REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Tramwajowa ofensywa na Reducie Wolskiej

  24 września 2014

alt='Tramwajowa ofensywa na Reducie Wolskiej'
W Krakowie niektóre przystanki szybkiego tramwaju są podziemne. Czy tak będzie wyglądać Reduta Wolska?
źródło: Wikimedia Commons

Szykuje się mała rewolucja na Reducie Wolskiej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, tramwaje pojadą tunelem.

REKLAMA

Do tej pory tramwaje na Wolskiej i Kasprzaka były w głębokiej defensywie. 24 lata temu, podczas budowy Trasy Prymasa Tysiąclecia, wycofały się z dawnej al. Rewolucji Październikowej i z Kasprzaka, zaś ich prędkość na Wolskiej pozostawia wiele do życzenia. Tramwaje Warszawskie zamierzają to zmienić.

Prywatne Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego przygotowało na zlecenie tramwajarzy pięć wariantów trasy. Na samej Kasprzaka nie ma wątpliwości: tramwaj pojedzie tak jak dawniej, choć nieznany jest jeszcze układ przystanków. Różne opcje rozważane są dopiero na zachód od wiaduktu kolejowego:

  • Powrót do stanu sprzed 1990 r. Tramwaje wróciłyby na Kasprzaka i Trasę Prymasa Tysiąclecia.
  • Połączenie torów na Kasprzaka i Wolskiej nowym odcinkiem na Ordona.
  • Połączenie Kasprzaka z Wolską tunelem pod skrzyżowaniem z Redutową.
  • Połączenie Kasprzaka z Wolską na powierzchni, obok Wolskiego Cmentarza Prawosławnego.
  • Całkowita przebudowa węzła na Reducie Wolskiej i umieszczenie w tunelu zarówno dla samochodów, jak i tramwajów.

    - Bardzo poważnie bierzemy pod uwagę warianty trzeci i piąty - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Wariant piąty wymaga przebudowy wszystkich istniejących obiektów drogowych oraz wykonania przeplotu torów na Kasprzaka w sposób bezkolizyjny.

    Nieoficjalnie wiadomo, że tramwajarze nie zamierzają inwestować w tunel dla samochodów i zdecydowanym faworytem jest wariant trzeci, dzięki któremu odcinek trasy z Bemowa zostałby podniesiony do statusu szybkiego tramwaju. Wbrew nazwie "szybki tramwaj" (znany z Krakowa, Poznania i wielu innych miast Europy) niekoniecznie rozwija dużą prędkość, ale jego trasa składa się z odcinków bezkolizyjnych i skrzyżowań z bezwzględnym priorytetem, więc jego prędkość handlowa jest znacznie większa, niż na tradycyjnych liniach. Wbrew nazwie "szybki tramwaj" (znany z Krakowa, Poznania i wielu innych miast Europy) niekoniecznie rozwija dużą prędkość, ale jego trasa składa się z odcinków bezkolizyjnych i skrzyżowań z bezwzględnym priorytetem, więc jego prędkość handlowa jest znacznie większa, niż na tradycyjnych liniach.

    Jednocześnie Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada przekształcenie pod koniec roku najmniej wykorzystywanych przystanków tramwajowych w przystanki na żądanie. Obie te informacje powinny ucieszyć mieszkańców Bemowa, dalekiej Woli i nowych osiedli na Odolanach, którzy dostaną lepsze połączenie z II linią metra.

    Tramwaje Warszawskie planują otwarcie nowej trasy tramwajowej na koniec roku 2018.

    DG

  •  

    REKLAMA

    Czytaj na ten temat

    Komentarze (2)

    # BeMózg

    24.09.2014 16:24

    Co za słój niedokręcony zamieścił zdjęcie z ul. Obozowej? Jak ono ma się do tematu artykułu?

    # Ale o co chodzi?

    27.09.2014 21:57

    "saasa" - nie masz (jak zwykle) racji. W nowoczesnym mieście standardem staje się pierwszeństwo transportu publicznego przed prywatnym. Jeżeli na światłach ma stać w korku dwadzieścia samochodów w których podróżuje trzydzieści osób, to rzeczą oczywistą jest że pierwszeństwo powinien mieć tramwaj, w którym podróżuje sto osób. Matematyka (również na maturze) się kłania...
    więcej na forum

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuWola

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Butelki dla dzieci Kambukka
    Kambukka Reno

    REKLAMA