REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Tramwaje jednak pojadą na Wincentego?

  13 listopada 2014

alt='Tramwaje jednak pojadą na Wincentego?'

Na Wincentego na pewno nie powstaną wiadukty, wróciła za to koncepcja tramwaju na wschodnią Białołękę - tak wyglądają zaktualizowane oficjalne plany władz miasta.

REKLAMA

O tym, że zarząd dzielnicy nie chce budowy linii tramwajowej na Białołękę via Wincentego, popiera za to budowę drugiej jezdni i odnogi II linii metra na Głębocką, pisaliśmy wiele razy. Ostatnio jednak Rada Warszawy podjęła niezwykle ważną decyzje w sprawie przyszłości jednej z głównych ulic Targówka, na wniosek burmistrza Grzegorza Zawistowskiego obniżając jej klasę z GP (głównej przyspieszonej) do G (głównej). Co oznacza to w praktyce? Droga GP to po prostu trasa szybkiego ruchu, z bezkolizyjnymi tunelami i estakadami (na Wincentego wiadukt miał powstać przy cmentarzu, nad skrzyżowaniem z Gilarską). Rada Warszawy wpisała do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego linię tramwajową na przedłużeniu Wincentego, czyli białołęckim odcinku Trasy Olszynki Grochowskiej. Droga G to już miejska ulica, choć nadal - w domyśle - znacznie szersza, niż dzisiejsza Wincentego. Obniżenie klasy zmienia także wymagania techniczne, umożliwiając częstsze skrzyżowania.

Co więcej, Rada Warszawy wpisała do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego linię tramwajową na przedłużeniu Wincentego, czyli białołęckim odcinku Trasy Olszynki Grochowskiej, która była już rozważana w kilku opracowaniach na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Miałaby prowadzić ul. Matki Teresy z Kalkuty, Wincentego i Głębocką na północ.

Na razie nie są znane nawet przybliżone daty budowy ani drugiej jezdni, ani linii tramwajowej.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Knorr

13.11.2014 14:53

Jest to bardzo słuszne rozwiązanie w każdym przypadku. Można wzmocnić jego znaczenie przez powiązanie z resztą systemu transportowego: linią z Gocławia, która powinna przechodzić praz Terespolską i Boruty do Ronda Żaba oraz III linię metra z Białołęki przez Utratę, Grochów Wielki, Gocław, Sielce, Mokotów z powiązaniem z liniami kolei aglomeracyjnej....

# wujot

13.11.2014 16:11

Przed wyborami obiecane jest wszystko!!!!!!!!

# bswr

13.11.2014 17:01

II linia metra na Targówek i Bródno oraz z rozwidleniem na Zieloną Białołękę! Oto rozsądny kompromis :)

REKLAMA

# Konrad

14.11.2014 10:21

Mazowiecka Wspólnota samorządowa to akurat ludzie, którym nie są obce problemy miejscowości warszawskich. Mimo, że z dala od "wielkiej polityki" to są doświadczeni i mają konkretny program dla rodzin, przedsiębiorców oraz dbających o transport publiczny i środowisko ludzi.
Wejdźcie sobie w program MWS (po prostu MaliWielcySilni) i zobaczcie, że co jak co, ale konceppcji na rozwój to oni mają naprawdę bardzo dużo i to nie takich wziętych z niczego z sufitu. Trzeba dać im szanse bo ja po prostu uważam, że warto dać szanse ludziom, którzy mają konkretne pomysły programowe a Mariusz Ambroziak ma i tyle. Nie trzeba się od razu denerwować tylko poczytać co ludzie zainteresowani tematem chcą realnie coś zrobić w naszym regionie. Ja zastanawiając się długo kogo mam poprzeć teraz w wyborach do sejmiku kierowałem się patrzeniem na sprawy komunikacji miejskiej. Gadam o MWS (MaliWielcySilni) bo oni wiedzą, że wystarczy lepiej gospodarować środkami z UE. Jasne jest dla mnie jak słońce na nieboskłonie, że jak nie ruszę palcem w niedzielę i nie postawię krzyżyka przy nazwisku Mariusz Ambroziak, to szansy na polepszenie transportu komunikacji publicznej w Warszawie i w regionie nie będzie i do głosoweania na Mariusza Ambroziaka wszystkich rozumnych agituję i namawiam. Wolę coś robić, byle co i postawić krzyzyk na Mariusza Ambroziaka a potem oczekiwać czegoś, tego byle czego od wszystkich innych, tych których wybrałem. No komuś muszę w końcu zaufać, że to nie kiełbasa podwawelska a wola czynienia czegos, byle czego, wola która zostanie zrealizowana w trudnoprzewidywalnej bardzo odległej przyszłości jak się dwie niedziele do kupy zejdą.
Tyle ode mnie :)

# abc

14.11.2014 19:51

ha,ha,ha wszystko jest, ok ale tutaj już nie da się mieszkać, jeszcze tramwaj później może lotnisko, ale przecież zapomniałem, już mamy lądowisko przy szpitalu.

# mieszkancy

17.11.2014 18:23

Na Brodnie wyrzucaja ławki sprzed domów, piaskownice i wprowadzają autostrady pod nasze klatki - RATUNKU!!!!!
Chcemy zieleni, powietrza! Chcemy spokojnych podworek, słuchać ptakow i wyprowadzic pieska, chcemy zyc.
Dranie - urzedasy - nie zabierajcie nam zyciowych przestrzeni!!!!!

REKLAMA

# Gość

10.07.2015 11:48

http://s16.postimg.org/vowd03c4j/ Linie_M1_i_M2.jpg

# miesz

29.12.2017 11:01

Tramwaj powinien z pętli Annopol jechać dalej wzdłuż Kanałku Żerańskiego przez Nieporęt aż do zalewu.
Również tramwaj ul. Św. Wincentego do Białołęki Zielonej - okolice ul Zdziarskiej z Połączeniem do Marek ul. Okólna.
Powinno już być wybudowanie połączenie mostu Północnego z Berensona i do Radzymińskiej.
Wybudowany zjazd z trasy w ulicę Ostródzką/Mochtyńska z przeprowadzeniem regulacji linii drogowych aż do
ul. Kobiałka zanim developerzy pobudują bloki na skraju asfaltu.
Metro jak najbardziej przez Białołękę Zieloną na Tarchomin i dalej do Łomianek.
Wtedy będziemy mogli mówić, o sprawnej komunikacji.
Do tego momentu powinien być wydany zakaz budowania nowych bloków. Komunikacja publiczna i drogowa jest nie wydajna w tym rejonie.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA