REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tramwajem na Nowodwory: będzie dłużej niż autobusem?

  28 kwietnia 2014

alt='Tramwajem na Nowodwory: będzie dłużej niż autobusem?'

Rozpoczynają się prace przy budowie linii tramwajowej na Tarchomin. Wiadomo, że w pierwszym etapie tramwajem dojedziemy do ulicy Mehoffera. Zarząd Transportu Miejskiego planuje także dalszy odcinek - do pętli Winnica.

REKLAMA

Mieszkańcy pytają, dlaczego budowa jest etapowana, skoro nowa decyzja środowiskowa została wydana dla całej inwestycji, czyli do pętli w Winnicy. - Dwa etapy inwestycji są wynikiem odwołań, które złożono w związku z wydaniem w 2010 r. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Uwagi dotyczyły drugiej części, głównie Winnicy. Zgłaszano, że niewłaściwie przeanalizowano warianty inwestycji i że może ona zniszczyć Wydmę Nowodworską. Poza tym tereny na obszarze Winnicy należą w większości do właścicieli prywatnych - wyjaśnia mało przekonująco rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego Magdalena Potocka.

Jak podkreśla - fundusze na realizację odcinka do ulicy Mehoffera są zapewnione, zaś dla odcinka Mehoffera-Winnica - zabezpieczone na prace projektowe i odszkodowania. I tu jest pies pogrzebany. Choć od lat słyszymy, że są pieniądze na całą linię, to okazuje się, że to właśnie brak kasy jest prawdziwym powodem etapowania budowy, która według pierwotnych planów miała być zakończona trzy lata temu.

- Sprawa finansowania drugiego etapu budowy zostanie najprawdopodobniej uregulowana po uzyskaniu zgody na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i opracowaniu dokumentacji, która określi dokładny koszt - dodaje rzeczniczka.

Dokumentacja dotycząca odcinka do Winnicy jest w trakcie opracowywania. Wiadomo, że budowa na odcinku od mostu Północnego do Mehoffera będzie kosztowała ponad 64 mln zł. Czas przejazdu tramwaju z pętli Mehoffera do pętli Młociny jest obecnie szacowany przez Zarząd Transportu Miejskiego na 14 minut. A tramwaj dojedzie do pętli przy ulicy Mehoffera na początku przyszłego roku. Kiedy pojedzie dalej?

- Obecnie nie jesteśmy w stanie określić dokładnego terminu. Podejmujemy wszelkie możliwe działania, żeby po oddaniu do użytku trasy do Mehoffera móc rozpocząć budowę odcinka do Winnicy - tłumaczy Magdalena Potocka.

Autobus szybszy niż tramwaj?

Czytelnicy telefonujący do redakcji wskazują także, że tramwaj na pierwszym odcinku będzie jechał znacznie dłużej niż autobus i przez to będzie mało atrakcyjny dla pasażerów. Obawiają się też, że gdy zostanie zbudowana cała linia, to ZTM zlikwiduje większość autobusów, a ludziom każe się przesiąść do wolniejszego, bo jadącego dłuższą trasą, tramwaju. Burmistrz Białołęki uważa jednak, że nie ma powodów do obaw.

- Czy tramwaj będzie jechał dłużej? Nie jestem o tym przekonany. Na pewno jest to alternatywa dla autobusu, chociażby w przypadku, kiedy będzie korek lub zdarzy się wypadek. Kiedy tramwaj dojedzie do Światowida i połączy się z układem autobusowym, system zacznie dobrze funkcjonować - ocenia Piotr Jaworski.

- Przejazd tramwaju z pętli Mehoffera do pętli Młociny jest obecnie szacowany przez Zarząd Transportu Miejskiego na 14 minut i przebiega nieco inną trasą, która zapewnia obsługę komunikacyjną nowych rejonów Tarchomina. Tramwaje będą się zatrzymywać na większej liczbie przystanków, co też ma wpływ na czas przejazdu. Należy zauważyć także, że punktualność autobusów podlega większym wahaniom w stosunku do rozkładu jazdy w przypadku utrudnień w mieście (np. korków). Tramwaje ze względu na wydzielone torowiska nie mają tego typu problemów - informują nas oficjalnie, we wspólnym oświadczeniu, spółka Tramwaje Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego. ZTM podkreśla także, że tę oczywistą przewagę tramwaju nad autobusem widać nawet teraz, w czasie trwającej modernizacji Trasy Armii Krajowej, kiedy autobusy "utykają" w korku na moście Północnym. Według oceny ZTM, pasażerowie z tego powodu sami przesiedli się do tramwaju i linia numer 2 cieszy się obecnie bardzo dużym zainteresowaniem.

Tramwaje Warszawskie zaś dodają, że pracują nad wprowadzeniem priorytetu dla nowej linii, a więc takiego zaprogramowania sygnalizacji świetlnej, która będzie dawała pierwszeństwo tramwajowi przejeżdżającemu przez skrzyżowania. Pozwoli to zwiększyć prędkość pojazdu, a więc skrócić czas przejazdu.

Pożyjemy, zobaczymy - miejmy nadzieję, że na początku przyszłego roku.

ak

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (153)

# szkoda-słów

28.04.2014 09:54

Dlaczego Pan Burmistrz mówi o korkach. Przecież będzie szeroka ulica Światowida to nie będzie żadnych korków.

# cvb

28.04.2014 11:12

co tutaj porównywać, tramwaj z autobusem....
przecież tramwaj to luksus o wiele większej przepustowości, wygodzie, nie stojący w korkach.... juz mam dosyć jezdzić tymi śmierdzącymi autobusami bez końca stojącymi w korkach!!!!

# Renka

28.04.2014 11:32

W jakich korkach? Na Tarchominie w korkach? :D A tramwaje za jakiś czas tez będą śmierdzące. Nie mówiąc już o tym, że jak jeden się zepsuje (co wcale nie jest rzadkością) to stoją wszystkie...

REKLAMA

# cvb

28.04.2014 16:31

wole spoźnić się raz w roku 2 godziny do pracy niż codziennie dojeżdzać 20-minut dłużej....
dzięki tramwajom czesc ludzi pojedzie 2 do mlocin a pozostalo 17 wzdłoż marymonckiej i jana pawla II na słuzewiec
ale co wy ludzie tacy przciwni tramwajom. przeciez tramwaj to inna bajka, duzo ludzi kupując mieszkanie nie bierze pod uwagę mieszkań przy których nie ma linii tramwajowych....

# cvb

28.04.2014 16:35

zanim ten 101 wyjedzie z pętli młociny na rondzie i 3 światłąch traci kilka minut, tramwaj na odcinku od młocin do starych świdrów ma tylko jedną sygnalizację.
ile osób zabierze tramwaj.
NIGDY NIE KUPUJ MIESZKAŃ W LOKALIZACJACH GDZIE NIE MA METRA (do 1km) LUB LINII TRAMWAJOWEJ (do 500m)

# max

28.04.2014 17:40

Tak ciężko wam malkotenci pojąć ,że tam gdzie jest sprawna komunikacja
ceny nieruchomości są wyższe? To takie trudne ? Porównajcie sobie ceny mieszkań na Zielonej Białołęce ( ul. Lewandów ,Ostródzka itp.) a tutaj. Dlaczego są tam niższe ? Bo gorsza komunikacja, wąskie ulice , o wiele rzadsza częstotliwość kursowania autobusów, dalej do metra.

REKLAMA

# gość

28.04.2014 19:02

Żaden tramwaj nie skróci dystansu miedzy Tarchominem a pozostałymi częściami miasta. Tylko metro mogłoby znacząco poprawić czas dojazdu. A tramwajem z Młocin do Centrum jedzie sie wieki, bo po drodze jest mnóstwo przystanków. Tylko autobusx pospieszne szybko dowożą do Centrum.

 tarantula01

28.04.2014 22:57

Na razie tramwaj powinien zapewnić zmniejszenie zatłoczenia w autobusach. W tramwaju też będzie luźniej niż w autobusach, które zastąpi (tramwaj ma ok. 1,4 - 1,5 krotnie większą pojemność od autobusu). Podczas remontu mostu Grota z pewnością nie będzie jeździł wolniej do Młocin niż teraz autobusy. Wszystko zależy od priorytetu, jaki będzie dostawał w ruchu na skrzyżowaniach. Podobnie po remoncie, gdy zmniejszy się ruch na moście Północnym.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

28.04.2014 22:57

Na razie tramwaj powinien zapewnić zmniejszenie zatłoczenia w autobusach. W tramwaju też będzie luźniej niż w autobusach, które zastąpi (tramwaj ma ok. 1,4 - 1,5 krotnie większą pojemność od autobusu). Podczas remontu mostu Grota z pewnością nie będzie jeździł wolniej do Młocin niż teraz autobusy. Wszystko zależy od priorytetu, jaki będzie dostawał w ruchu na skrzyżowaniach. Podobnie po remoncie, gdy zmniejszy się ruch na moście Północnym.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# toja

29.04.2014 09:55

Uważam, że gdy wybudują linię tramwajową do Winnicy i poszerzą Światowida do rozmiarów Jerozolimskiej a rządząca władza PO zlikwiduje autobusy aby na siłę wepchać Nas w powolny tramwaj - inicjatywa prywatna uruchomii konkurencyjny prywatny dowóz mieszkańców Nowodworów do Metra Młociny. W obecnych czasach liczy się czas dojazdu 12 minut z petli Nowodwory to nie 30 minut tramwajem. Myślę, że PO ma nowy slogan wyborczy - Im gorzej dla mieszkańców tym lepiej dla nich

# ze stolicy

29.04.2014 11:25

Tramwaj jest super, szczególnym urokiem cieszy się (szybki) tramwaj wodny. O taką komunikację powinni zabiegać (bez)radni dzielnicy.
Wisłą do Centrum Warszawy - oto hasło wyborcze dla chcących się utrzymać.
Takie hasło wyborcze wymaga bezwzględnego poparcia.

# xxxxxxxxxx

29.04.2014 14:07

co tutaj biadolić autobus czy tramwaj czas dojazdu porównywalny (co to za różnica -/+ 2 min ?
a Światowida musi być poszerzona nie widzę tu przeciwskazań będzie wyglądać jak np aleje niepodległości pod biblioteką narodową czy ulica wołoska, ani nie szeroka ani nie wąska w środku z pasem zieleni dla tramwaju. dzięki mostowi północnemu, CH w ogródkach działkowych (TMP, Myśliborska, Światowida, Modlińska), i linii tramwajowej Tarchomin może stać naprawdę ciekawym miejscem do życia. choć napewno nigdy nie dorówna targówkowi/bródnie (lecz bez powyższych inwestycji to byłby nadal koniec świata)
TAK DLA LINII TRAMWAJOWEJ (tramwaj to podstawa rozwoju miasta, autobus to tylko uzupełnienie)

REKLAMA

# xxxxxxxxxx

29.04.2014 14:10

2 do Młocin 17 na Służewiec, autobusy 101, E4, E6, E8 staną się zbędne a więc do likwidacji

# gość

29.04.2014 14:52

A jak będzie awaria tramwaju do do Młocin na piechotę przez most? Przecież tramwaj ma odciążyć komunikację autobusową a nie zastąpić. Czy na sześciopasmówce nie będzie miejsca dla autobusów? Poza tym póki co tramwaj nie dojedzie do Nowodworów, więc chyba E i 101 będą nadal potrzebne.

# gość

29.04.2014 14:53

Ja chętnie odstąpię swoje miejsce w tramwaju, wolę autobus :)

REKLAMA

# adam555

29.04.2014 16:14

ludzie ale 6 pasmowa będzie tylko ulica światowida, i co na myśliborskiej pomiędzy TMP a Światowida autobusy utkną w korkach tak jak teraz w godz. porannych. Tramwaj nie ważne czy godz. 23 czy 8 jeździe tyle samo....
przecież tramwaj to priorytet, tramwajem można poruszać się po całym mieście autobusy to tylko dowozówki do metra (taki ich priorytet).
a po co metro na tarchomin autobus nie wystarczy? priorytety i przepustowość komunikacji miejskiej 1. metro 2. tramwaj 3. autobus
jesli by nie wybudowali tramwajów to potoki 101 by trzeba puszczać za kilka lat co minutę, tramwaj ma dwukrotnie lepszą przepustowość, metro 6-krotnie

# adam555

29.04.2014 16:15

przeciez komunikacja szynowa jest o wiele lepsza niz drogowa
lepszy tramwaj niz autobus tak samo lepszy pociąg niz autobus

# gość

29.04.2014 16:18

Ale nie zgodzę się z tym, żeby od razu likwidować linie autobusowe. Pokażcie mi w mieście ulice ograniczone tylko do ruchu szynowego. Wszędzie tramwaj i autobus się UZUPEŁNIAJĄ a nie WYKLUCZAJĄ!!!!

REKLAMA

# adam555

29.04.2014 16:25

A jak będzie awaria tramwaju to do Młocin na piechotę przez most? (niech sobie będzie raz w roku mogę sobie przejść spacerkiem do zajezdni żoliborz
nie widzę podstaw aby 101 jeździł po tej samej trasie jak tramwaje w/w linie dojadą te dwa przystanki do pętli nowe świdry (mehoffera) aż do czasu gdy zostanie całkowicie ukończona inwestycja.
w godz. szczytu można zostawić E8 tam/powrót

# julka

29.04.2014 17:46

fajnie, że na Tarchominie będą tramwaje - nareszcie i tu będzie Warszawa - takie jest spojrzenie ludzi ze wsi zamieszkujących Białołękę
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy