REKLAMA
1 września uruchomiono nową stację roweru miejskiego.
Bez linki hamulcowej, bez dzwonka, z zepsutym łańcuchem, pogiętym błotnikiem i źle wyprofilowanym siodełkiem - stan wielu miejskich rowerów pozostawia wiele do życzenia.
Skrzyżowanie Żelaznej i Grzybowskiej staje się jednym z centralnych punktów na rowerowej mapie Warszawy.
Do końca sierpnia w Warszawie powstanie 19 nowych stacji Veturilo. Jedna z nich trafi na Wolę.
Na konsultacje społeczne z Zarządem Transportu Miejskiego w szkole przy Miedzianej przybyło tylko kilkanaście osób. Rozmowa w miłej, kameralnej atmosferze trwała niewiele ponad godzinę.
Mieszkańcy Odolan mają dość przechodzenia na drugą stronę Wolskiej norą przy skrzyżowaniu z Redutową. Zbierają podpisy o wytyczenie w tym miejscu normalnego przejścia dla pieszych.
Już niedługo na Woli stanie pierwsza stacja naprawy rowerów, na której będzie można bezpłatnie dokonać drobnych napraw i napompować koła.
Veturilo jest niezaprzeczalnym sukcesem. Władze miasta nie chcą jednak na tym poprzestać i snują wizję wypożyczalni miejskich samochodów. Stacje wypożyczające takie pojazdy miałyby się znaleźć m.in. na Woli.
Trwają konsultacje społeczne na temat zmian w komunikacji miejskiej, które czekają nas po otwarciu II linii metra. Największe kontrowersje wzbudza skrócenie linii 105.
Uruchomienie pierwszego odcinka II linii metra zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim zmiany w układzie komunikacyjnym na Woli.
- Jednocześnie z ukończeniem obecnie budowanego odcinka metra planowano reaktywację linii tramwajowej na całej ulicy Kasprzaka z doprowadzeniem jej do Wolskiej wzdłuż Ordona. Czy te plany są aktualne? - pisze do nas czytelnik. Sprawdzamy.
- Często widzę, jak pasażerowie wpadają w panikę na przystanku tramwajowym "Zajezdnia Wola" - pisze do nas czytelniczka. - Zdezorientowani ludzie myślą, że tramwaje dalej nie jadą, a przecież można nimi dotrzeć na Żerań, Bemowo czy Młociny...
Coraz więcej warszawiaków korzysta z rowerów i wypożyczalni Veturilo: jedni na co dzień, inni rekreacyjnie, w weekendy. Na Woli powstały niedawno kolejne stacje, są też plany na nowe trasy.
Przez lata z Obozowej można było skręcić przecinając Młynarską i dostać się szybko na Płocką. Teraz stoi tam znak zezwalający skręcać tylko autobusom. - Szlag ludzi trafia! - mówią kierowcy.
Druga linia metra powoli, acz nieustannie powstaje. Razem z nią rodzą się dylematy - jak mają się nazywać poszczególne stacje?
W lipcu wprowadzono priorytet dla tramwajów na trzech skrzyżowaniach w okolicach pętli Koło. - Pasażerowie zyskają oszczędność rzędu pół minuty - poinformował rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.
Jest plan poprowadzenia linii tramwajowych obok Dworca Zachodniego, co połączyłoby komunikacyjnie Bemowo, Wolę i Ochotę. - Tramwaj bardzo by się przydał, ale to bardzo odległa perspektywa - uważa przedstawiciel SISKOM Wojciech Tumasz. Po latach nanoszenia poprawek, kształtów nabrał plan zagospodarowania rejonu Czyste. Jego główny punkt to przedłużenie ul. Prądzyńskiego.
Już 1 kwietnia władze Warszawy rozszerzą strefę płatnego parkowania. Na Woli strefa od Żelaznej do Jana Pawła II zostanie poszerzona aż do Okopowej. - Przeprowadziliśmy konsultacje z udziałem tysiąca mieszkańców. Będzie duży problem z parkowaniem. Czy władze miasta zamierzają coś z tym zrobić? - pyta Dorota Makowiecka, przewodnicząca klubu SLD w radzie dzielnicy.
- Wola to biała plama w systemie wypożyczalni rowerów. Na pobliskim Bemowie jest ich aż 11. A u nas? - wyrażają niezadowolenie mieszkańcy.
"Priorytety dla tramwajów" to akcja mająca na celu uprzywilejowanie przejazdu tramwajów przez skrzyżowania poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań technicznych, na przykład zainstalowanie pętli indukcyjnych. Pierwszą z tras przewidzianych do objęcia priorytetami był ciąg ulic Wolska - Połczyńska - Powstańców Śląskich - al. Reymonta - Wólczyńska - Nocznickiego - Młociny oraz ul. Górczewska, czyli pilotażowy projekt zwany T10. Jak wygląda jego wdrożenie?
LINKI SPONSOROWANE