REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Na złość Tumaszowi nie ulżą kierowcom na Modlińskiej?

  12 września 2012

alt='Na złość Tumaszowi nie ulżą kierowcom na Modlińskiej?'

Mieszkańcy sugerują likwidację fragmentu buspasa na Modlińskiej. Walczy o to od prawie roku radny Wojciech Tumasz. Na razie bezskutecznie próbuje przekonać urzędników do zmian.

REKLAMA

Likwidacja pasa autobusowego na Modlińskiej pomiędzy ul. Kowalczyka a kanałem Żerańskim przyniosłaby ulgę kierowcom. Takie wnioski nasunęły się nie tylko radnemu Tumaszaowi wkrótce po oddaniu wiaduktów nad Kanałem Żerańskim jesienią ubiegłego roku. Po kilku miesiącach doszedł nowy most.

- Po otwarciu do użytku mostu Północnego znacznie zmalało natężenie ruchu na tym odcinku ulicy Modlińskiej, jednakże nie ustąpił problem kumulacji ruchu samochodowego bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Kowalczyka. Tam auta jadące trzema pasami Modlińskiej (przed Kowalczyka), wraz z samochodami skręcającymi z Kowalczyka w Modlińską od strony ul. Klembowskiej, muszą na krótkim odcinku zjechać na dwa pasy, aby po przejechaniu kilkuset metrów ponownie mieć do dyspozycji trzy - tłumaczy Wojciech Tumasz.

Jego zdanie potwierdzają kierowcy, którzy codziennie przemierzają ten odcinek głównej arterii Białołęki. - W tym miejscu jeden wielki bałagan. Podczas zmiany pasa samochody blokują autobusy, bo buspas zaczyna się dopiero jakieś 120 m za skrzyżowaniem z Kowalczyka.

Podczas zmiany pasa samochody blokują autobusy ZTM, bo buspas zaczyna się dopiero ok. 120 m za skrzyżowaniem z ul. Kowalczyka.
Na tym fragmencie Modlińskiej zawsze panuje jeden wielki chaos. My, jeżdżąc codziennie, już się do tego przyzwyczailiśmy, ale gdy obserwuję przyjezdnych, chwilami mam wrażenie, że totalnie się gubią - opowiada mieszkaniec.

Patrząc na zamieszanie trudno się nie zgodzić z dążeniem radnego Tumasza do likwidacji buspasa za skrzyżowaniem z Kowalczyka. Poprawiłoby to warunki jazdy zarówno komunikacji publicznej, jak i kierowców indywidualnych. - Na pozostałych fragmentach ul. Modlińskiej pas autobusowy powinien zostać jak najbardziej utrzymany - dodaje Tumasz.

Dlaczego urzędnicy tak długo debatują nad tak prostą sprawą?

- Oczywiście znamy inicjatywę jednego z radnych... W tej chwili trwają analizy, rozważamy różne warianty, ale decyzje jeszcze nie zapadły - kwituje Konrad Klimczak z Zarządu Transportu Miejskiego.

Anna Sadowska

Nasz komentarz:

W Zarządzie Transportu Miejskiego (podobnie jak w wielu innych urzędach stolicy) na nazwisko Tumasz reagują alergicznie. W sumie nie ma co się dziwić ludziom przyzwyczajonym do spokojnej pracy. To jeden z niewielu radnych w stolicy, który odrywa urzędników od kawy i gazety, niemal codziennie wytykając im niekompetencję, nieróbstwo, niedbalstwo, brak zaangażowania, a nawet złą wolę i zasypujący ich wnioskami o... odrobinę wysiłku. Już wiele miesięcy temu radny Tumasz wykazał, że utrzymywanie buspasa między Kowalczyka a kanałem po otwarciu wiaduktów przy Elektrociepłowni Żerań jest zbędne, a nawet szkodliwe dla płynności ruchu. Do takich wniosków doszedł po kilku godzinach obserwacji tego odcinka Modlińskiej. Dlaczego urzędnicy analizują problem od wielu miesięcy? Czyżby właśnie dlatego, że to inicjatywa Tumasza? Czym innym można tłumaczyć tak długie "analizowanie" prostej sprawy. No, może jedynie lenistwem urzędników.

Bartek Wołek

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (22)

# zombiak345

12.09.2012 07:48

Po co zatem likwidować buspas skoro kierowcy bez przeszkód mogą ten odcinek przejechać??

# peciak

12.09.2012 07:59

Zombiak - rozumiesz co czytasz? Chyba nie za bardzo

# Legionowo

12.09.2012 08:20

Pan Tumasz był wielkim orędownikiem linii 214i na ten chłam w związku z tym, że zasypywał pisemkami ZTM - ZTM wprowadził tą linię. A ona od początku wozi powietrze i przynosi ogromne straty. A więc panie i panowie z ZTM - nie podejmujcie decyzji zbyt pochopnie. Stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej.

REKLAMA

# panda

12.09.2012 11:48

Tumasz to świr i miesza, nikt go już nie słucha. Widziałem kiedyś go na sesji zadaje cały czas idiotyczne pytania a wszyscy się śmieją. Nie dziwie się ze go nikt nie słucha! Ja wyszedłem z tej sesji w połowie przeciągał cały czas niemiłosiernie nie doczekałem czasu kiedy mogłem zdać pytanie.

# koala

12.09.2012 12:15

Ja pierd..... jak się wydarzy jakiś wypadek na Grota to autobusy utkną w korku bez buspasa. Ciekawy czy radny będzie postulował zrobienie buspasa na nowo jak od wiosny ruszy remont Grota. Ten człowiek zwariował a Pan Wołek nadal uprawia propagandówkę na jego cześć. Czy Pan Tumasz zapytał mieszkańców o zdanie czy chcą zlikwidować buspas. To jest chore.

# Greg_33

12.09.2012 14:19

Nie lubią radnego Tumasza i wypisują niepochlebne opinie na jego temat. Cóz nie ma co się przejmować kompleksami Urzedników Dzielnicowych i tych pracujących w ZTM.
W tym przypadku Pan Tumasz ma absolutną rację. Pozostawienie tam bus pasa jest bez sensu. Można go zrobić po poszerzeniu Modlińskiej na tym odcinku.

REKLAMA

# ktoś

12.09.2012 14:21

Jak był jakikolwiek wypadek na moście Grota, to bus pas i tak nic nie pomagał, bo kierowcy go nie respektowali, a Policji z kolei nie było.

# z Dąbrówki

12.09.2012 17:27

I bardzo dobrze, że 214 zaczęło kursować, tylko zaraz potem zaczęła się budowa wiaduktu i ZTM przyciął 214 do Fletniowej i nikt już nie chciał chodzić z autobusu do PKP pół kilometra w błocie. Koncertowo ZTM spieprzył bardzo dobrą koncepcję.

# Legion

12.09.2012 20:18

To jest teraz szansa niech przedłużą linię 214 do stacji Płudy- zapewniam Ciebie , że bedą wozić w dalszym ciągu tylko kilku pasażerów/. To wielkie nieporozumienie z 214 - niewypał koncepcyjny od początku.

REKLAMA

# Jarek

12.09.2012 21:16

pkp płudy = metro młociny

# nowodworzak

12.09.2012 21:30

Super, że urzędnicy w godzinach pracy komentują artykuł. Jako osoba, która jeździ codziennie tą trasą i widzi co się dzieje uważam, że likwidacja buspasa poprawi płynność jazdy. Po otwarciu Północnego ruch jest zdecydowanie mniejszy ( poza tym nieco skrócono buspas), ale w godzinach szczytu dalej ludzie wciskają się z trzech pasów na dwa, a miśki szukają jeleni ( zazwyczaj przyjezdnych), którzy nie zdążą uciec przed początkiem buspasa.

# Byebyetumasz

12.09.2012 21:53

Tumasz jak zwykle widzi tylko czubek swojego nosa. Przy systemach komunikacyjnych muszą być rozwiązania alternatywne. Np coś się stanie przy wjeździe na most CS-Płn więc zostaje szybki przejazd Modlińską- i w drugą stronę. Po drugie NIE WSZYSCY JADĄ DO METRA MŁOCINY! Ponadto likwidując buspas tumasz utrudnia transport mieszkańcom Legionowa, Jabłonny (m.in. jeżdżący Transludami), a także innym mieszkańcom Białołęki. Co ciekawe tumasz jest przeciwnikiem puszczenia którejś siedemsetki na Młociny (sic!).

REKLAMA

# opary

12.09.2012 22:00

Wszystkie pomysły Tumasza to porażki i populizm, ten radny dużo obiecuje i nic nie robi, takie są fakty! Mam same złe doświadczenia z tym człowiekiem!

 tarantula01

12.09.2012 22:34

Jak od wiosny ruszy remont Grota, to zamkną na ten most wjazd z Modlińskiej i ruch na Modlińskiej (odcinek Płochocińska - most Grota) jeszcze bardziej zmaleje - będą jeździć tylko kierowcy, którzy jadą do Gdańskiego i dalej na Pragę.
Co do 214, to zdecydowano się na wycięcie 214, więc ZTM nic nie przedłuży. Jeśli ktoś kiedykolwiek naprawdę jechał 214 to na pewno było to dla niego uciążliwe, bo:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia110224pludy-.pdf
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia110331pludy_ztm.pdf
Pozostała korespondencja:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

12.09.2012 22:34

Jak od wiosny ruszy remont Grota, to zamkną na ten most wjazd z Modlińskiej i ruch na Modlińskiej (odcinek Płochocińska - most Grota) jeszcze bardziej zmaleje - będą jeździć tylko kierowcy, którzy jadą do Gdańskiego i dalej na Pragę.
Co do 214, to zdecydowano się na wycięcie 214, więc ZTM nic nie przedłuży. Jeśli ktoś kiedykolwiek naprawdę jechał 214 to na pewno było to dla niego uciążliwe, bo:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia110224pludy-.pdf
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia110331pludy_ztm.pdf
Pozostała korespondencja:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# maćko

14.09.2012 18:30

Pytam po jaki czort likwidować buspasa skoro nie ma żadnych korków. Po otwarciu mostu Północnego korki z Modlińskiej zniknęły i nawet w porannym szczycie jeździ się dobrze.

# śmieszek

14.09.2012 19:54

Radny Tumasz powinien zmienić 2 ostatnie litery w nazwisku na jedną. Jeżdżę Kowalczyka codziennie i nie mam problemu z włączeniem się do ruchu na Modlińskiej. Na całym cywilizowanym świecie pierwszeństwo ma komunikacja zbiorowa, a nie samochody osobowe wiozące przeważnie jedną czasami dwie osoby. Poza ty czy radny i red. Wołek nie zauważyli, że bus pas jest tylko od 6.00 do 10.00. O wiele gorsze zagrożenie stwarzają kierowcy jadący od kanału Żerańskiego i zawracający (mimo znaku zakazu) na skrzyżowaniu z Kowalczyka. Ale na to policja nie reaguje.

 tarantula01

15.09.2012 06:03

#opary napisał(a) 12.09.2012 22:00
Wszystkie pomysły Tumasza to porażki i populizm, ten radny dużo obiecuje i nic nie robi, takie są fakty! Mam same złe doświadczenia z tym człowiekiem!
A z jaką sprawą się do mnie zwróciłaś/eś?

REKLAMA

 tarantula01

15.09.2012 06:03

#opary napisał(a) 12.09.2012 22:00
Wszystkie pomysły Tumasza to porażki i populizm, ten radny dużo obiecuje i nic nie robi, takie są fakty! Mam same złe doświadczenia z tym człowiekiem!
A z jaką sprawą się do mnie zwróciłaś/eś?

# Winnica

18.09.2012 10:57

Pewnie z żadną, ale zamęt siać trzeba...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024