REKLAMA
Nowy rozkład jazdy autobusów przyniesie sporo zmian - likwidację linii 508, za to częstsze kursy 509, 511 i E-4. To wszystko już w najbliższy poniedziałek, 10 września.
Mieszkańcy Białołęki korzystający na co dzień z połączeń kolejowych zyskają połączenie z Wolą i Ochotą. Od września linia S9 będzie przedłużona do Dworca Zachodniego.
Choszczówka i Płudy wciąż czekają na wiadukty, które od niemal roku teoretycznie "niedługo zostaną oddane do użytku". Praktyka jest jednak inna. Bałagan przy inwestycjach trwa.
Niestety, nie zanosi się na to, by na Białołęce w najbliższym czasie zaczął działać system Veturilo. Dzielnica nie jest uwzględniona w planach Zarządu Transportu Miejskiego na przyszły rok, a i sama nie zamierza inwestować w sieć. A może miejski rower jest w dzielnicy niepotrzebny?
Na początku czerwca przy przystanku Nowodwory w stronę centrum został postawiony biletomat. Od tamtego czasu nie zdołano go uruchomić.
Dopiero w grudniu mieszkańcy Mochtyńskiej i jej bocznych uliczek będą mogli swobodnie dojechać do swoich domów. Dzisiaj została ona zamknięta z powodu budowy kanalizacji.
Linie ekspresowe w Warszawie na czas wakacji są albo zawieszane, albo mają mocno zmieniane rozkłady. Na Białołęce po zawieszeniu linii E-4 i E-8 ZTM wprowadza częstsze kursy linii E-6.
W ostatnich miesiącach szeroko dyskutowana jest sprawa budowy linii tramwajowej z Bródna do wschodniej części naszej dzielnicy, zwanej Zieloną Białołęką. Przedstawiam kolejną porcję informacji.
Wygląda na to, że ktoś się uparł, żeby biało-zielone pociągi linii lotniskowej Kolei Mazowieckich nie zatrzymywały się na białołęckich stacjach. Otwarta jest sprawa przystanku w Płudach, ale to absolutnie za mało. Dlaczego Białołęka jako jedyna dzielnica w Warszawie jest dyskryminowana? Ktoś uznał nas za peryferyjną pustynię i nie chce się z tego wycofać. Nie ma żadnych rzeczowych argumentów na omijanie przystanku w Choszczówce.
W ostatni piątek czerwca pociągi Kolei Mazowieckich dojadą do Modlina, a mieszkańcy Płud i Choszczówki zyskają dodatkowe połączenia z centrum stolicy. Ci ostatni mają możliwość skorzystania zaledwie z pięciu składów.
Tramwaj przez most Północny z Obrazkowej do węzła Młociny ma ruszyć na przełomie 2012 i 2013 r. Tylko komu jest on potrzebny? Czy chodzi tylko o spełnienie wyborczych deklaracji Hanny Gronkiewicz-Waltz? - Takie połączenie to marnowanie kasy - mówią mieszkańcy.
Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy chcieli powrotu autobusów 176 na plac Hallera. Zarząd Transportu Miejskiego przywraca tę linię na poprzednią, dłuższą trasę.
O chaosie drogowym przy ul. Pasłęckiej pisaliśmy wielokrotnie. Okoliczni mieszkańcy od długiego czasu skarżyli się na zaparkowane wszędzie samochody. Służby miejskie były bezradne z powodu braku właściwego oznakowania drogi. Teraz ma się to zmienić.
Mieszkańcy Płud i Białołęki Dworskiej wciąż narzekają na problemy z komunikacją miejską. Próbny przejazd autobusu pomiarowego w tej części dzielnicy wykazał, że autobus może się tam pojawić, potrzebne są jednak pewne "kosmetyczne" zmiany.
Wkrótce kursowanie mają rozpocząć pociągi łączące warszawskie Lotnisko Chopina z Modlinem, skąd komunikacją autobusową będzie można dojechać do Portu Lotniczego Modlin. Niestety jedyną stacją na Białołęce na której będzie można wsiąść do tego pociągu będą Płudy.
Na warszawskiej części Wisły kursują trzy promy - Słonka, łącząca Cypel Czerniakowski z Saską Kępą; Pliszka między Stadionem Narodowym i mostem Poniatowskiego oraz Turkawka z Podzamcza do ZOO. W tym roku nikt nie chciał obsłużyć połączenia z Burakowa na Białołękę.
Zarząd Transportu Miejskiego planuje zmiany w komunikacji miejskiej na Choszczówce i Płudach. Linia 214 będzie zlikwidowana, a autobusy 133 połączą się z linią 152.
Linia 214 powstała, gdy w Płudach rozpoczęto budowę wiaduktu nad linią kolejową w ciągu ul. Klasyków. Zastąpiła kursującą tędy linię 152, która pojechała z Żerania na ul. Ciupagi przez Mehoffera. Szkopuł w tym, że autobusem 214 prawie nikt nie jeździ.
Burzliwe spotkanie przedstawicieli ZTM z mieszkańcami pokazało, jak bezradni wobec Zarządu Transportu Miejskiego czują się mieszkańcy Choszczówki i Białołęki Dworskiej w walce o wygodną komunikację w swojej okolicy.
Mieszkańcy ulic Ćmielowskiej i Milenijnej z nadzieją czekali na nowe linie autobusowe, które miały się pojawić u nich po otwarciu mostu Północnego. Linie się pojawiły, jednak Zarząd Transportu Miejskiego nie uwzględnił w rozkładach połączenia ze stacjami metra.
LINKI SPONSOROWANE