REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Klątwa nad parkingami w Wawrze

  27 sierpnia 2010

Wawer nie ma szczęścia do rond i miejsc parkingowych. O ile w ostatnim czasie powstają one na potęgę, to o żadnym nie można powiedzieć, że jest w stu procentach przemyślane.

REKLAMA

Dla przykładu: rondo Patriotów - Izbicka. Piękne, duże, wygodne, ale jednak nikt podczas projektowania nie po-myślał o miejscach parkingowych dla samochodów dostaw-czych przy punktach usługowych czy przychodni. Skrzyżo-wanie Bysławskiej i Młodej - rondo bliźniacze do wspom-nianego wyżej i identyczne problemy, choć tam Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapewniał, że na papierze wszystko jeszcze się zmieni. Idźmy dalej - ulica Lawinowa. - Często nie można przejechać ulicą Lawinową - posta-wiono słupki, żeby było bezpiecznie dla przechodniów i zro-biono trawniczki wzdłuż Patriotów, żeby tam nie parkować - efekt jest taki, że w okresie "zakupowym" nie można przejechać ulicą Lawinową i dostać się do domu, bo samo-chody stoją na pasie ruchu - pisze do nas pani Bożena. - Wizyty straży miejskiej nie pomagają, to znaczy pomagają na czas obecności straży.

Trawnik jest potrzebny bez dwóch zdań, jednak czy jego kosztem trzeba ogra-niczać miejsca parkingowe? Rozwiązanie podsuwa nasza czytelniczka. - Jeśli prze-pisy wymagają terenu zielonego w jakimś procencie inwestycji - trzeba ułożyć krat-kę albo zrobić ekoparking - będzie i namiastka zielonego i miejsce do parkowania.

Czy to jednak możliwe? - Miejsca parkingowe, ich planowanie i wygląd leży w gestii projektantów - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - My nie mamy na to wpływu, to oni muszą się znać na wszystkich rozwiązaniach. Z naszej strony możemy jedynie sugerować pewne po-mysły, jednak muszą one być w zgodzie np. z uwarunkowaniami środowiskowymi, bez których projekt nie zdobędzie akceptacji np. dyrekcji ochrony środowiska.

Adam Sobieraj z Zarządu Dróg Miejskich jest bardziej konkretny: - Ostateczne zatwierdzenie projektu należy do miejskiego inżyniera ruchu. Nawet, jeśli zlecający projekt zaplanuje ekoparkingi w miejscu trawniczków, inżynier może koncepcję wywrócić do góry nogami. Trawnik bowiem pełni nie tylko funkcję zieleni, ale może rozdzielać ruch pieszy i drogowy, oddzielać chodnik od budynków czy w inny spo-sób pełnić funkcje marginesu bezpieczeństwa. Dlatego nie tak łatwo zaplanować ekoparking zamiast trawy.

Możliwości nacisku są więc niewielkie, ale są. Może warto je wykorzystać w przyszłości, aby złamać wawerską "klątwę parkingową"?

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024