REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Za spóźniony most płacimy Marywilską

  25 marca 2011

Władze miasta za wszelką cenę chcą nadgonić półroczne opóźnienie na budowie mostu Północnego. Urzędnicy twierdzą, że aby inwestycja została ukończona zgodnie z deklaracjami w grudniu 2011 roku, potrzeba dodatkowych 100 mln zł. Z planu miejskich inwestycji wypadła właśnie przebudowa Marywilskiej.

REKLAMA

Ekipa prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz obiecała modernizację ulicy i przebudo-wę jej skrzyżowań dwa lata temu, przekonując lokalnych samorządowców, aby przyjęli kupców przenoszonych spod Stadionu Dziesięciolecia. - To nie była obietn-ica, lecz zobowiązanie podjęte przy świadkach - grzmią władze dzielnicy. Burmistrz Jacek Kaznowski osobiście przekonywał protestujących mieszkańców, by przyjęli kupców, bo miasto obiecało w zamian szerszą Marywilską. Niestety, władze miasta wystawiły burmistrza do wiatru. Wcześniej ratusz wycofał się także z przebudowy ul. Płochocińskiej, która też miała być rekompensatą za kupieckie centrum handlo-we.

Władze dzielnicy do ostatniej chwili walczyły o to, by nie odkładać przebudowy. Na nadzwyczajnej sesji rady dzielnicy białołęccy radni jednogłośnie przyjęli apel o nieprzekładanie tej inwestycji na lata kolejne. - Wcześniej wiceburmistrzowie Piotr Smoczyński i Piotr Jaworski przekonywali miejskich radnych podczas komisji infra-struktury, że poszerzenie Marywilskiej jest kluczową inwestycją dla Białołęki - mówi Joanna Pernal z wydziału promocji dzielnicy.

Nie pomogło. Polityczne decyzje zapadły wcześniej.

Brak pieniędzy

Miejscy urzędnicy twierdzą, że wykup gruntów i przebudowa Marywilskiej to koszt około 130 mln zł, a miasto zarezerwowało na ten cel niespełna 50 mln. - Miejski budżet jest bardzo napięty, nie mamy skąd wziąć pieniędzy na tę inwestycję. Dla-tego musimy ją przełożyć na lata 2015-17 - informuje Marcin Ochmański z biura prasowego ratusza. Urzędnicy liczą na to, że uda się zdobyć dofinansowanie z przyszłego budżetu Unii Europejskiej, bo obecny jest już wyczerpany. Marne to jednak pocieszenie dla mieszkańców Białołęki.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Władze Warszawy: cieszcie się z mostu!

W zeszłym roku budowa mostu opóźniła się przez powódź. Wówczas drogowcy obiecywali, że oba brzegi rzeki uda się połączyć jeszcze przed końcem 2010 r. Obecnie - z powodu kry na Wiśle - przęsło, które powinno być w Warszawie we wrześniu 2010 r., utknęło w porcie w Gdyni. Do dziś czeka na transport na barce. Mimo kilkumiesięcznego poślizgu, odpowiedzialny za inwestycję Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wciąż twierdzi, że są szanse na oddanie mostu w terminie. Do połączenia obu brzegów brakuje 80 metrów.

Opóźnienia podwyższyły koszty budowy. - Aby oddać do użytku most pod ko-niec tego roku, musimy dołożyć 95 mln zł. To pozwoli nadgonić opóźnienia, które spowodowała zeszłoroczna powódź - mówi Marcin Ochmański, rzecznik stołecznego ratusza. Jednocześnie zaprzecza pogłoskom dotyczącym odebrania unijnych do-tacji. - Centrum Unijnych Projektów Transportowych przedstawiło proceduralne za-strzeżenia do przetargu na wyłonienie wykonawcy mostu. Wątpliwości te zostały jednak rozwiane przez Urząd Zamówień Publicznych, instytucję kontrolującą spo-sób przeprowadzenia przetargu. Możemy więc być pewni, że nie grozi nam utrata nawet części przyznanych pieniędzy - zapewnia rzecznik.

REKLAMA

Korki przeniosą się na Bielany

Przeprawa, która połączy Białołękę i Bielany, w dużym stopniu odkorkuje Modlińską i Tarchomin - niestety w korkach staniemy po drugiej stronie Wisły. Aby temu za-pobiec, trasa mostu Północnego powinna jak najszybciej zostać włączona w lokalną strukturę komunikacyjną. Kłopot w tym, że bielańskim drogom brakuje przepusto-wości. Zjazdy z mostu będą prowadziły albo jednopasmową Kasprowicza albo stale zakorkowaną Wólczyńską. A pieniędzy na ich przebudowę miasto nie ma.

REKLAMA

Kasprowicza dwujezdniowa?

Szansą na udrożnienie układu drogowego w rejonie mostu jest likwidacja wąskiego gardła przy stacji metro Wawrzyszew w ramach budowy drugiej nitki ul. Kaspro-wicza. Miasto ma dać Bielanom 27 mln zł na tę inwestycję, jednak dopiero w... 2012 roku. - Nie zdążymy udrożnić ulicy przed otwarciem mostu Północnego. Cie-szmy się jednak, że zostanie ona w ogóle wykonana. Lepiej za rok niż wcale - twierdzi Grzegorz Pietruczuk, wiceburmistrz Bielan.

Na pociechę, w ramach przygotowań do otwarcia mostu Północnego, jeszcze w tym roku Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi frezowanie Marymonckiej, Pułkowej i Wólczyńskiej. Będzie się przyjemniej stało w korkach.

Anna Przerwa, matt

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break