REKLAMA
Czy parking park&ride może mieć znaczenie strategiczne? Zapewne tak, skoro plany jego zbudowania są przez urzędników "utajniane".
Mieszkańcy Płud chcieliby, aby po zakończeniu budowy kanalizacji na Fletniowej autobus 152 wrócił na tę ulicę. Bardzo spodobała im się trasa objazdowa, którą wytyczono w związku z zamknięciem przejazdu kolejowego na Klasyków.
Mieszkańcy są oburzeni, że pociągi obsługujące linię do lotniska w Modlinie nie będą zatrzymywać się na stacjach Białołęki. Koleje Mazowieckie tłumaczą, że pasażerowie tego nie odczują.
Wszyscy świetnie pamiętamy billboardy "Tramwajem na Tarchomin", którymi przed ostatnimi wyborami samorządowymi udekorowana była Białołęka. Życie pokazało, że na plakatach linię tramwajową buduje się bardzo łatwo i szybko. W rzeczywistości budowa tej linii to klęska władz miasta.
Mieszkańcy ulicy Czajki martwią się o bezpieczeństwo swoich dzieci, które drogę do szkoły muszą codziennie pokonywać przez las.
Wojciech Tumasz, białołęcki radny, społecznik, działacz SISKOM-u i orędownik komunikacji miejskiej proponuje, aby między ulicą Kowalczyka a wiaduktami nad kanałem Żerańskim... zlikwidować buspas. Na nowo oddanym wiadukcie buspas istniałby nadal.
W telefonach do redakcji mieszkańcy wielokrotnie narzekają na tłok i zbyt niską częstotliwość kursowania wielu autobusów. Każdą niemal prośbę o dodatkowe kursy Zarząd Transportu Miejskiego kwituje krótko: nie ma pieniędzy. Tym bardziej dziwi utrzymywanie przez urzędników linii 214, która - jak słusznie zauważyli nasi czytelnicy - wozi głównie powietrze. - To niegospodarność czy typowe planowanie trasy "zza biurka"? - pytają mieszkańcy?
Od 2 października "starzyniak" jest rondem turbinowym. Zmiany miały przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa pieszych. - Niestety, po ich wprowadzeniu przejechanie przez rondo w godzinach popołudniowego szczytu graniczy z cudem - skarżą się kierowcy.
Urząd dzielnicy stara się o poprawę dojazdu do szkoły przy Berensona. Choć konkretów jeszcze nie ma, już dziś wiadomo, że do placówki wygodnie dojedziemy autobusem 304.
Mieszkańcy Choszczówki proszą o poprawę swojej sytuacji komunikacyjnej. Do najbliższego przystanku autobusowego mają 1,5 km.
Zakończyły się prace przy przebudowie skrzyżowania Skarbka z Gór i Berensona. Niestety, mimo przebudowy do osiedla Derby nie będą mogły na razie dojeżdżać autobusy przegubowe.
Mieszkańcy Białołęki Dworskiej chcą dodatkowych przystanków na objeździe wyznaczonym w związku z zamknięciem ulicy Czołowej. Zarząd Transportu Miejskiego nie planuje żadnych zmian.
Budowa linii tramwajowej na Tarchomin przez nowy most Północny jest w tej chwili najbliższą realizacji inwestycją w rozwój transportu szynowego na terenie Białołęki. Przygotowania do uruchomienia tramwaju są niestety opóźnione w stosunku do drogowej części inwestycji, jednak władze Warszawy zakładają oddanie pierwszego odcinka - do pętli przy Mehoffera - w 2012 roku.
Nie wszyscy mieszkańcy wiedzą, ale wkrótce (tj. prawdopodobnie pod koniec września) Zarząd Transportu Miejskiego zmieni trasę linii 503. Powód: budowa II linii metra przy Dworcu Wileńskim, co pociągnie za sobą skierowanie samochodów na most Gdański.
Zarząd Transportu Miejskiego od 6 czerwca wprowadza zmiany w lokalizacji niektórych przystanków autobusowych na Białołęce
W sierpniu i wrześniu 2010 r. na terenie Tarchomina i Nowodworów za pośrednictwem m.in. "Echa" przeprowadziłem wśród mieszkańców konsultacje dotyczące zmian w komunikacji miejskiej, które weszły w życie 1 lipca 2010 r.
W kulturze masowej mieliśmy do czynienia z różnymi przystankami. Był "Przystanek Alaska", jest Woodstock, są i inne. Wśród tych innych największą popularnością w Warszawie cieszą się przystanki komunikacji miejskiej i jest ich zdecydowanie najwięcej.
W związku z pracami przy budowie wiaduktu drogowego nad torami PKP przy ulicy Mehoffera 23 maja autobusy linii 133, 176 oraz N64 pojadą nową trasą.
- Po co na wiadukcie nad torami przy ul. Marywiskiej jest ograniczenie prędkości, skoro nikt, łącznie z autobusami ZTM i policją go nie przestrzega? - pytają mieszkańcy Płud i Choszczówki.
Ciężarówka wypełniona 24 tonami stygnącego asfaltu blokowała ruch na ul. Modlińskiej w kierunku mostu Grota-Roweckiego, pomiędzy ulicami Mehoffera a Pomorską.
LINKI SPONSOROWANE