REKLAMA
Nie ma miesiąca bez interwencji Czytelników w sprawie parkowania wzdłuż Światowida między Topolową a Stefanika. Problemu nie rozwiązano od lat, a mieszkańcy są coraz bardziej zirytowani. Nie ma co się dziwić - czują się lekceważeni.
Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac przy budowie kolejnego odcinka ulicy Odkrytej. Tym razem chodzi o fragment o długości około 300 metrów - od ul. Ciołkosza do wysokości wjazdu do firmy "Piaskarz".
Zarząd Dróg Miejskich potwierdził oficjalnie, że na ul. Modlińskiej zostanie wydzielony bus-pas, czyli pas ruchu przewidziany wyłącznie dla autobusów. Ma to zdecydowanie usprawnić przejazd z Białołęki do centrum miasta w godzinach szczytu.
Na forum internetowym "Echa" nie ustaje dyskusja dotycząca wprowadzenia bus-pasa, czyli wydzielonego pasa tylko dla autobusów na ul. Modlińskiej. Ważne wydaje się także uruchomienie drugiego pasa wjazdu na most Grota, od strony ul. Modlińskiej.
Miasto powinno wreszcie pomyśleć o puszczeniu linii tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej. Należałoby pociągnąć na północ trasę od pętli na Żeraniu. To zdanie coraz częściej pojawia się w sygnałach od mieszkańców. Czy to tylko fantazja?
Mieszkańcy Białołęki bardzo by chcieli, żeby autobusy linii "508" kursowały częściej. W sprawie tej toczy się ożywiona dyskusja na naszym forum internetowym. Żeby jednak był jakiś efekt trzeba zwrócić się oficjalnie do Zarządu Transportu Miejskiego.
Korki na ul. Modlińskiej w godzinach szczytu to od dawna smutna norma. Jeżeli jeszcze w tym czasie wydarzy się jakaś kraksa na moście Grota, to mamy już pełną blokadę dojazdu do Śródmieścia. Od miesięcy jak bumerang powraca pomysł uruchomienia bus-pasa.
Trwa budowa ul. Światowida. Obecnie prace koncentrują się w rejonie ul. Dzieżgońskiej. Plany są takie, że w przyszłym roku Światowida będzie budowana dalej, tak by kiedyś połączyć się z ul. Modlińską.
Do tej pory autobusy linii 132 po wyjechaniu z Kątów Grodziskich na Trasę Toruńską przy ul. Głębockiej pruły prosto arterią. Kilka dni temu trasa została zmodernizowana i obejmuje również fragment Bródna.
Mieszkańcy Białołęki Dworskiej, Choszczówki i Płud od dawna już marzą o wiadukcie umożliwiającym pokonywanie przejazdu kolejowego przy ul. Klasyków bez konieczności długich oczekiwań na podniesienie szlabanu. Nie zanosi się jednak na szybkie zmiany.
W niedalekiej przyszłości ma ruszyć szybka kolej miejska. Z jednej strony będzie to wygoda dla pasażerów, którzy będą mogli sprawniej dojechać np. do Legionowa lub centrum Warszawy, z drugiej strony zaś szykują się jeszcze większe korki pod przejazdami kolejowymi.
Połączenie Białołęki z Ochotą zostało w ubiegłym tygodniu wzmocnione nową linią 404. Autobusy kursują w godzinach szczytu i tylko w dni powszednie. Z pętli na ul. Świętosławskiego można dojechać do placu Narutowicza w 35 do 45 minut.
Każda zmiana w sieci komunikacji miejskiej powoduje żywe rekacje mieszkańców. Nie inaczej jest w wypadku linii 152, która jeszcze do niedawna miała pętlę na Żeraniu, a teraz została wydłużona do pl. Hallera. Nie wszystkim się to podoba.
Pasażerowie autobusów miejskich niejednokrotnie zastanawiają się, czy kierowca, który kończy pracę i wraca do zajezdni, jest zobowiązany zatrzymywać się na przystankach. Nie wszyscy bowiem tak robią.
Do 4 października potrwają prace torowe w rejonie pętli tramwajowej Żerań FSO. Przez ten czas będzie zapewne nieco zamieszania, ale najważniejsze jest to, że wszystkie tramwaje kursują. Nie planuje się zawieszeń.
Co jakiś czas słyszymy o tym, że kierowcy autobusów miejskich włączają ogrzewanie w... środku lata. Może to być bardzo dokuczliwe dla pasażerów, szczególnie jeżeli w wozie panuje tłok. Warto wówczas zwrócić uwagę kierowcy lub zgłosić takie zdarzenie w Zarządzie Transportu Miejskiego. Mało kto jednak zdobywa się na taką reakcję.
Kilka dni temu zakończyły się roboty drogowe na ulicy Krokwi. Do niedawna gruntowa ulica zyskała nowiutką docelową nawierzchnię z asfaltobetonu. Prace objęły całą długość ulicy - czyli ośmiusetmetrowy odcinek od ul. Podróżniczej do ul. Klasyków.
Na Białołęce przybywa przeciętnie jedna nazwa ulicy miesięcznie. Dzielnica rozbudowuje się w takim tempie, że trzeba by co roku publikować nowy plan. Tylko wtedy istnieje szansa zorientowania się, gdzie powstały nowe nazwy ulic.
Kontroli biletów w autobusie lub tramwaju możemy spodziewać się w każdej chwili. Kara za przejazd bez ważnego biletu wynosi 120 zł. Nie warto więc ryzykować. Niektórzy jednak jeżdżą na gapę z premedytacją, nie boją się kontroli, ani tego, że zapłacą karę.
Pasażerowie autobusów miejskich z Białołęki są ostatnio rozpieszczani przez Zarząd Transportu Miejskiego. Jeszcze nie zdążyli ochłonąć, po tym jak ogłoszono rychłe uruchomienie linii E-6, a już szykują się kolejne korzystne zmiany. Dotyczą linii 126, 132 oraz 152.
LINKI SPONSOROWANE