REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

SKM-ka zatrzyma się przy Radzymińskiej. Za osiem lat

  26 listopada 2014

alt='SKM-ka zatrzyma się przy Radzymińskiej. Za osiem lat'

W ciągu najbliższych ośmiu lat władze miasta w porozumieniu z kolejarzami wyremontują większość warszawskich linii kolejowych i zbudują kilka nowych stacji dla SKM-ek. Zmiany nie ominą Targówka.

REKLAMA

W latach 2015-2022 władze Warszawy, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP S.A. dokonają przebudowy całego stołecznego węzła kolejowego, w ramach której wyremontowane zostaną cztery najbardziej zaniedbane linie w aglomeracji, a także powstaną nowe stacje w granicach miasta. Dla mieszkańców Targówka najważniejsza jest decyzja o budowie stacji przy Radzymińskiej.

- W pierwszej kolejności, w perspektywie na lata 2014-2020 zaplanowaliśmy budowę peronów na linii obwodowej - mówi Maciej Dutkiewicz z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Będą to dwa perony położone na północ od ul. Radzymińskiej, z wyjściami na tę ulicę. Rozważamy, jak zorganizować wyjścia na przedłużeniu ul. Stalowej w okolice projektowanej stacji metra.

Po otwarciu stacji przy Radzymińskiej straci na znaczeniu przystanek autobusowy przy Piotra Skargi i prawdopodobnie powstanie nowy, w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Pozostaje żałować, że linii metra M2 nie poprowadzono tak, by stacja metra wypadła pod przecięciem linii obwodowej z wołomińską. O trójpoziomowym węźle przesiadkowym trzeba więc zapomnieć. SKM-ką będzie można dojechać bez przesiadek do Rembertowa, na Dworzec Gdański (z Targówka powinno być szybciej niż metrem), Bemowo (gdzie powstaną stacje przy Wola Parku i Forcie Wola) i do Ożarowa Mazowieckiego.

Na razie nie ma w planach trzeciego i czwartego peronu dla pociągów z osiedla Wilno, Ząbek i Wołomina, chociaż przecięcie dwóch linii kolejowych aż prosi się o przekształcenie w duży węzeł przesiadkowy.

- Jeżeli chodzi o linię wołomińską, biegnącą ze stacji Warszawa Wileńska, uważnie śledzimy rozwój miasta i jesteśmy w kontakcie z przewoźnikami i samorządem, by móc planować dodatkowe inwestycje na tej trasie - mówi Dutkiewicz.

Dokładny harmonogram prac nad rozbudową sieci SKM jeszcze nie jest znany, ale wszystko musi zakończyć się w 2022 r. W tym roku będą już czynne stacje metra Targówek, Trocka, Zacisze, Kondratowicza i Bródno, więc SKM-ka będzie już tylko wisienką na torcie. Pozostaje żałować, że linii metra M2 nie poprowadzono tak, by stacja metra wypadła pod przecięciem linii obwodowej z wołomińską. O trójpoziomowym węźle przesiadkowym trzeba więc zapomnieć.

Wszystkie inwestycje w SKM-kę będą w sumie kosztować aż 25 mld zł. Warszawa wyda 11 mld, PKP Polskie Linie Kolejowe - 8 mld, PKP S.A. - 6 mld.

DG

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy