REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Wiadukt nad krzaczkami

  14 grudnia 2007

Na przekór składanym niedawno deklaracjom władz dzielnicy z wieloletniego planu inwestycyjnego na odleglejsze lata wypadną najprawdopodobniej zarówno modernizacja Modlińskiej, jak i tramwaj z Żerania na Tarchomin*, a tymczasem Zarząd Dróg Miejskich zamierza wydać kilka milionów na remont wiaduktu nad nieużywanym od lat torem kolejowym na Marcelinie.

REKLAMA

Wiadukt ulicy Marywilskiej jest od dawna w fatalnym stanie. Z tego powodu ZDM podpisał umowę na opracowanie dokumentacji technicznej całkowitej wymiany konstrukcji. Za koncepcję przebudowy zapłaci 550 tys. zł, a kilka milionów planuje wydać na postawienie wiaduktu od nowa. Abstrahując od tego, że narazi tysiące mieszkańców na korki, bo wiadukt najprawdopodobniej będzie przez wiele miesięcy w całości wyłączony z ruchu, pieniądze wyda bez sensu, bo bocznica kolejowa prowadząca z Żerania na Marcelin jest od lat porzucona przez PKP.

Prowadziła niegdyś do więzienia, młynów przy Płochocińskiej i do Faelbetu. W zakładzie karnym nie pamiętają, kiedy ostatni raz dojechał do nich skład kolejowy, teren młynów został niedawno sprzedany, a na miejscu bałaganu po Faelbecie będzie budowane targowisko dla kupców ze stadionu.

Wiadukt Marywilskiej nad nieużywaną bocznicą

- Bocznica nie jest używana - potwierdza Barbara Leszczyńska z biura marketingu i komunikacji społecznej PKP. - Obecnie jest na etapie uwłaszczania, co oznacza, że koleje nie mają żadnych planów wobec tego toru. Jego teren zostanie najprawdopodobniej przejęty przez samorząd m.st. Warszawy.

To samo mówi Jacek Kaznowski. - W rejonie tej bocznicy planujemy parkingi do obsługi centrum handlowego na Marywilskiej. Tory z pewnością ulegną likwidacji - zapewnia burmistrz. Na pytanie, dlaczego zatem ZDM zamierza wydać kilka milionów na nowy wiadukt, Kaznowski ucina: - Proszę zapytać ZDM.

- My nie mamy własnej polityki, realizujemy politykę miasta - odpowiada rzecznik prasowy ZDM Urszula Nelken. - Naszym statutowym obowiązkiem jest dbanie o bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nie jesteśmy instytucją powołaną do rozmów z PKP.

Innego zdania jest przedstawicielka kolei. - Przed przystąpieniem do inwestycji ZDM powinien wystąpić z oficjalnym zapytaniem do PKP Cargo, czy tor jest używany - mówi Barbara Leszczyńska.

Oburzeni są również radni Warszawy. - Działanie w imieniu miasta nie oznacza, że urzędnicy ZDM są zwolnieni z myślenia - mówi jedna z radnych.

Zamiast wydawać kilka milionów na nową konstrukcję wiaduktu, wystarczy rozebrać starą, zrobić nasyp i położyć asfalt. Dlaczego takie proste rozwiązanie nie przyszło do głowy urzędnikom miasta i ZDM?

Radny dzielnicy Andrzej Półrolniczak jest zszokowany. Nie przypomina sobie, by ZDM występował do dzielnicy o zaopiniowanie tej inwestycji.

- Gdyby ktoś to z nami skonsultował, to zapewne powstrzymalibyśmy nieodpowiedzialne działania - mówi inny radny Białołęki, zastrzegający sobie anonimowość. - Niestety ZDM mnóstwo inwestycji realizuje w ramach swojego budżetu, nie pytając o zdanie władz dzielnic.

Remont wiaduktu na Marcelinie to kolejny przykład na inercję urzędów miejskich, podejmowanie decyzji zza biurka bez rozeznania w terenie, brak odpowiedzialności za publiczny grosz i całkowity brak koordynacji działań różnych urzędów w mieście. W ramach tego samego miejskiego samorządu, jedni urzędnicy prowadzą rozmowy na temat likwidacji bocznicy kolejowej i przejęcia jej terenów przez miasto, a inni wydają miliony na budowę wiaduktu nad tą bocznicą.

Czy ktoś poniesie za to odpowiedzialność? Przepraszam, pytanie jest retoryczne.

Bartek Wołek

* W chwili oddawania "Echa" do druku informacje na temat Modlińskiej i tramwaju były wiary-godne, ale nieoficjalne. Więcej podamy na stronie internetowej przed świętami, gdy tylko poznamy decyzję rady miasta.

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# Rembelski

06.02.2013 15:20

"W ramach tego samego miejskiego samorządu, jedni urzędnicy prowadzą rozmowy na temat likwidacji bocznicy kolejowej i przejęcia jej terenów przez miasto, a inni wydają miliony na budowę wiaduktu nad tą bocznicą."
A potem jeszcze inni każą wyciszyć sprawę!

# Jjj

18.05.2016 10:13

Nadal zamierzają budować wiadukt nad nieczynna bocznica

# Bosz!

31.12.2023 12:04

Znamienny początek artykułu. 16 lat po publikacji modernizacji Modlińskiej nie ma już w żadnych planach w sprawie tramwaju z Żerania na Tarchomin trwają analizy

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA