REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Wykonawca mostu pod choinkę

  21 listopada 2008

Wciąż nie wiadomo, kiedy wykonawca mostu Północnego wejdzie na plac budowy. Wiadomo natomiast, że poznamy go w wigilię wigilii.

REKLAMA

Rozpoczął się drugi etap przetargu na budowę mostu Północnego wraz z trasą od ul. Modlińskiej do Pułkowej.

Zaproszenia do składania ofert cenowych razem z ważącą niemal tonę doku-mentacją projektową, zostały przesłane do dziesięciu firm ubiegających się o za-mówienie. Oferty cenowe poznamy 23 grudnia 2008 r.

"Oczekiwana od lat inwestycja nie tylko połączy Białołękę z Bielanami, ale bę-dąc fragmentem obwodnicy miejskiej poprawi komunikację w całej północnej częś-ci Warszawy" - czytamy na stronie urzędu Białołęki i przeżywamy zaskoczenie, bo o żadnej obwodnicy dotąd nie słyszeliśmy. Trasa mostu do Płochocińskiej ma być co prawda wkrótce projektowana, ale nie wiadomo nic konkretnego o realizacji tego odcinka. Poza tym o obwodnicy może być mowa dopiero wówczas, gdy trasa dotrze do Marek i połączy się z drogą krajową S8 (przedłużenie Trasy Toruńskiej), a termin dla tego odcinka to na razie czysta abstrakcja.

Póki co trasa mostu zakończy się na Modlińskiej rondem. Mieszkańcy pytają, czemu wydaje się miliony na most, a rozwiązanie techniczne ważnego skrzyżowa-nia to zwykłe rondo.

- Nie ma potrzeby, aby ten węzeł był bezkolizyjny - mówi Wojciech Tumasz, radny Białołęki i rzecznik Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). - Na moście Północnym przewiduje się w 2030 roku ruch ok. 60 tys. pojazdów na dobę (na Grota w tym samym roku ma jeździć 220 tys. aut dziennie). Nawet za 20 lat węzeł na Modlińskiej nie powinien się korkować. Ponadto bezkoli-zyjność odbywa się kosztem terenu zajętego pod węzeł. Gdyby zrealizować tu estakady podobne do zjazdów i wjazdów na most Grota, to koszt wykupu gruntów wyniósłby przynajmniej 160 mln zł. Poza tym taki węzeł w miejscu planowanym jako jedno z dwóch centrów dzielnicy? Ja bym nie chciał - podsumowuje radny.

Mieszkańcy przedstawiający swoje zdanie na temat ronda na Modlińskiej, mó-wili głównie o bezpieczeństwie pieszych i kierowców, jaką daje bezkolizyjność. Koszty takiego rozwiązania i parametry przepustowości trasy raczej przez zwykłych Kowalskich nie są brane pod uwagę.

Z niemal każdej rozmowy z Czytelnikami wynika też, że czują oni niedosyt konsultacji społecznych w sprawie trasy mostu. Wyrażają zdumienie, że takie kon-sultacje w ogóle miały miejsce.

oko

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA