REKLAMA
Stacja Młociny i węzeł przesiadkowy dopiero w przyszłości przejdzie prawdziwy test funkcjonalności. Testować będziemy my, mieszkańcy Białołęki. Mamy do Młocin dojeżdżać tramwajem i wygodnie przesiadać się do metra na pierwszej stacji.
Trudno powiedzieć, czy opublikowanie w zeszłym numerze "Echa" obietnicy wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza przyniosło efekt. Pewnie nie.
W ostatnim czasie sporo mówi się o dzikich przejściach przez tory kolejowe na terenie Warszawy. Problem dotyczy także Białołęki.
Odkąd plac Wilsona przestał być ostatnią stacją metra, parking na Marymoncie pęka w szwach. Codziennie wisi na nim wielka płachta informująca o braku miejsc. Czy zbudowano za mały park&ride?
Siedemdziesiąt nowych wiat pojawi się na warszawskich przystankach. Pierwsze zostaną zamontowane już na początku listopada. Za wszystkie konstrukcje Zarząd Transportu Miejskiego zapłaci ok. 1,4 mln zł. Ostatni taki zakup miał miejsce dwa lata temu. Zakupiono wtedy aż... 10 wiat.
Kłopoty finansowe Warszawy, związane z niedawnym szukaniem pieniędzy na metro, dały do myślenia mieszkańcom Targówka i zielonej Białołęki. Zastanawiają się oni nad losem mostu Krasińskiego. Czy już są jakieś opóźnienia i czy w ogóle coś się posuwa w sprawie mostu? - pytają Czytelnicy "Echa".
Od listopada zeszłego roku poszerzany jest krótki fragment ul. Modlińskiej (Aluzyjna - granica miasta). Wiosną 2007 oddano do użytku wschodnią jezdnię ulicy - kierowcy wyjeżdżający z miasta zyskali dwa pasy ruchu. Korek przed granicą Warszawy zniknął.
Problem niebezpiecznej Modlińskiej "Echo" poruszało wiele razy, a Czytelnicy piszą o tym niemal codziennie... Czy to walka z wiatrakami?
Kanał Żerański ożyje i będzie pełnił funkcję komunikacyjną i rekreacyjną dla Warszawy - zapowiada burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. Koncepcja tramwaju wodnego jest już gotowa.
Tramwaj z Żerania wzdłuż Modlińskiej idzie w niepamięć. Do Ćmielowskiej, gdzie ma powstać pętla, będzie można dojechać tramwajem przez most Północny. Trudno to pojąć, ale wiele wskazuje na to, że na razie innej linii tramwajowej na Białołęce nie będzie.
Wraz z mostem Północnym realizowana będzie linia tramwajowa ze stacji metra Młociny do pętli Winnica.
Skrzyżowanie Głębockiej z wjazdami z Trasy Toruńskiej to jeden z najmniej bezpiecznych punktów dzielnicy. Korki przy wjeździe na Głębocką to codzienność - podobnie jak wypadki w tym miejscu.
Na przełomie września i października zakończą się prace modernizacyjne na Modlińskiej przy granicy z Jabłonną. Do wykonania pozostało położenie wierzchniej warstwy asfaltu na zachodniej części jezdni i ustawienie ekranów dźwiękochłonnych.
Pod koniec sierpnia w białołęckim ratuszu przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego spotkali się z mieszkańcami dzielnicy. Omawiano wprowadzone od 1 września zmiany w komunikacji miejskiej, o których pisaliśmy w poprzednim numerze "Echa".
Inwestycje komunikacyjne - będą, ale kiedy?
Z ogromnym opóźnieniem wystartował w tym roku prom łączący Białołękę z Łomiankami, przewożący w sezonie letnim głównie rowerzystów. Na plus można zaliczyć władzom, że w tym sezonie jest bezpłatny.
ZTM wprowadza od 1 września zmiany w komunikacji miejskiej na Tarchominie. Zmiany, według zakładu, są podyktowane chęcią polepszenia transportu w tej dzielnicy.
Legionowo spiera się z Białołęką o przebieg drogi.
Wszystko wskazuje na to, że władze Warszawy postanowiły wycofać się z budowy mostu Krasińskiego. Przynajmniej na jakiś czas.
To pytanie zadaje sobie chyba każdy mieszkaniec naszej dzielnicy. To, że będzie - słyszymy od wielu lat, ale kiedy będzie?
LINKI SPONSOROWANE