REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Sześć pasów na Marywilskiej, pięć ciekawych komentarzy

  14 września 2015

alt='Sześć pasów na Marywilskiej, pięć ciekawych komentarzy'

W najbliższych latach Marywilska zostanie znacznie rozbudowana na odcinku od Trasy Toruńskiej do Kupieckiej. Docelowo do Trasy Mostu Skłodowskiej-Curie ciąg ulic będzie mieć aż sześć pasów ruchu, do Bohaterów - cztery, a do Mehoffera - dwa. Czy pierwszy odcinek nie będzie zbyt szeroki?

REKLAMA

Marzena Gawkowska, rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Białołęka:

- Dla Białołęki przebudowa tego ciągu ulic to ważna i długo oczekiwana inwestycja, która niewątpliwie odciąży ulicę Modlińską i Płochocińską oraz będzie ważnym szlakiem komunikacyjnym przede wszystkim dla osiedli Choszczówka, Białołęka Dworska i Marcelin. Ułatwi mieszkańcom dojazd do stacji SKM i centrum handlowego Marywilska 44. Dlatego też na odcinku od mostu Grota-Roweckiego do Kupieckiej projekt przewiduje po trzy pasy jezdni w każdą stronę. Po przebudowie mostu Grota na Modlińską i Marywilską spłynie większy ruch, bo most zyska po pięć pasów w każdym kierunku. Na przebudowie ciągu ulic zyskają też piesi i miłośnicy dwóch kółek, bo powstaną wygodne chodniki oraz ścieżka rowerowa. Przebudowany ciąg komunikacyjny docelowo będzie łączył Trasę Toruńską (S8) z Trasą Mostu Skłodowskiej-Curie i mamy nadzieję, że przyspieszy prace nad przedłużeniem tej ostatniej.

Kup bilet

Waldemar Roszak, radny dzielnicy:

- Sądzę, że docelowy zaplanowany układ jest właściwy. Myślę, że w pierwszym etapie powinny powstać 2x3 pasy ruchu na wiecznie zakorkowanym odcinku od S8 do skrzyżowania z Odlewniczą. Zapewni to dobrą obsługę komunikacyjną centrum biurowo-magazynowego, które szybko powstaje w okolicach Annopolu. To szansa na wiele nowych miejsc pracy dla białołęczan. Niezbędne jest także poszerzenie do 2x2 lub nawet 2x3 pasów ruchu do skrzyżowania z Płochocińską, oczywiście wraz z kompleksową przebudową całego węzła Marywilska-Płochocińska. Konieczna jest też budowa nowych wiaduktów kolejowych tak, aby Płochocińska mogła zostać w końcu poszerzona do 2x2 pasów na całej długości, aż do Modlińskiej.

REKLAMA

Jan Mackiewicz (stowarzyszenie Razem dla Białołęki), były kandydat na burmistrza:

- Proponowany przekrój 2x3 do planowanej Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie spowoduje pogorszenie sytuacji komunikacyjnej w tym rejonie. Aby uzyskać realną poprawę sytuacji należałoby równocześnie dokonać przedłużenia Trasy Mostu Skłodowskiej-Curie, poszerzenia Płochocińskiej do przekroju 2x2 oraz rozpocząć prace nad obwodnicą śródmiejską na Pradze. W przeciwnym wypadku kierujący się Marywilską na północ utkną na zjazdach w Płochocińską, natomiast poruszający się w kierunku Bródna zakorkują i tak już przeciążone rondo Żaba. Na pewno nie poprawi się też sytuacja przy wjeździe z Marywilskiej na S8 w kierunku Wisły.

REKLAMA

Łukasz Oleszczuk (Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji):

- Projekt jest na dość wczesnej fazie przygotowań i wskazane jest odbycie dyskusji oraz przeprowadzenie analiz obszarowych, dotyczących funkcji tego ciągu drogowego. Wydaje się jednak, iż rozbudowa obecnego przekroju Marywilskiej do 2x3 to zbyt dużo. Pytanie, czy taka szerokość jest w ogóle potrzebna. Dlatego też przed przystąpieniem do prac nad projektem budowlanym należy przeprowadzić wielowariantowe prace koncepcyjne. Być może pieniądze zaoszczędzone na zmniejszeniu przekroju poprzecznego pozwolą na objęcie dofinansowaniem ze środków unijnych pozostałych odcinków Marywilskiej.

Marcin Banach, specjalista transportu:

- Przekrój 2x3 na odcinku S8 - Trasa Mostu Skłodowskiej-Curie w żaden sposób nie odpowiada wielkości ruchu generowanego przez Choszczówkę i Płudy. Jeśli w miejscu skrzyżowania Marywilskiej i Trasy Mostu Skłodowskiej-Curie planowane jest powiązanie, intencja inwestora zaczyna już budzić moje poważne wątpliwości. Wprowadzanie ruchu tranzytowego do wnętrza struktur urbanistycznych jest naganne. W moim odczuciu przedmiotowa inwestycja, a raczej wydatek, mija się z interesem społecznym. Należy przypuszczać, że wskutek "modernizacji" Marywilskiej z planu na długie lata spadnie Trasa Olszynki Grochowskiej. Przypuszczam, że naczelną intencją towarzyszącą koncepcji przebudowy Marywilskiej jest paniczna próba wykazania zasadności budowy mostu Skłodowskiej-Curie o tak wysokich parametrach. Dla zaspokojenia potrzeb transportowych Tarchomina wystarczający byłby most o parametrach Świętokrzyskiego, bez tramwaju, bo odległy Tarchomin i Nowodwory powinna obsługiwać linia M1, poprowadzona prosto pod Wisłą od pl. Wilsona. W obecnym kształcie most Skłodowskiej-Curie przypomina mi gdyńskie lotnisko. Również i dalszy scenariusz może być analogiczny (Komisja Europejska uznała, że dotacja się nie należała - red.). Możliwe, że wymuszone doprowadzenie tranzytu na nowy most jest prewencyjnym wybiegiem urzędników. Niestety ma to niewiele wspólnego z właściwie pojmowanym interesem społecznym.

zebrał DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (16)

# paker z zegarynki

15.09.2015 07:52

Opinia 1 i 2 powinna być realizowana.
Opinia 3 oderwana od rzeczywistości.
Opinia 4 do ewentualnej dyskusji.
Opinia 5 w obecnych realiach science fiction.Ponadto ruch nie generuje tylko Choszczówka i Płudy a co raz bardziej rozwlekane osiedla w granicach Warszawy jak i granicznych miejscowościach.

# Maps

15.09.2015 09:37

Czy można znaleźć gdzieś w necie jakieś mapki pokazujące tą przebudowę?

# 123

15.09.2015 14:31

Pan z SISKOMu (Opinia 4) słusznie prawi. Opinia 1 to populizm.
Na Marywilskiej spokojnie wystarczyłby przekrój 2x2. Nie ma sensu budować kolejnego Misia.

REKLAMA

# czytelnik

15.09.2015 19:27

Ja kupuję tekst pana nr 5. Zrobili misia w postaci mostu, a teraz portkami trzęsą, że unia każe hajs oddawać, a pieniądze już pewnie dawno przebalowane, to będą wciskać TIR-y z Grota na Północny, hehe.

# Lewandów

15.09.2015 20:07

Potrzebna przebudowa Marywilskiej i czy stanie na 2x2 czy na 2x3, grunt, że będzie szerzej. I jednocześnie niech wrócą do tematu Trasy Olszynki Grochowskiej, nawet jeśli miałaby powstać w najgorszym z wariantów tj. w przekroju 1x1 - to niezbędne minimum na problemy wschodniej Białołęki.

# @Lewandów

15.09.2015 20:38

No to żebyś się nie rozczarował. Jak powstanie nowa Marywilska, to powiedzą jeździć nią i przez żabę i obwodnica Pragi pójdzie się... pójdzie w zapomnienie na wieki wieków Amen.

REKLAMA

# opinio-oceniacz

15.09.2015 21:15

Opinia 1 i 2 to bełkot pod publiczkę. Pani rzecznik ma najwyraźniej problem z kojarzeniem faktów. Pomogę pani: poszerzenie Marywilskiej właśnie wynika z tego, że nie ma innego dojazdu do mostu Skłodowskiej, zaś widoków na trasę jak na razie brak. Opinia 4 - facet udaje fachowca i że ma pojęcie o czym mowi, ale jest cienki jak zupa z kostki. Oczywiscie prace koncepcyjne wykona on sam wraz kolegami ekologami za minimum 100 tys? Opinie 3 i 5 bardzo dobre i bardzo trafione. Pozdrawiam. Dobranoc.

 tarantula01

15.09.2015 22:07

Są mapki w necie. http://www.siskom.waw.pl. Trzeba wybrać menu Drogi, miejskie (GP/G). Celowo podaję to tak, aby dodatkowo każdy zobaczył inne podstrony.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
PS. Moja opinia jest taka, że Marywilska na odcinku od Trasy Toruńskiej do Trasy Mostu Północnego powinna mieć przekrój 2x2 z poszerzeniem na skrzyżowaniach i węzłach do 2x3. Po pierwsze natężenie ruchu prognozowane na tej ulicy. Od TMP do Bohaterów przekrój 2x2, ale nie musi być od razu poszerzeń do trzech pasów ruchu na skrzyżowaniach. Dla odcinka: Bohaterów - gr. miasta, natomiast jeśli Marywilska ma być zakończona na Chlubnej, to przekrój 2x1 z poszerzeniem do 2 pasów ruchu na skrzyżowaniach wystarczy, jeśli jednak Marywilska ma być przebita do DW632, to Marywilska powinna być w przekroju 2x2. Jednak nikt z Państwa zapewne nie chciałby, aby Marywilska była w ten sposób przedłużona.

 tarantula01

15.09.2015 22:07

Są mapki w necie. http://www.siskom.waw.pl. Trzeba wybrać menu Drogi, miejskie (GP/G). Celowo podaję to tak, aby dodatkowo każdy zobaczył inne podstrony.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
PS. Moja opinia jest taka, że Marywilska na odcinku od Trasy Toruńskiej do Trasy Mostu Północnego powinna mieć przekrój 2x2 z poszerzeniem na skrzyżowaniach i węzłach do 2x3. Po pierwsze natężenie ruchu prognozowane na tej ulicy. Od TMP do Bohaterów przekrój 2x2, ale nie musi być od razu poszerzeń do trzech pasów ruchu na skrzyżowaniach. Dla odcinka: Bohaterów - gr. miasta, natomiast jeśli Marywilska ma być zakończona na Chlubnej, to przekrój 2x1 z poszerzeniem do 2 pasów ruchu na skrzyżowaniach wystarczy, jeśli jednak Marywilska ma być przebita do DW632, to Marywilska powinna być w przekroju 2x2. Jednak nikt z Państwa zapewne nie chciałby, aby Marywilska była w ten sposób przedłużona.

REKLAMA

 tarantula01

15.09.2015 22:09

Wycięło gdzieś tekst o natężęniu ruchu. Więc natężenie ruchu prognozowane za 20 lat uzasadnia maksymalnie 2x2. Ponadto robiąc odcinek 2x3 między TMP, a TT siłą rzeczy "szkodzimy" ul. Wysockiego o przekroju 2x2, tzn. tworzymy w przyszłości większe korki na tej ulicy i ul. Odrowąża.
Pozdrawiam

 tarantula01

15.09.2015 22:09

Wycięło gdzieś tekst o natężęniu ruchu. Więc natężenie ruchu prognozowane za 20 lat uzasadnia maksymalnie 2x2. Ponadto robiąc odcinek 2x3 między TMP, a TT siłą rzeczy "szkodzimy" ul. Wysockiego o przekroju 2x2, tzn. tworzymy w przyszłości większe korki na tej ulicy i ul. Odrowąża.
Pozdrawiam

# gość

15.09.2015 23:54

tarantula01 napisał(a) 15.09.2015 22:09
Wycięło gdzieś tekst o natężęniu ruchu. Więc natężenie ruchu prognozowane za 20 lat uzasadnia maksymalnie 2x2. Ponadto robiąc odcinek 2x3 między TMP, a TT siłą rzeczy "szkodzimy" ul. Wysockiego o przekroju 2x2, tzn. tworzymy w przyszłości większe korki na tej ulicy i ul. Odrowąża.
Pozdrawiam

Niczego nie tworzycie. Jedynie piszecie o mrzonkach.

REKLAMA

# gość

16.09.2015 08:16

Są też mapki pod TOG - Panie Wojtku czas najwyższy wrócić do tematu Trasy Olszynki Grochowskiej.
tarantula01 napisał(a) 15.09.2015 22:07
Są mapki w necie. http://www.siskom.waw.pl. Trzeba wybrać menu Drogi, miejskie (GP/G). Celowo podaję to tak, aby dodatkowo każdy zobaczył inne podstrony.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# gość

16.09.2015 13:47

Dzisiaj 2x2 pewnie by wystarczyło ale zanim wybuduję 2020 rok okaże się ,że 2x3 jest w sam raz lub za mało.Uważam ,że trasa powinna być budowana do przedłużenia mostu Północnego 2x3 z jednoczesną rozbudową odcinka wydłużającego trasę mostu.Miałoby to sens i super by rozłożyło ruch.

# Gość

16.09.2015 22:00

Autor ostantniej wypowiedzi, to chyba realia Białołęki zna z wypocin Zielonego Mazowsza. Most Północny w porannych godzinach szczytu osiąga już graniczne natężenie ruch dla drogi 2x3.
Marywilska jest jedyną ulicą centralnej Białołęki (pomiędzy kanałem, a torami) prowadzącą na południe - musi obsłużyć ruch z całej tej dzielnicy i okolicznych miejscowości Nieporęt, Pułtusk, część Legionowa. Niezależnie od tego czy powstanie w przekroju 2x2 czy 2x3 - samochodów wjedzie na nią tyle samo (brak trasy alternatywnej). Tylko przy 2x2 tysiące samochodów będą stały godzinami w korkach i smrodziły, a przy 2x3 przejadą szybko do S8.
Natężenie ciężkiego ruchu na Marywilskiej po oddaniu S8 znacznie wzrośnie z uwagi na powstające tam centra logistyczne oraz istniejąca stacje przeładunkową kontenerów z TIRów na tory.
Cała ta dyskusja jest szkodliwa dla dzielnicy - jak jest taka inicjatywa, to trzeba budować od razu 2x3, bo potem na wiele lat utkniemy w smrodzie spalin

REKLAMA

# gość

17.09.2015 08:58

Słusznie!
#Gość napisał(a) 16.09.2015 22:00
Autor ostantniej wypowiedzi, to chyba realia Białołęki zna z wypocin Zielonego Mazowsza. Most Północny w porannych godzinach szczytu osiąga już graniczne natężenie ruch dla drogi 2x3.
Marywilska jest jedyną ulicą centralnej Białołęki (pomiędzy kanałem, a torami) prowadzącą na południe - musi obsłużyć ruch z całej tej dzielnicy i okolicznych miejscowości Nieporęt, Pułtusk, część Legionowa. Niezależnie od tego czy powstanie w przekroju 2x2 czy 2x3 - samochodów wjedzie na nią tyle samo (brak trasy alternatywnej). Tylko przy 2x2 tysiące samochodów będą stały godzinami w korkach i smrodziły, a przy 2x3 przejadą szybko do S8.
Natężenie ciężkiego ruchu na Marywilskiej po oddaniu S8 znacznie wzrośnie z uwagi na powstające tam centra logistyczne oraz istniejąca stacje przeładunkową kontenerów z TIRów na tory.
Cała ta dyskusja jest szkodliwa dla dzielnicy - jak jest taka inicjatywa, to trzeba budować od razu 2x3, bo potem na wiele lat utkniemy w smrodzie spalin

# Budować czy nie budować ?

18.05.2016 20:18

Rozbudowa dróg zawsze kojarzy mi się z czymś pozytywnym. Czy na pewno sześć pasów? Jeśli ma być ruch TIRów z pobliskich magazynów Annopolu to jak najbardziej. Tylko czy wzdłuż torów nie puszczą tej drogi aż do Legionowa, bo to by było tragiczne dla osiedli Choszczówki, Płud i Białołęki Dworskiej.
Nie ma co się burzyć, że za dużo pasów. Za kilka lat okaże się, że 6 pasów to też za mało.

# MARYWILSKA rozbudowa

18.05.2016 20:23

tarantula01 napisał(a) 15.09.2015 22:07
Od TMP do Bohaterów przekrój 2x2, ale nie musi być od razu poszerzeń do trzech pasów ruchu na skrzyżowaniach. Dla odcinka: Bohaterów - gr. miasta, natomiast jeśli Marywilska ma być zakończona na Chlubnej, to przekrój 2x1 z poszerzeniem do 2 pasów ruchu na skrzyżowaniach wystarczy, jeśli jednak Marywilska ma być przebita do DW632, to Marywilska powinna być w przekroju 2x2. Jednak nikt z Państwa zapewne nie chciałby, aby Marywilska była w ten sposób przedłużona.
Zdecydowanie NIE ! Połączenie Marywilskiej z Legionowem to przejęcie większości ruchu z Modlińskiej na Marywilską.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024