REKLAMA
Dziwne rzeczy przychodzą do głowy podczas 25-minutowego oczekiwania na autobus, który kursuje co 10 minut. Ostatnio stojąc na przystanku Żerań FSO uznałem, że linia 114 - jak państwo polskie w opinii byłego ministra - istnieje tylko teoretycznie.
Rozpoczynają się wstępne prace, zmierzające do otwarcia stacji Warszawa Stalowa. Jej lokalizacja budzi zdumienie.
W ostatni weekend lutego zaczną jeździć przez Targówek dwa nowe autobusy nocne.
Trasę tramwajową z Dworca Wileńskiego na Żerań Wschodni czeka kapitalny remont. Po jego zakończeniu tramwaje pojadą znacznie szybciej a przesiadki będą wygodniejsze.
Co za finezja! Zarząd Transportu Miejskiego buduje na Bródnie nowe ścieżki rowerowe. To bardzo chwalebne. Szkoda tylko, że projektant nie uwzględnił w dokumentacji przystanku autobusowego u zbiegu Wysockiego i Bartniczej. W efekcie ścieżka kończy się przed wiatą i... odnajduje się za nią.
W dniach 19-30 stycznia mieszkańcy Targówka będą musieli obejść się bez linii 356. Zbliżają się ferie zimowe.
Wybudowana przez dewelopera stacja kolejowa Zacisze Wilno od strony ulicy Wiernej lśni. Z drugiej strony wciąż nie ma się jak do niej dostać. W przyszłym roku ma się to zmienić.
Jak długo można czekać na autobus, kursujący co 10 minut? 114-tka bije na Bródnie kolejne rekordy... i będzie je bić dalej.
Mało kto wie, że najkrótsza droga rowerowa z Targówka na Bródno prowadzi przez cmentarz. I to całkiem legalna.
W ciągu najbliższych ośmiu lat władze miasta w porozumieniu z kolejarzami wyremontują większość warszawskich linii kolejowych i zbudują kilka nowych stacji dla SKM-ek. Zmiany nie ominą Targówka.
Za pięć lat II linia metra dotrze do Trockiej, jak magnes ściągając samochody z Białołęki, Ząbek i Marek. Czy znajdzie się dla nich miejsce?
Na Wincentego na pewno nie powstaną wiadukty, wróciła za to koncepcja tramwaju na wschodnią Białołękę - tak wyglądają zaktualizowane oficjalne plany władz miasta.
Decyzja o budowie II linii metra na Targówek była, moim zdaniem, jedną z najbardziej kluczowych dla rozwoju dzielnicy w ostatnich latach. Tym bardziej, że rozważana była alternatywa trasy na Białołękę z wyłączeniem stacji końcowej na Bródno (przy ul. Rembielińskiej).
Dokładnie 1714 podpisów za zachowaniem linii 512 z Zacisza do centrum trafiło do gabinetu Hanny Gronkiewicz-Waltz. Wielka akcja zbierania podpisów, zainicjowana na łamach "Echa", przyniosła imponujące efekty.
25 października ponowne otwarcie torowiska tramwajowego na Targowej. Co zmieni się z perspektywy Bródna?
Stacje Targówek i Trocka nie zostaną otwarte w 2018 roku, jak wcześniej planowano. Władze Warszawy podały nowy terminarz prac nad II linią metra.
Dzisiejszy Elsnerów nie kojarzy się ani z osobą czcigodnego patrona (nauczyciela Fryderyka Chopina), ani z dawnym folwarkiem, ale z pętlą autobusową na końcu świata i ulicami pełnymi dziur.
Zarówno władze Warszawy, jak i PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzą, że system B+R jest świetnym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych, ale na Bródnie nie widać żadnych postępów w jego wdrażaniu.
Przy głównym wejściu do parku Bródnowskiego od ul. Wyszogrodzkiej zlokalizowane są przystanki autobusowe w dwóch kierunkach. Służą one nie tylko odwiedzającym park, ale przede wszystkim mieszkańcom sąsiadujących bloków, powstałych na przełomie lat 70. i 80.
Po zakończeniu budowy ulicy Wiernej Zarząd Transportu Miejskiego planuje wprowadzić zmiany w kursowaniu linii 170.
LINKI SPONSOROWANE