Tramwaj do Mehoffera już w przyszłym roku
17 września 2013
12 firm zainteresowało się udziałem w przetargu na budowę linii tramwajowej do pętli Mehoffera. Inwestycja w końcu nabiera tempa.
Co dalej? Teraz przed Tramwajami niełatwe zadanie - wybranie najlepszego wykonawcy. Gdy to już się stanie, po 10 miesiącach od podpisania umowy linia powinna być gotowa.
- Przy założeniu, że Zarząd Transportu Miejskiego otrzyma prawomocną Zgodę na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) wykonawca będzie miał 10 miesięcy na zakończenie prac. Oznacza to, że wszystko będzie gotowe w czwartym kwartale 2014 roku - zapowiada Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich.
- ZRID otrzymamy przypuszczalnie pod koniec tego roku lub na przełomie bieżącego i przyszłego. Zostanie przekazana Tramwajom Warszawskim, które będą realizować inwestycję - mówi Igor Krajnow z ZTM. Podkreśla też, że nowych protestów w ostatnim czasie nie było. Te, które wpłynęły, są ciągle rozpatrywane, nie powinny jednak wpłynąć na uchylenie decyzji środowiskowej.
70 mln zł kosztów
Historia budowy linii tramwajowej na Tarchomin jest kręta i długa. W 2009 roku inwestycja została zablokowana przez protestujących mieszkańców osiedla Winnica. To wstrzymało wydanie decyzji środowiskowej. Cztery kolejne lata to żenujący spektakl nanoszenia kolejnych poprawek na przygotowywaną z błędami dokumentację. Decyzja środowiskowa dla tej inwestycji została ostatecznie wydana pod koniec maja tego roku.
Wykonawca, wyłoniony w postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Tramwaje Warszawskie, wybuduje trasę tramwajową (o długości ok. 4,5 km) w ciągu ul. Światowida i Projektowanej, na odcinku od mostu Północnego do pętli Mehoffera, wraz z niezbędną infrastrukturą drogową i podstacją trakcyjną.
- Zamówienie obejmuje wykonanie wszelkich niezbędnych robót torowych, drogowych, konstrukcyjnych i elektrycznych oraz usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 70 mln złotych (bez zamówień uzupełniających, których wartość oszacowano na 18 mln złotych) - informują Tramwaje Warszawskie.
AS