REKLAMA
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie zostanie wreszcie wydana decyzja środowiskowa dla tramwaju do Winnicy (przedłużenie namiastki linii jeżdżącej przez nowy most). Po licznych perypetiach Zarząd Transportu Miejskego skompletował i uzupełnił całą dokumentację. Trwają ostatnie uzgodnienia.
Od 1 czerwca zostaną wprowadzone zmiany w komunikacji warszawskiej. Także na Białołęce. Zmiany są ostateczne, choć zapewne mieszkańcy nie będą zadowoleni.
Mieszkańcy wschodniej Białołęki są oburzeni postawą ZTM, który po przyznaniu, że istnieje potrzeba zwiększenia dostępności linii 326, postanowił... ograniczyć częstotliwość jej kursowania.
Miejsce do bezpiecznego przypięcia roweru to na Białołęce nadal rzecz mocno deficytowa. I choć rusza tu Veturilo, to nie każdy chce korzystać z roweru miejskiego, skoro ma własny. I tu właśnie zaczyna się problem - gdzie nim zaparkować?
W ciągu pół roku powinny powstać nowe przystanki autobusowe na Świderskiej.
Po długich rozmowach i negocjacjach PKP wyraziło zgodę na budowę parkingu przy stacji Choszczówka. Kiedy można się go spodziewać?
Mieszkańcy Brzezin nie pozostawiają suchej nitki na kursujących w ich okolicy autobusach linii 104: są niepunktualne, w złym stanie i nie zapewniają dojazdu do metra.
Już od soboty 6 kwietnia czekają nas zmiany w kursowaniu autobusów i nowego białołęckiego nabytku komunikacyjnego: tramwaju.
Likwidacja trzech linii 302, 503 oraz popularnej 510, a także ograniczone godziny kursowania autobusu nr 326 - zapowiadane przez ZTM cięcia w komunikacji zszokowały mieszkańców Białołęki. - Z części planów zaraz się wycofają, dowodząc, że wsłuchują się w głosy mieszkańców - uważa Wojciech Tumasz, radny dzielnicy i działacz SISKOM.
Roczne przekonywanie decydentów przyniosło efekty. Miasto poważnie zastanowi się nad skierowaniem podziemnej kolejki z Bródna na wschodnią Białołękę. 15 marca ogłoszono przetarg na wykonanie "Studium przebiegu końcowego odcinka II linii metra na terenie dzielnic Targówek i Białołęka".
Tłok, ścisk, zapełnienie - jak nie nazwać, to codzienność pasażerów poruszających się rano linią 527 z osiedla Derby w stronę centrum.
Z redakcją skontaktowali się zirytowani pasażerowie korzystający z linii 503. Rano, kiedy chętnych do jazdy autobusami jest najwięcej, autobusy notorycznie się spóźniają lub nie przyjeżdżają wcale.
Po interwencji Stowarzyszenia Białołęka Dworska, ZTM poprawiło rozkład linii autobusu 176 dopasowując go do pociągów zatrzymujących się na PKP Płudy.
Zgodnie z przewidywaniami Zarząd Transportu Miejskiego przywróci autobusy 516 da dawną trasę. Linia 211 będzie jeździć częściej.
Nie milkną echa zmian w komunikacji na Białołęce po uruchomieniu tramwaju linii 2 przez most Północny. Nasi czytelnicy skarżą się, że jest gorzej niż było. Narzekają głównie na nową trasę 516.
Od niecałego tygodnia mostem Północnym jeżdżą tramwaje. Dwójka kursująca w szczycie co 5 minut znacznie poprawiła komfort jazdy do Młocin mieszkańcom ulic sąsiednich, jak Picassa czy Wittiga. I tu kończą się zalety tramwaju, bo wraz z początkiem jego kursowania jednym mieszkańcom zabrano, zaś innym mocno ograniczono dostęp do popularnej linii 516.
18 stycznia dzielnica podpisała porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego w sprawie zbudowania wypożyczalni rowerów Veturilo. Oznacza to, że od marca mieszkańcy będą mogli już korzystać z miejskich jednośladów.
Połowiczny sukces: PKP wybudowało podjazd dla wózków na stacji kolejowej w Płudach. Wciąż jednak nie działają tam windy. Jest szansa, że zostaną uruchomione jeszcze w tym miesiącu.
Jeszcze w styczniu po moście Północnym pojadą pierwsze tramwaje. Linia, która - póki co - połączy trzy bloki na Tarchominie z Młocinami będzie oznaczona numerem "2".
Mieszkańcy wschodniej Białołęki są oburzeni sposobem w jaki linię Z20 zastąpiono linią 326. - Bardzo proszę o zainteresowanie się tematem nowego nabytku komunikacyjnego - ta linia jest podobno wynikiem konsultacji z mieszkańcami! - mówi czytelnik "Echa".
LINKI SPONSOROWANE