. W sensie metaforycznym oczywiście. Miało być pięknie, tymczasem już teraz podnoszą się głosy niezadowolenia.
- Ktoś na Mrówczej zrobił krecią robotę i zlikwidował ścieżkę rowerową - pisze czytelnik. - Komu przeszkadzała? Gdzie teraz mają się podziać zwolennicy dwóch kółek, skoro zabrano im na potrzeby chodnika większość ich drogi?
Lawinowa 1, sieciowa drogeria - a zaparkować nie ma gdzie. Okoliczne ulice zaroiły się od znaków zakazujących postoju, a mieszkańcy głowią się, kto na to pozwala.
Wiaty przystankowe należą do najczęściej demolowanych instalacji na terenie miasta. Wiadomo: nie odda, nie poskarży się, więc domorosły chuligan może bezkarnie na niej dać upust swoim frustracjom...
Komunikacyjnej epopei w Wawrze ciąg dalszy - tym razem głos zabiera pomysłodawca zmian komentowanych w poprzednim "Informatorze".
Cyklu o bezpieczeństwie na wawerskich drogach ciąg dalszy. Tym razem szukamy poprawy bezpieczeństwa na Trakcie Lubelskim.
Wiosna w pełni, rowerzystów coraz więcej. Gdyby proporcjonalnie przybywało też ścieżek rowerowych w Warszawie...
Tekst w poprzednim "Informatorze" dotyczący proponowanych przez społeczników zmian w komunikacji wawerskiej spotkał się z żywym odzewem mieszkańców.
LINKI SPONSOROWANE