Uruchomili tramwaj. Pogorszyli dojazd autobusami
24 stycznia 2013
Od niecałego tygodnia mostem Północnym jeżdżą tramwaje. Dwójka kursująca w szczycie co 5 minut znacznie poprawiła komfort jazdy do Młocin mieszkańcom ulic sąsiednich, jak Picassa czy Wittiga. I tu kończą się zalety tramwaju, bo wraz z początkiem jego kursowania jednym mieszkańcom zabrano, zaś innym mocno ograniczono dostęp do popularnej linii 516.
Potrzebny lewoskręt
Jeszcze przed wprowadzeniem zmian, pisałem do pani prezydent, że autobusy kursujące ulicami Świderską i Myśliborską spowodują kompletne zakorkowanie całego ciągu ul. Świderskiej w kierunku ul. Myśliborskiej (i dalej w stronę ul. Dorodnej), z uwagi na niewydolny skręt z ul. Świderskiej w Myśliborską przy dawnej Fabryce Domów, gdzie i bez autobusu skręcające w lewo samochody powodują powstanie długiej kolejki pojazdów oczekujących do skrętu w prawo na południe. Ostrzegałem, że pojawienie się autobusów bardzo spotęguje ten problem - autobusy będą niepunktualne i jeżdżące "w stadach".
Mieszkańcy dodatkowo zwrócili uwagę na to, że z okolic ulic Milenijnej, Ćmielowskiej i Ceramicznej będą mieli autobus do metra dwukrotnie rzadziej i z dwóch przystanków, a co za tym idzie ich czas oczekiwania na autobus (ostatnio na mrozie) znacznie się wydłuży. Dotychczas, gdy jechali do metra Młociny, to wybierali 211 w stronę Tarchomina (z przystanku Ćmielowska zlokalizowanego na ul. Milenijnej), aby na przystanku Myśliborska przesiąść się w E-4/101. Z 516 z przystanku Ćmielowska (ale zlokalizowanego na Ćmielowskiej) zbytnio nie korzystali, bo 516 w stronę Nowodworów stawał przy bazarku i na przystanek Tarchomin w stronę metra trzeba było przejść przez skrzyżowanie. Teraz, gdy 516 nie jeździ do Nowodworów, tylko z przystanku (dotychczas w stronę Nowodworów) jedzie do tramwaju, pasażerowie muszą wybierać jak jechać do Młocin: czy 211 jak dotychczas do autobusu, czy 516 do tramwaju. Gdyby obecny układ autobusów miał być utrzymany, to wyjściem z sytuacji mogłoby być skierowanie 211 lokalnie na trasę: ... Pomorska - Milenijna - Ćmielowska - Ceramiczna - Milenijna - Światowida, wtedy 211 i 516 do metra jechałyby z przystanku Ćmielowska zlokalizowanego na ul. Ćmielwoskiej
Wszystkie te uwagi nie miały dla władz miasta znaczenia, bo rękami ZTM dokonały zmian w komunikacji na Tarchominie i Nowodworach. Dlatego proszę Państwa o kierowanie uwag bezpośrednio do pani prezydent - sekretariatprezydenta@um.warszawa.pl z kopią do mnie. Mam wrażenie, że tylko masowe zasypanie tej skrzynki mailowej skargami w sprawie 516 przyniesie efekt. Moje pisma zostały zignorowane.
Wojciech Tumasz
radny dzielnicy Białołęka