Koniec ery E-4
4 stycznia 2012
Czy można sobie wyobrazić Tarchomin i Nowodwory bez autobusów E-4? Wygląda na to, że nie będzie innego wyjścia. Zarząd Transportu Miejskiego zaprezentował propozycje tras autobusowych, jakie mają trafić na most Północny (oficjalnie nazywany Skłodowskiej-Curie). Linie E-4 i E-8 zostaną zlikwidowane. Swoje uwagi mieszkańcy mogą zgłaszać do ZTM na infolinię 22 194 84, przez formularz kontaktowy na stronie ZTM. Także my czekamy na opinie czytelników pod tym tekstem lub mailem na redakcja@gazetaecho.pl.
Linia zwykła 101 na trasie NOWODWORY - Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Północnego - METRO MŁOCINY; częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 4 minuty, poza szczytem i w dni wolne co ok. 10 minut.
Linia 101 zapewni podstawową obsługę całego pasma tarchomińsko-nowodworskiego przez cały tydzień (analogicznie jak obecnie linia 508) w relacji do i od stacji metra. Na lewym brzegu Wisły linia zatrzyma się na przystankach: Prozy - przesiadki do autobusu 114 w kierunku Młocin i UKSW oraz linię L w kierunku Łomianek; Zajezdnia Żoliborz - przesiadki do tramwaju 17 kursującego dalej ulicą Marymoncką. Ponadto w węźle Metro Młociny będą dogodne przesiadki do linii autobusowych i tramwajowych kursujących w kierunku Bemowa i Woli.
Linia przyspieszona 404 na trasie NOWODWORY Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Północnego - METRO MŁOCINY; częstotliwość kursowania tylko w godzinach szczytu porannego co ok. 4 minuty.
Linia 404 ma stanowić wzmocnienie dla linii 101 w porannym szczycie. Dzięki mocno ograniczonej liczbie przystanków zapewni dojazd do metra pasażerom z centralnej i północnej części Tarchomina oraz Nowodworów odciążając linię 101 w najbardziej obciążonym szczycie (podobną funkcję pełni dzisiaj linia E-8). Będzie obsługiwała wyłącznie pasażerów jadących do węzła komunikacyjnego Młociny, gdyż nie oferuje dogodnych przesiadek na lewym brzegu Wisły w żadnym innym punkcie.
Zmiana trasy linii 508: METRO MARYMONT - Włościańska - al. Armii Krajowej - most Grota-Roweckiego - Modlińska - Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Połnocnego - METRO MŁOCINY z przystankami Metro Marymont, Park Kaskada, Osiedle Potok, Konwaliowa, Płochocińska, Ekspresowa, Białołęka Ratusz, Myśliborska, Porajów, Świderska, Metro Młociny. Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 8 minut, poza szczytem i w dni wolne co ok. 20 minut.
Linia 508 zapewni połączenie południowego Tarchomina (razem z linią 101) oraz osiedli położonych przy białołęckim ratuszu ze stacją metra Młociny. Ponadto da dodatkowe połączenie tych części dzielnicy z ciągiem ulicy Modlińskiej i przez most Grota-Roweckiego z Żoliborzem i Marymontem. Ponadto wraz z linią 511 zapewni obsługę południowego ciągu ulicy Modlińskiej ze stacją metra Marymont.
Autobus 503 zostanie skrócony do odcinka Ursynów - centrum miasta i zastąpiony na północnym odcinku linią 510. Trasa: NOWODWORY - Światowida - Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - Światowida - Modlińska - most Grota-Roweckiego - Słowackiego - Metro Marymont - Słowackiego - plac Wilsona - Mickiewicza - Andersa - Muranowska - Bonifraterska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Al. Jerozolimskie - Dworzec Centralny - EMILII PLATER. Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 12 minut, poza szczytem co ok. 15 minut, w dni wolne co ok. 20 minut.
Linia 510 zapewni bezpośrednie połączenie zachodniej Białołęki z Dworcem Centralnym z większą niż obecnie częstotliwością, a także z Traktem Królewskim (połączenie obecnie realizuje linia 503). Linia dubluje trasy komunikacji szynowej tylko na krótkich odcinkach jednocześnie zapewniając bezpośredni dowóz mieszkańców pasma tarchomińsko-nowodworskiego i ciągu ulicy Modlińskiej do ważnych punktów w centrum miasta. Ponadto nie będzie zależna od utrudnień w ruchu występującym w rejonie Mokotowa i Ursynowa, gdzie znacznie szybciej dowozi metro. Dojazd na ulicę Jana Pawła II będzie realizowany z przesiadką do linii tramwajowej 17 na przystanku Zajezdnia Żoliborz lub Metro Marymont.
511 - trasa bez zmian; częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 8 minut, poza szczytem i w dni wolne co ok. 20 minut. Według analiz ZTM skierowanie linii 511 przez most Północny wydłużyłoby czas podróży tą linią i dalej metrem do centrum miasta. Tym samym linia pozostanie na obecnej trasie. Pasażerowie z osiedli Dąbrówka Wiślana, którzy chcą dojechać do węzła Młociny mogą skorzystać z linii 211 i dojechać do pętli Nowodwory (gdzie będą linie 101 i 404) lub linią 511 do przystanku Białołęka-Ratusz, gdzie można będzie przesiąść się do autobusu 508.
N01 - wydłużenie trasy TARCHOMIN - Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Północnego - Metro Młociny (dalej po dotychczasowej trasie) - METRO URSYNÓW. Całotygodniowa linia N01 zapewni połączenie z węzłem przesiadkowym Młociny (do linii metra kursującą w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę) oraz północno¬zachodnimi i zachodnimi dzielnicami Warszawy.
N13, N63 - zmiana tras: DW CENTRALNY - Al. Jana Pawła II - ks. Popiełuszki - Marymoncka - al. Armii Krajowej - most Grota-Roweckiego - Modlińska (dalej po dotychczasowych trasach) - NOWODWORY/LEGIONOWO
Nowe trasy linii N13 i N63 skrócą czas przejazdu pomiędzy centrum Warszawy a Nowodworami oraz zastąpią linię N53 na odcinku Metro Marymont - Nowodwory. Połączenie Pragi z Nowodworami zapewnia linia N03
Linie E-4, E-8 i N53 zostaną zlikwidowane. Trasy pozostałych linii pozostaną bez zmian.
(wt)