REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

P+R przy Patriotów?

  27 sierpnia 2010

Przy ul. Patriotów powstanie parking park&ride, który umożliwi przesiadkę do komunikacji szynowej mieszkańcom Starej Miłosnej, Zerzenia i Lasu. Naziemny, jednopoziomowy pomieści 150 samochodów, znajdzie się tam również około 100 miejsc dla rowerów.

REKLAMA

Parkingi P+R mają jedno zadanie - odciążyć ulice z nadmiaru aut. O tym, że jeden autobus komunikacji miejskiej wiezie tyle osób, co około czterdzieści "osobówek", mówi się od lat, jednak chętnych do przesiadki w autobusy i pociągi nie przybywa w takim tempie, jak chcieliby tego urzędnicy. Efekt? Wieczne korki i stojące w nich miasto. Co prawda, przybywa buspasów, którymi można dość sprawnie dotrzeć do i z centrum, jednak nie zmienia to faktu, że jest ich po prostu za mało. Dlatego alternatywą jest transport szynowy: tramwaje, ale też kolej.

I właśnie dla korzystających z niej pasażerów ma zostać zbudowany parking w Wawrze.

Do przetargu stanęły trzy firmy: Zakład Robót Drogowych i Inżynieryjno-Insta-lacyjnych Krol z Wołomina, spółka Nobile Apartamenty z Warszawy oraz konsor-cjum firm PolDróg Warszawa (która jest liderem konsorcjum) oraz PolDróg Piła. O wyborze jednego z tych przedsiębiorstw zadecyduje licytacja elektroniczna. Ponie-waż najniższa oferta złożona w przetargu to 3,2 mln zł brutto, najwyższa - 8,9 mln zł brutto, w elektronicznej dogrywce oferenci będą mogli skorygować swoje ceny i zwiększyć szanse na zdobycie zamówienia.

Po co ten parking?

Jednak nie dla wszystkich P+R w Wawrze jest rozsądnym pomysłem. Nie chodzi jednak o sam parking przesiadkowy, a o jego lokalizację. Wiele osób uważa, że miejsce do zaparkowania samochodu bardziej przydałoby się w Falenicy. - P+R jest w Aninie i dopiero od niedawna zauważalny jest tam ruch. Przez wiele miesięcy święcił pustkami - twierdzi mieszkanka dzielnicy. - P+R ma rację bytu w Falenicy, w której tabuny ludzi z linii otwockiej zostawiają swoje samochody, gdzie kończy się strefa biletu miejskiego.

Powyższe twierdzenie wydaje się słuszne - czy nie lepiej wybudować parking w miejscu, gdzie więcej osób będzie chciało z niego skorzystać?

Kup bilet

Do roku 2012 w Falenicy nie będzie

- Parkingi "parkuj i jedź" są budowane systemowo i objęte są budową w cyklach - mówi Andrzej Skwarek z zespołu prasowego ZTM. - W pierwszym etapie budowano je w pobliżu metra, obecny, drugi etap koncentruje się na okolicach linii kolejo-wych. Właśnie dlatego powstaje teraz P+R w Wawrze. Ten etap trwać będzie do 2012 roku i nie ma w nim planów budowy parkingu przesiadkowego w Falenicy. Trwają jednak prace nad ustalaniem lokalizacji P+R w kolejnych etapach, bierzemy też pod uwagę przystanek falenicki. Szczegóły jednak będą znane w przyszłości.

Pewne jest jedno: P+R jest przydatny, pod warunkiem że ludzie będą z niego korzystać. A że ceny benzyny rosną - warto zastanowić się nad kupnem biletu dłu-gookresowego. Wyjdzie taniej i szybciej, a w miarę poprawy stanu taboru może (kiedyś) wygodniej?

Bardzo ważna jest też poprawa częstotliwości kursowania pociągow. Dopóki będą jeździć tak jak teraz, zainteresowanie parkingami nie będzie powalało.

(wt)


Park&ride w Aninie

Park&ride w Wawrze
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA