REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Koniec ery E-4

  4 stycznia 2012

alt='Koniec ery E-4'

Czy można sobie wyobrazić Tarchomin i Nowodwory bez autobusów E-4? Wygląda na to, że nie będzie innego wyjścia. Zarząd Transportu Miejskiego zaprezentował propozycje tras autobusowych, jakie mają trafić na most Północny (oficjalnie nazywany Skłodowskiej-Curie). Linie E-4 i E-8 zostaną zlikwidowane. Swoje uwagi mieszkańcy mogą zgłaszać do ZTM na infolinię 22 194 84, przez formularz kontaktowy na stronie ZTM. Także my czekamy na opinie czytelników pod tym tekstem lub mailem na redakcja@gazetaecho.pl.

REKLAMA

Proponowane trasy przedstawiają się następująco:

Linia zwykła 101 na trasie NOWODWORY - Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Północnego - METRO MŁOCINY; częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 4 minuty, poza szczytem i w dni wolne co ok. 10 minut.

Linia 101 zapewni podstawową obsługę całego pasma tarchomińsko-nowodworskiego przez cały tydzień (analogicznie jak obecnie linia 508) w relacji do i od stacji metra. Na lewym brzegu Wisły linia zatrzyma się na przystankach: Prozy - przesiadki do autobusu 114 w kierunku Młocin i UKSW oraz linię L w kierunku Łomianek; Zajezdnia Żoliborz - przesiadki do tramwaju 17 kursującego dalej ulicą Marymoncką. Ponadto w węźle Metro Młociny będą dogodne przesiadki do linii autobusowych i tramwajowych kursujących w kierunku Bemowa i Woli.

Linia przyspieszona 404 na trasie NOWODWORY Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Północnego - METRO MŁOCINY; częstotliwość kursowania tylko w godzinach szczytu porannego co ok. 4 minuty.

Linia 404 ma stanowić wzmocnienie dla linii 101 w porannym szczycie. Dzięki mocno ograniczonej liczbie przystanków zapewni dojazd do metra pasażerom z centralnej i północnej części Tarchomina oraz Nowodworów odciążając linię 101 w najbardziej obciążonym szczycie (podobną funkcję pełni dzisiaj linia E-8). Będzie obsługiwała wyłącznie pasażerów jadących do węzła komunikacyjnego Młociny, gdyż nie oferuje dogodnych przesiadek na lewym brzegu Wisły w żadnym innym punkcie.

Zmiana trasy linii 508: METRO MARYMONT - Włościańska - al. Armii Krajowej - most Grota-Roweckiego - Modlińska - Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Połnocnego - METRO MŁOCINY z przystankami Metro Marymont, Park Kaskada, Osiedle Potok, Konwaliowa, Płochocińska, Ekspresowa, Białołęka Ratusz, Myśliborska, Porajów, Świderska, Metro Młociny. Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 8 minut, poza szczytem i w dni wolne co ok. 20 minut.

Linia 508 zapewni połączenie południowego Tarchomina (razem z linią 101) oraz osiedli położonych przy białołęckim ratuszu ze stacją metra Młociny. Ponadto da dodatkowe połączenie tych części dzielnicy z ciągiem ulicy Modlińskiej i przez most Grota-Roweckiego z Żoliborzem i Marymontem. Ponadto wraz z linią 511 zapewni obsługę południowego ciągu ulicy Modlińskiej ze stacją metra Marymont.

Autobus 503 zostanie skrócony do odcinka Ursynów - centrum miasta i zastąpiony na północnym odcinku linią 510. Trasa: NOWODWORY - Światowida - Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - Światowida - Modlińska - most Grota-Roweckiego - Słowackiego - Metro Marymont - Słowackiego - plac Wilsona - Mickiewicza - Andersa - Muranowska - Bonifraterska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Al. Jerozolimskie - Dworzec Centralny - EMILII PLATER. Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 12 minut, poza szczytem co ok. 15 minut, w dni wolne co ok. 20 minut.

Linia 510 zapewni bezpośrednie połączenie zachodniej Białołęki z Dworcem Centralnym z większą niż obecnie częstotliwością, a także z Traktem Królewskim (połączenie obecnie realizuje linia 503). Linia dubluje trasy komunikacji szynowej tylko na krótkich odcinkach jednocześnie zapewniając bezpośredni dowóz mieszkańców pasma tarchomińsko-nowodworskiego i ciągu ulicy Modlińskiej do ważnych punktów w centrum miasta. Ponadto nie będzie zależna od utrudnień w ruchu występującym w rejonie Mokotowa i Ursynowa, gdzie znacznie szybciej dowozi metro. Dojazd na ulicę Jana Pawła II będzie realizowany z przesiadką do linii tramwajowej 17 na przystanku Zajezdnia Żoliborz lub Metro Marymont.

511 - trasa bez zmian; częstotliwość kursowania w godzinach szczytu co ok. 8 minut, poza szczytem i w dni wolne co ok. 20 minut. Według analiz ZTM skierowanie linii 511 przez most Północny wydłużyłoby czas podróży tą linią i dalej metrem do centrum miasta. Tym samym linia pozostanie na obecnej trasie. Pasażerowie z osiedli Dąbrówka Wiślana, którzy chcą dojechać do węzła Młociny mogą skorzystać z linii 211 i dojechać do pętli Nowodwory (gdzie będą linie 101 i 404) lub linią 511 do przystanku Białołęka-Ratusz, gdzie można będzie przesiąść się do autobusu 508.

N01 - wydłużenie trasy TARCHOMIN - Światowida - Myśliborska - most Północny - Trasa Mostu Północnego - Metro Młociny (dalej po dotychczasowej trasie) - METRO URSYNÓW. Całotygodniowa linia N01 zapewni połączenie z węzłem przesiadkowym Młociny (do linii metra kursującą w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę) oraz północno¬zachodnimi i zachodnimi dzielnicami Warszawy.

N13, N63 - zmiana tras: DW CENTRALNY - Al. Jana Pawła II - ks. Popiełuszki - Marymoncka - al. Armii Krajowej - most Grota-Roweckiego - Modlińska (dalej po dotychczasowych trasach) - NOWODWORY/LEGIONOWO

Nowe trasy linii N13 i N63 skrócą czas przejazdu pomiędzy centrum Warszawy a Nowodworami oraz zastąpią linię N53 na odcinku Metro Marymont - Nowodwory. Połączenie Pragi z Nowodworami zapewnia linia N03

Linie E-4, E-8 i N53 zostaną zlikwidowane. Trasy pozostałych linii pozostaną bez zmian.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (23)

# pasażer KM

04.01.2012 15:31

Dlaczego nie dajecie mapki wszystkich linii. Rysowanie tylko nowych nie daje pełnego obrazu

# eRDe

04.01.2012 20:11

Na Tarchominie się poprawi niewiele, za to na Bielanach zrobi się jeszcze większy syf niż jest teraz.
Obecnie przynajmniej w tramwaju są cywilizowane warunki, a nie każdy chce podróżować z nosem rozpłaszczonym na szybie drzwi:(

# margo

05.01.2012 12:18

teraz mamy 2 linie przyspieszone a zostaniemy z jedną, gdyby był tramwaj to co innego, ile tych mocno ograniczonych przystanków będzie na trasie 404?
nie podoba mi się to...

REKLAMA

# Krzysztof

06.01.2012 21:36

Propozycja ZTM brzmi jak zaprzeczenie idei transportu publicznego.
Wraz z otwarciem nowej trasy ZTM zamiast poprawić naszą sytuację
komunikacyjną, chce ją pogorszyć! Aktualnie, po wyjściu na przystanek
Białołęka Ratusz, albo Ekspresowa, praktycznie bez oczekiwania możemy wsiąść do jednego z autobusów jadących do metra. Po zmianach oczekiwanie na autobus będzie nieuniknione, wątpliwe czy czas samego przejazdu do metra się skróci. W sumie podróż do metra wydłuży się. ZTM zapewne wolałby, żebyśmy opuścili autobusy i wsiedli w samochody. Ale czy Władze Miasta,Władze Dzielnic nie powinny temu
przeciwdziałać?. Jeśli nie będę mógł szybko dojechać do metra z
przystanku Białołęka Ratusz, to pojadę samochodem na Tarchomin, albo
na Bielany - do lepszego punktu komunikacyjnego.Tak samo uczynią inni
zniechęceni pasażerowie ZTM, mieszkańcy osiedli wzdłuż Modlińskiej,
części wschodniej, Jabłonny. Z Tarchomina, Bielan, Żoliborza uczynimy
spontanicznie gigantyczny parking P+R.
Uwagi szczegółowe:
508 - od metra do metra: to dobry pomysł, ale przy likwidacji E4 i E8,
częstotliwość powinna być na poziomie 1 minuty w szczycie, 8 minut
poza szczytem, czas kursowania minimum do godziny 1 w nocy.
503 - likwidacja po stronie Tarchomina - oburzająca koncepcja,
odcięcie Białołęki od centrum miasta, a szczególnie bolesne od Starego
Miasta. Przy tym projekt zakłada zachowanie części ursynowskiej
linii, dzielnicy która ma metro - to po prostu dyskryminacja
Białołęki.
Linie 723, 731 powinny być przedłużone do metra. Obsługują olbrzymi
teren wzdłuż Modlińskiej, z którego powinna być bezpośrednia
komunikacja z metrem
152 - powinien kursować częściej i jego kursowanie powinno zostać
zsynchronizowanie z coraz lepiej działającą SKM na stacji Płudy, tak
by linia dowoziła pasażerów z pasa osiedli wzdłuż Modlińskiej do
kolejki. ZTM powinien pomagać w dostępie do SKM, co istotnie odciąży
transport drogowy.

# anka

09.01.2012 10:37

"508 - od metra do metra" - BARDZO GŁUPI POMYSŁ- ktoś po pijaku chyba to wymyślił. Linia zbędna dla Tarchomina i Nowodworów bo bedzie to dojazdówka do Legionowskich 700 -ek. A Nowodwory jak zwykle w d...e.

# antypijar

09.01.2012 16:21

,,"508 - od metra do metra" - BARDZO GŁUPI POMYSŁ- ktoś po pijaku chyba to wymyślił. Linia zbędna dla Tarchomina i Nowodworów bo bedzie to dojazdówka do Legionowskich 700 -ek. A Nowodwory jak zwykle w d...e.
" Lubię to! i się zgadzam z wypowiedzią Anki! a swoją drogą czemu nie chcą puścić jakiejś 700 przez most?

REKLAMA

 tarantula01

09.01.2012 23:40

Problemem jest ograniczona pojemność pętli autobusowej na Młocinach. 700-setki potrzebują 2 krańców na postoje. Dla 101 i E-8 (znaczy 404) postój będzie w Nowodworach. Na Młocinach przyjazd, wysiadka i odjazd. Dla 508 postój będzie na Marymoncie (tam się dopiero pusto zrobi, jak wytną E-4 i 508 co 3 minuty) i dzięki temu nikt nie będzie mówił, że pętlę Marymont ZTM zrobił za dużą.

 tarantula01

09.01.2012 23:40

Problemem jest ograniczona pojemność pętli autobusowej na Młocinach. 700-setki potrzebują 2 krańców na postoje. Dla 101 i E-8 (znaczy 404) postój będzie w Nowodworach. Na Młocinach przyjazd, wysiadka i odjazd. Dla 508 postój będzie na Marymoncie (tam się dopiero pusto zrobi, jak wytną E-4 i 508 co 3 minuty) i dzięki temu nikt nie będzie mówił, że pętlę Marymont ZTM zrobił za dużą.

# karp

10.01.2012 06:16

A gdzie jakieś połączenie z "Zieloną Białołęką"? Obecna władza (czytaj Platforma) obiecywała poszerzenie Płochocińskiej i Marywilskiej w zamian za kupców - za to mamy jeden wielki młyn na tym odcinku i wyjętą godzinę z życia.
Czy kiedyś powstanie w tej dzielnicy połączenie poprzeczne? Jak dojechać z Kobiałki lub Derby do Ratusza czy na Tarchomin? Czy o tym kiedyś ktoś pomyślał. Budujemy "SKM", ale jak do niej dojechać? Może ktoś pomyśli o przeniesieniu przystanku na ul Płochocińskiej bliżej stacji PKP Żerań?
Płochocińska też chce dojechać do centrum!.

REKLAMA

# Muchozol

10.01.2012 14:33

Jak to problem z 700, przecież jest tam parę peronów z których odjeżdżają podmiejszczaki do Babic, Łomianek itp. Jak się zgra rozkład, żeby były na przemian nie będzie problemu panie Tumaszu. Proszę nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma! Ja jeszcze proponuję zamiast 101 wydłużyć linię 184 na Tarchomin i miejsce pod 700tkę się zwolni. Takie to trudne, panie radny, bezradny? Co do Marymontu to powinien tam być przywrócony tzw dworzec północny dla PKSów i będzie git. A planowany przebieg 508 jest iście kretyński.

# jacek.marszałek

11.01.2012 09:41

Moim zdaniem po otwarciu mostu Północnego linię 103 trzeba skierować na trasę:Dw.Zachodni(Tunelowa) , Tunelowa , Prądzyńskiego , Brylowska , Szarych Szeregów , Krzyżanowskiego , Płocka , Obozowa , Ostroroga , Tatarska , Powązkowska , Gen.Maczka , Rudnickiego , Kochanowskiego , Galla Anonima , Jarzębskiego , Al.Zjednoczenia , Marymoncka , most Północny , Modlińska , Jagiellońska , Pl.Hallera , Dąbrowszczaków , Inżynierska , Wileńska , Rzeszotarskiej , Al.Solidarności , Jagiellońska , Okrzei , Targowa i Dw.Wschodni(Kijowska). Moim zdaniem trzeba linię 103 skierować na tą trasę po otwarciu mostu Północnego ponieważ linia połączy Wolę i Bielany jak dotychczas jest a mieszkańcy Bielan będą mieli nowe połączenie z Białołęką i Dw.Wschodnim na Pradze Północ. Co czytelnicy Gazety Echo myślicie o moim pomyśle. Jak popieracie mój pomysł to piszcie do ZTM bo ja już napisałem do ZTM o tym pomyśle. Im więcej głosów będzie to ZTM będzie musiało skierować linię 103 na taką trasę o której napisałem po otwarciu mostu Północnego. Pozdrawiam Jacek Marszałek z Warszawy z Pragi Północ.

 tarantula01

11.01.2012 23:36

@Muchozol: pętla autobusowa Młociny nie jest przystosowana do obsługi zbyt wielu autobusów (pętla Nowodwory jest większa) i stąd nie ma za bardzo czego i jak upychać. Proszę pojechać na tę pętlę.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
http://www.radny.com.pl

REKLAMA

 tarantula01

11.01.2012 23:36

@Muchozol: pętla autobusowa Młociny nie jest przystosowana do obsługi zbyt wielu autobusów (pętla Nowodwory jest większa) i stąd nie ma za bardzo czego i jak upychać. Proszę pojechać na tę pętlę.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
http://www.radny.com.pl

 tarantula01

11.01.2012 23:40

I na pewno ze 184 jeżdżącego co 20 minut (co 15 minut) w szczycie mieszkańcy Tarchomina będą zadowoleni przy dojazdach do metra.
Zwiększyć częstotliwość 184 !
I wtedy ta linia będzie jeszcze bardziej pusta na Szczęśliwicach i kłopotliwa w krańcowaniu na tamtej pętli.

 tarantula01

11.01.2012 23:40

I na pewno ze 184 jeżdżącego co 20 minut (co 15 minut) w szczycie mieszkańcy Tarchomina będą zadowoleni przy dojazdach do metra.
Zwiększyć częstotliwość 184 !
I wtedy ta linia będzie jeszcze bardziej pusta na Szczęśliwicach i kłopotliwa w krańcowaniu na tamtej pętli.

REKLAMA

# Muchozol

12.01.2012 17:48

Panie radny,
bez przesady pętla na Młocinach nie jest aż tak mała. Jeżeli 184 pojedzie na Tarchomin to już jedno miejsce się zwolni. A przecież pan radny wspominał w innym wątku, że most ze swoimi wjazdami ma wystarczającą przepustowość, więc w czym problem. Zresztą w okolicach pętli Młociny są nie wykorzystane przystanki z dużymi zatokami. Ponadto jeżeli pętla Młociny jest mniejsza od pętli na Nowodworach to jakim cudem funkcjonuje pętla na Marymoncie, która jest mniejsza od Młocin i Nowodworów, a obsługuje jeżeli dobrze liczę chyba 7 linii. Zresztą w przypadku 184 wypadłoby z pętli tylko przejeżdżałoby przez przystanek czyli będziemy mieli dodatkowy peron. Autobusowych miejsc jest 8 z czego w ciągu dnia wykorzystane jest mniej więcej 7 (bez uwzględnienia okresowości linii). Najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie tak 508/ E relacja Nowodwory- Młociny, 184 relacja Tarchomin/Nowodwory-Szczęścliwce, 7xx relacja Legionowo-Młociny, 511 do Marymontu tak jak jest, pozostawić 510,503. Bez wprowadzania 101 i 404. Proste,praktyczne i koniecznie do realizacji

 tarantula01

12.01.2012 19:35

Z punktu widzenia Nowodworów każda linia może jeździć jakkolwiek byleby E-8 zostawić z obecnymi przystankami, częstotliwością i trasą do Młocin. Ideałem jest dodanie popołudniowych kursów na E-8 z częstotliwością jazdy co ok. 6 minut.
Tarchomin - dla tego osiedla obecne 508 skierowane do Młocin z częstotliwością jak teraz to też wyśmienita sprawa.
Zatem po co nam 184, gdyby 508 pozostawić z Nowodworów?
Są też mieszkańcy przy Modlińskiej, którzy w 511, 503 i 510 się nie zmieszczą w drodze do metra Marymont / pl. Wilsona. Mamy jeszcze pasażerów ze 152/133. Stąd też 508 wzdłuż Modlińskiej to moim zdaniem dobre rozwiązanie.

 tarantula01

12.01.2012 19:35

Z punktu widzenia Nowodworów każda linia może jeździć jakkolwiek byleby E-8 zostawić z obecnymi przystankami, częstotliwością i trasą do Młocin. Ideałem jest dodanie popołudniowych kursów na E-8 z częstotliwością jazdy co ok. 6 minut.
Tarchomin - dla tego osiedla obecne 508 skierowane do Młocin z częstotliwością jak teraz to też wyśmienita sprawa.
Zatem po co nam 184, gdyby 508 pozostawić z Nowodworów?
Są też mieszkańcy przy Modlińskiej, którzy w 511, 503 i 510 się nie zmieszczą w drodze do metra Marymont / pl. Wilsona. Mamy jeszcze pasażerów ze 152/133. Stąd też 508 wzdłuż Modlińskiej to moim zdaniem dobre rozwiązanie.

REKLAMA

 tarantula01

12.01.2012 19:36

A teraz moja propozycja:
Jak wspomniałem likwidacja linii E-4 nie powinna być uciążliwa. Obecna trasa na Tarchominie: Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - Światowida po otwarciu mostu Północnego zmienić mogłaby się na trasę:
Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - most Północny - ... metro. Z uwagi na to, że linia E-4 została przez ZTM na trasie przez ul. Porajów "zaprojektowana" do obsługi osiedli przy ul. Picassa po wycofaniu z Porajów linii 508 (słabe 510 nie stanowi atrakcyjnej oferty dowozu do metra), to po otwarciu mostu linia ta w drodze do metra Młociny nie miałaby charakteru linii ekspresowej. ZTM przed mostem Północnym planuje uruchomić przystanek Świderska (przy tunelu dla ul. Świderskiej). Do tego przystanku mieszkańcy okolic ul. Picassa będą mieć dobry i szybki dostęp niż do przystanku Picassa. Zanim osoby wsiadające na przystanku Picassa dojdą do tego przystanku, wsiądą do autobusu w kierunku metra, dojadą tym autobusem ulicami: Porajów - Myśliborską - TMP do okolic ul. Świderskiej, mniej czasu zajmie im dojście od razu do przystanku Świderska na TMP, gdzie będą mieli do dyspozycji 508 i 101, które to linie razem wzięte będą mieć niemal 3-krotnie wyższą częstotliwość niż obecne E-4.
W przypadku linii 404, to ma zastąpić ona linię E-8, ale kilkukrotnie w rozmowach w ZTM dawano mi do zrozumienia, że gdyby w obecnej konfiguracji 508/E-8 dodać dla E-8 przystanek Tarchomin, to E-8 zostałoby przeciążone, a 508 byłoby pustawe na Tarchominie. Obecnie ZTM tak chce jednak zrobić: na E-8 dodać przystanek Tarchomin (zamieniając je w 404). Moim zdaniem E-8 z obecnymi przystankami trzeba skierować do Młocin i uruchomić je także po południu co ok. 6 minut.
Jak 404 będzie miało te same przystanki co obecne E-8 + Tarchomin, to stanie się przeciążone pasażerami.
101: trasa dobra, częstotliwość poranna dobra. Po południu przy uruchomieniu popołudniowego E-8 kursowanie co ok. 6 minut.
508: trasa prawie dobra. Prawie, bo przy braku przystanku Tarchomin dla E-8 (404) coś dodatkowego powinno współobsługiwać przystanek Tarchomin, więc trasa d;a 508 to: MMłociny - TMP - most Północny - Myśliborska - Porajów - Świderska - Ćmielowska - Światowida - Modlińska - most Grota - Trasa AK - Słowackiego - Włościańska - MMarymont; częstotliwości dobre.
Takie 508 zastąpi całkowicie obecne E-4 na Tarchominie.
511 bez zmian trasy, ale w porannym szczycie zwiększyć lekko częstotliwość.
503 nie wycofywać z Nowodworów, a ponieważ 508 trafiłoby na trasę przez Świderską - Porajów, to 503 powinno zacząć jeździć tak: Nowodwory - Światowida - Modlińska - most Grota - itd. (choć wolałbym Jagiellońska - most Ś-D - Solidarności - Kapucyńska - Miodowa - Krakowskie - itd.). Zdaję sobie sprawę, że ta druga trasa musi poczekać na remont mostu Grota.
510 pozostawić jak jest teraz.
Jeśli jednak ZTM "na pewno" połączy 503 i 510 w nowe 510, to trasa 508 powinna ulec wydłużeniu z MMarymont do ronda Babka.
N01 jak wydłużać to do Nowodworów.
Pozdrawiam

 tarantula01

12.01.2012 19:36

A teraz moja propozycja:
Jak wspomniałem likwidacja linii E-4 nie powinna być uciążliwa. Obecna trasa na Tarchominie: Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - Światowida po otwarciu mostu Północnego zmienić mogłaby się na trasę:
Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - most Północny - ... metro. Z uwagi na to, że linia E-4 została przez ZTM na trasie przez ul. Porajów "zaprojektowana" do obsługi osiedli przy ul. Picassa po wycofaniu z Porajów linii 508 (słabe 510 nie stanowi atrakcyjnej oferty dowozu do metra), to po otwarciu mostu linia ta w drodze do metra Młociny nie miałaby charakteru linii ekspresowej. ZTM przed mostem Północnym planuje uruchomić przystanek Świderska (przy tunelu dla ul. Świderskiej). Do tego przystanku mieszkańcy okolic ul. Picassa będą mieć dobry i szybki dostęp niż do przystanku Picassa. Zanim osoby wsiadające na przystanku Picassa dojdą do tego przystanku, wsiądą do autobusu w kierunku metra, dojadą tym autobusem ulicami: Porajów - Myśliborską - TMP do okolic ul. Świderskiej, mniej czasu zajmie im dojście od razu do przystanku Świderska na TMP, gdzie będą mieli do dyspozycji 508 i 101, które to linie razem wzięte będą mieć niemal 3-krotnie wyższą częstotliwość niż obecne E-4.
W przypadku linii 404, to ma zastąpić ona linię E-8, ale kilkukrotnie w rozmowach w ZTM dawano mi do zrozumienia, że gdyby w obecnej konfiguracji 508/E-8 dodać dla E-8 przystanek Tarchomin, to E-8 zostałoby przeciążone, a 508 byłoby pustawe na Tarchominie. Obecnie ZTM tak chce jednak zrobić: na E-8 dodać przystanek Tarchomin (zamieniając je w 404). Moim zdaniem E-8 z obecnymi przystankami trzeba skierować do Młocin i uruchomić je także po południu co ok. 6 minut.
Jak 404 będzie miało te same przystanki co obecne E-8 + Tarchomin, to stanie się przeciążone pasażerami.
101: trasa dobra, częstotliwość poranna dobra. Po południu przy uruchomieniu popołudniowego E-8 kursowanie co ok. 6 minut.
508: trasa prawie dobra. Prawie, bo przy braku przystanku Tarchomin dla E-8 (404) coś dodatkowego powinno współobsługiwać przystanek Tarchomin, więc trasa d;a 508 to: MMłociny - TMP - most Północny - Myśliborska - Porajów - Świderska - Ćmielowska - Światowida - Modlińska - most Grota - Trasa AK - Słowackiego - Włościańska - MMarymont; częstotliwości dobre.
Takie 508 zastąpi całkowicie obecne E-4 na Tarchominie.
511 bez zmian trasy, ale w porannym szczycie zwiększyć lekko częstotliwość.
503 nie wycofywać z Nowodworów, a ponieważ 508 trafiłoby na trasę przez Świderską - Porajów, to 503 powinno zacząć jeździć tak: Nowodwory - Światowida - Modlińska - most Grota - itd. (choć wolałbym Jagiellońska - most Ś-D - Solidarności - Kapucyńska - Miodowa - Krakowskie - itd.). Zdaję sobie sprawę, że ta druga trasa musi poczekać na remont mostu Grota.
510 pozostawić jak jest teraz.
Jeśli jednak ZTM "na pewno" połączy 503 i 510 w nowe 510, to trasa 508 powinna ulec wydłużeniu z MMarymont do ronda Babka.
N01 jak wydłużać to do Nowodworów.
Pozdrawiam
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024