Linia 527 - trasa nietrafiona?
2 października 2012
Mieszkańcy osiedla Derby są rozczarowani trasą linii 527. Zmian nie będzie.
- Pomysł puszczenia linii 527 przez Skarbka z Gór, z zawrotką na "mikroskopijnej" pętli uważam za nietrafiony. Myślę, że należałam do ludzi, którzy ucieszyli się, że 527 będzie jechało na Skarbka, ale wydawało mi się, że będzie przejeżdżało przez Skarbka - dalej w ul. Magiczną i następnie w Głębocką. Obecna trasa 527 wydaje mi się bez sensu. Ulica Głębocka ma autobusy 120, 132, 732 w stronę centrum i z powrotem - mówi pani Dorota. Podkreśla też, że gdyby puszczono 527 bezpośrednio na Magiczną i Głębocką - usprawniłoby to połączenie tej linii z innymi. Mieszkańcom brakuje bezpośredniego (bez objazdów takich jakie ma 204) - połączenia z centrum Bródna (okolice ulic Kondratowicza, Hieronima, Rembielińskiej).
- Nasz syn, mający 9 lat, chodzi do szkoły właśnie w tamtym rejonie (ponieważ szkoły rejonowe są przepełnione i fundują dzieciom system zmianowy), ale nie może samodzielnie dojeżdżać do szkoły, bo obecna oferta komunikacyjna jest dla niego bardzo niekorzystna i nie w pełni bezpieczna - argumentuje czytelniczka.
Niestety pomimo szczerych chęci, Zarząd Transportu Miejskiego nie może przychylić się do tych próśb.
- Linia 527 nie może kursować trasą: ...Św. Wincentego - Głębocka - Magiczna - Skarbka z Gór - z dwóch powodów: pętla znajduje się na południowym końcu ul. Skarbka z Gór i jej geometria umożliwia wyjazd autobusów tylko w kierunku północnym (tak jak obecnie kursuje linia 527). Na północnym końcu ul. Skarbka z Gór nie ma pętli. Pętla na południowym końcu ul. Skarbka z Gór jest istotnie bardzo mała (za mała), ale innej w tym rejonie nie ma. Poza tym ul. Magiczna nie jest przystosowana do ruchu pojazdów ciężkich jakimi są autobusy, szczególnie "wielkopojemne". Także geometria skrzyżowania Głębocka/Skarbka z Gór nie pozwala na skręcanie na tym skrzyżowaniu przez autobusy "wielkopojemne" (a takie obsługują linię 527). W czasie przebudowy ul. Skarbka z Gór przez ul. Magiczną kursowały objazdem tylko mikrobusy obsługujące linie 204 i 304.
Tłumaczy też, że połączenie ul. Skarbka z Gór z osiedlem Bródno zapewnia linia 204. - Jej trasa nie jest objazdowa, ani też okrężna, ma tylko inny przebieg niż linia 527, zapewniając również postulowany przez pasażerów dojazd z ul. Skarbka z Gór do szkoły przy Juranda ze Spychowa, a także obsługuje zabudowę wzdłuż Juranda ze Spychowa (gdzie jest jedyną linią dzienną) i Białołęckiej. W dojazdach z ul. Skarbka z Gór w rejon skrzyżowania ulic Rembielińska/Kondratowicza zachęcamy zatem do korzystania z linii 204 jako prostego w tej relacji połączenia - mówi Olek.
Anna Sadowska