REKLAMA
Komunikację na Targówek po otwarciu drugiej linii metra czekają zmiany.
Dwa tramwaje w odstępie godziny wykoleiły się na skrzyżowaniu Rembielińskiej i Matki Teresy. Przyczyna? Choć wydaje się to mało prawdopodobne w wypadku tramwajów - nadmierna prędkość...
Za sprawą radnych Białołęki rozpoczęła się dyskusja, czy zabrać stację metra z Bródna i wybudować ją za Trasą Toruńską. Równolegle z dyskusjami przygotowywana jest ekonomiczna i demograficzna analiza przebiegu metra na Białołękę. Zespół działający przy Biurze Drogownictwa m.st. Warszawy podjął decyzję o wyborze trzech wariantów nowej trasy metra, które będą rozpatrywane jako możliwie do wykonania. Te trzy warianty prowadzą na Białołękę... Decyzja do końca roku.
Do redakcji przyszedł list napisany w imieniu mieszkańców Zacisza - w sprawie braku dojścia do stacji Zacisze-Wilno. Czy dzielnica robi cokolwiek, aby ułatwić życie pasażerom korzystającym ze stacji?
Od czerwca linia 156 ma dłuższą i bardziej skomplikowaną trasę. - To problem, ale nie główny. Najgorsze, że w godzinach szczytu jeździ za rzadko i ciągle się spóźnia - wskazują mieszkańcy.
To, oczywiście, wersja ekstremalna, bo nikt nam nie zabroni roweru poprowadzić, ale fakt pozostaje faktem - do stacji rowerowej w pobliżu ul. 20 Dywizji Piechoty na Targówku ciężko dojechać zgodnie z prawem...
Na Targówku mamy sześć stacji wypożyczania rowerów Veturilo. Władze dzielnicy myślą o otwieraniu następnych. - Zależy nam, aby lokalizacje były przemyślane i odpowiadały mieszkańcom - oświadczył burmistrz Sławomir Antonik. Gdzie zatem powinny się znaleźć?
- Nie chcieliśmy, no to mamy - żalą się mieszkańcy. Zmiany w komunikacji miejskiej nie wzbudziły entuzjazmu, bo i wzbudzić nie mogły. - Z czego tu się cieszyć, jak autobus rano kursuje raz na godzinę? - słusznie wskazują pasażerowie.
W zeszłym miesiącu stowarzyszenie SISKOM po raz kolejny opublikowało "Warszawską Mapę Barier", gdzie poczesne miejsce zajmują przystanki kolejowe. Dwa z nich na granicy Targówka - PKP Praga i PKP Toruńska. - W porównaniu z innymi dzielnicami sytuacja nie jest zła, ale dobra też nie jest - mówi przedstawiciel organizacji Wojciech Tumasz.
Zarząd Transportu Miejskiego wycofał się z dużej części zmian komunikacyjnych planowanych w stolicy. Dobre wiadomości są i dla Targówka. Nie zmieni się trasa 138, zmieniono projekt połączenia 140 i 156. - Ale zmniejszy się częstotliwość ich kursowania. Podtrzymana została też decyzja o likwidacji 202. Autobusy będą jeździć o 70 proc. rzadziej - zwraca uwagę radny Jędrzej Kunowski.
Miały być w marcu, potem w połowie kwietnia i maja, a ciągle ich nie ma. Stacje Veturilo na Targówku. - Nawet nie ma jeszcze stojaków - alarmują mieszkańcy. - Opóźnienia wynikają z przyczyn obiektywnych, ale w połowie maja rozpoczniemy montaż - uspokaja Małgorzata Udała z firmy Nextbike, zajmującej się ustawianiem stacji i dostarczaniem rowerów.
W poniedziałek rada dzielnicy na specjalnej sesji zwołanej na wniosek Platformy Obywatelskiej przyjęła stanowisko w związku z planami ZTM. Radni uznali, że podejmowane przez ZTM decyzje nie są akceptowane przez mieszkańców, a kolejne zmiany zaprzeczają wcześniejszym ustaleniom.
Mieszkańcy Targówka protestują przeciwko letnim zmianom w trasach linii autobusowych. Zarząd dzielnicy oficjalnie nie zabiera głosu, a oburzenie jest spore. - Praktycznie codziennie jesteśmy zaskakiwani zmianami. Rada dzielnicy przygotowuje projekt stanowiska - mówi wiceprzewodniczący Jędrzej Kunowski. W poniedziałek na wniosek Platformy Obywatelskiej odbędzie się specjalna sesja komunikacyjna.
Dom Development kończy budowę przystanku kolejowego Zacisze-Wilno. Koszt inwestycji to ok. 6,5 mln zł. Pod koniec maja ma być gotowy do użytku, a od czerwca zaczną się tam zatrzymywać pociągi. Problem z tym, że wyjście z przystanku jest tylko na jedną stronę. Na drugą - w stronę Elsnerowa - przejścia nie będzie. - Nonsens. Za dwa lata trzeba będzie to przejście zbudować i dzielnica za to zapłaci - pisze nasz czytelnik.
Linia 414 jako jedyna bezpośrednio łączy Bródno z Wolą, gdzie pracę znajduje coraz więcej mieszkańców dzielnicy. Latem połączenie ma zostać zawieszone. - W tym okresie zawsze szukamy oszczędności, a ta linia nie jest bardzo obłożona - mówi rzecznik ZTM Konrad Klimczak. - Ta zmiana przedłuży czas jazdy nawet do dwóch godzin - uważa radny dzielnicy Miłosz Stanisławski.
- Władze chwalą się, że wybudują ścieżki rowerowe wzdłuż Kanału Bródnowskiego. To takie gadanie "przy piwie". Wiadomo, że to napotka trudności. Od dziewięciu lat na Targówku nie powstała ani jedna ścieżka - pisze na naszym forum internetowym pan Bogdan.
Linia 202 nie jeździ od samego rana. A jak już jeździ to stanowczo za rzadko. - Jak mamy zdążyć do pracy, szkoły czy do urzędów? - żalą się mieszkańcy.
To już pewne. Wiosną na Targówku stanie sześć stacji wypożyczania rowerów sieci Veturilo. ZTM podał oficjalnie cztery lokalizacje. My znamy wszystkie. Dzielnica wyłoży na ten cel 150 tys. zł.
14 stycznia oficjalnie znika pętla 512 u zbiegu Blokowej i Codziennej. Przystanki i wiaty zostały zlikwidowane. Autobusy nie zatrzymują się tam już od początku roku. - Musieliśmy oddać teren - informuje Magdalena Potocka z ZTM. Na przedłużenie dzierżawy nie zgodzili się spadkobiercy Zygmunta Jórskiego. Czy w związku z roszczeniami byłych właścicieli planowana w tym rejonie stacja metra też może być zagrożona?
- Lepsze zawsze jest wrogiem dobrego. A czy to zmiana na lepsze? - pyta pan Kazimierz. Od połowy października autobus 199 nie dojeżdża już do placu Hallera. - Ta zmiana była konieczna ze względów komunikacyjnych - uważa rzecznik ZTM Konrad Klimczak.
LINKI SPONSOROWANE