REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Na Marywilskiej zmieni się wiele. Czy na lepsze?

  27 kwietnia 2016

alt='Na Marywilskiej zmieni się wiele. Czy na lepsze?'

To jedna z najważniejszych ulic w dzielnicy, ale przez lata była pomijana w planach inwestycyjnych. Jak jest, a jak będzie na Marywilskiej?

REKLAMA

Biegnące przez środek dzielnicy tory kolejowe wraz z sąsiednim ciągiem ulic - Marywilską i jej przedłużeniem na północ - to teoretycznie jeden z głównych korytarzy komunikacyjnych Białołęki. Ranga nie idzie jednak w parze z zainteresowaniem kolejnych samorządów, bo ulica jest dziś w stanie, który można określić jako katastrofalny. Samochody i rowery jadą po dziurawej jezdni, której symbolem jest rozpadający się wiadukt z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Piesi idą jeszcze bardziej dziurawym chodnikiem, potem wdrapują się po stromych schodach na peron stacji Żerań. Po wyłożonej trylinką bocznej jezdni krążą samochody z ośrodka nauki jazdy i autobus, przejeżdżający raz na pół godziny. Pod wielką figurą Chrystusa podopieczni Centrum Pomocy Bliźniemu grają w siatkówkę. Kawałek dalej deweloper grodzi teren pod ogromne osiedle.

Mieszkańcy położonego na styku Marywilskiej i Kupieckiej Marcelina od lat czekają na zmiany, ale jedyne plany, o jakich słychać, to plany budowy dróg. Za 10-20 lat okolica ma zmienić się w gigantyczny węzeł tras szybkiego ruchu - nowej, dwujezdniowej Marywilskiej i Trasy Mostu Skłodowskiej-Curie. Bardzo prawdopodobne, że nowym elementem tej zapomnianej części dzielnicy staną się zgniłozielone ekrany akustyczne.

Zanim nastąpi planowana wielka przebudowa, Marywilską czeka lifting. W przyszłym miesiącu drogowcy wymienią asfalt, wyznaczając przy okazji pasy rowerowe, połączone z tymi na Odlewniczej i ze ścieżką wzdłuż Kanału Żerańskiego. Powstanie bezpieczne połączenie Marcelina z terenami rekreacyjnymi. Na rok, bo potem zacznie się budowa gazociągu.

W całej tej depresyjnej okolicy ciekawie wyglądają robotnicy, grodzący wielki teren pod budowę osiedla, bezpośredniego sąsiadującego z planowanym węzłem tras szybkiego ruchu.

- Tu nic nie ma i chyba niewiele się zmieni - powiedziała mi spotkana przy Marywilskiej mieszkanka okolicy, z braku lepszego miejsca spacerująca z dzieckiem dziurawym chodnikiem wzdłuż dziurawej drogi. Błąd, zmieni się wiele. Pytanie tylko, czy na lepsze.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# Lew II

27.04.2016 11:31

jak nie będzie dziurawej drogi i dziurawego chodnika to zmiana będzie na lepsze.
Panie Dominiku wierzy Pan, że Trasa Mostu Północnego (Skłodowskiej-Curie) powstanie w najbliższej dekadzie? coś czuje, że nie ma podstaw by straszyć ekranami ;)
Budowa osiedla (chyba Riviera Park) uporządkuje chociaż część okolicy. Nie ma co się oszukiwać, obecnie teren przemysłowy i skrajnie zaniedbany. Nowe inwestycje i drogi doinwestują obszar.

# czytelnik

27.04.2016 11:48

Może warto przypomnieć wszystkie obietnice ratusza w tej sprawie? Echo wielokrotnie je opisywało

# wars

27.04.2016 12:11

a ja się niezmiennie dziwię, że miasto TĘPO idzie w mieszkaniówkę w tym rejonie. Wszystko na południe od Majlerta (w przyszłości TMP) powinno pójść pod zabudowę usługowo-handlowo-biurową.
Po co pchać tam pojedyncze bloki między hale i hałdy? Bo ziemia tania? Bo planu zagospodarowania nie ma. Aha. Rozumiem.
Też strasznie podejrzana wydaje mi się aktywność miasta. Najpierw frezowanie Marywilskiej, potem poszerzanie Marywilskiej. Czy teren przypadkiem nie jest przygotowywane pod jakiegoś wybranego dewelopera, na zasadzie uspołeczniania kosztów? Sorry, trochę mi to śmierdzi. Na samej Białołęce mogę znaleźć 10 dróg w dużo gorszym stanie, z dużo większym ruchem. Wspomnę tylko mimochodem o Głębockiej, na której od lat nie robi się frezowania, bo kiedyś (dziś wiemy, że realnie w 2017) będzie robiony remont. Tyle, że to kiedyś powtarza się od 5 lat, a frezowanie można było zrobić już dawno, i choćby po rozpier....leniu Głębockiej przez wodociągowców.
reasumując: kwartał: Modlińska-TMP-Szlachecka-TT tylko zabudowa usługowo-biurowa, gdzie tysiące krawaciarzy z Białołęki, Bródna, Bielan i Żoliborza mogłoby spokojnie dojechać swoimi skodami i yarisami i w pocie czoła walczyć w excelu o lepszy świat dla nich i dla ich rodzin, zamiast pchać się przez całe miasto na Służewiec, czy pół na Wolę.

REKLAMA

# Alka

27.04.2016 12:41

No i pierwszy raz zgadzam się z Warsem :P 100 % racji.

# Dominik Gadomski tustolica.pl

27.04.2016 12:58

#Lew II napisał(a) 27.04.2016 11:31
Panie Dominiku wierzy Pan, że Trasa Mostu Północnego (Skłodowskiej-Curie) powstanie w najbliższej dekadzie? coś czuje, że nie ma podstaw by straszyć ekranami ;)

1,5 km od Modlińskiej do Marywilskiej - tak.

# anilka

27.04.2016 19:58

I w końcu wezmą się Marywilską która jest w opłakanym stanie i niech nikt mi nie mówi że na Białołęce są gorsze drogi (mówię o asfaltowych) c

REKLAMA

# fly

27.04.2016 20:04

Riviera Park to na Płochocińskiej a na Marywilskiej inne osiedle od Ronsona powstaje na 1500 mieszkań nie oszukujmy się inwestycje uporządkują teren stanie się atrakcyjniejszy niż dotychczas lepsze to niż dzikie trawy i hale straszydła

# JanG

28.04.2016 15:00

Frezowanie przydałoby się także od Płochochociskiej do Bohaterów. Tam są już takie dziury i fałdy, że wlaściwie mogłyby slużyć za tor dla quadów i motorów typu enduro
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy