REKLAMA
- Chodzi mi o niewielki chodnik po prawej stronie Wału Miedzeszyńskiego, który znajduje się - jadąc od centrum Warszawy w stronę Otwocka, po przejechaniu skrętu w Bronowską - pisze do nas czytelnik.
- Wyjeżdżając z ulicy Floriana w Trakt Lubelski za każdym razem ryzykuję stłuczkę - mówi pan Jan. - Jadąc w stronę Zerzenia nigdy nie wiem, czy coś nie jedzie Traktem. Widoczność jest tu fatalna - dodaje.
Postępujący stan urbanizacji terenów pasa nadwiślańskiego powoduje, że konieczne jest rozwijanie i uruchamianie nowych tras komunikacji miejskiej. Przykładem tego jest rejon dzielnicy położony wzdłuż ulicy Przewodowej.
Mieszkańcy Wawra z systemu komunikacyjnego w swojej dzielnicy zadowoleni nie są, o czym pisaliśmy już nie jeden raz. Społecznicy nie ustają w tworzeniu wciąż innych koncepcji ulepszenia systemu transportu.
O potrzebie remontów na ulicach Wawra można napisać elaborat. Wszystkie kolejne władze zapewniają, że będzie lepiej, nie określają jednak - kiedy. Nie wybiegając w odległą przyszłość, zapytaliśmy o to, które ulice w dzielnicy w tym roku doczekają się remontów.
Mieszkańcy Izbickiej mają dosyć pędzących ich ulicą kierowców. Choć jezdnia jest obecnie zamknięta - na skrzyżowaniu z Patriotów powstaje rondo - wkrótce po otwarciu kierowcy znów będą folgować koniom mechanicznym.
Burza przetoczyła się ostatnio nad dworcem PKP Wawer, który z modernistycznego budynku przez lata stał się komercyjnym potworkiem.
Stacje nie znikną, ale spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ma zamiar zburzyć perony z charakterystyczną "skrzydlatą" wiatą.
W styczniu pisaliśmy o systemie temperującym ciężką nogę kierowcom na ulicy Lucerny. Okazuje się, że choć nowoczesny, nie zawsze działa tak, jak powinien.
W poprzednim wydaniu "Informatora" pisaliśmy m.in. o rozpoczynającej się budowie ronda w Radości. Prace właśnie się zaczęły, a razem z nimi utrudnienia w ruchu.
Węzeł Marsa, jedna z największych blokad drogowych w Warszawie, został częściowo uruchomiony. Do końca tego roku ma zostać ukończony.
Mieszkańcy Starego Wawra od kilku lat mają coraz większe problemy z dojazdem do swojego osiedla. Od Marysina Wawerskiego są odcięci torami kolejowymi, a przejazd przez ulicę Korkową zlikwidowano wiele lat temu.
Strażacką oddano do użytku zaledwie kilka tygodni temu, a już pojawiają się pierwsze problemy. Przy skrzyżowaniu z Chełmżyńską tworzy się wąskie gardło, a kierowcy, chętnie korzystający ze skrótu z Rembertowa na Targówek, więzną w korku.
Po naszym artykule, dotyczącym zamontowania specjalnych świateł wyłapujących kierowców łamiących przepisy i rozwijających nadmierną prędkość na ulicy Lucerny, czytelnicy zgłosili nam kolejne miejsca, w których podobny system powinien zostać zastosowany.
Według założeń projektowych ciąg ulic Kadetów - Wąbrzeska - Lucerny miał ułatwić przejazd w poprzek dzielnicy i połączyć ulicę Patriotów z Traktem Lubelskim oraz Wałem Miedzeszyńskim.
Drogowcy wreszcie znaleźli sposób na piratów drogowych. Na ul. Lucerny w Wawrze został zainstalowany nowatorski system organizacji ruchu mający zdyscyplinować kierowców łamiących przepisy.
Po wielu zawirowaniach, opóźnieniach i wstrzymaniu prac, tuż przed Bożym Narodzeniem otwarto dla samochodów ulicę Strażacką.
Oddany w Aninie do użytku kilka tygodni temu parking typu "Parkuj i jedź", którego celem było nakłonienie mieszkańców dzielnicy do przesiadania się z samochodów do pociągów, jak na razie świeci pustkami. I nie bardzo wiadomo dlaczego tak się dzieje.
Choć zapowiadało się na kolejną obsuwę, jeszcze w tym lub na początku przyszłego roku samochody będą mogły korzystać z wyremontowanej Strażackiej.
Dość niezwykły przebieg miało posiedzenie komisji samorządowej, bezpieczeństwa i porządku publicznego, które odbyło się w wawerskim ratuszu na początku tego miesiąca.
LINKI SPONSOROWANE