REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tramwaj na Tarchomin - decyzja środowiskowa jeszcze w maju?

  20 maja 2013

alt='Tramwaj na Tarchomin - decyzja środowiskowa jeszcze w maju?'

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie zostanie wreszcie wydana decyzja środowiskowa dla tramwaju do Winnicy (przedłużenie namiastki linii jeżdżącej przez nowy most). Po licznych perypetiach Zarząd Transportu Miejskego skompletował i uzupełnił całą dokumentację. Trwają ostatnie uzgodnienia.

REKLAMA

Całe zamieszanie trwa od lipca 2011 roku kiedy Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło wydaną wówczas decyzję uznając ją za sprzeczną z przepisami. Ponieważ największe problemy były na końcowym odcinku w Winnicy, gdzie grupa mieszkańców oprotestowała proponowany przez ZTM przebieg trasy, Zarząd Transportu Miejskiego postanowił wystąpić tym razem o dwie decyzje środowiskowe - pierwsza dla odcinka od trasy mostu Północnego do Winnicy, druga do Mehoffera. Drugi wariant wydawał się łatwiejszy do realizacji ze względu na brak protestów. Tramwaj na Tarchomin mocno opóźniony Tramwaj na Tarchomin mocno opóźniony
Zła wiadomość dla mieszkańców Tarchomina i Nowodworów. Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło decyzję środowiskową dotyczącą budowy linii tramwajowej, co oznacza kolejne opóźnienia.

Po co komu tramwaj z Obrazkowej na Młociny? Po co komu tramwaj z Obrazkowej na Młociny?
Tramwaj przez most Północny z Obrazkowej do węzła Młociny ma ruszyć na przełomie 2012 i 2013 r. Tylko komu jest on potrzebny? Czy chodzi tylko o spełnienie wyborczych deklaracji Hanny Gronkiewicz-Waltz? - Takie połączenie to marnowanie kasy - mówią mieszkańcy.

Na oba warianty złożono dokumenty do Biura Ochrony Środowiska. Wkrótce okazało się, że dokumentacja łatwiejszego w realizacji wariantu jest wadliwa i po wezwaniach z BOŚ do uzupełnienia dokumentacji, ZTM zdecydował się na zawieszenie tego postępowania do czerwca tego roku, natomiast ponownie złożył dokumentację na trasę do Winnicy.

- Wielokrotnie Biuro Ochrony Środowiska wzywało ZTM do uzupełniania dokumentacji. We wrześniu 2012 w końcu BOŚ dopuścił dokumentację do wyłożenia jej do wglądu dla mieszkańców. Zarówno ja jak i np. Zielone Mazowsze wnikliwie przeanalizowaliśmy dokument i okazało się, że ma wiele błędów i nieprawidłowości, więc kolejny raz ZTM musiał nanosić poprawki i uzupełnienia - mówi Wojciech Tumasz, radny dzielnicy i działacz Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji . Dodaje też, że wygląda na to, że w końcu się udało: w styczniu wyłożono dokument do wglądu, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska uzgodniła dokumentację w połowie marca, wszystko trafiło do miejskiego BOŚ i od tego czasu przygotowywany jest projekt decyzji środowiskowej dla tramwaju do Winnicy.

- Postępowanie rzeczywiście jest na ostatniej prostej, pracujemy już nad projektem decyzji środowiskowej i spodziewamy się, że zostanie ona wydana w nadchodzących tygodniach - mówi Monika Żukowska z wydziału prasowego urzędu miasta.

W najbardziej optymistycznym wariancie decyzja zostanie wydana już pod koniec maja. Co dalej?

- Po jej wydaniu ZTM wystąpi o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zgodnie z ustawą jest 90 dni na jej wydanie). Po jej uzyskaniu, dokumentacja zostanie przekazana spółce Tramwaje Warszawskie, która ogłosi przetarg i sfinansuje budowę całej linii. Przetarg na budowę odcinka linii tramwajowej na Tarchomin od mostu do ul. Mehoffera powinien zostać ogłoszony w trzecim kwartale br., tak by pierwszy tramwaj do pętli Mehoffera mógł pojechać w drugiej połowie roku 2014 - przewiduje Konrad Klimczak z Zarządu Transportu Miejskiego.

as

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (28)

# spider

20.05.2013 21:59

super :)

# xyz

20.05.2013 22:14

Nie ufam ekologom z Zielonego Mazowsza.

# ZAUŁEK

20.05.2013 23:01

pomysł "linia metra KABATY - (huta) - TARCHOMIN - DĄBRÓWKA WIŚLANA" jest bardziej pożądany niż "ogryzkowa dwójka" natomiast decyzja środowiskowa co do tramwaju powinna przedłużenie linii z Żerania (FSO) wzdłuż ulicy Modlińskiej. (ale słoiki u władzy "wiedzą lepiej" czego mieszkańcom dzielnicy potrzeba).

REKLAMA

# ZAUŁEK

20.05.2013 23:03

errata:
pomiędzy wyrazem "powinna" a wyrazem "przedłużenie" powinien znajdować sie wyraz "dotyczyć".

 tarantula01

20.05.2013 23:34

Mały cytat z ZTMu: "ZTM otrzymał już pozytywne opinie Sanepidu i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dotyczące uwarunkowań środowiskowych tej inwestycji, a 21 marca br. Biuro Ochrony Środowiska zakończyło postępowanie w tej sprawie. Decyzja środowiskowa powinna zostać wydana w II połowie kwietnia. Wtedy ZTM wystąpi o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zgodnie z ustawą organ ma 90 dni na jej wydanie). Po uzyskaniu decyzji ZRID, dokumentacja zostanie przekazana spółce Tramwaje Warszawskie, która ogłosi przetarg i sfinansuje budowę linii tramwajowej."
http://www.ztm.waw.pl/inwestycje.php?i=13&c=89&l=1 , który pewnie wkrótce będzie kierował na stronę o nieco innej treści.
Pozdrawiam

 tarantula01

20.05.2013 23:34

Mały cytat z ZTMu: "ZTM otrzymał już pozytywne opinie Sanepidu i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dotyczące uwarunkowań środowiskowych tej inwestycji, a 21 marca br. Biuro Ochrony Środowiska zakończyło postępowanie w tej sprawie. Decyzja środowiskowa powinna zostać wydana w II połowie kwietnia. Wtedy ZTM wystąpi o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zgodnie z ustawą organ ma 90 dni na jej wydanie). Po uzyskaniu decyzji ZRID, dokumentacja zostanie przekazana spółce Tramwaje Warszawskie, która ogłosi przetarg i sfinansuje budowę linii tramwajowej."
http://www.ztm.waw.pl/inwestycje.php?i=13&c=89&l=1 , który pewnie wkrótce będzie kierował na stronę o nieco innej treści.
Pozdrawiam

REKLAMA

# Michalina

21.05.2013 07:46

Panie radny. Mam nadzieję , że te decyzje zostaną zaskarżone i będzie kolelna powtórka z rozrywki.

# tymczasowy

21.05.2013 08:01

Tak to jest gdy osiedle z Wielkiej Płyty ma gdzieś w swoim pobliżu METRO.
Nienajlepsza komunikacja systematycznie psuta przez "znawców" musi się odbić na pasażerach.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

21.05.2013 10:08, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 21.05.2013 10:09

Zakończenie: "link , który pewnie wkrótce będzie kierował na stronę o nieco innej treści" brzmi obiecująco. Należy się spodziewać następnych, skuteczny blokad tej inwestycji. Odpowiedzmy sobie szczerze: szkoda? Z punktu widzenia zapuszczonej, jak przydrożny rów za wsią dzielnicy, tak. Biorąc natomiast pod uwagę nadchodzące wybory nie można dopuścić, aby bandyckie bydło z rządzącej Polską partii ubiło propagandowy interes na uroczystym przecięciu wstęgi na ukończonej trasie. W pamięci elektoratu powinna pozostać zapluta od śmiechu Dwójka, sezonowy, prowadzący donikąd medialny wygłup tej szmaty z Placu Bankowego.

REKLAMA

# Kryśka

21.05.2013 11:20

oj bydło komunistyczne się odezwało. A Lenina odwiedziłeś

 Matka_Sławka_z_Gdańska

21.05.2013 11:34

Pytasz Krystyno? Nie.
Natomiast wczoraj na mieście widziała Matka murzyna. Który z profilu był podobny do Lenina.

# Kryśka

22.05.2013 20:47

A może Matka widziała wiecznie żywego Lenina podobnego do murzyna

REKLAMA

# tymczasowy

23.05.2013 00:12

Kryśka, wracaj do meritum, spójrz na tytuł wątku.

# nowy cennik

23.05.2013 00:14

Od 1-go stycznia 2014 nowe ceny biletów:
w strefie pierwszej: normalny 5,20 złotych - ulgowy 2,60 złotych; w strefie drugiej (i obu) normalny 8,40 złotych - ulgowy 4,20 złotych. Likwidacja ulg dla niektórej większości ludzi a radni, posłowie, senatorowie nadal maja bezpłatne przejazdy komunikacją. Natomiast wy skłócony ludku żrecie się pomiędzy sobą pomimo, że podwyżki was dotyczą i są dla was dotkliwe

# Kryska

23.05.2013 07:13

Wracajc do tematu i bardzo dobrze, że są podwyżki a jak kogoś nie stać to niech na piechotę chodz lub zostanie radnym posłem senatorem lub pracownikiem ZTM-u ewentualnie członkiem rodziny zetemowca.

REKLAMA

# tymczasowy

24.05.2013 01:50

Kryska, jątrzysz. Meritum jest o decyzji dla tramwaju.

# Kryśka

24.05.2013 08:50

Decyzja środowiskowa zostanie zaskarżona i cały proces rozpocznie się od początku, Ten tramwaj nikomu nie jest potrzebny

# Kryśka

24.05.2013 09:06

i odnośnie biletów. Bardzo dobrze stało się, że Rada Warszawy zabrała urzednikom ZTM przywileje. będzie lużniej w środkach komunikacji.Tak trzymać.

REKLAMA

# tymczasowy

25.05.2013 13:12

Kryśka, nie tylko urzędnikom ztmu. Całej rzeszy pracowników komunikacji miejskiej. Sobie (a też rada warszawy urzędnikami są) nie odebrali, nadal zachowują przywileje dla siebie. Między innymi twoim kosztem. Czy to rozumiesz ?
Spójrz na ofertę komunkacyjną - tylko "dwójka" jeżdżąca z nikąd do nikąd ma się dobrze, posiada miejsca leżące a la kuszetki, przecież to FARSA.

# Kryśka

25.05.2013 15:49

To dobrze , że dzięki mnie urzędnikom ZTM zabrali uprawnienia. Odnośnie dwójki to wielokrotnie się wypowiadałem , żeby tą linię zamknąć gdyż wozi powietrze a w godzinach szczytu wozi tylko po kilkanascie osób , czasem kilka osób. Ale podobnoż statystyki ZTM mówią co innego , że wozi po 120 osób a wiesz skąd to się bierze to odpowiadam "Historię piszą zwyciężcy" a od siebie dodam , że również statystykę. Tramwaj nr 2 Ogryzek - to maskotka pani Prezydeny HGW . Niech się skończą czasy komuny - zabrać wszystkim przywileje.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe