REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

2019: Parkingowy armagedon na Targówku?

  14 listopada 2014

alt='2019: Parkingowy armagedon na Targówku?'
źródło: SISKOM

Za pięć lat II linia metra dotrze do Trockiej, jak magnes ściągając samochody z Białołęki, Ząbek i Marek. Czy znajdzie się dla nich miejsce?

REKLAMA

Od kilku lat władze Warszawy i Zarząd Transportu Miejskiego próbują (czasem skutecznie, czasem nie) walczyć z korkami i zanieczyszczeniem powietrza na modłę zachodnią, budując parkingi P+R dla kierowców dojeżdżających z obrzeży aglomeracji do stacji metra i kolei miejskiej. Na razie największe problemy są na kierunku północno-wschodnim, na którym Warszawa nie ma jeszcze żadnej obwodowej trasy szybkiego ruchu a linia kolejowa do Tłuszcza jest wykorzystywana w stosunkowo niewielkim stopniu. Brakuje na niej stacji (wyjątkiem jest zbudowana przez dewelopera stacja Zacisze Wilno), nie kursują tamtędy SKM-ki a Koleje Mazowieckie uruchamiają na niej same stare pociągi. Wszystko to sprawia, że wielu kierowców z Ząbek, Marek, Radzymina i Zielonki dojeżdża samochodami prawie do centrum Warszawy, zostawiając samochody na parkingu P+R Wileńska, wygospodarowanym w garażu centrum handlowego. W dni powszednie jest wykorzystywany w 100%, więc po otwarciu stacji metra przy Dworcu Wileńskim na pewno zabraknie na nim miejsca.

Gdy za pięć lat metro dojedzie dalej na północ, do stacji Trocka, wszyscy ci kierowcy (jak również ci ze wschodniej Białołęki) będą chcieli zostawić samochód wcześniej. I tu pojawia się poważny problem.

- W planach systemu P+R nie ma parkingów na Targówku Mieszkaniowym - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. P+R na tym odcinku II linii metra ma powstać dopiero przy ratuszu na Bródnie (oraz przy Głębockiej, o ile władze miasta zdecydują się na odgałęzienie na Białołękę), a tam stacja metra zostanie otwarta najwcześniej w 2022 r. i to pod warunkiem, że znajdą się na to pieniądze. II linia metra po stronie praskiej jest pod względem organizacji dojazdów do niej samochodami zaprojektowana przez... amatorów. Może to oznaczać, że przez wiele lat Targówek będzie walczyć z brakiem miejsc parkingowych.

- Nie chcemy pod domami żadnych samochodów z Ząbek i innych Białołęk - można było usłyszeć na spotkaniach z zarządem dzielnicy. - Już teraz coraz trudniej zaparkować samochód.

Póki co władze stolicy nie mają żadnej koncepcji rozwiązania problemu. Dla porównania - przy pierwszej linii metra istnieją wielopoziomowe parkingi P+R na Młocinach, na Marymoncie, powstają kolejne pomiędzy jezdniami Kasprowicza, a mimo to uliczki Bielan są zastawione samochodami. II linia metra po stronie praskiej jest pod tym względem zaprojektowana przez... amatorów.

DG, oko

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# qaw

15.11.2014 20:23

No tak, matołom z Targówka metra się zachciało, ale tylko dla siebie. Ale aby już inni mieszkańcy mogli podjechać i zaparkować sobie i wsiąść do metra to już nie. Targówkowa patologia

# kkl

16.11.2014 10:40

Targówek ogrodzi się płotem, żeby zabronić dostępu do metra mieszkańcom innych dzielnic w szczególności z Białołęki. Przypomina mi to blokowanie tramwaju dla ZB przez burmistrza Targówka. Chciałam zauważyć, że Targówek nie graniczy bezpośrednio z centrum i tramwaje a w przyszłości metro musi najpierw pokonać Pragę Północ. Ciekawe jak by mieszkańcy Targówka się czuli jakby teraz ci z Pragi Północ krzyczeli, że nie życzą sobie aby ktoś jeździł po ich dzielnicy, korzystał z tramwajów i metra, które przebiega przez ICH dzielnicę. To jest chore i po raz kolejny powraca temat, że przebieg drugiej linii metra jest bez sensu i że zakończenie powinno być na ZB przynajmniej w okolicy Głębockiej. Byłam w Pradze czeskiej i wyglądało to tak, że podjechaliśmy autostradą do rogatek miasta, zostawiliśmy samochód na parkingu przy ostatniej stacji metrze i dalej pojechaliśmy do centrum metrem. Wszystko sprawnie. A u nas będzie to wyglądać tak, że żeby dostać się do końcowej stacji II linii metra będzie trzeba się przebijać na Bródno i pomiędzy blokami szukać miejsca parkingowego, których już i tak dzisiaj jest jak na lekarstwo. Plan II linii metra powstał nie wiem kiedy - 20 lat temu? Ale od tego czasu miasto się zmieniło i będzie zmieniać, kwestia jest taka, żeby WŁADZA dostrzegła te zmiany, a nie trwać w rzeczywistości sprzed 20 lat.

# kicia

17.11.2014 14:08

Zgadzam się z kkl. Końcowa stacja metra na Głębockiej + P&R. Ja nie chcę metra na Bródnie, rozjeżdżą nas jak nic.

REKLAMA

# antyblachom

17.11.2014 18:07

Wynocha z samochodami z Brodna, zajezdzili nam podworka! Administracje wjezdzac pozwalaja prawie do klatek. A była takka zielona dzielnica, piekne stare drzewa
WON z samochodami z Brodna!!!!!!!

# emeryt

17.11.2014 18:10

Na naszym podwórku na Brodnie były kasztany, ławki i bawiły sie dzieci jak matka gotowała zupę-patrzyła na nich przez okno.
Teraz wyryli nam trawe, zniszczyli drzewa i zabrali ławki - wepchneli wszedzie stare graty - samochody. Smierdza benzyną i rozjezdzają nasze dzieci. Co zrobiliscie z naszymi terenami wokół bloków!
Badzcie przeklęci!

# emeryt

18.11.2014 11:30

wspomnę jeszcze że po maturze chodziliśmy na kremówki.

REKLAMA

# buahaha

19.11.2014 11:43

To po jaką cho.... chcecie końcowejs tacji na Bródnie??!!! Sami twierdzicie, że nie ma miejsca na parkingi i że ich nie chcenie.
BUDOWAĆ KOŃCOWĄ STACJĘ PRZY TRASIE TORUŃSKIEJ!
Może pis-owski burmistrz będzie tochę mądrzejszy i sam wyjdzie z taką propozycją (dla doba Bródna).

# Cwaniak/wawa

19.11.2014 22:26

Wynocha ze złomami z wwl z Zacisza! Codziennie w szczycie pakujecie się w wąskie uliczki żeby omijać korki na Młodzieńczej i Łodygowej które sami robicie. Cham zawsze pcha się do stolycy i kościoła we furze, choćby puścili mu pociągi i autobusy pod nos. Proponuję stację metra w środku ząbek, marek, żebyśmy mogli tam parkować swoje samochody na ich trawnikach.

# Głos z Suwalskiej

20.11.2014 14:52

Popieram przedmówców, kiedyś grało się na podwórku w zbijaka, grało w klasy, a teraz zaparkowane wszędzie samochody. Trudno z wózkiem do bloku wjechać, bo samochody zastawiają wejście. Coś trzeba wreszcie z tym zrobić.
Jak do rządzenia to pchają się wszyscy ale cos z pomysłem zorganizować to nie ma komu.

REKLAMA

# abrakadabra

21.11.2014 14:28

Żeby z tym coś zrobić przepis jest prosty - budować duże parkingi!
Zwłaszcza przy stacjach metra, a tam gdzie nie ma na to mijesca - nie robić stacji metra, bo do każdej stacji ludzię będą dojeżdżać i wówczas okoliczni mieszkańcy będą jęczęć i szlochać...
Bezapelacyjnie musi być docięgniete metro do Trasy Toruńskiej i przy niej duży parking - tam jest na to miejsce (narazie) i tam da się dojechać z różnych stron. To jedyny ratunek dla Bródna przed jego zajeżdżeniem przez samochody.

# wars

23.11.2014 22:16

- Nie chcemy pod domami żadnych samochodów z Ząbek i innych Białołęk -
To się wyprowadźcie z miasta, bo Warszawa to nie jest wasza własność. Byście nie uparli się przy stacji Kondratowicza, to byście nie mieli samochodów przy Ratuszu. A tak to teraz całujcie się w doopę.

# białołęcki warszawiak

23.11.2014 22:26

Zaden parking P+R nie załatwi sprawy. Ile samochodów mieści się na wielkim parkingu na Młocinach? 1000 samochodów.
Ile osób wyjeżdża rano z Białołęki? Na samych Derbach i Lewandowie mieszka ze 20.000 osób. Większość rano jedzie w kierunku centrum. Jak szybko zapełniliby parking? 15 min? a co potem?
Trzeba dać dobrą komunikację zbiorową. Duży węzeł przesiadkowy autobus-metro, z zakrańcowaniem wszystkich linii podmiejskich. Wszystkich! I częstyi kursami w kierunku Białołęki. Tego na Bródnie nie da się zrobić. Przy Głębokiej owszem.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024