Zmiany, zmiany, zmiany...
16 stycznia 2012
Taką kwestię wypowiada Stanisław Tym pod koniec filmu Stanisława Barei "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz".
"Cichaczem" przeprowadzona likwidacja?
Nowy projekt ZTM powinien być zatem bezwzględnie skonsultowany z mieszkańcami, gdyż jest wielce prawdopodobne, że nowe linie - 101 i 404, jeżdżąc np. co pięć minut w szczycie, spowodują, że 508 i E-8 będą w najlepszym razie kursować np. co 10 minut w szczycie, a 510 co pół godziny. Tym samym ZTM, składając deklarację, że pozostawi wybór pasażerom, tak naprawdę poprzez częstotliwości kursowania poszczególnych linii "pomoże" we właściwym wyborze linii.
Moja propozycja
Moim zdaniem po otwarciu mostu Północnego komunikacja autobusowa powinna być zorganizowana następująco: 101 rano może być często, po południu co 5-6 minut; E-8 do Młocin z przystankami jak obecnie i częstotliwością kursowania jak obecnie, powrót popołudniami co 5-6 minut. W ten sposób łącząc go ze 101, pasażerowie mieliby autobus na Tarchomin/Nowodwory co 2,5-3 minuty po południu.
Zmiana trasy 508 (z propozycji ZTM) na: ... Modlińska - Światowida - Ćmielowska - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - Metro Młociny. To 508 zastąpiłoby E-4 w drodze do Młocin i jeździłoby częściej niż obecne E-4.
Dzięki temu można byłoby "wyprostować" trasę linii 503: Nowodwory - Światowida - Modlińska i dalej na Ursynów. 510 - "prosta" trasa jak wyżej i dalej do Dworca Centralnego jak dotychczas. Jeśli koniecznie ZTM chce wycofać 510 z Al. Jana Pawła II i łączyć ją z 503, to do Arkadii powinien zostać skierowany autobus 508, aby linia ta kończyła trasę w rejonie ronda Babka.
511 niech zostanie bez zmian. N01 powinno być wydłużone do Nowodworów.
A co Państwo o tym sądzą? Proszę o kontakt: wojtum@gazeta.pl, a także o uwagi i wnioski pod moim artykułem.
Wojciech Tumasz
radny dzielnicy Białołęka