REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# szkoda-słów

28.04.2014 09:54

Dlaczego Pan Burmistrz mówi o korkach. Przecież będzie szeroka ulica Światowida to nie będzie żadnych korków.

# cvb

28.04.2014 11:12

co tutaj porównywać, tramwaj z autobusem....
przecież tramwaj to luksus o wiele większej przepustowości, wygodzie, nie stojący w korkach.... juz mam dosyć jezdzić tymi śmierdzącymi autobusami bez końca stojącymi w korkach!!!!

# Renka

28.04.2014 11:32

W jakich korkach? Na Tarchominie w korkach? :D A tramwaje za jakiś czas tez będą śmierdzące. Nie mówiąc już o tym, że jak jeden się zepsuje (co wcale nie jest rzadkością) to stoją wszystkie...

REKLAMA

# cvb

28.04.2014 16:31

wole spoźnić się raz w roku 2 godziny do pracy niż codziennie dojeżdzać 20-minut dłużej....
dzięki tramwajom czesc ludzi pojedzie 2 do mlocin a pozostalo 17 wzdłoż marymonckiej i jana pawla II na słuzewiec
ale co wy ludzie tacy przciwni tramwajom. przeciez tramwaj to inna bajka, duzo ludzi kupując mieszkanie nie bierze pod uwagę mieszkań przy których nie ma linii tramwajowych....

# cvb

28.04.2014 16:35

zanim ten 101 wyjedzie z pętli młociny na rondzie i 3 światłąch traci kilka minut, tramwaj na odcinku od młocin do starych świdrów ma tylko jedną sygnalizację.
ile osób zabierze tramwaj.
NIGDY NIE KUPUJ MIESZKAŃ W LOKALIZACJACH GDZIE NIE MA METRA (do 1km) LUB LINII TRAMWAJOWEJ (do 500m)

# max

28.04.2014 17:40

Tak ciężko wam malkotenci pojąć ,że tam gdzie jest sprawna komunikacja
ceny nieruchomości są wyższe? To takie trudne ? Porównajcie sobie ceny mieszkań na Zielonej Białołęce ( ul. Lewandów ,Ostródzka itp.) a tutaj. Dlaczego są tam niższe ? Bo gorsza komunikacja, wąskie ulice , o wiele rzadsza częstotliwość kursowania autobusów, dalej do metra.

REKLAMA

# gość

28.04.2014 19:02

Żaden tramwaj nie skróci dystansu miedzy Tarchominem a pozostałymi częściami miasta. Tylko metro mogłoby znacząco poprawić czas dojazdu. A tramwajem z Młocin do Centrum jedzie sie wieki, bo po drodze jest mnóstwo przystanków. Tylko autobusx pospieszne szybko dowożą do Centrum.

 tarantula01

28.04.2014 22:57

Na razie tramwaj powinien zapewnić zmniejszenie zatłoczenia w autobusach. W tramwaju też będzie luźniej niż w autobusach, które zastąpi (tramwaj ma ok. 1,4 - 1,5 krotnie większą pojemność od autobusu). Podczas remontu mostu Grota z pewnością nie będzie jeździł wolniej do Młocin niż teraz autobusy. Wszystko zależy od priorytetu, jaki będzie dostawał w ruchu na skrzyżowaniach. Podobnie po remoncie, gdy zmniejszy się ruch na moście Północnym.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

28.04.2014 22:57

Na razie tramwaj powinien zapewnić zmniejszenie zatłoczenia w autobusach. W tramwaju też będzie luźniej niż w autobusach, które zastąpi (tramwaj ma ok. 1,4 - 1,5 krotnie większą pojemność od autobusu). Podczas remontu mostu Grota z pewnością nie będzie jeździł wolniej do Młocin niż teraz autobusy. Wszystko zależy od priorytetu, jaki będzie dostawał w ruchu na skrzyżowaniach. Podobnie po remoncie, gdy zmniejszy się ruch na moście Północnym.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# toja

29.04.2014 09:55

Uważam, że gdy wybudują linię tramwajową do Winnicy i poszerzą Światowida do rozmiarów Jerozolimskiej a rządząca władza PO zlikwiduje autobusy aby na siłę wepchać Nas w powolny tramwaj - inicjatywa prywatna uruchomii konkurencyjny prywatny dowóz mieszkańców Nowodworów do Metra Młociny. W obecnych czasach liczy się czas dojazdu 12 minut z petli Nowodwory to nie 30 minut tramwajem. Myślę, że PO ma nowy slogan wyborczy - Im gorzej dla mieszkańców tym lepiej dla nich

# ze stolicy

29.04.2014 11:25

Tramwaj jest super, szczególnym urokiem cieszy się (szybki) tramwaj wodny. O taką komunikację powinni zabiegać (bez)radni dzielnicy.
Wisłą do Centrum Warszawy - oto hasło wyborcze dla chcących się utrzymać.
Takie hasło wyborcze wymaga bezwzględnego poparcia.

# xxxxxxxxxx

29.04.2014 14:07

co tutaj biadolić autobus czy tramwaj czas dojazdu porównywalny (co to za różnica -/+ 2 min ?
a Światowida musi być poszerzona nie widzę tu przeciwskazań będzie wyglądać jak np aleje niepodległości pod biblioteką narodową czy ulica wołoska, ani nie szeroka ani nie wąska w środku z pasem zieleni dla tramwaju. dzięki mostowi północnemu, CH w ogródkach działkowych (TMP, Myśliborska, Światowida, Modlińska), i linii tramwajowej Tarchomin może stać naprawdę ciekawym miejscem do życia. choć napewno nigdy nie dorówna targówkowi/bródnie (lecz bez powyższych inwestycji to byłby nadal koniec świata)
TAK DLA LINII TRAMWAJOWEJ (tramwaj to podstawa rozwoju miasta, autobus to tylko uzupełnienie)

REKLAMA

# xxxxxxxxxx

29.04.2014 14:10

2 do Młocin 17 na Służewiec, autobusy 101, E4, E6, E8 staną się zbędne a więc do likwidacji

# gość

29.04.2014 14:52

A jak będzie awaria tramwaju do do Młocin na piechotę przez most? Przecież tramwaj ma odciążyć komunikację autobusową a nie zastąpić. Czy na sześciopasmówce nie będzie miejsca dla autobusów? Poza tym póki co tramwaj nie dojedzie do Nowodworów, więc chyba E i 101 będą nadal potrzebne.

# gość

29.04.2014 14:53

Ja chętnie odstąpię swoje miejsce w tramwaju, wolę autobus :)

REKLAMA

# adam555

29.04.2014 16:14

ludzie ale 6 pasmowa będzie tylko ulica światowida, i co na myśliborskiej pomiędzy TMP a Światowida autobusy utkną w korkach tak jak teraz w godz. porannych. Tramwaj nie ważne czy godz. 23 czy 8 jeździe tyle samo....
przecież tramwaj to priorytet, tramwajem można poruszać się po całym mieście autobusy to tylko dowozówki do metra (taki ich priorytet).
a po co metro na tarchomin autobus nie wystarczy? priorytety i przepustowość komunikacji miejskiej 1. metro 2. tramwaj 3. autobus
jesli by nie wybudowali tramwajów to potoki 101 by trzeba puszczać za kilka lat co minutę, tramwaj ma dwukrotnie lepszą przepustowość, metro 6-krotnie

# adam555

29.04.2014 16:15

przeciez komunikacja szynowa jest o wiele lepsza niz drogowa
lepszy tramwaj niz autobus tak samo lepszy pociąg niz autobus

# gość

29.04.2014 16:18

Ale nie zgodzę się z tym, żeby od razu likwidować linie autobusowe. Pokażcie mi w mieście ulice ograniczone tylko do ruchu szynowego. Wszędzie tramwaj i autobus się UZUPEŁNIAJĄ a nie WYKLUCZAJĄ!!!!

REKLAMA

# adam555

29.04.2014 16:25

A jak będzie awaria tramwaju to do Młocin na piechotę przez most? (niech sobie będzie raz w roku mogę sobie przejść spacerkiem do zajezdni żoliborz
nie widzę podstaw aby 101 jeździł po tej samej trasie jak tramwaje w/w linie dojadą te dwa przystanki do pętli nowe świdry (mehoffera) aż do czasu gdy zostanie całkowicie ukończona inwestycja.
w godz. szczytu można zostawić E8 tam/powrót

# julka

29.04.2014 17:46

fajnie, że na Tarchominie będą tramwaje - nareszcie i tu będzie Warszawa - takie jest spojrzenie ludzi ze wsi zamieszkujących Białołękę

# gość

29.04.2014 18:19

Metro jest uzupełnione i tramwajem i autobusami. Ograniczanie sie tylko do tramwaju to krótkowzroczność i głupota! Twoje argumenty o tym, że wystarczy tylko tramwaj są zupełnie nieracjonalne!

REKLAMA

# ktm

29.04.2014 21:31

Twierdzi że tramwaj będzie alternatywą dla autobusów,skoro tak ma być to rozumiem że nie zlikwidują linii autobusowych lub nie będą ucinać kursów?
U nas tak jest że jak budują coś nowego to zaraz się biorą za likwidowanie linni i wychodzi na zero lub gorzej więć skoro tak ma być to po cholerę robić nowe?zostawić stare tak jak jest i tyle

# adam100

30.04.2014 02:42

Uwazasz iz jesli bedzie tramwaj nr 2 do mlocin to rowniez bedzie 101 chyba sobie zartujesz... przejedz sie np w godz szczytu z arkadii do galerii mokotow tramwajem i autobusem i powiedz ile zajelo czasu podroz 2 srodkami transportu a wtedy zrozumiesz co to tramwaj autobus...

# adam100

30.04.2014 02:44

Dobra puscza ci ten 101 raz na 20 minut a tramwaj bedzie co 5 minut ciekawe ile ludzi bedziw korzystac z autobusu

REKLAMA

# xxxxxxxxxx

30.04.2014 03:37

Metro jest uzupełnione i tramwajem i autobusami. Ograniczanie sie tylko do tramwaju to krótkowzroczność i głupota! Twoje argumenty o tym, że wystarczy tylko tramwaj są zupełnie nieracjonalne!
=================================
popatrz na takie ulice jak Jana Pawła II, czy Marszałkowska czy oprócz tramwaju widziałeś tam autobusy? (tramwaj w zupełności jest wystarczający podobnie będzie na Światowida....
oczywiście 186, 509 pozostaną, prognozuje iż 518 znów połączy się z 503, 518 jest zbędne na odcinku NowySwiat - DwCentralny, przez centralny będzie tramwaj 17

# Rbnka

30.04.2014 06:43

518 zbędne na Nowy Świat? Nie żartuj! Na Jana Pawla nie ma autobusów? Jaja sobie ze mnie robisz?

# gość

30.04.2014 08:09

Jak można porównywać ulicę Jana Pawła czy Marszałkowską do Światowida?
Chyba, że chodzi o docelową ilość pasów. A, to przepraszam.

REKLAMA

# gość 2

30.04.2014 08:33

Tramwaj i poszerzanie ulicy mają służyć tej gigantycznej liczbie mieszkańców, o której tu wszyscy mówią, a teraz nagle tramwaj wystarczy? A jak tramwaj stanie (wypadek, awaria) to ludzie z Nowodworów będą zasuwać do Młocin na piechotę? Wolne żarty. Likwidacja wszystkich autobusów jadących przez most z powodu tramwaju? Myślenie na miarę pracowników ratusza, którzy nam ciągle prezentują cięcia linii i kursów w ramach oszczędności...

# xxxxxxxxx

30.04.2014 10:43

Na Jana Pawla nie ma autobusów? Jaja sobie ze mnie robisz?
.........................
a gdzie masz te autobusy? pomiędzy feminą a centralnym tylko linia 160 pomiędzy feminą a radosława nie ma żadnego
zajrzyj na ztm. Mimo tego wszystko super funkcjonuje, uważasz ze na Tarcho będą dwa środki transportu?
ps. miasto nie może sobie pozwolić na utrzymywanie dwóch środków transportu na tej samej trasie. dlatego tramwaj zastopi 101/E....
ps. jesli tramwaj by się popsuł na nowodworach to tez dojedzie do mehofera (Petla) a jak często się psują tramwaje w porónaniu z autobusami

# Konstal666

30.04.2014 10:57

Miał być szybki tramwaj, ale ten będzie wolny. W innych miastach gdzie tramwaj ma być szybki rozwiązania są zbliżone do metra. Powstają wtedy tunele, wiadukty wszystko jest bezkolizyjne. A ten śmieszny tramwaj będzie się krzyżował ze Światowida, Botewa, Ćmielowską, Mehoffera. To jakiś żart

REKLAMA

# Alka

30.04.2014 12:00

xxxxxxxxxxxxxxxxx jesteś rzecznikiem ZTM-u? Bo jeśli nie, to zmień forum.

# zopcha

30.04.2014 14:50

Tarchomin musi wreszcie mieć metro bo ta cała reszta to kpiny, albo jak kto woli leczenie HIV-a pudrem. Bez metra to osiedle za kilka lat się zakorkuje.

# Lolita

30.04.2014 15:51

Szybki tramwaj był jedynie w kampanii wyborczej Platformy Obywatelskiej do samorządu w 2010 roku. PO wygrała i skończył się szybki tramwaj jak również wstrzymano budowę na kilka lat - zobaczymy co teraz będzie nam obiecywała PO w kampanii wyborczej - pewnie statki powietrzne do centrum

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

 tarantula01

01.05.2014 01:14

Autobusów nie ma wcale na Okopowej, a wkrótce nie będzie też na Towarowej. Dodatkowo na Puławskiej praktycznie także nie ma już linii autobusowych (są jedynie na odcinkach, ale z Woronicza na pl. Unii można dojechać tylko tramwajem).
Co do zastąpienia autobusów 101, E-4 i E8 (popołudniu E-6) tramwajem, to na pewno po uruchomieniu tramwaju zostanie skasowane E-4, a 101 mocno rozrzedzone (ta linia się utrzyma, ale nie z obecną częstotliwością; powód: coś musi obsługiwać przystanek Prozy, gdzie tramwaj nie ma przystanku).
Co z E-8? ZTM raczej nie będzie miał wyjścia i ją zostawi do czasu wybudowania odcinka do Winnicy (wtedy E-8 też będzie skasowane). Teraz najpewniej usunie przystanek Mehoffera i rozrzedzi kursowanie do co 5-6 minut (jak nie będzie wsiadających na Mehoffera, to być może nie będzie tłoku w E-8: wątpię). E-6 być może będzie przekształcone w taki sposób, że stanie się E-8. Wtedy E-8 będzie w obu szczytach: rano co 5-6 minut, po południu co 7-8 minut. Poza szczytem z Nowodworów do metra będzie prawdopodobnie słabe (co np. 20 minut) bezpośrednie 101, albo dojazd jakimkolwiek autobusem do tramwaju, który z Mehoffera będzie jeździł co 4-5 minut.
Gdy tramwaj dojedzie do Winnicy, to E-8 zostanie usunięte, a 101 pozostanie bez zmian (co 20 minut). Tramwaj będzie jeździł co 3 minuty z możliwością zwiększenia częstotliwości do co 2 minut.
Czy tramwaj wystarczy?
Obecnie podczas godziny szczytu porannego (7 - 8) do metra jedzie 15 autobusów E-8 ze średnio 120 pasażerami, 6 autobusów 101 ze średnio 80 pasażerami, 6 autobusów E-4 ze średnio 70 pasażerami i 14 tramwajów 2 ze średnio 50 pasażerami. Razem daje to ok. 3400 pasażerów na godzinę. Ta liczba pasażerów zmieści się do 20 tramwajów przy częstotliwości co 3 minuty i średnio w każdym tramwaju będzie 170 pasażerów (podczas gdy może wejść przynajmniej 250). Dlatego na razie tramwaj wystarczy (przy mocnym ograniczeniu autobusów). Gdy będzie więcej chętnych do jazdy do metra, to można zwiększyć częstotliwość jazdy tramwaju do co 2 minuty (30 tramwajów), które zabiorą nawet 7500 osób na godzinę (po 250 osób w każdym tramwaju).
Można też zwiększyć częstotliwość tramwaju, aby jeździł co minutę (tak teraz jeżdżą w Alejach Jerozolimskich) i wtedy ten środek transportu zabierze: 60 x 250 os = 15000 pasażerów.
Na koniec dodam, że teoretyczna przepustowość planowanej u nas linii tramwajowej wynosi 30000 pasażerów na godzinę (tramwaj co minutę składający się z 2 PES spiętych razem jak obecne wagony 105), ale wymaga to super dokładnych odjazdów z przystanków, synchronizacji kursów w obie strony i bezwzględnego priorytetu na skrzyżowaniach.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

01.05.2014 01:14

Autobusów nie ma wcale na Okopowej, a wkrótce nie będzie też na Towarowej. Dodatkowo na Puławskiej praktycznie także nie ma już linii autobusowych (są jedynie na odcinkach, ale z Woronicza na pl. Unii można dojechać tylko tramwajem).
Co do zastąpienia autobusów 101, E-4 i E8 (popołudniu E-6) tramwajem, to na pewno po uruchomieniu tramwaju zostanie skasowane E-4, a 101 mocno rozrzedzone (ta linia się utrzyma, ale nie z obecną częstotliwością; powód: coś musi obsługiwać przystanek Prozy, gdzie tramwaj nie ma przystanku).
Co z E-8? ZTM raczej nie będzie miał wyjścia i ją zostawi do czasu wybudowania odcinka do Winnicy (wtedy E-8 też będzie skasowane). Teraz najpewniej usunie przystanek Mehoffera i rozrzedzi kursowanie do co 5-6 minut (jak nie będzie wsiadających na Mehoffera, to być może nie będzie tłoku w E-8: wątpię). E-6 być może będzie przekształcone w taki sposób, że stanie się E-8. Wtedy E-8 będzie w obu szczytach: rano co 5-6 minut, po południu co 7-8 minut. Poza szczytem z Nowodworów do metra będzie prawdopodobnie słabe (co np. 20 minut) bezpośrednie 101, albo dojazd jakimkolwiek autobusem do tramwaju, który z Mehoffera będzie jeździł co 4-5 minut.
Gdy tramwaj dojedzie do Winnicy, to E-8 zostanie usunięte, a 101 pozostanie bez zmian (co 20 minut). Tramwaj będzie jeździł co 3 minuty z możliwością zwiększenia częstotliwości do co 2 minut.
Czy tramwaj wystarczy?
Obecnie podczas godziny szczytu porannego (7 - 8) do metra jedzie 15 autobusów E-8 ze średnio 120 pasażerami, 6 autobusów 101 ze średnio 80 pasażerami, 6 autobusów E-4 ze średnio 70 pasażerami i 14 tramwajów 2 ze średnio 50 pasażerami. Razem daje to ok. 3400 pasażerów na godzinę. Ta liczba pasażerów zmieści się do 20 tramwajów przy częstotliwości co 3 minuty i średnio w każdym tramwaju będzie 170 pasażerów (podczas gdy może wejść przynajmniej 250). Dlatego na razie tramwaj wystarczy (przy mocnym ograniczeniu autobusów). Gdy będzie więcej chętnych do jazdy do metra, to można zwiększyć częstotliwość jazdy tramwaju do co 2 minuty (30 tramwajów), które zabiorą nawet 7500 osób na godzinę (po 250 osób w każdym tramwaju).
Można też zwiększyć częstotliwość tramwaju, aby jeździł co minutę (tak teraz jeżdżą w Alejach Jerozolimskich) i wtedy ten środek transportu zabierze: 60 x 250 os = 15000 pasażerów.
Na koniec dodam, że teoretyczna przepustowość planowanej u nas linii tramwajowej wynosi 30000 pasażerów na godzinę (tramwaj co minutę składający się z 2 PES spiętych razem jak obecne wagony 105), ale wymaga to super dokładnych odjazdów z przystanków, synchronizacji kursów w obie strony i bezwzględnego priorytetu na skrzyżowaniach.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# gość

01.05.2014 08:02

Rozumiem, ze 509, 518 i 186 zostaja? Nie wszyscy jeżdżą do pracy metrem...

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# Otniel

01.05.2014 08:31

Ciszę się, że będzie luźniej i będzie mogło przejechać więcej osób. Tyle, że będzie dłużej i znacznie drożej. Koszt tej inwestycji jest tak duży, że cały Tarchomin będzie biegał pieszo do jedynego tramwaju. Tak samo teraz trzeba biegać do autobusów i się wielokrotnie przesiadać. Wiadomo, że na nowe linie autobusowe nie starczy kasy, a istniejące zostaną mocno ograniczone. Niedługo się okaże, że na Pragę też będziemy jeździć przez Śródmieście lub Targówek.
Wkurza mnie, że wszyscy widzą tylko jeden słuszny kierunek - metro, a dzieci do szkół biegają pieszo wśród swobodnie spacerujących po okolicy dzików. Tworzy się główne ciągi pasażerskie ograniczając pozostałe, a potem inwestuje się ogromne pieniądze w zwiększanie przepustowości jednocześnie przymusem zwiększając ilość pasażerów na tych trasach.
Warto w końcu zrozumieć, że dla ludzi ważna jest wygoda i czas przejazdu. Przesiadki są niewygodne i traci się czas. Dlatego po wybudowaniu 3 pasów na Światowida i otwarciu trasy AK tramwaj będzie niewykorzystany, bo samochodem w wielu przypadkach będzie szybciej i wygodniej, a często też niewiele drożej.

# Basia

01.05.2014 09:33

Wczoraj tuż po godz 15.00 do tramwaju nr 2 na pętli Młociny wsiadło w sumie 19 osób słownie dziewietnaście osób - pasażerowie jechali w pełnym luksusie a w 101 i E - tłoczyli się- ja tego nie rozumiem

# naród Polski

01.05.2014 09:40

Niech święci 1 Maja.

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

# adam100

01.05.2014 15:48

Gdy oddadza torowisko do nowych swidrow oraz zwiekszy sie czestotliwosc kursow wszyscy zacza korzystac z tramwaju. Obecie tramwaj jest dla kilkunastu blokow przy picassa wittiga i nagodzicow. Nikt niechce robic dodatkowej przesiatki

# otek

01.05.2014 20:35

tarantula01 napisał(a) 01.05.2014 01:14
Gdy tramwaj dojedzie do Winnicy, to E-8 zostanie usunięte, a 101 pozostanie bez zmian (co 20 minut). Tramwaj będzie jeździł co 3 minuty z możliwością zwiększenia częstotliwości do co 2 minut.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

Gdy tramwaj dojedzie do Winnicy to 101 także zostanie zlikwidowane. Dlaczego ZTM miałby utrzymywać 101 na tej samej trasie dublujące tramwaj. To raczej niemożliwe, że 101 się ostało ale dopiero gdy tramwaj dojdzie do Winnicy.

# gość

02.05.2014 09:49

Basiu, jak Twoim zdaniem dojechać teraz do tego tramwaju ze Światowida? Nie ma autobusu do mostu, a po co już na moście przesiadać sie do tramwaju i tracić czas?

# MarkSl

05.05.2014 21:11

Tramwaj na pewno będzie szybszy od zlikwidowanego autobusu :)
A zostawią tylko busiki jeżdżące po okolicy dowożące do tramwaju.
Żeby chociaż 509 zostało!

# Tomek

05.05.2014 22:22

puknij się w głowę jeżeli jeszcze jest

# kjhg

08.05.2014 22:46

tramwaj to przyszlosc rozwoju miasta, nowe zadu pia mogą tylko pomarzyć o komunikacji szynowej....

# cobra22

09.05.2014 09:52

tramwaj to alternatywa dla autobusu,wybory wskażą kto był szkodnikiem dla Białołęki

# ronaldo

10.05.2014 18:43

Wlasnie w ten weekend mamy wymiane nawierzchni na modlinskiej. Czas przejazdu autobusem jest koszmarny. Gdyby byl trawaj czas przejazdu bylby bez zmian. Teraz niedowiarki i zwolennicy autobusow co powiedza ze autobus lepszy?

# kiszka

10.05.2014 19:30

#ronaldo napisał(a) 10.05.2014 18:43
Wlasnie w ten weekend mamy wymiane nawierzchni na modlinskiej. Czas przejazdu autobusem jest koszmarny. Gdyby byl trawaj czas przejazdu bylby bez zmian. Teraz niedowiarki i zwolennicy autobusow co powiedza ze autobus lepszy?
Najlepsza jest teleportacja.
Dyskusja nad wyższością jednego środka transportu nad drugim jest zbędna.

 tarantula01

10.05.2014 20:15

A ponieważ tramwaju wzdłuż Modlińskiej nikt obecnie nie planuje, mimo zbudowania wiaduktów nad kanałem żerańskim, a wniosek http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/E6AF5908-BA00-491B-968F-87D8B6B3485E,frameless.htm dzielnicowa władzahttp://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000d3be7/fwhogheevpbfjxjtogbxtehiptafoyrl/protok%C3%B3%C5%82XXVIIIBIP.doc, to gdyby był ten tramwaj pozostaje w sferze gdybań.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

10.05.2014 20:15

A ponieważ tramwaju wzdłuż Modlińskiej nikt obecnie nie planuje, mimo zbudowania wiaduktów nad kanałem żerańskim, a wniosek http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/E6AF5908-BA00-491B-968F-87D8B6B3485E,frameless.htm dzielnicowa władzahttp://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000d3be7/fwhogheevpbfjxjtogbxtehiptafoyrl/protok%C3%B3%C5%82XXVIIIBIP.doc, to gdyby był ten tramwaj pozostaje w sferze gdybań.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# fgtr

10.05.2014 20:49

dyskusja nie jest zbędna tramwaj jest o wiele lepszy niż autobus! tramwaj zarówno w godzinach szczytu jak i poza nimi jedzie tyle samo! a tego samego nie można powiedzieć o autobusach! to dlaczego nieruchomosci położone wzdłuż linii tramwajowych są droższe od tych gdzie jest tylko komunikacja autobusowa (chodzi o tą samą dzielnicę)

# kiszka

11.05.2014 09:19

Do ronaldo i fgtr:
Dyskusja według pytana zawartego w tytule dotyczy zagadnienia którym środkiem lokomocji będzie dłużej.
Natomiast wykazywanie wyższości jednego środka lokomocji nad innym jest zbędna ponieważ jeden człowiek preferuje przykładowo tramwaj, inny autobus a jeszcze inny samolot.
Nie jest możliwe przekonać kogokolwiek do jego preferencji środków transportowych a w związku z tym do tego co jest lepsze dla danej jednostki osobowościowej.
Zmuszanie do korzystania z określonego środka transportowego jest możliwe lecz nie ma nic wspólnego w udowadnianiu wyższości któregokolwiek ze srodków transpotru oraz zmiany preferencji danej jednostki człowieczej.
Dlatego bądźcie uprzejmi załozyć nowy wątek, w którym będziecie toczyć dyskusję o wyższości jednego środka transpotu nad innymi.

# ronaldo

11.05.2014 13:46

Ale przeciez komunikacja szynowa jest o wiele lepsza niz drogowa. Lepsze metro pociagi tramwaje niz aurobusy czy to w miescie czy w trasie

# antyspam

11.05.2014 14:51

#ronaldo napisał(a) 11.05.2014 13:46
Ale przeciez komunikacja szynowa jest o wiele lepsza niz drogowa. Lepsze metro pociagi tramwaje niz aurobusy czy to w miescie czy w trasie
spamujesz

# tramwaj

11.05.2014 19:05

Tramwajem bedzie dluzej 2 minuty w nocy ale za to w dzien 30 minut szybciej.... nieluhie autobusem jechac godzine do mlocin wole tramwajem 10 minut

# cobra22

11.05.2014 21:32

a w Olsztynie jest tramwaj?

# bez niku

13.05.2014 18:09

#ronaldo napisał(a) 10.05.2014 18:43
Wlasnie w ten weekend mamy wymiane nawierzchni na modlinskiej. Czas przejazdu autobusem jest koszmarny. Gdyby byl trawaj czas przejazdu bylby bez zmian. Teraz niedowiarki i zwolennicy autobusow co powiedza ze autobus lepszy?
To tylko okresowe utrudnienia. Błąd statystyczny niewielki.

 tarantula01

13.05.2014 22:58

cobra22. Nie ma, ale jest właśnie w budowie.

 tarantula01

13.05.2014 22:58

cobra22. Nie ma, ale jest właśnie w budowie.

# swojak

14.05.2014 08:01

W latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia były w Olsztynie dwie linie tramwajowe, dwie linie trolejbusowe i kilka linii autobusowych.
Ktos tam wpadł na pomysł, ze tramwaje i trolejbusy to przeżytek i zlikwidowane zostały obie trakcje elektryczne.
Obecnie planowana jest reaktywacja linii tramwajowej.
Hm, nowocześniej byłoby tam wprowadzić Metro [z Młocin ;-)]
Pytnie (retoryczne):
Co łatwiejsze : likwidacja czy (od)budowa ?
Co bardziej ekonomiczne ?

# 101 a 2/17

14.05.2014 14:31

Okresoww utrudnienia podobnie jak okresowe utrudnienia q razie awarii tramwaju. A wiec nie naleY takiego aspektu brac pod uwage. Jaki minus tramwaju? Ja nie widze zadnych nayomiast w komunikacji drogowej problemy caly czas. Takie juz sa autobusy

# erka

14.05.2014 14:54

Ciekawe. Jade autobusem do Młocin 11 min. Jak jeden nawali to zaraz przyjeżdża następny. Tramwaj teź ma wady. Niedobrze mi się robi od tej nieobiektywnej propagandy.

# 101 a 2/17

15.05.2014 10:09

To niech zlikwiduja wszystkie linie tramwajowe w warszawie i zastapia autobusami. Zobaczymi co bedzie zlaszcza na alejach marszalkowskiej czy jana pawla II. Autobus lepszy od tramwaju smiech na sali

# Dzidka

15.05.2014 12:24

Nie porównuj jednej z głównych arterii a centrum miasta z ulicą tachomińską. Tramwajem dojedziesz tylko tam, gdzie są tory, autobus zawsze w razie wypadku, kolizji, czy remontu może zmienić czasowo trasę, nie mówiąc o tym, że kiedy zepsuje się jeden tramwaj stoją wszystkie. Nie wyobrażam sobie, co się stanie, kiedy w godzinie szczytu na Tarcho staną tramwaje, a nie będzie autobusów. Powinna być alternatywa dla szynówki. Te wszystkie cięcia linii autobusowych rzekomo dublujących się z tramwajami nastąpiły PRZEDE WSZYSTKIM z powodu cięć w budżecie komunikacji miejskiej. Co więcej, przy rozbudowie Światowida można by sobie pozwolić na bus pas. Żaden tramwaj nie będzie szybszy od ekspresowego autobusu. W takiej dzielnicy jak nasza, gdzie wszędzie daleko najważniejszy jest CZAS podróżowania. Jeśli chcecie przesadzić wszystkich w ten niby szybki tramwaj, to zapewne część przesiądzie się w samochody. Pewnie o to chodzi władzom. Zrobią sześć pasów, niech się przesiadają w samochody zaoszczędzi się na zbiorkomie.

 niechcemyautostrady

16.05.2014 11:39, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 16.05.2014 11:40

Konieczne jest jeszcze puszczenie autobusu, może dwóch, które jadąc "zawijasami" zbierałyby ludzi mieszkających dalej od Światowida i dowoziły ich do tramwaju. Na Ursynowie są linie, które jeżdżą po nim i kilka razy na swojej trasie krzyżują się z metrem. Takie autobusy musiałby też mieć odpowiednio dużą częstotliwość w godzinach szczytu.

# ktoś

16.05.2014 17:40

Dzidka nie bierzesz pod uwagę ekspresowego tramwaju

# vvvvvvvv

17.05.2014 17:57

jakoś jezdze całe życie tramwajami może raz czy dwa przez 20-lat natrafiłem na awarię tramwaju. gdybym przez te 20-lat tylko podrózował autobusami zapenie kilka misięcy z mojego życia byłbym e autobusie!
ps. niech się przesiadają w samochody zobaczymy kto będzie pierwszy np w sródmiesciu.... robimy start? ty autem ja tramwajem..... start w poniedziałek o 8.00

# cobra22

17.05.2014 20:00

chcemy tramwaju i poszerzonej ul.Światowida

# bez niku

18.05.2014 14:15

Piszą po kilka artykułów na ten sam temat poprzez co pojawiają się niepotrzebne duble.
Oto przykłady:
Tramwaje 2 i 17 dojadą na Mehoffera. Nowe Świdry wracają
Tramwajem na Nowodwory: będzie dłużej niż autobusem?
Tramwaj na Tarchomin mocno opóźniony
Nie dublować.
Zdecydować się na połączenie ich w całość.

# brodno tarchomi

18.05.2014 16:20

Linia tramwajowa na danym osiedlu swiadczy o jego wyzszym statusie iblepszej atrakcyjnosci. Np takie Brodno ma linie tramwajowa i szybkie polaczenie z placem bankowym czy dworcem fdanskim. Przez co juz takie brodno lepiej wypada w oczach kupujacych niz tarchomin

# cobra22

18.05.2014 19:49

dlatego potrzebujemy radnych którzy utożsamiają się z Białołęką,którzy nie przeciwstawiają się rozwojowi Tarchomina, a tu tylko protesty i blokady

# saaa

22.05.2014 14:21

Tramwaje Warszawskie zaś dodają, że pracują nad wprowadzeniem priorytetu dla nowej linii, a więc takiego zaprogramowania sygnalizacji świetlnej, która będzie dawała pierwszeństwo tramwajowi przejeżdżającemu przez skrzyżowania.
Czyli jednym slowem, dajac priorytet tramwajom sztucznie zostanie wydluzony ruch przejazdu kolowego i wtedy powiedza ze tramwajem jest szybciej? tylko dlatego ze przez te zas..... tramwaje zakorkujecie caly tarchomin!

# tarcho

25.05.2014 00:25

jak ci nie pasuje tramwaj na tarcho to uciekaj gdzieś na wieś! tam niema tramwajów! i blisko do lasu na komary

# Aya RL

25.05.2014 01:13

Aya RL

 tarantula01

25.05.2014 07:19

Priorytet dla tramwaju w ciągu ul. Światowida, oznacza, że ten priorytet przejazdu otrzymają też inne pojazdy jadące ul. Światowida, o ile nie będą z niej skręcać w lewo (przecinać torów).
Czy zakorkują się poprzeczne ulice?
Nie, bo im szersza ulica Światowida, tym dłużej przechodzi przez nią pieszy, czyli dłużej może się wyświetlać zielone dla pojazdów jadących w poprzek ul. Światowida.
Do czego dojdziemy po dłuższej analizie? Do tego, że jeśli ul. Światowida będzie mieć przekrój 2 x 3, to tramwaj w ogóle nie będzie miał priorytetu.
Raz, z powodu tego, że peszy będzie dłużej chodził w poprzek drogi (i tramwaju).
Dwa, z powodu konieczności wyznaczenia odrębnych lewoskrętów (jak na skrzyżowaniu Modlińskiej z Ekspresową/Płużnicką).
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

25.05.2014 07:19

Priorytet dla tramwaju w ciągu ul. Światowida, oznacza, że ten priorytet przejazdu otrzymają też inne pojazdy jadące ul. Światowida, o ile nie będą z niej skręcać w lewo (przecinać torów).
Czy zakorkują się poprzeczne ulice?
Nie, bo im szersza ulica Światowida, tym dłużej przechodzi przez nią pieszy, czyli dłużej może się wyświetlać zielone dla pojazdów jadących w poprzek ul. Światowida.
Do czego dojdziemy po dłuższej analizie? Do tego, że jeśli ul. Światowida będzie mieć przekrój 2 x 3, to tramwaj w ogóle nie będzie miał priorytetu.
Raz, z powodu tego, że peszy będzie dłużej chodził w poprzek drogi (i tramwaju).
Dwa, z powodu konieczności wyznaczenia odrębnych lewoskrętów (jak na skrzyżowaniu Modlińskiej z Ekspresową/Płużnicką).
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# spacer

25.05.2014 07:34

ależ Pan już wymyśla - zamiast siedzieć przed kompem - proszę zabrać dzieci na spacer i korzyść dla dzieci i dotlenienie mózgu

 tarantula01

25.05.2014 08:17

Teraz moje dzieci jeszcze śpią (i dlatego mam czas). A na spacer dziś oczywiście pójdą z całą rodziną. Dziękuję za troskę.
Pozdrawiam
PS. Rozumiem, że odniesienia rzeczowego do sprawy nie będzie?

 tarantula01

25.05.2014 08:17

Teraz moje dzieci jeszcze śpią (i dlatego mam czas). A na spacer dziś oczywiście pójdą z całą rodziną. Dziękuję za troskę.
Pozdrawiam
PS. Rozumiem, że odniesienia rzeczowego do sprawy nie będzie?

# gość

25.05.2014 08:51

#spacer napisał(a) 25.05.2014 07:34
ależ Pan już wymyśla - zamiast siedzieć przed kompem - proszę zabrać dzieci na spacer i korzyść dla dzieci i dotlenienie mózgu

Napisał gość siedzący przed komputerem. Gratuluję.

# gość

25.05.2014 09:04

Spoko.
Zlikwiduje się wszystkie autobusy to naród będzie szczęśliwy z posiadania tramwaju, a że z tego tramwaju będą obserwować szeroką i pustą ulicę to już inna bajka.
Druga opcja jest taka, że na szerokiej Światowida zrobi się buspas, a tramwaj będzie dobie jeździł jako atrakcja dla turystów.
Tak czy inaczej to będzie piękny pomnik urzędniczej bezmyślności i braku wizji dla miasta.

# wiosna

25.05.2014 10:19

tarantula01 napisał(a) 25.05.2014 07:19
...im szersza ulica Światowida, tym dłużej przechodzi przez nią pieszy...
a jeśli pieszy jest mało sprawny fizycznie chodzący przy pomocy dwóch podpórek zwanych kulami (albo przy pomocy balkoniku) pokonanie przejścia szerokiego na 2 razy po 3 pasy ruchu plus tory tramwajowe zajmuje jemu około 20 minut co oznacza, że jeden cykl zielonych świateł dla rzeczonego pieszego będzie niewystarczający i znając niecierpliwość oraz popędliwość młodych szybkich kierowców dany pieszy przechodzący przez taką "tarchostradę" jest narażony na niebezpieczeństwo związane z jego życiem panie sprawny.

# xddd

25.05.2014 21:44

Niewiem skad ci przeciwnicy tramwaju przyjechalj i osieelili sie na tarcho. Jak wogole mozna hc przcinym komunikacji szynowej. Jak wam nie pasuje duzo mieszkan pod miastem

# gość

26.05.2014 08:25

Nikt nie jest przeciwny komunikacji szynowej, wręcz przeciwnie!!! Protestujący są przeciwko poszerzeniu Światowida do sześciu a miejscami do siedmiu pasów. Chcą sprawnej komunikacji publicznej a nie osiedlowej autostrady. Ponadto zmiana projektu ulicy nie zatrzyma już tramwaju. Teraz jest ostatni dzwonek aby projekt poprawić. Mieszkańcy są też rozczarowani tym, że wiedzieli tylko o tramwaju a nie mieli pojęcia o jednoczesnej przebudowie ulicy na taką skalę. Czytajcie ludziska ze zrozumieniem!

# gość

26.05.2014 08:29

Ja już naprawdę nie wiem skąd się tacy ludzie biorą. Przecież będzie szeroka ulica Światowida i bezkolizyjne wjazdy na szerokie dwa mosty. Autobus będzie bezkonkurencyjny czasowo, a do tego może dojechać niemal do każdej ulicy.
Ale nie! Lepiej biegać do tramwaju lub co gorsza autobusu z przesiadką do tramwaju i potem jeszcze stać na każdym skrzyżowaniu.

 tarantula01

26.05.2014 21:51

#wiosna napisał(a) 25.05.2014 10:19
a jeśli pieszy jest mało sprawny fizycznie chodzący przy pomocy dwóch podpórek zwanych kulami (albo przy pomocy balkoniku) pokonanie przejścia szerokiego na 2 razy po 3 pasy ruchu plus tory tramwajowe zajmuje jemu około 20 minut co oznacza, że jeden cykl zielonych świateł dla rzeczonego pieszego będzie niewystarczający i znając niecierpliwość oraz popędliwość młodych szybkich kierowców dany pieszy przechodzący przez taką "tarchostradę" jest narażony na niebezpieczeństwo związane z jego życiem panie sprawny.
Jeśli pieszy jest tak powolny, to będzie musiał przejść całą ulicę w 3 etapach:
najpierw jedną jezdnię, potem tory, i na końcu drugą jezdnię. Wychodzi po 7 minut na etap? Niestety, ale zielone światło dla tego pieszego będzie się wyświetlać przez ok. 50 s., czyli w tym czasie przejdzie np. 0,5 szerokości jednego pasa ruchu (1,7 m). W takim wypadku przepisy ruchu drogowego, który zna każdy? kierowca / motorniczy, nakazują umożliwić bezpieczne opuszczenie przejścia dla pieszych takiemu pieszemu.
Nie mniej jednak zadam pytanie: W jakim czasie ten pieszy dojdzie do ul. Światowida, gdy wyjdzie ze swojego mieszkania?
Piszmy o zdarzeniach realnych.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

26.05.2014 21:51

#wiosna napisał(a) 25.05.2014 10:19
a jeśli pieszy jest mało sprawny fizycznie chodzący przy pomocy dwóch podpórek zwanych kulami (albo przy pomocy balkoniku) pokonanie przejścia szerokiego na 2 razy po 3 pasy ruchu plus tory tramwajowe zajmuje jemu około 20 minut co oznacza, że jeden cykl zielonych świateł dla rzeczonego pieszego będzie niewystarczający i znając niecierpliwość oraz popędliwość młodych szybkich kierowców dany pieszy przechodzący przez taką "tarchostradę" jest narażony na niebezpieczeństwo związane z jego życiem panie sprawny.
Jeśli pieszy jest tak powolny, to będzie musiał przejść całą ulicę w 3 etapach:
najpierw jedną jezdnię, potem tory, i na końcu drugą jezdnię. Wychodzi po 7 minut na etap? Niestety, ale zielone światło dla tego pieszego będzie się wyświetlać przez ok. 50 s., czyli w tym czasie przejdzie np. 0,5 szerokości jednego pasa ruchu (1,7 m). W takim wypadku przepisy ruchu drogowego, który zna każdy? kierowca / motorniczy, nakazują umożliwić bezpieczne opuszczenie przejścia dla pieszych takiemu pieszemu.
Nie mniej jednak zadam pytanie: W jakim czasie ten pieszy dojdzie do ul. Światowida, gdy wyjdzie ze swojego mieszkania?
Piszmy o zdarzeniach realnych.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# 123

27.05.2014 08:56

Panie radny, czy Pan może już z pewnością powiedzieć, które autobusy zostaną zlikwidowane, czy to tylko przypuszczenia póki co? I czy to są informacje od ZTM-u?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

 tarantula01

27.05.2014 22:17

Oficjalnie ZTM nic na ten temat nie powie i mi również nie powiedział, ale zgodnie ze strategią transportową m.st. Warszawy, po oddaniu do użytku tramwaju do Mehoffera, likwidacji musi ulec E-4, a ograniczeniu kursowanie 101 i E-8. Dlaczego? bo od Mehoffera pokrywają się z tramwajem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

27.05.2014 22:17

Oficjalnie ZTM nic na ten temat nie powie i mi również nie powiedział, ale zgodnie ze strategią transportową m.st. Warszawy, po oddaniu do użytku tramwaju do Mehoffera, likwidacji musi ulec E-4, a ograniczeniu kursowanie 101 i E-8. Dlaczego? bo od Mehoffera pokrywają się z tramwajem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# vvvv

27.05.2014 22:27

po oddaniu linii tramwajowej do winnicy, uważam iż nie jest potrzebne utrzymywanie linii 101 (np co 20-minut) tylko po to aby utrzymać połączenie z przystankiem Prozy (przecież będzie tramwaj nr 2 (przesiadka w 114, lub tramwaj nr 17 przesiadka na cm. włoskim w kierunku północnym (łomianki)
zostawić tylko 509, 186 oraz połączyć 518 z 503 (tak jak dawniej)

# vvvv

27.05.2014 22:29

powinno być jak najmniej linii lecz bardzo często:
np: linia 2 co 4 min
linia 17 co 5 min
509 co 5 minut
186 co 10 minut
503/518 co 10 minut

# swojak

28.05.2014 00:29

#gość napisał(a) 26.05.2014 08:29
Ja już naprawdę nie wiem skąd się tacy ludzie biorą.
W stu procentach ze swoich rodziców.

 tarantula01

28.05.2014 09:10

A z Nowodworów do metra przesiadka do tramwaju na Mehoffera?
Przy okazji, to 509 obecnie jeździ w szczycie co 3-4 minuty. 186 co 7-8 minut. Mają jeździć rzadziej?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

28.05.2014 09:10

A z Nowodworów do metra przesiadka do tramwaju na Mehoffera?
Przy okazji, to 509 obecnie jeździ w szczycie co 3-4 minuty. 186 co 7-8 minut. Mają jeździć rzadziej?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Lucky

28.05.2014 10:27

Panie Tumasz - jaka przesiadka z Nowodworów do Metra przy Mehoffera - Ratusz prowadzi akcję - Zdrowy tryb życia - przecież można na piechotę do Mehoffera.

# dawac tramwaj

13.06.2014 20:18

kiedy ten tramwaj! chce dojechac bezposrednio tramwajem na mokótów niż ciągle męczyć się tym 101 i dodatkowa przesiadka i marnowanie czasu do tego metra! a metro wieczorem co 10-minut! za metro mozna by było tyle linii tramwajowych pobudować!

# dawac tramwaj

13.06.2014 20:18

jak słoiki nie chcą tramwajów niech kupią sobie konia i furmankę

# dawac tramwaj

13.06.2014 20:20

kiedy Tarchomin dorówna targówkowi czy Bródnie? tam juz prawie metro, linia tramwajowa i juz nie długo tramwajem na plac wilsona w 10-minut (most krasinskiego) a tu takie buraki z nowodworów przeciwne tramwajom!

# dawac tramwaj

13.06.2014 20:21

jak im się nie podoba to niech chodzą piechotą! a nie buraki blokują inwestycje! nie podoba się to wypad z tarchomina! za wysokie progi dla was buraki....

# Natka

14.06.2014 08:22

wieśniak chce sobie pojeździć tramwajem- ten tramwaj to przekleństwo dla Nowodworów.Zamiast szybciej- o wiele wolniej z przesiadkami to prezent PO dla mieszkańców

# gość

14.06.2014 09:07

#dawać tramwaj to prymityw, który jest bardziej warszawski niż warszawiacy, co oznacza, że jest zakompleksionym wieśniakiem.

# bxbdb

14.06.2014 11:27

Wiadomo iz lepsze byloby przesluzenie metra z mlocin na tarchomin. Ale wiadomo ze lepszy tramwaj niz autobus! Tramwaje i skm (co kilka minut) powinno byc priorytetem rozwoju miasta. A nie wydawac miliardy na metro!

# bxbdb

14.06.2014 11:31

Szkoda ze tramwaj jest projektowany tylko do winnicy. Koncowy etap mozna by zmienic i poscic tramwaj poscic w ulice dzieegzonska a pozniej na tylach dabrowki wislanej. Tam by mozna pozna jeszcze pudowac duze skupisko blokow mieszkalnych. A nie jak teraz buduja byle gdzie bez lau i skladu 2 km od glownej ulicy swiatowida. A pozniej marnowanie czasu codziennie przy dojezdzie do pracy....

# bxbdb

14.06.2014 11:34

Porownaj czlowieku np brodno z tarchominem tam dzieki tramwajowi jest o wiele blizej do srodmiescia. A tutaj najpierw trzeba dojechac do mlocin (15 min + 20 minut metro + 5 minut przesiadka. Z brodna bezposrednio tramwajem na plac bankowy czy starowke w 20 minut

# xyz

14.06.2014 15:15

zgodnie z wyliczeniami tramwaj do Młocin - 30 minut no może 29 min

# tak tramwaj

14.06.2014 17:20

jakie wyliczenia? wejdz na ztm i sprawdź ze starych świdrów 101 6-minut ... nr -2 7-minut ale róźnica -
z tarchomina spod tesco będzie jest/będzie odpowiednio 10-minut 12-minut
2-minuty i robicie takie wyrzuty!!!!!!!!!!!!!!!!!

# tak tramwaj

14.06.2014 17:21

pewnie kupił mieszkanie gdzieś na aluzyjnej lub na obrzeżach odkrytej to pewnie będzie jechał 30-minut!

# ccccc

14.06.2014 17:23

mieszkanie kupuje się w mieście a nie na zadu piu! do mehoffera jest miasto dalej wies!!!!!!!!!

 niechcemyautostrady

16.06.2014 08:56

#ccccc - a ja myślałem, że miasto jest do ronda Starzyńskiego a cała reszta na północ to już wieś. Najbardziej śmieszy gdy jeden słoik drugiemu mówi, że on nie jest aż takim słojem :D

# cobra22

16.06.2014 23:27

niechcemyautostrady napisał 16.06.2014 08:56
#ccccc - a ja myślałem, że miasto jest do ronda Starzyńskiego a cała reszta na północ to już wieś. Najbardziej śmieszy gdy jeden słoik drugiemu mówi, że on nie jest aż takim słojem :D
Według najnowszych badań miasto to jest od obszar ograniczony nast epująco:
od Zachodu - Wisłą, od Północy - Jabłonną, od Wschodu Nieporętem i Markami a od Południa - Bródnem i Trasą Toruńską.
Cała reszta to wiocha, wiocha i jeszcze raz wiocha.

# słoik z Podkowy Leśnej

17.06.2014 07:07

ci którzy tak krzyczą o swojej warszawskości- pochodzą spod Lublina. Suwałk, Pinczowa. Komańczy, Piły ..........Krowa która dużo ryczy mało mleka daje - chyba o tym dobrze wiecie.

# cobra22

17.06.2014 09:26

frajer podszywa się pod cobra22

# cobra22

17.06.2014 09:56

A wogle to lubię opierniczać samego siebie, mam rozdwojenie.

# cobra22

17.06.2014 23:11

ale z ciebie gościu frajer

# cobra22

18.06.2014 00:18

dodam do poprzedniego wpisu:
z miodem w uszach, z kremem w dresach, cały ja.

# cobra22

18.06.2014 08:25

Przyznaję, ze to ja jestem frajerem, niedomytym dresem, ze słomą w butach i kompleksami wieśniaka w dużym mieście. Przepraszam wszystkich, których do tej pory obraziłem. No i jak mówiłem jestem w trakcie terapii, rozdwojenie jaźni i nie tylko...

# cobra22

18.06.2014 08:29

cobra22 to the Bill w dresie.

# TRAMWAJ

19.06.2014 23:49

dawać tramwaj na Tarchomin!!!!!!!!!
a ci co nie chcą tramwaju niech się wyprowadzą np do Falenicy czy Powsina

# TRAMWAJ

19.06.2014 23:51

nie będziecie buraki wstrzymywać inwestycji!!!! bo wam tory przeszkadzają! a mi przeszkadzają śmierdzące 10-letnie samochody stojące na chodnikach!!!

# alka

20.06.2014 09:12

Tramwaju nikt niewstrzymuje, ale nid pojmuję jak można sie cieszyć z tego, że czas dojazdu do metra nam się wydłuży z 10 do prawie 20 min.!

# xxx

20.06.2014 10:56

kto ci takich głupot naopowiadał przecież teraz np 101 z tarchomina jedzie 10-minut z Nowodworów 15-minut a tramwaj odpowiednio +2 +2
dwie minuty mnie nie zbawią a mam pewność że o każdej porze nie ważne czy w godz. szczytu czy poza podróż do młocin będzie wynosić tyle samo!!!!!! ponatdo tramwaj ma lepszą przepustowość, jest ekologiczny, a na dodatek zyskamy nr 17 wzdłuż marymonckiej jana pawlaII na mokotów.... nie bedzie trzeba tracic czas na przesiadkę

# xxx

20.06.2014 10:57

no tak nr 17 np na dworzec centralny bedzie jechał 40-minut. a 518 z centralnego często w godz. szczytu ponad godzinę!!!!!

# xxx

20.06.2014 11:00

np tramwaj do arkadii nr 17-minut 20-25 minut
a ile teraz potrzeba czasu aby 101 + przesiadka dojechać ao Arkadii ?
15 minut (101) Przesiadka 5 minut + 15 minut (metro) = 35-minut

# xxx

20.06.2014 11:04

np dostać się na Służewiec bedzie można bezpośrednio tramwajem 50/55-minut
a teraz ile potrzeba czasu 101 metro (pole-mokotowskie, wierzbno) i znów przesiadka 15 (101) 5 (przesiadka) 30 (metro do wierzbna) 5 (przesiadka) 5 (tramwaj) suma 60 minut)

# Gość

20.06.2014 11:23

Połączenie tramwajem z przystanku Stare Świdry Dw. Centralny tramwajami 2 i 17 to czas 39 minut (odpowiednio 6 i 33 minuty).
Czas przejazdu 518 z przystanku Myśliborska na Dw. Centralny to 34 minuty.
I tyle w temacie.

 tarantula01

20.06.2014 12:05

#xxx napisał(a) 20.06.2014 10:56
kto ci takich głupot naopowiadał przecież teraz np 101 z tarchomina jedzie 10-minut z Nowodworów 15-minut a tramwaj odpowiednio +2 +2
dwie minuty mnie nie zbawią a mam pewność że o każdej porze nie ważne czy w godz. szczytu czy poza podróż do młocin będzie wynosić tyle samo!!!!!! ponatdo tramwaj ma lepszą przepustowość, jest ekologiczny, a na dodatek zyskamy nr 17 wzdłuż marymonckiej jana pawlaII na mokotów.... nie bedzie trzeba tracic czas na przesiadkę
Z Nowodworów do Młocin to w godzinach szczytu ludzie w zdecydowanej większości jeżdżą E-8, a nie 101. Przed remontem mostu Grota przejazd z pętli do Młocin zajmował maksymalnie 13 minut. Teraz dłużej, ale przecież remont Grota nie będzie trwał wiecznie i za półtora roku wróci swobodny przejazd do Młocin autobusem oraz zniknie korek z Myśliborskiej (też go nie było przed rozpoczęciem remontu Grota). Tramwaj według planów ma jechać 18-19 minut (21 minut z Winnicy).
Dojazd tramwajem do miasta. Z Mehoffera do Cm. Włoskiego będzie trwał ok. 12 minut, a z tego przystanku do:
Arkadii - 17 minut (razem 29 minut)
Rzymowskiego - 50 minut (razem 62 minuty)
Przy jeździe z Nowodworów trzeba dodać 4-5 minut.
A obecnie?
E-8: 13 minut, 4 min przesiadka i:
do Gdańskiego - 11 minut, przesiadka na tramwaj (3 minuty) i tramwajem 1 minuta - razem: 32 minuty, czyli porównywalnie z 17-tką (jeśli docelowo jeździłaby bezpośrednio z Nowodworów, a jak nie to do tej 17-tki przy Mehoffera trzeba dojechać - przesiadka).
do Rzymowskiego - metrem do Wierzbna: 26 minut, przesiadka na tramwaj (3 minuty# i tramwajem 10 minut - razem: 56 minut i tu już jest 10 minut szybciej z przesiadkami.
Za tramwajem na pewno przemawia ekologia, większa pojemność i niewrażliwość na korki. Przeciw: awarie tramwajów (17-tka ma długą trasę i jest bardzo podatna na wszelkie przestoje, może nie codziennie, ale raz na tydzień może spotkać nas niespodzianka).
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

20.06.2014 12:05

#xxx napisał(a) 20.06.2014 10:56
kto ci takich głupot naopowiadał przecież teraz np 101 z tarchomina jedzie 10-minut z Nowodworów 15-minut a tramwaj odpowiednio +2 +2
dwie minuty mnie nie zbawią a mam pewność że o każdej porze nie ważne czy w godz. szczytu czy poza podróż do młocin będzie wynosić tyle samo!!!!!! ponatdo tramwaj ma lepszą przepustowość, jest ekologiczny, a na dodatek zyskamy nr 17 wzdłuż marymonckiej jana pawlaII na mokotów.... nie bedzie trzeba tracic czas na przesiadkę
Z Nowodworów do Młocin to w godzinach szczytu ludzie w zdecydowanej większości jeżdżą E-8, a nie 101. Przed remontem mostu Grota przejazd z pętli do Młocin zajmował maksymalnie 13 minut. Teraz dłużej, ale przecież remont Grota nie będzie trwał wiecznie i za półtora roku wróci swobodny przejazd do Młocin autobusem oraz zniknie korek z Myśliborskiej (też go nie było przed rozpoczęciem remontu Grota). Tramwaj według planów ma jechać 18-19 minut (21 minut z Winnicy).
Dojazd tramwajem do miasta. Z Mehoffera do Cm. Włoskiego będzie trwał ok. 12 minut, a z tego przystanku do:
Arkadii - 17 minut (razem 29 minut)
Rzymowskiego - 50 minut (razem 62 minuty)
Przy jeździe z Nowodworów trzeba dodać 4-5 minut.
A obecnie?
E-8: 13 minut, 4 min przesiadka i:
do Gdańskiego - 11 minut, przesiadka na tramwaj (3 minuty) i tramwajem 1 minuta - razem: 32 minuty, czyli porównywalnie z 17-tką (jeśli docelowo jeździłaby bezpośrednio z Nowodworów, a jak nie to do tej 17-tki przy Mehoffera trzeba dojechać - przesiadka).
do Rzymowskiego - metrem do Wierzbna: 26 minut, przesiadka na tramwaj (3 minuty# i tramwajem 10 minut - razem: 56 minut i tu już jest 10 minut szybciej z przesiadkami.
Za tramwajem na pewno przemawia ekologia, większa pojemność i niewrażliwość na korki. Przeciw: awarie tramwajów (17-tka ma długą trasę i jest bardzo podatna na wszelkie przestoje, może nie codziennie, ale raz na tydzień może spotkać nas niespodzianka).
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# TamMasz

20.06.2014 13:31

Awarie metra również nie należą do rzadkości zatem nic nowego i nic dzwnego.

# xddd

20.06.2014 13:46

Czas przesiadek w rzeczywistosci jest wyzszy niz to podaje osoba powyzej (czas dojscia i czas oczekiwania w zaleznosci od pory dnia. Ten co kupil mieszkanie na przedmiesciach tarchomina dzis tez ma kawal do 101.
Nieraz podroz w niedzielny poranek z mokotowa (pole mokotowski) metro + 101 zajmowal ponad godzine (metro co 10 minut 101 co 20minut) tramwajem bylovy szybciej bezposrednio.

# xddd

20.06.2014 14:09

E6 z mocin do nowodwory 15 minut a tramwaj bedzie 18 minut
Popatrzcie zanim autobus wyjedzie mlocin musi pokonac 3 sygnalizacje a tramwaj ma tylko jedna

# z Dąbrówki

20.06.2014 19:29

Gdzie i kiedy przesiadasz się na Młocinach dłużej niż 4 minuty, jak metro jeździ co 2,5 minuty? Może najpierw pojedź i sprawdź, a nie podważasz? Moim zdaniem radny zawyżył czas przesiadki, bo z reguły jak wysiadam z E-8, to po zejściu do metra od razu mam pociąg. Ja wprawdzie muszę do tego E-8 dojść, ale do tramwaju też będę musiał.

# TamMasz

20.06.2014 23:12

#xddd napisał(a) 20.06.2014 13:46
Czas przesiadek w rzeczywistosci jest wyzszy niz to podaje osoba powyzej...
Osoba powyżej Ciebie napisała to co powtórzy:
"Awarie metra również nie należą do rzadkości zatem nic nowego i nic dzwnego."
i nie zawarła ani jednego słowa na temat czasu przesiadek.

# lllllll

21.06.2014 15:21

Tramwaj to podstawa! a nie te Autobusy stojące cały czas w korkach! Juz zapomnieliscie jak się jeżdziło na Marymont (niech cos się stanie na MP lub w przyszlosci bedzie jakis remont/modernizacja) Tramwaj zawsze będzie jechał tyle samo bez wzgledu na warunki drogowe

# lllllll

21.06.2014 15:22

Ludzie co wy porównujecie Komunikację Szynową z Drogową przecież to nie ma sensu.

# Lala

21.06.2014 16:02

ludzie jakoś odwrócili się od kolei i przesiedli się do autobusów / w 2013 mniej pasażerów w IC/ a dlatego ze komunikacja szynowa jest wolniejsza i jak np. ukradną szynę to tramwaj dalej nie pojedzie a autobus zawsze może wybrać objazd - paniał

# vvv

21.06.2014 16:53

Słucham pociągi wolniejsze od autobusów. Ostatnio jechałem pociągiem do katowic innym razem do Krakowa podróż nie całe 3 godziny jaki autobus jedzie szybciej? w pociągu wars mozna wyjsc na korytarz rozprostować nogi... calkiem inna klasa podrózy niż autobusy!

# kraszanbahamandżara

22.06.2014 09:26

tramwaj będzie szybszy gdy będzie zaliczał co drugi, co trzeci przystanek (tramwaj pospieszny) ponieważ tramwaj traci na na postojach.

# karol

23.06.2014 23:05

wole tramwaj pomimo iż będzie jechał dwie minuty dłużej niż 101 (z przystanku Tarchomin do Młocin). Tramwajem mam pewność iż o każdej porze mój czas podróży wyniesie tyle samo bez względu na porę dnia, korki, ew. wypadki i remontu Mostu Północnego w przyszłości

# karolcia

24.06.2014 07:06

najpierw pomyśl a potem napisz - a jak zepsuje się tramwaj - to wszystkie staną a jak autobus- to drugi pojedzie a jak będzie wypadek na torach i ewentualny remont szyn- to czy pojedziesz

# podroznik

24.06.2014 14:39

Nie no remont szyn nie odbywa się co chwilę. Wypadki tramwajowe też częste nie są.

# xddd

24.06.2014 17:08

Wole spacerkiem przejsc sie do mlocin raz na rok w przypadku awarii lub poczekac godzine lub dwie na zastepcza linie Z, niz codziennie np tracic dodatkowe 10 minut na dojazd. Wypadki drohowe na mostach bywaja bardzo czesto. A wtedy wszystko stoi.... a tramwaj jedzie bez przeszkud.

# xddd

24.06.2014 17:11

Komunikacja szynowa to podstawa rozwoju miast czy to pociagi metro tramwaje. Autobusy co najwyzej moga zluzyc na krotkich trasach lub jako uzupelnienie powyzszych srodkow transportu. Wlasnie wsiadlem w 518 na Emilii Plater czas przejazdu do centrum 5 minut. Yramwajem juz bylbym np na rondzie waszyngtona. To jest wlasnie roznica pomiedzy autobusem a tramwajem

# adassss

24.06.2014 17:16

Skad wy sie ludzie urwaliscie! Niedawno kupilem mieszkanie. Wszelkie lokalizacje gdzie nie bylo linii tramwajowem byly przezemnie na starcie odrzucane! Tramwaj to priorytet!

# podroznik

24.06.2014 19:46

To pewnie nie mieszkasz u nas :))))))

# tak tramwaj

24.06.2014 19:59

http://transinfo.pl/text.php?id=15754

# dil

24.06.2014 20:53

4 pasowa Światowida , bez korków. Puścić jednocześnie autobus i tramwaj do Młocin - autobus dojedzie o 15 minut szybciej- a więc się cofamy zamiast iść do przodu, Jak wybudują - tramwaj większość linii autobusowych zlikwidują. Tramwaj jest dobry dla emerytów - będą mieli frajdę w 90 minut 17 dojadą do Dworca Centralnego - nie będą się nudzili -. Tramwaje sprawdzają się w centrach miast - gdzie są ogromne korki - i tu zgoda.

# xxx

24.06.2014 22:34

nie 90-minut! tylko 40-munut! chyba że ktoś mieszka na końcu na przedmieściach Tarchomina to owszem! najlepiej jakby sobie kupił samolot!

# xxx

24.06.2014 22:35

człowieku jaki ma plus autobus nad tramwajem? to że bedzie jechał 2-minuty szybciej do Mlocin? wiecej plusów jakoś nie widze

# xxx

24.06.2014 22:40

tramwaj na odcinku Metro Młociny - Świderska 6-minut
autobus na odcinku Metro Młociny - Świderska 6-minut
na odcinku Metro Młociny - Tarchomin autobus 10-minut (tramwaj dłużej niż 12-minut napewno niebędzie jechał dłużej), a przepustowość tramwaju jest dwukrotnie wyższa niż autobusu. Na dodatek jest ekologiczny i tańszy w eksploatacji w przeliczeniu na ilość przewiezionych pasażerów!

# Arya

25.06.2014 11:54

Autobus wyminie ew. kolizję a w razie wypadku lub awarii nie zablokuje pozostałych WSZYSTKICH autobusów na trasie. To też jest plus :)

# Lolo

25.06.2014 12:55

jeżeli luksusowy jest tramwaj to po cholerę poszerzają Światowida - przecież tylko tramwajem ludziom będzie opłacało się dojeżdżać np. do Metra

# adassss

25.06.2014 21:35

Ile razy cie spotkala awaria tramwaju ze jestea taki przeciwny linii tramwajowej. Jak metro nawali to rowniez kolejny sklad poprzedniego nieominie! A wiec niebudujmy linii tramwajowym linii metra ponoewaz sa awaryjne!

# adassss

25.06.2014 21:36

Wole autobusem spod huty na kabaty

# *$/&**$$

26.06.2014 19:07

Ktos powyzej napisal liczy sie czas dojazdu! Ciekawe o czym myslal kupujac mieszkanie na tarchominie.... czy jeszcze lepiej dalej czyli nowodwory
Jesli sie liczy dla niego czas dojazdu powinien kupic mieszkanie w dzielnicy sasiadujacej ze srodmiesciem typu mokotow wola zoliborz ochota pragapolnoc

# xxxx

26.06.2014 19:08

Dawac ten tramwaj! 101 do likwidacji!

# mat

09.10.2014 15:42

Najpierw miało być metro na Tarchomin, potem szybki tramwaj, teraz zwykły tramwaj, jeżdzący wolniej niż autobus, ale jest lepszy po raz na 2 miesiące go prześcignie gdy ten stanie w korku.

# gość

09.10.2014 16:41

Awarie tramwajów zdarzają się statystycznie kilka razy w miesiącu (wypadki, awarie techniczne) itp. Nie ma to jak usprawnić komunikację miejską ograniczając się do jednego rodzaju środka transportu i to jeszcze tak wysoce awaryjnego. Stanie jeden tramwaj, reszta tez nie pojedzie. Wspomnicie moje słowa jak będziecie spieszyć się do roboty a tramwaje staną :P

# gość

09.10.2014 22:59

Nie narzekajmy, gdyby nie obecne władze dzielnicy (PO) to wiele inwestycji na Tarchominie w ogóle by nie powstało.
Reasumując: zagłosujmy ponownie na radnych z Platformy, a nasza Białołęka będzie najlepiej rozwijającą się dzielnicą Warszawy.

 antyurzędnik

09.10.2014 23:20

ha, ha, ha. Głosowanie na radnych z PO z pewnością jest dobrym wyborem dla gości, którzy nie mieszkają na Białołęce. Dla mieszkańców, którzy już słuchali różnych bajek o wodolotach, słuchali kościelnych koncertów, podziwiali wieże dla jerzyków bez jerzyków takich radnych już wystarczy.

# gość

10.10.2014 11:38

W porównaniu z poprzednimi rządami zrobili bardzo wiele dla mieszkańców Białołęki.
Jest oczywiście wskazana grupa opozycjonistów, która jak najbardziej powinna być w radzie dzielnicy np. Dariusz Ostrowski, Wojciech Tumasz.
Czy chcemy zmieniać coś co jest dobre dla Białołęki?
Tak samo jest w przypadku naszej Pani Prezydent Warszawy, nie powinniśmy zmieniać gospodarza, który dobrze rządzi Warszawą.

# gość

11.10.2014 10:43

#gość napisał(a) 10.10.2014 11:38
Czy chcemy zmieniać coś co jest dobre dla Białołęki?
Tak samo jest w przypadku naszej Pani Prezydent Warszawy, nie powinniśmy zmieniać gospodarza, który dobrze rządzi Warszawą.
Ależ oczywiście. Wszyscy wiemy, że dla Białołęki jest najważniejsza wieża dla jerzyka i nazwa mostu.
Prezydent jest niestety słaby. Powodów jest wiele

# Egon

11.10.2014 11:53

Ludzie, niech skutecznie odejdzie od Was choroba "krótkiej pamięci".
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni