REKLAMA
Wawerska sieć dróg nie jest doskonała, ale zawsze można próbować poprawić ten stan rzeczy. Metodą drobnych kroków...
Była budowa, jest przebudowa - a skończy się już wkrótce. Zmodernizowana Sęczkowa ma być gotowa wiosną.
Obrona wiat peronowych na linii otwockiej była motywem przewodnim w "Informatorze" w połowie ubiegłego roku. Wiaty ocalały, ale problem teraz w tym, że nie na wszystkie perony można bezpiecznie dojść.
Można się zastanawiać, czy na warszawskich drogach po mrozach i roztopach nie jest zaszyfrowana jakaś tajna wiadomość do kierowców.
1 lutego został zmieniony numer linii autobusowej obsługującej osiedle przy ul. Dudziarskiej - ze 137 na 245. Być może w przyszłości linia 137 powróci na swoją historyczną trasę, łącząc rondo Wiatraczna z Marysinem.
Chodzi o ulicę Panny Wodnej, której przedłużenie wawerski ratusz zapowiadał już w ubiegłym roku. Od tego czasu Wawer borykał się z cięciami budżetowymi, jednak z zamiaru dociągnięcia ulicy do Traktu Lubelskiego nie zrezygnował.
- Od momentu otwarcia mostu Siekierkowskiego i udostępnienia części Trasy Siekierkowskiej dla zmotoryzowanych minęło bez mała osiem lat.
Kiedy zamykamy ten numer "Informatora", prace przy rondzie na Lucerny i Trakcie Lubelskim dopiero się zaczynają, jednak można przypuszczać, że w chwili, gdy nasza gazeta trafia do czytelników, prace na rondzie będą na ukończeniu.
Parkingi systemu park+ride miały pozwalać kierowcom na sprawne przesiadanie się do komunikacji publicznej. W okolicach metra i bliżej centrum wygoda jest większa. Gorzej tam, gdzie właśnie przydałyby się najbardziej - na obrzeżach.
Wbrew prasowym doniesieniom, nie ma opóźnień na przebudowie ulicy Marsa - twierdzi Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Pod koniec października z pompą otwarto estakady na rondzie Marsa.
Podczas remontu ulicy Francuskiej linia 147 kursowała po zmienionej trasie. Teraz, kiedy Francuską znów otwarto, Zarząd Transportu Miejskiego zastanawia się, czy trasy nie pozostawić w obecnym kształcie.
W lipcu zapowiadaliśmy, że prace nad rondem na skrzyżowaniu Bysławskiej i Młodej rozpoczną się jeszcze w tym roku. ZMID słowa nie dotrzymał - robotników nadal nie widać.
To już pewne - od grudnia linia S1 zostanie na stałe wydłużona do Otwocka. Tym samym pociągi SKM, które cieszyły się popularnością podczas powodziowego zamknięcia Wału Miedzeszyńskiego, a następnie czasowo kursowały do Warszawy, pozostaną na linii na stałe.
Rondo Marsa, zwane też "Kometą", wkrótce będzie ukończone. Póki co jednak mnożą się zastrzeżenia do drogowców - od nieprzemyślanej koncepcji ronda aż po zaniedbania przy oznakowaniach.
Zimowa w Wawrze doczekała się porządnej nawierzchni kilka lat temu. Tyle, że nie w całości. I jakoś nikt się nie kwapi, żeby rzecz dokończyć.
Skrzyżowanie ulic Lucerny i Traktu Lubelskiego to kolejne miejsce w Wawrze, gdzie można utknąć w korku.
Nici z poprawy sytuacji na Potockich w tym roku. Miały być zmiany w oznakowaniu i wyniesione skrzyżowania, a tymczasem na razie wszystko zostanie tak, jak było.
Mamy oficjalne pismo wyjaśniające, dlaczego przejazd w Międzylesiu, o którym pisaliśmy w poprzednim numerze "Informatora", działa tak, jak działa.
Przeprawa przez tory kolejowe wzdłuż Patriotów może denerwować, zwłaszcza w porannym i popołudniowym szczycie. Szczególnie w Międzylesiu...
- Nie jest tak różowo z ulicami w Wawrze - zadzwoniła do nas mieszkanka Radości. - Ot, ulica Wisełki - chodniki w fatalnym stanie, zarośnięte, a tędy właśnie chodzi dużo ludzi: do szkoły, przedszkola, domu kultury...
LINKI SPONSOROWANE