REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Klątwa nad parkingami w Wawrze

  27 sierpnia 2010

Wawer nie ma szczęścia do rond i miejsc parkingowych. O ile w ostatnim czasie powstają one na potęgę, to o żadnym nie można powiedzieć, że jest w stu procentach przemyślane.

REKLAMA

Dla przykładu: rondo Patriotów - Izbicka. Piękne, duże, wygodne, ale jednak nikt podczas projektowania nie po-myślał o miejscach parkingowych dla samochodów dostaw-czych przy punktach usługowych czy przychodni. Skrzyżo-wanie Bysławskiej i Młodej - rondo bliźniacze do wspom-nianego wyżej i identyczne problemy, choć tam Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapewniał, że na papierze wszystko jeszcze się zmieni. Idźmy dalej - ulica Lawinowa. - Często nie można przejechać ulicą Lawinową - posta-wiono słupki, żeby było bezpiecznie dla przechodniów i zro-biono trawniczki wzdłuż Patriotów, żeby tam nie parkować - efekt jest taki, że w okresie "zakupowym" nie można przejechać ulicą Lawinową i dostać się do domu, bo samo-chody stoją na pasie ruchu - pisze do nas pani Bożena. - Wizyty straży miejskiej nie pomagają, to znaczy pomagają na czas obecności straży.

Trawnik jest potrzebny bez dwóch zdań, jednak czy jego kosztem trzeba ogra-niczać miejsca parkingowe? Rozwiązanie podsuwa nasza czytelniczka. - Jeśli prze-pisy wymagają terenu zielonego w jakimś procencie inwestycji - trzeba ułożyć krat-kę albo zrobić ekoparking - będzie i namiastka zielonego i miejsce do parkowania.

Czy to jednak możliwe? - Miejsca parkingowe, ich planowanie i wygląd leży w gestii projektantów - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - My nie mamy na to wpływu, to oni muszą się znać na wszystkich rozwiązaniach. Z naszej strony możemy jedynie sugerować pewne po-mysły, jednak muszą one być w zgodzie np. z uwarunkowaniami środowiskowymi, bez których projekt nie zdobędzie akceptacji np. dyrekcji ochrony środowiska.

Adam Sobieraj z Zarządu Dróg Miejskich jest bardziej konkretny: - Ostateczne zatwierdzenie projektu należy do miejskiego inżyniera ruchu. Nawet, jeśli zlecający projekt zaplanuje ekoparkingi w miejscu trawniczków, inżynier może koncepcję wywrócić do góry nogami. Trawnik bowiem pełni nie tylko funkcję zieleni, ale może rozdzielać ruch pieszy i drogowy, oddzielać chodnik od budynków czy w inny spo-sób pełnić funkcje marginesu bezpieczeństwa. Dlatego nie tak łatwo zaplanować ekoparking zamiast trawy.

Możliwości nacisku są więc niewielkie, ale są. Może warto je wykorzystać w przyszłości, aby złamać wawerską "klątwę parkingową"?

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy