REKLAMA
Oferty przetargowe na wykonanie prac modernizacyjnych Trasy Toruńskiej od mostu Grota do węzła Piłsudskiego w Markach zostały otwarte. Jednak do rozpoczęcia robót jeszcze długa droga.
W sobotę 13 czerwca ruszył prom pasażerski kursujący miedzy Łomiankami a Białołęką. Od 22 czerwca pływać będzie codziennie - wcześniej uruchamiany był tylko w weekendy.
Tam gdzie można wykorzystać istniejący szlak kolejowy i w prosty sposób dobudować nowe tory, planuje się bardzo wolno pływający tramwaj wodny. Tam gdzie można wykorzystać rzekę w szybkiej komunikacji miejskiej - póki co nie planuje się nic.
W nocy z 5 na 6 czerwca ruszy nowa linia nocna na Białołękę. Konkretnie na Nowodwory. Mieszkańcy zielonej Białołęki mogą tradycyjnie liczyć na nocny przejazd taksówką.
Czy już w tym roku Szybka Kolej Miejska zawita na stacjach Choszczówka, Płudy i Żerań? To bardzo prawdopodobne.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - to już w 2012 roku pojedziemy tramwajem z Winnicy wzdłuż Światowida przez Nowodwory, Tarchomin i most Północny do węzła Młociny.
Mam na myśli dwie inwestycje: most Północny wraz z dojazdami oraz linię tramwajową od trasy mostu Północnego do Winnicy.
Dbajmy o nasze mosty - czy to urząd ma dbać, czy ja - zastanawiasz się Czytelniku. Ja uważam, że i urząd, i mieszkańcy powinni o to dbać!
W artykule zamieszczonym w poprzednim "Echu" starałem się zasygnalizować problemy komunikacyjne mieszkańców osiedla Derby.
Pod koniec marca w Legionowie odbyło się spotkanie w sprawie trasy Olszynki Grochowskiej, na którym padła propozycja wojewody, by włączyć ją do systemu dróg krajowych, jako przedłużenie planowanej trasy S17.
W poprzednim numerze "Echa" pisaliśmy o tym, że Łomianki chcą skreślić trasę tzw. mostu legionowskiego z planu zagospodarowania województwa.
Nie ma protestów firm uczestniczących w przetargu. Jeżeli Urząd Zamówień Publicznych nie dopatrzy się błędów w postępowaniu przetargowym, będzie można budować most Północny.
Niebawem rusza przebudowa Modlińskiej na odcinku od mostu Grota do Kowalczyka. Na pytania związane z tą inwestycją mieli odpowiadać urzędnicy na niedawnym spotkaniu w ratuszu Białołęki.
W połowie marca rusza jedna z najbardziej kluczowych inwestycji miejskich - remont mostu Śląsko-Dąbrowskiego oraz długiego odcinka Trasy W-Z.
Na przełomie stycznia i lutego 2009 r. wyłoniony został wykonawca drugiej (pierwsza to most Północny), newralgicznej inwestycji w naszej dzielnicy - przebudowy ulicy Modlińskiej przy kanale Żerańskim.
Zaryglowane, okratowane, bezużyteczne. Tak od dawna wygląda przejście podziemne przy pętli Żerań FSO. Ten stan zwyczajnie denerwuje mieszkańców.
W roku 1958 "Życie Warszawy" donosiło, że w latach 1960-1970 mają postać mosty: Świętokrzyski, Siekierkowski oraz Północny. Jak wiemy dwa z nich już powstały, tyle że jakieś 30 lat później.
Mieszkańców zielonej Białołęki przybywa w postępie geometrycznym. Niestety tempo inwestycji miejskich na tym terenie nie ma nic wspólnego z postępem geometrycznym, a mieszkańcy długo jeszcze poczekają na lepszą komunikację. Chcieliby mieć swoje E-4, tak jak Nowodwory. Na razie to utopia.
W listopadzie zakończył się remont nawierzchni pętli Żerań FSO. Nie minęło wiele czasu a pętla ponownie jest remontowana. Od 29 stycznia nieczynny jest najbardziej zniszczony peron.
"Ruszyły prace przy budowie mostu Północnego!" - szumnie ogłasza miasto. Nie cieszmy się - to tylko propaganda sukcesu.
LINKI SPONSOROWANE