REKLAMA
Już za kilkanaście dni kierowcy będą mogli jeździć nowo otwartym wiaduktem na wysokości Elektrociepłowni Żerań. Stary wiadukt, na którym obecnie trzema pasami odbywa się ruch w kierunku Legionowa i jednym w kierunku centrum, zostanie rozebrany.
Gdzie tu sens, gdzie logika? Kto poustawiał latarnie a to przy krawężniku, a to na chodniku,
Śniegi już dawno stopniały i zrobiło się ciepło, więc władze Białołęki zabrały się za równanie nieutwardzonych ulic, których wciąż jest jeszcze w naszej dzielnicy sporo. Mieszkańcy alarmują, że "prace wykonywane są zupełnie bez głowy".
Mieszkańcy Nowodworów jeszcze przez kilka dni muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu na ul. Mehoffera. Wkrótce utrudnienia czekają też mieszkańców Kępy Tarchomińskiej. Częściowo zamknięta zostanie ul. Aluzyjna.
Ulica Majolikowa, to niewielka uliczka odchodząca od Mehoffera, tuż przy cmentarzu. Parkujące tu samochody stwarzają mieszkańcom problemy w poruszaniu się. Dzielnicowi urzędnicy twierdzą, że nie ma problemu.
Władze miasta za wszelką cenę chcą nadgonić półroczne opóźnienie na budowie mostu Północnego. Urzędnicy twierdzą, że aby inwestycja została ukończona zgodnie z deklaracjami w grudniu 2011 roku, potrzeba dodatkowych 100 mln zł. Z planu miejskich inwestycji wypadła właśnie przebudowa Marywilskiej.
- Na skrzyżowaniu Modlińskiej i Ekspresowej w kierunku Legionowa sygnalizator świetlny wiszący nad skrzyżowaniem został prawdopodobnie potrącony przez jakiś zbyt wysoki pojazd lub przekrzywiony przez wiatr. W tej chwili jest on tak ustawiony, że jest nieczytelny z większej odległości - alarmują kierowcy.
Jazda samochodem ulicą Modlińską od granicy miasta w kierunku mostu Grota przypomina przeprawę przez dżunglę. Wielu kierowców nie wie już, które oznakowanie poziome jest obowiązujące - białe linie czy tymczasowe żółte. Kuriozum stanowi wyjaśnienie urzędników, że obowiązują pasy żółte, których od dawna w wielu miejscach nie ma.
Robi się cieplej i na ulice wyjeżdża coraz więcej rowerzystów. Teraz przejeżdżając nad kanałem Żerańskim w pobliżu elektrociepłowni mogą czuć się bezpieczniej. Nie muszą już dzielić jezdni z samochodami osobowymi, ciężarówkami i autobusami.
Nasze kilkuletnie dzieci będą miały prawie 35 lat, gdy dwie najważniejsze inwestycje drogowe wschodniej Białołęki zostaną zakończone.
Klienci sklepu igrają z życiem, bo wyjazd z marketu jest bardzo niebezpieczny. - Lustro jest tu koniecznością - mówią i zastanawiają się, kto zezwolił na to, by wyjazd z parkingu był na samym zakręcie.
Pasażerowie autobusów domagają się jak najszybszego postawienia biletomatu na przystanku Nowodwory. Czy będzie? - Kiedyś na pewno - odpowiadają urzędnicy ZTM.
Na wspólnej sesji, która odbyła się 11 lutego, radni obu dzielnic zaapelowali, aby po zakończeniu budowy centralnego odcinka metra budowę kontynuować w kierunku północno-wschodnim, a nie na Bemowo.
Stołeczny ratusz chwali naszą dzielnicę za to, że potrafi nakłonić deweloperów, aby za swoje pieniądze budowali drogi dojazdowe do budowanych przez nich osiedli. Chce rozszerzyć "model białołęcki" na pozostałe dzielnice.
Autobusy bardzo popularnej linii 527 kursują teraz częściej. Pasażerom 516 ułatwiono przesiadkę.
Na Modlińskiej panuje totalny chaos. Jest niebezpiecznie, bo tymczasowych żółtych pasów nie widać na jezdniach. Zarządcy ulicy nie przyznają się do winy.
Nowiuteńka wiata przystankowa przy ul. Klasyków została całkowicie zniszczona przez... niezidentyfikowany pojazd. Wkrótce na miejscu zdewastowanej konstrukcji pojawi się nowy przystanek.
Nowy, wygodny dojazd do hal kupieckich przy Marywilskiej 44 od strony tej ulicy ma być w pełni gotowy już na wiosnę.
Mieszkańcy są załamani. Wiadukt przy Mehoffera nie będzie miał wind ani schodów. - To bubel! - przyznają to nawet urzędnicy. Jednak w projekcie nie można nic już zmienić, bo zabraniają tego przepisy unijne.
Trzy sekundy zadecydowały o tym, że zderzenie pociągu z autobusem na Mehoffera zakończyło się bez ofiar śmiertelnych. Nie milkną komentarze mieszkańców w tej sprawie - głównie rodziców gimnazjalistów z Przytulnej.
LINKI SPONSOROWANE