REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Za spóźniony most płacimy Marywilską

  25 marca 2011

Władze miasta za wszelką cenę chcą nadgonić półroczne opóźnienie na budowie mostu Północnego. Urzędnicy twierdzą, że aby inwestycja została ukończona zgodnie z deklaracjami w grudniu 2011 roku, potrzeba dodatkowych 100 mln zł. Z planu miejskich inwestycji wypadła właśnie przebudowa Marywilskiej.

REKLAMA

Ekipa prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz obiecała modernizację ulicy i przebudo-wę jej skrzyżowań dwa lata temu, przekonując lokalnych samorządowców, aby przyjęli kupców przenoszonych spod Stadionu Dziesięciolecia. - To nie była obietn-ica, lecz zobowiązanie podjęte przy świadkach - grzmią władze dzielnicy. Burmistrz Jacek Kaznowski osobiście przekonywał protestujących mieszkańców, by przyjęli kupców, bo miasto obiecało w zamian szerszą Marywilską. Niestety, władze miasta wystawiły burmistrza do wiatru. Wcześniej ratusz wycofał się także z przebudowy ul. Płochocińskiej, która też miała być rekompensatą za kupieckie centrum handlo-we.

Władze dzielnicy do ostatniej chwili walczyły o to, by nie odkładać przebudowy. Na nadzwyczajnej sesji rady dzielnicy białołęccy radni jednogłośnie przyjęli apel o nieprzekładanie tej inwestycji na lata kolejne. - Wcześniej wiceburmistrzowie Piotr Smoczyński i Piotr Jaworski przekonywali miejskich radnych podczas komisji infra-struktury, że poszerzenie Marywilskiej jest kluczową inwestycją dla Białołęki - mówi Joanna Pernal z wydziału promocji dzielnicy.

Nie pomogło. Polityczne decyzje zapadły wcześniej.

Brak pieniędzy

Miejscy urzędnicy twierdzą, że wykup gruntów i przebudowa Marywilskiej to koszt około 130 mln zł, a miasto zarezerwowało na ten cel niespełna 50 mln. - Miejski budżet jest bardzo napięty, nie mamy skąd wziąć pieniędzy na tę inwestycję. Dla-tego musimy ją przełożyć na lata 2015-17 - informuje Marcin Ochmański z biura prasowego ratusza. Urzędnicy liczą na to, że uda się zdobyć dofinansowanie z przyszłego budżetu Unii Europejskiej, bo obecny jest już wyczerpany. Marne to jednak pocieszenie dla mieszkańców Białołęki.

Kup bilet

Władze Warszawy: cieszcie się z mostu!

W zeszłym roku budowa mostu opóźniła się przez powódź. Wówczas drogowcy obiecywali, że oba brzegi rzeki uda się połączyć jeszcze przed końcem 2010 r. Obecnie - z powodu kry na Wiśle - przęsło, które powinno być w Warszawie we wrześniu 2010 r., utknęło w porcie w Gdyni. Do dziś czeka na transport na barce. Mimo kilkumiesięcznego poślizgu, odpowiedzialny za inwestycję Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wciąż twierdzi, że są szanse na oddanie mostu w terminie. Do połączenia obu brzegów brakuje 80 metrów.

Opóźnienia podwyższyły koszty budowy. - Aby oddać do użytku most pod ko-niec tego roku, musimy dołożyć 95 mln zł. To pozwoli nadgonić opóźnienia, które spowodowała zeszłoroczna powódź - mówi Marcin Ochmański, rzecznik stołecznego ratusza. Jednocześnie zaprzecza pogłoskom dotyczącym odebrania unijnych do-tacji. - Centrum Unijnych Projektów Transportowych przedstawiło proceduralne za-strzeżenia do przetargu na wyłonienie wykonawcy mostu. Wątpliwości te zostały jednak rozwiane przez Urząd Zamówień Publicznych, instytucję kontrolującą spo-sób przeprowadzenia przetargu. Możemy więc być pewni, że nie grozi nam utrata nawet części przyznanych pieniędzy - zapewnia rzecznik.

REKLAMA

Korki przeniosą się na Bielany

Przeprawa, która połączy Białołękę i Bielany, w dużym stopniu odkorkuje Modlińską i Tarchomin - niestety w korkach staniemy po drugiej stronie Wisły. Aby temu za-pobiec, trasa mostu Północnego powinna jak najszybciej zostać włączona w lokalną strukturę komunikacyjną. Kłopot w tym, że bielańskim drogom brakuje przepusto-wości. Zjazdy z mostu będą prowadziły albo jednopasmową Kasprowicza albo stale zakorkowaną Wólczyńską. A pieniędzy na ich przebudowę miasto nie ma.

REKLAMA

Kasprowicza dwujezdniowa?

Szansą na udrożnienie układu drogowego w rejonie mostu jest likwidacja wąskiego gardła przy stacji metro Wawrzyszew w ramach budowy drugiej nitki ul. Kaspro-wicza. Miasto ma dać Bielanom 27 mln zł na tę inwestycję, jednak dopiero w... 2012 roku. - Nie zdążymy udrożnić ulicy przed otwarciem mostu Północnego. Cie-szmy się jednak, że zostanie ona w ogóle wykonana. Lepiej za rok niż wcale - twierdzi Grzegorz Pietruczuk, wiceburmistrz Bielan.

Na pociechę, w ramach przygotowań do otwarcia mostu Północnego, jeszcze w tym roku Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi frezowanie Marymonckiej, Pułkowej i Wólczyńskiej. Będzie się przyjemniej stało w korkach.

Anna Przerwa, matt

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy