Skrzyżowanie mostu i Myśliborskiej - światła do poprawki
24 września 2012
Będzie korekta sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Myśliborskiej z mostem Północnym.
- Podczas wyświetlania się sygnału zielonego dla lewoskrętu z mostu na Myśliborską powinno być także zielone dla prawoskrętu z Myśliborskiej na most. Wówczas samochody zjeżdżające z trasy mostu w kierunku ul. Myśliborskiej nie mogłyby od razu zawrócić, ale ta drobna zmiana w sygnalizacji wpłynie na poprawę przepustowości skrzyżowania - tłumaczy Tumasz. Dodaje też, że poprawiłoby to znacznie wjazd na most od strony Tarchomina, zwłaszcza w porannym szczycie, kiedy pojazdów zjeżdżających z trasy mostu na ul. Myśliborską (i zawracających na most) jest niewiele. - Obserwując rano wjazd na most z Myśliborskiej, widać, że jest on zatłoczony. Korek sięga do ul. Porajów, a bywają momenty, że nawet za skrzyżowanie z Porajów, blokując wtedy skrzyżowanie Myśliborskiej z Porajów - wylicza Wojciech Tumasz.
Wszystkie swoje uwagi radny przesłał do miejskiego inżyniera ruchu. Ten zaś przyznał mu rację i obiecał, że zmiany zostaną wprowadzone.
Dodaje także, że wystąpi do Zarządu Dróg Miejskich i konserwatora sygnalizacji z prośbą o wprowadzenie niezbędnych zmian w możliwie najkrótszym terminie.
Wojciech Tumasz nie kryje zadowolenia z decyzji inżyniera. - Cieszę się, że algorytm sterowania sygnalizacją będzie zmodyfikowany. Szczęśliwie sygnalizacja dla pieszych jest wzbudzana przez pieszych. Z niewiadomych powodów ten mechanizm nie został jednak włączony i sygnał zielony dla pieszych na przejściu przez ul. Myśliborską wyświetla się niezależnie od tego czy piesi są, czy ich nie ma (a częściej ich nie ma), co z kolei powoduje zatrzymanie pojazdów jadących od strony Tarchomina z Myśliborskiej na most - podsumowuje Tumasz.
Na razie więc ma się poprawić, ale w przyszłości na pewno nastąpią zmiany. Spółka Tramwaje Warszawskie przygotowuje dla tego skrzyżowania nowy projekt algorytmu sterowania sygnalizacją, który będzie uwzględniał priorytet dla tramwajów.
Anna Sadowska