REKLAMA
Zielone tereny dzielnicy traktowane zawsze były jako peryferie miasta. Kiedyś była to zwyczajna wieś i ludzie byli przyzwyczajeni do tego, że u nich nic nie ma i nie będzie.
Spore emocje wywołała wypowiedź senatora Krzysztofa Piesiewicza dla lokalnego "Informatora Żoliborza", w której sprzeciwił się budowie mostu Krasińskiego w czasie i formie zaproponowanej przez władze Warszawy.
Lotnisko Modlin ma w 2010 roku przyjąć pierwszych pasażerów. Czy jest to na pewno ostateczny termin, czas pokaże. Tymczasem samorząd województwa planuje połączenie go z Okęciem szybką linią kolejową.
Kolejny raz władze Warszawy i Zarząd Dróg Miejskich kompromitują się na Modlińskiej. Mimo iż obwodnicą Jabłonny płynnie jeździmy już od grudnia, wąskie gardło znajdujące się na terenie Białołęki skutecznie psuje dobry nastrój kierowców.
Prace remontowe na torach kolejowych w Choszczówce i Białołęce Dworskiej od wielu miesięcy dają się we znaki mieszkańcom. Niestety nieprędko to się skończy.
Mieszkańcy Białołęki poprosili "Echo" o pomoc w sprawie powrotu tramwaju 21 na starą trasę. Zarząd Transportu Miejskiego oświadcza w odpowiedzi, że mieszkańcy nie mają co na to liczyć. Linia 21 pojedzie wkrótce na Ochotę.
Zielona Białołęka wreszcie doczekała się nowej linii autobusowej. Busik 204 będzie dowoził mieszkańców na Targówek.
Nawet trzy miesiące mogą potrwać prace na ul. Ostródzkiej na wysokości ul. Berensona. Ruch na tym odcinku jest zamknięty.
Jeden bez dachu, drugi bez kiosku.
Za przejazdem kolejowym na Mehoffera w stronę ulicy Polnych Kwiatów nie ma ani chodnika, ani przejścia dla pieszych. Ludzie muszą lawirować między samochodami jadącymi z trzech stron. Tylko czekać, aż wydarzy się tragedia.
Testy 20-metrowego autobusu zakończone. Czy pojazd spełnił oczekiwania pasażerów i kierowców MZA?
Na ulicach Białołęki pojawił się ostatnio nowy, najdłuższy w Warszawie, prawie 20-metrowy autobus. Na razie był tylko testowany na liniach E-4 i 510. Jeżeli próby zostaną uznane za pomyślne, pod koniec roku będzie ogłoszony przetarg na zakup dziesięciu takich pojazdów.
Tuż po wyborach weszła w życie nowelizacja tzw. specustawy o budowie dróg, z której wynika, że nie będzie kłopotów z terminowym zbudowaniem wiaduktów nad torami PKP w Choszczówce i Białołęce Dworskiej.
Początek roku to okres, który skłania do podsumowań i podejmowania nowych planów. W moim przypadku to także zamknięcie pierwszego roku na stanowisku zastępcy burmistrza.
Na przekór składanym niedawno deklaracjom władz dzielnicy z wieloletniego planu inwestycyjnego na odleglejsze lata wypadną najprawdopodobniej zarówno modernizacja Modlińskiej, jak i tramwaj z Żerania na Tarchomin*, a tymczasem Zarząd Dróg Miejskich zamierza wydać kilka milionów na remont wiaduktu nad nieużywanym od lat torem kolejowym na Marcelinie.
W związku z trwającą modernizacją linii kolejowej białołęckie przejazdy zostaną ponownie przejściowo zamknięte dla ruchu samochodowego.
W poprzednim wydaniu napisaliśmy o nowej przyspieszonej linii dla Białołęki. Wówczas nie mieliśmy jeszcze pełnej informacji na temat usytuowania przystanków, co spotkało się z niezadowoleniem Czytelników. Dziś możemy podać szczegóły.
Skrzyżowanie Drogowej z Marchołta od dawna wzbudza zainteresowanie kierowców. Mimo że remonty obu ulic dawno się odbyły, samo skrzyżowanie nigdy nie zostało nawet tknięte. Leżą tu wysypane niegdyś kamienie, jako tymczasowa forma utwardzenia.
Ulicami Sprawną, Aluzyjną oraz Cieślewskich będą wreszcie jeździć autobusy. Będą to małe busiki - nowy pomysł Zarządu Dróg Miejskich na komunikację na małych uliczkach i w słabo zaludnionych rejonach.
- Na ulicy Wittiga mamy ruch jak na Marszałkowskiej. Codziennie kierowcy skracają sobie tędy drogę, a my nie mamy już siły dłużej walczyć z tym procederem. Niejednokrotnie zwracaliśmy się z prośbą do administracji osiedla, by pomogła nam rozwiązać ten problem. Niestety nie uzyskaliśmy pomocy - skarżą się mieszkańcy.
LINKI SPONSOROWANE