REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tramwaj do Mehoffera już w przyszłym roku

  17 września 2013

alt='Tramwaj do Mehoffera już w przyszłym roku'

12 firm zainteresowało się udziałem w przetargu na budowę linii tramwajowej do pętli Mehoffera. Inwestycja w końcu nabiera tempa.

REKLAMA

19 sierpnia Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej od mostu Północnego do pętli przy ul. Mehoffera. Do 16 września firmy zainteresowane zamówieniem mogły składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zgłosiło się 12 firm, między innymi dobrze już znane warszawiakom Skanska, Pol-Aqua i Budimex.

Co dalej? Teraz przed Tramwajami niełatwe zadanie - wybranie najlepszego wykonawcy. Gdy to już się stanie, po 10 miesiącach od podpisania umowy linia powinna być gotowa.

- Przy założeniu, że Zarząd Transportu Miejskiego otrzyma prawomocną Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) wykonawca będzie miał 10 miesięcy na zakończenie prac. Oznacza to, że wszystko będzie gotowe w czwartym kwartale 2014 roku - zapowiada Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich.

- ZRID otrzymamy przypuszczalnie pod koniec tego roku lub na przełomie bieżącego i przyszłego. Zostanie przekazana Tramwajom Warszawskim, które będą realizować inwestycję - mówi Igor Krajnow z ZTM. Podkreśla też, że nowych protestów w ostatnim czasie nie było. Te, które wpłynęły, są ciągle rozpatrywane, nie powinny jednak wpłynąć na uchylenie decyzji środowiskowej.

70 mln zł kosztów

Historia budowy linii tramwajowej na Tarchomin jest kręta i długa. W 2009 roku inwestycja została zablokowana przez protestujących mieszkańców osiedla Winnica. To wstrzymało wydanie decyzji środowiskowej. Cztery kolejne lata to żenujący spektakl nanoszenia kolejnych poprawek na przygotowywaną z błędami dokumentację. Decyzja środowiskowa dla tej inwestycji została ostatecznie wydana pod koniec maja tego roku.

Wykonawca, wyłoniony w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Tramwaje Warszawskie, wybuduje trasę tramwajową (o długości ok. 4,5 km) w ciągu ul. Światowida i Projektowanej, na odcinku od mostu Północnego do pętli Mehoffera, wraz z niezbędną infrastrukturą drogową i podstacją trakcyjną.

- Zamówienie obejmuje wykonanie wszelkich niezbędnych robót torowych, drogowych, konstrukcyjnych i elektrycznych oraz usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 70 mln złotych (bez zamówień uzupełniających, których wartość oszacowano na 18 mln złotych) - informują Tramwaje Warszawskie.

AS

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (37)

# Tridlle

17.09.2013 14:38

Pisanie "już" w tej sytuacji jest nieco przesadzone.
Nasuwa mi się pytanie czy za pieniądze przeznaczone na budowę mostu tramwajowego i tego ogryzka linii tramwajowej nie można było wybudować 2km łącznika kolejowego na Tarchomin.
Kolejna sprawa to czy nie bardziej się opłaca w tej sytuacji inwestycja w linię łączącą most Północny z pętlą na Żeraniu?
Obawiam się wszak, że ZTM będzie na siłę ludzi to tramwaju przesadzał co zapewne wielu osobom będzie nie na rękę.

# pawel997

17.09.2013 21:00

Jak nie na reke - zawsze bedzie alternatywa dla e-6 albo 101.
Moim zdaniem dobrze sie stanie. Im wiecej mozliwosci dojechania do metra tym lepiej dla nas mieszkancow.
Nie ma co marudzic !

# furman

18.09.2013 08:27

zlikwidują 101 i E-6 bo w przeciwnym przypadku tramwaje będą woziły z Mehoffera powietrze - dojazd z Mehoffera będzie dłuższy tramwajem o 10-12 min niż autobusem. A może postawmy na ekologię - - tramwaje konne, bryczki

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

19.09.2013 19:52

Przetarg miejski, wiadomo, wygra najtańsza oferta. A więc? Jeden tor. Wzorując się na bemowskiej "20" nasza "2" mogła by być zorganizowana w podobny sposób.
Co jest ważne? Ogromna "pętla" przy Mehoffera! Takie tramwajowe Odolany. Tam rano stałoby 30 składów i rozwiozło bydło do metra. O 9:30 koniec jeżdżenia. A po południu to samo z Młocin. Sposób wypróbowany przez autobusy. Na co tu komu drugi tor?

# Młody

20.09.2013 10:53

ty matka - nie nazywaj ludzi bydłem - siebie nie musisz bo już od dawna jesteś - o tym świadczą twoje wpisy- nienawidzisz wszystkich bo sam jesteś malutkiii, samotny i sfrustrowany.

# zjelonek

20.09.2013 12:21

W imieniu mieszkańców Bemowa życzę mieszkańcom Tarchomina sprawnej realizacji tego przedsięwzięcia .
Artykuły typu "za rok" o tramwaju na Powstańców Śląskich czytam chyba od 6 lat...

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

20.09.2013 21:27

Cieszy Matkę zainteresowanie młodego pokolenia Jej Twórczością.

# pinki

21.09.2013 23:35

bydło bakutilowe

 Matka_Sławka_z_Gdańska

22.09.2013 08:56

Cechą charakterystyczną zakładów bacutilowych była ich lokalizacja w oddaleniu od skupisk ludzkich. Ze względu na towarzyszący przerobowi smród, wypisz-wymaluj nasza gmina, oddzielona od miasta kilometrami odległości, poprzemysłowymi ugorami, zryta przez dziki, zaniedbana, zapuszczona, zalatująca szambem...

REKLAMA

# sboy5

22.09.2013 18:07

ciekawe co maja w takim ukladzie zrobic mieszkancy Nowodworow - po likwidacji 101 i E...do Mehoffera przymusow 15-20 minutowy spacerek ? Popaprancy , maja decyzje srodowiskowa wazna do Winnicy , i nie mogli rozpisac przetargu na cala linie. Z UE na METRO dodatkowe 500 mln idzie i jakis komunikat sie pojawil, ze te extra 500 baniek pojdzie na dofinansowanie innych inwestycji . Jedna ze sztandarowych obietnic wyborczych HGW - to ten tramwaj - moglaby sie postarac i dolozyc na zrobienie czegos w koncu kompleksowego . Ale nie, u Nas nie konczaca marnosc ..

# Magda

22.09.2013 20:11

Pani Gronkiewicz-Waltz -traktuje Białołękę jako dzielnicę 3-4 kategorii, dlatego, że mieszkają tutaj w większości ludzie młodzi, wykształceni ale niestety nie zamożni -

# sboy5

22.09.2013 21:07

smutne , ale prawdziwe. Bialoleka nie ma lobbingu , a wiadomo - lobbing jest ta, gdzie jest kasa.
W ciula HGW zrobila cala Bialoleke wrzucajac jej spalarnie gowien z calej Warszqwy mglista obietnica Metra, ktora potem zastapiona zostala obietnica tramwaju, by na koncu jezdzil "ogryzek" - dzis wiemy , ze ogryzek przedluzony o kolejny ogryzek_2 - Nowodwory sa gesciej zabudowane niz wlasciwy Tarchomin, majac pelna dokumentacje w mocy i mogac dokonczyc cos, co sie nie dawalo dokonczyc przez lata.
A tak Ursus z nadzianymi znajomkami co tyraja w Srodmiesciu i co sobie chaty w Ursusie pobudowali doczeka sie metra pewnie do 2020 a jedna wiekszych dzielnic Warszawy nie doczeka sie w pelni zbudowanego kilkukilometrowego odcinka tramwaju..

REKLAMA

# sboy5

22.09.2013 21:22

a tak w ogole jestem jednym z nielicznych ktorzy wypowiadaja sie dosy krytycznie o "etapowej budowie" tego tramwaju...czyzby na Nowodworach ludzie sa takimi milosnikami spacerow (bedzie spacer do Mehoffera z okolic petli autobusowej) badz kolejnych przesiadek..wywala 101 i E na bank, przejrzyjcie na oczy !
Moze warto zmobilizowac co i kogo sie da (np. Radni) , zeby poruszyli niebo i ziemie i wymogli zmiane zalozen przetargu - czyli wybudowanie linii do Winnicy a nie tylko do Mehoffera. Ludzicie sie, ze jak zbuduja do Mehoffera to za rok dobuduja reszte ? Lata , ludzie lata mina - nie bedzie nikt juz pamietal o tym, ze gdzies tam hen ktos kiedys mial w planach kolejny odcinek tramwaju. Ursus i ziomki z fajnych chat beda zajmowac uwage Wladz Miasta lobbowaniem centralnego odcinka metra ..czy Wy tego nie widzicie ? ? ?

# ziom

23.09.2013 08:17

już przed wojną[ drogie słoiki z Tarchomina ] z Żerania jeździła ciuchcia do Jabłonnej a teraz was olewają

# ajwaj

23.09.2013 22:34

Mapka - dajcie mapkę !!!

REKLAMA

# Tolek

24.09.2013 10:55

"Moze warto zmobilizowac co i kogo sie da (np. Radni) , zeby poruszyli niebo i ziemie i wymogli zmiane zalozen przetargu - czyli wybudowanie linii do Winnicy a nie tylko do Mehoffera"
Słusznie bo tylko taka koncepcja ma sens , a z pętli na Mehoffera znowu powietrze będzie woził , gdyż Nowodwory (czyli 2/3 pazażerów) będą jeździły autobusami bo ile razy można się przesiadać?

# Lolek

24.09.2013 21:23

oni mają na to sposób - zmuszą nas aby jeździć tramwajem poprzez likwidację linii autobusowych a , że spacer z Nowodworów do Mehoffera to powiedzą, że to dla Naszego zdrowia Będą się chwalić 200 procentowym obciążeniem tramwaju. Pamiętajmy, że wszystko budowane jest pod kalendarz wyborczy 2014 tramwaj do Mehoffera , 2018 r tramwaj do Winnicy./ wybory samorządowe/

# sboy5

25.09.2013 20:12

Dobra..wywolam do tablicy...Radny Tumasz ma w planach monitowac Ratusz w sprawie zmiany zalozen przetargu ? Skoro mozna wnioskowac o namalowanie sciezki rowerowej na Swiderskiej to chyba warto tez poruszyc temat.. nieco mimo wszystko innego kalibru ?
Pan Tumasz z pewnoscia to przeczyta..dosyc uwaznie sledzi bowiem fora bialoleckie z tego, co juz zauwazylem. Czekamy zatem na odpowiedz (mi na razie na priv na facebook nie odpowiedzial)..

REKLAMA

 tarantula01

25.09.2013 22:14

Założeń tego przetargu nie będę próbował zmienić. Od razu byłaby odpowiedź, ze wywoła to opóźnienie w realizacji inwestycji, na którą wszyscy z utęsknieniem czekają. Ale monitowanie o drugi przetarg na tramwaj do Winnicy jak najbardziej wykonam.
Pozdrawiam

 tarantula01

25.09.2013 22:14

Założeń tego przetargu nie będę próbował zmienić. Od razu byłaby odpowiedź, ze wywoła to opóźnienie w realizacji inwestycji, na którą wszyscy z utęsknieniem czekają. Ale monitowanie o drugi przetarg na tramwaj do Winnicy jak najbardziej wykonam.
Pozdrawiam
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon
Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA