REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Czy trasa szybkiego ruchu podzieli Zieloną Białołękę?

  27 kwietnia 2016

alt='Czy trasa szybkiego ruchu podzieli Zieloną Białołękę?'
Tak planowano węzeł Toruńska/ Olszynki Grochowskiej. Mieszkańcy go nie chcą.
źródło: SISKOM

Planowana od czterdziestu lat Trasa Olszynki Grochowskiej ma łączyć Południową Obwodnicę Warszawy z Trasami Toruńską i Mostu Północnego a dalej na północ tworzyć alternatywę dla Modlińskiej jako wyjazd w kierunku Suwałk i Augustowa. I choć nie zapowiada się, by jakiekolwiek prace nad nią zaczęły się wcześniej niż w 2030 roku, wcześniej trzeba przygotować plany zagospodarowania przestrzennego okolic, na które będzie wpływać trasa po powstaniu.

REKLAMA

Takim terenem jest obszar od Trasy Toruńskiej po Berensona, czyli z grubsza wzdłuż Głębockiej. Miejscowy plan zagospodarowania będzie tu prawem obowiązującym, do którego będą się odnosić wszelkie inwestycje, w tym także TOG. Każdy mieszkaniec może zgłaszać swoje wnioski, jakie będą uwzględniać planiści przy tworzeniu dokumentu, a że czasu na ich składanie jest mało - można to zrobić do czwartku 28 kwietnia, po tym terminie będą przyjmowane tylko uwagi, które na planowanie będą miały mniejszy wpływ - we wtorek radne Anna Myślińska i Agnieszka Borowska zorganizowały spotkanie, podczas którego zbierane były pomysły, jakie wnioski wysłać do projektantów.

Okna poniżej poziomu jezdni

Obecna na spotkaniu kierownik wydziału infrastruktury urzędu dzielnicy, Aldona Kwiatkowska, przypomniała, jakie są wstępne założenia do projektowanej trasy - ma być to droga klasy GP (główna z ruchem przyspieszonym), z zaprojektowaną linią tramwajową biegnącą do Mostu Północnego - zatem podobna przekrojem i funkcją do np. Trasy Prymasa Tysiąclecia. Tyle tylko, że taka koncepcja nie podoba się mieszkańcom, którzy obawiają się, że tak zbudowana TOG skutecznie przedzieli tę część dzielnicy uniemożliwiając im normalne korzystanie ze szkół czy ośrodka kultury. Ponadto klasa GP zakłada poprowadzenie estakad i mniej wjazdów w ulice poprzeczne, co też wpłynie na komfort mieszkańców.

- Jeśli trasa powstanie w proponowanej formie, mieszkańcy osiedli Agromana czy Derbów nie tylko będą mieć pod oknami trasę tranzytową, z której nie będą mogli skorzystać, ale na dodatek ich okna znajdą się poniżej poziomu jezdni, bo przecież ulica będzie prowadzona nasypami i wiaduktami - mówili. - Co więcej, nie wpłynie ona w ogóle na rozładowanie ruchu na Głębockiej a wręcz go zwiększy, bo jej węzeł z Toruńską jest planowany tuż za wiaduktem przy centrum handlowym i wszystkie ciężarówki wjeżdżające na TOG będą blokować wjazdy dla ruchu lokalnego.

Wstąp do księgarni

Bez węzła z Trasą Toruńską?

Bez względu na to, czy i ile wniosków wyślą mieszkańcy (czasu jest niewiele, więc szanse na to są równie nikłe), radne zobowiązały się, że zbiorą postulaty zebranych na spotkaniu i prześlą je planistom. Jakie będą to postulaty? Przede wszystkim zmiana kategorii drogi na główną, co pozwoli na korzystanie z niej także sąsiadom trasy. Ponadto pojawił się wniosek, by nie było węzła pozwalającego na wjazd z Toruńskiej w planowaną TOG.

- Po co budować wjazd za Głębocką dla ciężarówek, skoro powstaje obwodnica Marek, która będzie mieć połączenie z Trasą Mostu Północnego? Zamiast stać w kolejce czekając na wjazd i blokować Trasę Toruńską, lepiej będzie przejechać te kilka kilometrów i z obwodnicy wjechać na trasę omijającą Białołękę - mówili mieszkańcy potwierdzając jednocześnie, że teraz Głębocka jest jedyną główną drogą tego obszaru i nie można tej rezerwy drogowej roztrwonić. Przy planowaniu sąsiedniego dla tej ulicy fragmentu TOG trzeba też pamiętać o chodnikach i ścieżkach rowerowych, ograniczeniach tonażu pojazdów oraz parkingu przesiadkowym w okolicach Toruńskiej. A jeśli nie będzie wjazdów z Toruńskiej w TOG - wówczas nad S8 powstanie jedynie wiadukt łączący Targówek z Białołęką.

Kiedy można się spodziewać miejscowego planu zagospodarowania? Doświadczenie pokazuje, że nie wcześniej niż za kilka lat - po opracowaniu wstępnej jego wersji będzie czas na zgłaszanie wspominanych wcześniej uwag, a później musi zostać zatwierdzony przez rady dzielnicy i miasta. Dopiero później przyjdzie pora na prace nad projektem i budową TOG.

(wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (28)

# bingo

27.04.2016 16:53

Czy panie Borowska i Myślińska zdają sobie sprawę że w 1 dzień trochę cięzko jest przygotować takie uwagi?? Rozumiem że akcja to typowa pokazówka ale są jakieś granice. Dobrze że nie napisaliście o tym w piątek

# wars

27.04.2016 17:21

bingo, nie przejmuj się, za 15 lat znowu będziesz miał możliwość wypowiedzenia się. Inwestycja będzie na tym samym poziomie zaawansowania.

# dede

27.04.2016 17:31

Niezle :) 1 dzien :). To jakas kpina ? Gdzie tramwaj albo metro ? To sie liczy dla Bialoleki a nie TOG.

REKLAMA

# Gość

27.04.2016 19:34

Ludzie, jakim to trzeba być ignorantem, aby zaciągnąć kredyt na pół życia i nie sprawdzić planu zagospodarowania terenu. Ja mam tylko życzenie, aby te wnioski nie wpłynęły na zmianę przebiegu trasy bo nie chciałbym mieć jej pod oknem, a po to właśnie sprawdzałem lokalizację przyszłych dróg w okolicy. Wiem, że to raczej nie realne, chociaż w tym kraju możliwe.

# Gość

27.04.2016 20:18

Sram na tog dawać metro brudasy!

# Cześć

27.04.2016 21:37

Popieram Gościa. Żadnych zmian!

REKLAMA

# Cześć

27.04.2016 21:38

Popieram pierwszego Gościa

# ata

27.04.2016 21:48

Najlepiej niech zrobia 10 pasow ruchu. Jakis obled z tymi drogami. Starczy juz. To nie dziala.

# TeżSkarbek

27.04.2016 22:35

Hahaha, to kiedy powstanie ? W stulecie pomyslu? Stawiam na 2050. Ale najpewniej w ogóle nie powstanie. Nie podniecajcie się tak . To czcze gadanie.

REKLAMA

# Lew II

28.04.2016 10:47

i jakie były postulaty o wnioski? co radne będą składały w imieniu mieszkańców?

# Piotrek

28.04.2016 11:07

Kto to jest Myślińska?

# Lew II

28.04.2016 11:39

#Piotrek napisał(a) 28.04.2016 11:07
Kto to jest Myślińska?

Radna Dzielnicy Białołęka.
a szerzej o postulatach można tu przeczytać: http://www.mojabialoleka.pl/ szczegoly/article/739.html

REKLAMA

# drugastrona

28.04.2016 13:50

Postulat braku węzła z Trasą Toruńską to jakiś idiotyzm. Wtedy mieszkańcy nie dość, że dostaną hałaśliwą trasę, to jeszcze nie będą mogli z niej skorzystać w dojazdach do pracy. Rozwiązaniem może być półwęzeł z łącznicami TYLKO Białołęka w prawo na Trasę Toruńską i TYLKO Trasa Toruńska w lewo na Białołękę. Ale komunikacja z osiedlem musi być. Mieszkańcy Bemowa też nie chcieli węzła S8 z Powstańców Śląskich i teraz żałują.

# Lew II

28.04.2016 14:58

Racja!
#drugastrona napisał(a) 28.04.2016 13:50
Postulat braku węzła z Trasą Toruńską to jakiś idiotyzm. Wtedy mieszkańcy nie dość, że dostaną hałaśliwą trasę, to jeszcze nie będą mogli z niej skorzystać w dojazdach do pracy. Rozwiązaniem może być półwęzeł z łącznicami TYLKO Białołęka w prawo na Trasę Toruńską i TYLKO Trasa Toruńska w lewo na Białołękę. Ale komunikacja z osiedlem musi być. Mieszkańcy Bemowa też nie chcieli węzła S8 z Powstańców Śląskich i teraz żałują.

# jeden z bemowian

29.04.2016 13:28

#drugastrona napisał(a) 28.04.2016 13:50
Mieszkańcy Bemowa też nie chcieli węzła S8 z Powstańców Śląskich i teraz żałują.
wszyscy czy tylko niektórzy ? ja nie żałuję.

REKLAMA

# Marco

29.04.2016 15:22

A jak ta trasa idzie dalej? Wszystkie plany koncza sie na lewandowie - a chcialbym zobaczyc jak ona ma dalej przebiegac na polnoc?

# drugastrona

29.04.2016 23:12

#jeden z bemowian napisał(a) 29.04.2016 13:28
wszyscy czy tylko niektórzy ? ja nie żałuję.

Jak z wszystkim - niektórzy. Nie da się dogodzić każdemu, ale można też wielu osobom utrudnić życie.

# cycu

29.04.2016 23:46

Jak na razie to ja tu widzę zadup..,ale dobrze że ktoś myśli zawczasu ...
Jeśli chodzi o S8 i ulicę Powstańców to na pewno w interesie mieszkańców jest brak węzła,ponieważ ulica
nie będzie przebudowywana i raczej traktowana jest jako lokalna i taką pozostanie ...
Natomiast nieopodal ma powstać TMP czy Nowolazurowa jak kto woli,ma być z ekranami i tamtędy można będzie wjechać na S8.
Pytanie tylko kiedy powstanie?

REKLAMA

# Lewandów

30.04.2016 09:20

zawczasu? dobre sobie... wiesz od kiedy ta trasa jest planowana? a wiesz kiedy powstanie?
ten "zawczas" jest spóźniony jakieś 10 lat.
ta trasa musi powstać...
#cycu napisał(a) 29.04.2016 23:46
Jak na razie to ja tu widzę zadup..,ale dobrze że ktoś myśli zawczasu ...

# cycu

30.04.2016 10:20

To czy powstanie i kiedy powstanie jest osobną kwestią ,jak zresztą wszystkie trasy w obrębie Warszawy,
wiadomo też,że trasy tego typu powinny powstać już dawno,problem w tym,że są bardzo kosztowne
(100 km autostrady kosztuje tyle co 10 km odcinek z węzłami w Warszawie nie mówiąc oczywiście o ewentualnym obostrzeniu z metrem )
Nikt też nie zdaje sobie sprawy, jaką uciążliwością obciążone są trasy i węzły (można spytać mieszkańców
przy trasie S8 co znaczy 160 tys pojazdów na dobę)
Dla przyszłych mieszkańców również deweloperów (chociaż oni najmniej się tym przejmują) taki plan zagospodarowania przestrzennego uwidacznia czy warto kupić tu mieszkanie czy zbudować dom czy nie .
Ja na razie widzę tu pola i to miałem na myśli pisząc ,,zawczasu''...
Na Bielanach przy Wólczyńskiej i Sokratesa powstaje w tej chwili osiedle na parę tysięcy mieszkańców,ale nikt im nie mówi,że przed oknami będą mieli TMP, bo nie ma planów zatwierdzenia trasy !
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy