REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

E-4 i 511 częściej. 508 do likwidacji

  5 września 2012

alt='E-4 i 511 częściej. 508 do likwidacji'

Nowy rozkład jazdy autobusów przyniesie sporo zmian - likwidację linii 508, za to częstsze kursy 509, 511 i E-4. To wszystko już w najbliższy poniedziałek, 10 września.

REKLAMA

Zmiany zostają wprowadzone po analizie przyzwyczajeń pasażerskich po otwarciu mostu Północnego. Z badań wynika, że 508 straciła rolę linii dowozowej do metra na rzecz kursującej do Marymontu 511 czy 101. Dlatego właśnie Zarząd Transportu Miejskiego podjął decyzję o likwidacji 508.

Autobusy kursujące dotychczas pod tym numerem zasilą tabor 509 - dzięki temu linia ta w porannym szczycie będzie jeździć co pięć minut. Tak samo często o poranku pojedzie 511, po południu zaś, zamiast co 10 minut, na przystankach pojawi się co siedem minut.

Zadowoleni powinni być też pasażerowie E-4 - linia jeżdżąca z Tarchomina do Młocin zwiększy swoją częstotliwość dwukrotnie: z dziesięciu do pięciu minut.

Wspominane 511 zostanie na trasie z Dąbrówki Wiślanej na Marymont, pełniąc funkcję "dowozówki" do metra z całej ulicy Modlińskiej. Zostaną uruchomione na niej dwa dodatkowe przystanki "na żądanie" - Płochocińska i Ekspresowa.

Czy zmiany przygotowane przez ZTM się sprawdzą? Zapraszamy do dyskusji.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (44)

# Triddle

05.09.2012 13:42

Kompletny nonsens. Rolę 508 powinna przejąć linia 510, a nie 511. Dołożenie 2 przystanków do 511 trochę je spowolni, więc częstsze kursy nie poprawią sytuacji.

# ktoś

05.09.2012 15:08

lepiej pomyśleliby o dodatkowej linii, z Modlińskiej przez most północny do metra Młociny.

# z Dąbrówki

05.09.2012 15:37

Skoro E-4 rano pojedzie co 5 minut, to 101 powinno co 20, bo kto będzie nim jeździł?

REKLAMA

# zChomiczówki

05.09.2012 15:44

a 106 już nigdy nie wróci ? To może 122 przedłuzyć na Okęcie ?

# Tridlle

05.09.2012 17:11

Nie wiem dlaczego bezpośredni dojazd do metra mają mieć 2 osiedla i to kilkoma liniami. A co z resztą? Co z osiedlami przy Ordonówny, Strumykowej, Myśliborskiej i Mehoffera?

# kod

05.09.2012 17:21

Skoro E-4 rano pojedzie co 5 minut, to 101 powinno co 20, bo kto będzie nim jeździł?
Proponuję aby 101 nie zatrzymywał się na Tarchominie skoro E-4 ma jeżdzić

REKLAMA

# kod

05.09.2012 17:22

Proponuję aby 101 nie zatrzymywał się na Tarchominie skoro E-4 ma jeżdzić co 5 minut

# kod

05.09.2012 17:23

11 nie powinien zatrzymywać się na Tarchominie skoro E-4 będzie jeżdziło co 5 minut

# kod

05.09.2012 17:30

Przepraszam za bałagan wina mojego kompa - pierwszy raz to się zdarzyło

REKLAMA

# martinez83wawa

05.09.2012 17:39

najlepiej gdyby od aluzyjnej czyli tam gdzie startuje 511 jezdził dodatkowo autobus az do metra mlociny przez most północny. dlaczego z nowodrowów jest tam dużo autobusów a z aluzyujnej tylko 511 723 i 741 ktore dojezdzaj wylacznie do zerania !!! chore.
skoro jest most północny to dlaczego nie mozna przejechac nim autobusem z legionowa czy tez z aluzyjnej. niech sie w koncu ztm ogarnie. zeby dojechac na mlociny trzeba jechac 511 do marymontu i przesiadac sie na metro . bezsensu !!!

# Maciek

05.09.2012 18:10

a kto z aluzyjnej jechałby do metra marymont, żeby potem metrem wracać na młociny. Chłopie z postu powyżej weź się ogarnij. Jak ktos z aluzyjnej chce dojechać na młociny to ma 211 na nowodwory i potem przesiadka w 101 lub E-8. Ci z legionowa którzy chcą tam dojechać mogą sie przesiąść przy światowida w czeste 509 lub 186 dojechac do mysliborskiej skad jest równie czeste 101 i E-4 do młocin. Pasażerowie nie życzyli sobie skierowania 511 na młociny co pokazały ankiety przeprowadzone przez ZTM. Tak trudno zrozumieć, że nie każdy jedzie do metra i trasa przez marymont jest złotym srodkiem i kompromisem między tymi którzy jadą do metra a tymi którzy przesiadają sie na tramwaje np przy parku kaskada. Ktoś miałby jechać 2 razy dłużej tramwajem do centrum z młocin, tylko dlatego, że pojedyńcze jednostki pracuja w pobliżu młocin? Od kiedy to komunikację dostosowuje się do mniejszosci. Widać nie ma ąż tak dużo chętnych do młocin skoro 66% woli jechać na marymont, widocznie tam ludziom lepiej pasują przesiadki.

# Krzysztof

05.09.2012 18:26

Proszę państwa Modlińska jest przejezdna , nie tworzą się korki, zapewniam , że na Marymont 511 dojedziemy przez Modlińską troszeczkę szybciej niż przez Most Północny z przesiadką do metra .

REKLAMA

# Tridlle

05.09.2012 18:28

Najlepiej byłoby, aby 508 czy co tam, pojechało od Nowodworów przez Ordonówny, Mehoffera, Modlińską na Młociny. 511 trzeba zabrać za to Henryków i Klasyków w zamian dać Ekspresową nż i Płochocińską nż.

# Maciek

05.09.2012 18:35

Tylko dobrze, żeby forumowicze zrozumieli jedną prostą zasadę. NIE KAŻDY JEDZIE DO METRA. NA MŁOCINACH SIĘ ŚWIAT NIE KOŃCZY. Celowo dwa poprzednie zdania napisałem drukowanymi literami, ponieważ nie można wszystkich w oczym pędzie zagnać na młociny i powiedzieć wypchajcie się. Dowiezlismy was do najbliższej stacji metra i teraz radźcie sobie. Do jazdy metrem zmusza nas defacto ZTM opierając komunikację nowodworów i tarchomina głównie na liniach dowozowych do metra, moim zdaniem to duży błąd, Kiedyś pytałem swoich sąsiadów czy są zadowoleni z takiego układu komunikacyjnego. Otóż okazuje się, że większość z nich chciałaby silnej linii dojezdzajacej bezpośrednio do centrum lub w okolice centrum. Nie czegoś takiego jak 510 kursującego co 20 minut i stojącego w zakorkowanej JPII. Tylko np. linii kursującej z nowodworów czy tarchomina przez modlińską - jagiellońska - trasę W-Z to placu bankowego. Jak wynika z mpoich wyliczeń, taka linia jechałaby około 35-40 minut, czyli tyle samo lub czasami nawet krócej niż autobus + metro. Powinna być taka alternatywa. Oczywiście most śląsko - dąbrowski musiałby byc dostepny tylko dla komunikacji miejskiej jak było do tej pory. Tylko ludzie w ZTM powinni chcieć a nie twierdzić, że metro załatwia wszystko.

# no kurde no

05.09.2012 19:28

A co z 133 i 152?

REKLAMA

# Jot

05.09.2012 19:43

152 i 133
http://www.gazetaecho.pl/214-do-likwidacji-152-razem-ze-133_61091

# z modlinkiej

05.09.2012 20:13

Ze swojej strony proszę o uruchomienie jakiejkolwiek linii z Modlińskiej do pętli Młociny bezpośrednio. W tej chwili dojeżdżając z przystanku Poetów do Młocin muszę jechać trzema różnymi autobusami - mój dojazd do pracy to koszmar, podczas gdy z przystanku Nowodwory są aż dwie bezpośrednie linie do Młocin. Jeśli to się nie zmieni będę musiał zrezygnować z komunikacji miejskiej na rzecz samochodu.

 tarantula01

05.09.2012 22:01

@kod
Już jest autobus nie zatrzymujący się na Tarchominie w drodze do Młocin: to E-8 (co 4 minuty).
Z Modlińskiej do Młocin, idealne byłoby 103 wydłużone z Młocin.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

 tarantula01

05.09.2012 22:01

@kod
Już jest autobus nie zatrzymujący się na Tarchominie w drodze do Młocin: to E-8 (co 4 minuty).
Z Modlińskiej do Młocin, idealne byłoby 103 wydłużone z Młocin.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Tridlle

06.09.2012 07:28

@Maciek
Jak sam sugerujesz zawsze można się przesiąść, ale nie o to chyba chodzi. Komunikacja powinna być lokalna, międzydzielnicowa i ekspresowa. Lokalnie komunikacja powinna obrabiać możliwie najwięcej ulic i dowozić ludzi do SKM i metra. Między dzielnicowa powinna być przyspieszona i obrabiać główne punkty przesiadkowe. Ekspresowa to linie poruszające się po buspasach w obrębie całego miasta oraz SKM i metro. Tarchominowi nieco brakuje dobrego połączenia z Bielanami i Bemowem.
@Tarantula01
Rzeczywiście problem rozwiązywałoby 103 ale może lepsze byłoby 184.
Tarchomin stracił też dobre połączenie z Targówkiem, bo 126 to porażka. Jest też coraz mniej autobusów do Żerania, a przesiadki utrudniają jazdę. Uważam, że powinien być autobus z Nowodworów przez Mehoffera Modlińską do Młocin i jako taki powinien zostać, bo jak wiemy Myśliborska i Światowida dostanie tramwaj. Taka linia zbierałaby ludzi ze punktu przesiadkowego na Światowida i załatwiała Nowodwory, dojeżdżających z nowych osiedli przy Klasyków oraz z Choszczówki. 511 niech zostanie dla Ekspresowej i Konwaliowej. E4 i E8 połączyłbym w E6 i i dał na gęsto w szczycie. Trzeba też zacząć komunikację kierować do SKM, bo to wygodny środek transportu. Tylko nie jakąś byle zwykłą linią przez wszystkie zaułki Tarchomina. Linia powinna być prosta i szybka i często kursująca w szczycie. P&R na Płudach, Żeraniu, Toruńskiej są konieczne na dziś. Na Toruńskiej jest ogrom miejsca. Wystarczy wyrównać i utwardzić, a z KM9 z Toruńskiej na Centralny może dojechać w 16minut! To szybciej niż autobus do Młocin.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy