REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

P+R przy Patriotów?

  27 sierpnia 2010

Przy ul. Patriotów powstanie parking park&ride, który umożliwi przesiadkę do komunikacji szynowej mieszkańcom Starej Miłosnej, Zerzenia i Lasu. Naziemny, jednopoziomowy pomieści 150 samochodów, znajdzie się tam również około 100 miejsc dla rowerów.

REKLAMA

Parkingi P+R mają jedno zadanie - odciążyć ulice z nadmiaru aut. O tym, że jeden autobus komunikacji miejskiej wiezie tyle osób, co około czterdzieści "osobówek", mówi się od lat, jednak chętnych do przesiadki w autobusy i pociągi nie przybywa w takim tempie, jak chcieliby tego urzędnicy. Efekt? Wieczne korki i stojące w nich miasto. Co prawda, przybywa buspasów, którymi można dość sprawnie dotrzeć do i z centrum, jednak nie zmienia to faktu, że jest ich po prostu za mało. Dlatego alternatywą jest transport szynowy: tramwaje, ale też kolej.

I właśnie dla korzystających z niej pasażerów ma zostać zbudowany parking w Wawrze.

Do przetargu stanęły trzy firmy: Zakład Robót Drogowych i Inżynieryjno-Insta-lacyjnych Krol z Wołomina, spółka Nobile Apartamenty z Warszawy oraz konsor-cjum firm PolDróg Warszawa (która jest liderem konsorcjum) oraz PolDróg Piła. O wyborze jednego z tych przedsiębiorstw zadecyduje licytacja elektroniczna. Ponie-waż najniższa oferta złożona w przetargu to 3,2 mln zł brutto, najwyższa - 8,9 mln zł brutto, w elektronicznej dogrywce oferenci będą mogli skorygować swoje ceny i zwiększyć szanse na zdobycie zamówienia.

Po co ten parking?

Jednak nie dla wszystkich P+R w Wawrze jest rozsądnym pomysłem. Nie chodzi jednak o sam parking przesiadkowy, a o jego lokalizację. Wiele osób uważa, że miejsce do zaparkowania samochodu bardziej przydałoby się w Falenicy. - P+R jest w Aninie i dopiero od niedawna zauważalny jest tam ruch. Przez wiele miesięcy święcił pustkami - twierdzi mieszkanka dzielnicy. - P+R ma rację bytu w Falenicy, w której tabuny ludzi z linii otwockiej zostawiają swoje samochody, gdzie kończy się strefa biletu miejskiego.

Powyższe twierdzenie wydaje się słuszne - czy nie lepiej wybudować parking w miejscu, gdzie więcej osób będzie chciało z niego skorzystać?

Wstąp do księgarni

Do roku 2012 w Falenicy nie będzie

- Parkingi "parkuj i jedź" są budowane systemowo i objęte są budową w cyklach - mówi Andrzej Skwarek z zespołu prasowego ZTM. - W pierwszym etapie budowano je w pobliżu metra, obecny, drugi etap koncentruje się na okolicach linii kolejo-wych. Właśnie dlatego powstaje teraz P+R w Wawrze. Ten etap trwać będzie do 2012 roku i nie ma w nim planów budowy parkingu przesiadkowego w Falenicy. Trwają jednak prace nad ustalaniem lokalizacji P+R w kolejnych etapach, bierzemy też pod uwagę przystanek falenicki. Szczegóły jednak będą znane w przyszłości.

Pewne jest jedno: P+R jest przydatny, pod warunkiem że ludzie będą z niego korzystać. A że ceny benzyny rosną - warto zastanowić się nad kupnem biletu dłu-gookresowego. Wyjdzie taniej i szybciej, a w miarę poprawy stanu taboru może (kiedyś) wygodniej?

Bardzo ważna jest też poprawa częstotliwości kursowania pociągow. Dopóki będą jeździć tak jak teraz, zainteresowanie parkingami nie będzie powalało.

(wt)


Park&ride w Aninie

Park&ride w Wawrze
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy