REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Tramwaje jednak pojadą na Wincentego?

  13 listopada 2014

alt='Tramwaje jednak pojadą na Wincentego?'

Na Wincentego na pewno nie powstaną wiadukty, wróciła za to koncepcja tramwaju na wschodnią Białołękę - tak wyglądają zaktualizowane oficjalne plany władz miasta.

REKLAMA

O tym, że zarząd dzielnicy nie chce budowy linii tramwajowej na Białołękę via Wincentego, popiera za to budowę drugiej jezdni i odnogi II linii metra na Głębocką, pisaliśmy wiele razy. Ostatnio jednak Rada Warszawy podjęła niezwykle ważną decyzje w sprawie przyszłości jednej z głównych ulic Targówka, na wniosek burmistrza Grzegorza Zawistowskiego obniżając jej klasę z GP (głównej przyspieszonej) do G (głównej). Co oznacza to w praktyce? Droga GP to po prostu trasa szybkiego ruchu, z bezkolizyjnymi tunelami i estakadami (na Wincentego wiadukt miał powstać przy cmentarzu, nad skrzyżowaniem z Gilarską). Rada Warszawy wpisała do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego linię tramwajową na przedłużeniu Wincentego, czyli białołęckim odcinku Trasy Olszynki Grochowskiej. Droga G to już miejska ulica, choć nadal - w domyśle - znacznie szersza, niż dzisiejsza Wincentego. Obniżenie klasy zmienia także wymagania techniczne, umożliwiając częstsze skrzyżowania.

Co więcej, Rada Warszawy wpisała do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego linię tramwajową na przedłużeniu Wincentego, czyli białołęckim odcinku Trasy Olszynki Grochowskiej, która była już rozważana w kilku opracowaniach na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Miałaby prowadzić ul. Matki Teresy z Kalkuty, Wincentego i Głębocką na północ.

Na razie nie są znane nawet przybliżone daty budowy ani drugiej jezdni, ani linii tramwajowej.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Knorr

13.11.2014 14:53

Jest to bardzo słuszne rozwiązanie w każdym przypadku. Można wzmocnić jego znaczenie przez powiązanie z resztą systemu transportowego: linią z Gocławia, która powinna przechodzić praz Terespolską i Boruty do Ronda Żaba oraz III linię metra z Białołęki przez Utratę, Grochów Wielki, Gocław, Sielce, Mokotów z powiązaniem z liniami kolei aglomeracyjnej....

# wujot

13.11.2014 16:11

Przed wyborami obiecane jest wszystko!!!!!!!!

# bswr

13.11.2014 17:01

II linia metra na Targówek i Bródno oraz z rozwidleniem na Zieloną Białołękę! Oto rozsądny kompromis :)

REKLAMA

# Konrad

14.11.2014 10:21

Mazowiecka Wspólnota samorządowa to akurat ludzie, którym nie są obce problemy miejscowości warszawskich. Mimo, że z dala od "wielkiej polityki" to są doświadczeni i mają konkretny program dla rodzin, przedsiębiorców oraz dbających o transport publiczny i środowisko ludzi.
Wejdźcie sobie w program MWS (po prostu MaliWielcySilni) i zobaczcie, że co jak co, ale konceppcji na rozwój to oni mają naprawdę bardzo dużo i to nie takich wziętych z niczego z sufitu. Trzeba dać im szanse bo ja po prostu uważam, że warto dać szanse ludziom, którzy mają konkretne pomysły programowe a Mariusz Ambroziak ma i tyle. Nie trzeba się od razu denerwować tylko poczytać co ludzie zainteresowani tematem chcą realnie coś zrobić w naszym regionie. Ja zastanawiając się długo kogo mam poprzeć teraz w wyborach do sejmiku kierowałem się patrzeniem na sprawy komunikacji miejskiej. Gadam o MWS (MaliWielcySilni) bo oni wiedzą, że wystarczy lepiej gospodarować środkami z UE. Jasne jest dla mnie jak słońce na nieboskłonie, że jak nie ruszę palcem w niedzielę i nie postawię krzyżyka przy nazwisku Mariusz Ambroziak, to szansy na polepszenie transportu komunikacji publicznej w Warszawie i w regionie nie będzie i do głosoweania na Mariusza Ambroziaka wszystkich rozumnych agituję i namawiam. Wolę coś robić, byle co i postawić krzyzyk na Mariusza Ambroziaka a potem oczekiwać czegoś, tego byle czego od wszystkich innych, tych których wybrałem. No komuś muszę w końcu zaufać, że to nie kiełbasa podwawelska a wola czynienia czegos, byle czego, wola która zostanie zrealizowana w trudnoprzewidywalnej bardzo odległej przyszłości jak się dwie niedziele do kupy zejdą.
Tyle ode mnie :)

# abc

14.11.2014 19:51

ha,ha,ha wszystko jest, ok ale tutaj już nie da się mieszkać, jeszcze tramwaj później może lotnisko, ale przecież zapomniałem, już mamy lądowisko przy szpitalu.

# mieszkancy

17.11.2014 18:23

Na Brodnie wyrzucaja ławki sprzed domów, piaskownice i wprowadzają autostrady pod nasze klatki - RATUNKU!!!!!
Chcemy zieleni, powietrza! Chcemy spokojnych podworek, słuchać ptakow i wyprowadzic pieska, chcemy zyc.
Dranie - urzedasy - nie zabierajcie nam zyciowych przestrzeni!!!!!

REKLAMA

# Gość

10.07.2015 11:48

http://s16.postimg.org/vowd03c4j/ Linie_M1_i_M2.jpg

# miesz

29.12.2017 11:01

Tramwaj powinien z pętli Annopol jechać dalej wzdłuż Kanałku Żerańskiego przez Nieporęt aż do zalewu.
Również tramwaj ul. Św. Wincentego do Białołęki Zielonej - okolice ul Zdziarskiej z Połączeniem do Marek ul. Okólna.
Powinno już być wybudowanie połączenie mostu Północnego z Berensona i do Radzymińskiej.
Wybudowany zjazd z trasy w ulicę Ostródzką/Mochtyńska z przeprowadzeniem regulacji linii drogowych aż do
ul. Kobiałka zanim developerzy pobudują bloki na skraju asfaltu.
Metro jak najbardziej przez Białołękę Zieloną na Tarchomin i dalej do Łomianek.
Wtedy będziemy mogli mówić, o sprawnej komunikacji.
Do tego momentu powinien być wydany zakaz budowania nowych bloków. Komunikacja publiczna i drogowa jest nie wydajna w tym rejonie.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy