REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Kłopotliwe buspasy na Modlińskiej. Zlikwidujemy je!

  12 czerwca 2013

alt='Kłopotliwe buspasy na Modlińskiej. Zlikwidujemy je!'

Buspasy to rozwiązanie przez jednych wychwalane pod niebiosa, przez innych zaś znienawidzone i wywołujące jedynie agresję. Pół biedy, gdy buspas został zaplanowany "z głową" i uzupełnia się z pozostałymi pasami ruchu. Na złą sławę buspasów pracują szczególnie te, które ktoś zaplanował w oderwaniu od rzeczywistości i które wprowadzają więcej zamieszania niż ułatwień - jak dwa ich odcinki na Modlińskiej.

REKLAMA

Pierwszy pomiędzy Światowida a zjazdem na most Północny, drugi od ul. Kowalczyka do Kanału Żerańskiego. Radny dzielnicy Wojciech Tumasz już od jakiegoś czasu stara się o likwidację tych buspasów, bo zamiast upłynniać ruch, powodują jeszcze większe problemy. Szczególnie fragment przed zjazdem na most został wyznaczony całkowicie bezmyślnie.

- Wniosek do pani prezydent został złożony dlatego, żeby na tym odcinku uniknąć zamieszania w ruchu drogowym - wyjaśnia swoją decyzję radny, który jest również ekspertem Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). - Kierowcy, którzy jadą Modlińską od północy, przed ul. Światowida mają trzy pasy ruchu do jazdy prosto. Tuż za stacją BP zaczyna się buspas, który kończy się... niecałe 200 metrów dalej. Kierowcy muszą wciskać się na pas środkowy, by po dwustu metrach - jeśli jadą na most - wrócić z powrotem na prawy pas. Jednocześnie autobusy ruszające z przystanku przy białołęckim ratuszu, jadące prosto w stronę centrum (wszystkie linie przyspieszone) kierują się na estakadę. W związku z tym muszą zjechać z prawego pasa na środkowy - mówi Wojciech Tumasz.

Gdyby buspasa nie było...

Codziennie rano dochodzi do ogromnego zamieszania, wymuszania pierwszeństwa i przepychanek na zasadzie kto kogo przepuści. Gdyby buspasa w tym miejscu nie było, kierowcy zmierzający na most mogliby pozostać na prawym pasie, zaś pas środkowy byłby luźniejszy, a tym samym autobusy łatwiej mogłyby włączyć się do ruchu ruszając z przystanku i z większą swobodą skierować się na estakadę.

- Kiedyś byłem wielkim orędownikiem buspasa na Modlińskiej i to na całym odcinku od Światowida do Elektrociepłowni Żerań - mówi radny Tumasz. Kiedyś byłem wielkim orędownikiem buspasa i to na całym odcinku od Światowida do elektrociepłowni Żerań. Ale miał on racje bytu, gdy nie było mostu Północnego - mówi Tumasz. - Ale wówczas spełniał on swoje zadanie. Gdy zbudowano nowy most i poszerzono Modlińską od Kanału Żerańskiego do Elektrociepłowni, to powstały dwa odcinki tego buspasa, które wprowadzają największe zamieszanie na całej Modlińskiej.

Wstąp do księgarni

Na Kowalczyka też bez sensu

Drugim kłopotliwym buspasem jest odcinek od ul. Kowalczyka do Kanału Żerańskiego, gdzie Modlińska ma trzy pasy ruchu. Od Kanału pojawia się czwarty pas. Kierowcy osobówek szybciej "uciekliby" autobusom po obecnym buspasie na szerszy fragment arterii, niż obecnie wciskają się na pas środkowy, jednocześnie blokując autobusy wyjeżdżające z przystanku. Niestety, jak dotychczas ta argumentacja zupełnie nie trafia do urzędników odpowiedzialnych za organizację ruchu ulicznego w Warszawie.

Na razie prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz do propozycji radnego odniosła się za pośrednictwem Zarządu Transportu Miejskiego, który w swym oficjalnym piśmie informuje, że buspas jest bardzo potrzebny, a jego likwidacja na wskazanych fragmentach spowoduje znaczne pogorszenie warunków dla ruchu autobusów. Należy zatem rozumieć, że teraz są one dobre?

- Obserwowałem ten buspas o różnych godzinach oraz w różnych porach roku i w zasadzie problemy występują tylko od 6.00 do 10.00, czyli wtedy, gdy on obowiązuje. Po godz. 10.00 problemy znikają, a kierowcy sami doskonale sobie radzą. Ja najchętniej zlikwidowałbym więc buspasy w obu tych miejscach. Wiele osób myśli podobnie, ale wiem też, że sporo pasażerów autobusów chce ich pozostawienia. Sprawa nie jest więc prosta - podsumowuje Wojciech Tumasz.

REKLAMA

Buspas potrzebny od Klasyków

Radny zwraca jednocześnie uwagę, że po oddaniu do użytku mostu Północnego, najczęściej korkującym się fragmentem Modlińskiej jest odcinek od Klasyków do ratusza i proponuje utworzenie pasa autobusowego właśnie tu.

Sławomir Bączyński

A co Państwo sądzą na ten temat? Zachęcamy do podzielenia się z nami swymi opiniami - tel. 22 614-58-28, redakcja@gazetaecho.pl
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (18)

# qwerty

12.06.2013 09:04

Jasno i krótko - buspasy muszą zostać i się powiększać choćby o ten odcinek od klasyków. miasto musi stawiać przede wszystkim na komunikację miejską bo nas zaleją tabuny aut z podwarszawskich miejscowości w których przemieszcza się w 80% jedna osoba.Reasumując S T O P LIKWIDACJI buspasów a tarantula niech nie miesza.

# wyborca

12.06.2013 10:32

Te dwa fragmenty buspasa rzeczywiście są zbędne. Od ich likwidacji nie powstaną korki! Jako pasażer autobusu wręcz zyskam, bo kierowca szybciej będzie mógł ruszyć z przystanku i zmienić pas na właściwy. Oby się udało.

# Zapomniana Strumykowa

13.06.2013 09:08

Jestem za buspasami, ale w miejscach, gdzie ich obecność pomaga, a nie przeszkadza. Rozsądek musi być zachowany wszędzie a nie ślepo wprowadzać rozwiązania według tych samych kryteriów. Tam gdzie coś może się sprawdzać w innym miejscu może być totalną klapą. Najlepiej popatrzeć na węzeł przy moście pólnocnym jak i przy Kowalczyka z góry, widać wtedy, jak samochody się "tasują" pomiedzy pasami. Buspas wcale nie pomaga, a wręcz przeciwnie. 200 metrów pasa nic tu nie pomoże !!!
Nie róbcie Panu Tumaszowi na złość, bo akurat tutaj ma rację(!!), a osoby z zarządu dróg podważając jego analizę wykazują się jedynie brakiem kompetencji i nieznajomością tematu. Jestem przekonany, że osoba wystawiająca odpowiedź nawet nie zadała sobie trudu i nie odwiedziła tych miejsc, tylko spojrzała na mapę albo nawet i tego nie zrobiła...
Wstyd Panowie/Panie Urzędnicy

REKLAMA

# z Dąbrówki

13.06.2013 12:53

Tarantula nie miesza internauto qwerty. Widzi problemy, gdzie inni nie chcą ich zauważyć. Jak HGW nie podejmie decyzji o likwidacji tych ogryzków buspasa, to zagłosuję za jej odwołaniem.

# zeus

13.06.2013 23:01

za odwołaniem HGW i tak trzeba głosować...
Buspas od klasyków do u.dz. jest bez sensu. Jest tam szeroki pas techniczny.
Propzycja radnego nieprzemyslana...

# Sly

14.06.2013 09:55

Korki pomiędzy Klasyków a ratuszem tworzą się przez DEBILNIE ustawioną sygnalizację przy ratuszu oraz poprzedzającą ją. Jakby nie można było ustawić jej aby rano priorytet miał pas do jazdy do miasta a po południu - z miasta.
Jeżeli chodzi o, jak to pisze qwerty, o "stawianie na komunikację miejską", to najpierw niech jeden z drugim przygłup z UM pomyśli o tym aby stworzyć parkingi buforowe na granicach miasta, to wtedy ludzie z podwarszawskich miejscowości, który płacą i tak za bilety komunikacji miejskiej bo dojeżdżają na P+R Młociny aby stamtąd metrem dalej jechać, będą mogli zostawić na nich auta i dojechać np do metra autobusem/tramwajem, a Modlińska sama się odblokuje dla autobusów. No ale do tego potrzeba kogoś myślącego w UM...

REKLAMA

# Tomek

14.06.2013 10:22

Zamienić całą Modlińską na buspas! Tylko tak rozładujemy korki!

 antyurzędnik

14.06.2013 15:55

Wg HGW ruch w Warszawie czy z buspasami, czy bez nich odbywa się ....płynnie

 tarantula01

15.06.2013 21:52

Taki był http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130524swiat-tmp-klas.pdf. Pozostałe korespondencja, jest http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod (pisma: zdm-mod_buspas). Jeśli z analizy ruchu na ul. Modlińskiej (odc. Klasyków - Światowida faktycznie wyniknie potrzeba wprowadzenia pasa autobusowego, to wtedy będą podjęte dalsze kroki. Poczekajmy na taką analizę. Co do świateł Modlińska /Światowida, to są one sterowane przy pomocy pętli indukcyjnych i dostosowują się do natężenia ruchu. Chyba, że nastąpiła ostatnio jakaś awaria.
Pozdrawiam

REKLAMA

 tarantula01

15.06.2013 21:52

Taki był http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130524swiat-tmp-klas.pdf. Pozostałe korespondencja, jest http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod (pisma: zdm-mod_buspas). Jeśli z analizy ruchu na ul. Modlińskiej (odc. Klasyków - Światowida faktycznie wyniknie potrzeba wprowadzenia pasa autobusowego, to wtedy będą podjęte dalsze kroki. Poczekajmy na taką analizę. Co do świateł Modlińska /Światowida, to są one sterowane przy pomocy pętli indukcyjnych i dostosowują się do natężenia ruchu. Chyba, że nastąpiła ostatnio jakaś awaria.
Pozdrawiam

 tarantula01

04.07.2013 21:18

Pas autobusowy między Światowida, a TMP może być wkrótce http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130627swiat-tmp-klas_bdik.jpg. Pasa autobusowego na odc. Klasyków - Światowida póki co nie będzie.
A pas autobusowy od Kowalczyka do kanału żerańskiego http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130626kow-kanal_bdik.jpg.

 tarantula01

04.07.2013 21:18

Pas autobusowy między Światowida, a TMP może być wkrótce http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130627swiat-tmp-klas_bdik.jpg. Pasa autobusowego na odc. Klasyków - Światowida póki co nie będzie.
A pas autobusowy od Kowalczyka do kanału żerańskiego http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130626kow-kanal_bdik.jpg.

REKLAMA

 tarantula01

02.08.2013 16:10, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 02.08.2013 16:11

Cd. sprawy:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130720kow-kanal.pdf
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130802kow-kanal_ztm.pdf
Jeśli obecnie 40-50% pojazdów skręca z Modlińskiej na most Grota, to po zamknięciu wjazdu z Modlińskiej na most jak pojadą te skręcające pojazdy? Wszystkie pojadą Modlińską - Jagiellońską dalej? Nie. Z pewnością przynajmniej połowa z tych 40-50% wybierze most Północny = na Modlińskiej ubędzie przynajmniej 20-25% obecnie jeżdżących nią pojazdów. Będzie luźniej, czyli nie będzie się korkować, ale pas musi być!
Trudno.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

02.08.2013 16:10, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 02.08.2013 16:11

Cd. sprawy:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130720kow-kanal.pdf
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2zdm-mod/zdm-mod_buspas130802kow-kanal_ztm.pdf
Jeśli obecnie 40-50% pojazdów skręca z Modlińskiej na most Grota, to po zamknięciu wjazdu z Modlińskiej na most jak pojadą te skręcające pojazdy? Wszystkie pojadą Modlińską - Jagiellońską dalej? Nie. Z pewnością przynajmniej połowa z tych 40-50% wybierze most Północny = na Modlińskiej ubędzie przynajmniej 20-25% obecnie jeżdżących nią pojazdów. Będzie luźniej, czyli nie będzie się korkować, ale pas musi być!
Trudno.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 Matka_Sławka_z_Gdańska

08.08.2013 20:48, wpis modyfikowany 4 razy,ostatnio 08.08.2013 20:54

Pan pozwoli, że zacytują Matka Pana słowa:
"Z pewnością przynajmniej połowa z tych 40-50% wybierze most Północny = na Modlińskiej ubędzie przynajmniej 20-25% obecnie jeżdżących nią pojazdów. Będzie luźniej, czyli nie będzie się korkować, ale pas musi być!"
i przytoczą dzisiejszy tytuł z portalu stacji telewizyjnej TVN Warszawa :
"Kruszy się asfalt na trasie nowego mostu. Odchodzi dużymi płatami"
Co Pan na to? Będzie z czego wybierać? Czy lepiej od razu, niczym Wizzar, "zdecydować się na Okęcie"...

REKLAMA

 tarantula01

09.08.2013 07:39

Podczas remontu Grota przez kilka miesięcy nie będzie wjazdu na most z ul. Modlińskiej, więc mimo wszystko wszyscy kierowcy, którzy jadą:
a) Modlińska - most Grota - Wisłostrada
b) Modlińska - most Grota - Trasa AK
pojadą mostem Północnym:
a) Modlińska - most Północny - Wisłostrada
b) Modlińska - most Północny - Wisłostrada - Trasa AK
zamiast pchać się w kierunku Gdańskiego i potem do Wisłostrady.

 tarantula01

09.08.2013 07:39

Podczas remontu Grota przez kilka miesięcy nie będzie wjazdu na most z ul. Modlińskiej, więc mimo wszystko wszyscy kierowcy, którzy jadą:
a) Modlińska - most Grota - Wisłostrada
b) Modlińska - most Grota - Trasa AK
pojadą mostem Północnym:
a) Modlińska - most Północny - Wisłostrada
b) Modlińska - most Północny - Wisłostrada - Trasa AK
zamiast pchać się w kierunku Gdańskiego i potem do Wisłostrady.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

09.08.2013 08:43

Zgoda. Tylko, czy widzi Pan, co się na tym moście "północnym" dzieje? Link poniżej:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,most-polnocny-nie-wytrzymal-upalu-asfalt-odchodzi-platami,95099.html
Wydaje się, że on (ten most) również wymaga remontu.

REKLAMA

 tarantula01

09.08.2013 20:22

Ale to się nie dzieje na moście, tylko na wiadukcie nad przyszłą linią tramwajową (między Modlińską, a Myśliborską). Oczywiście nie można wykluczyć, że za tydzień wyjdzie coś na innym pasie 50 m dalej/bliżej. Ale to i tak nie będzie powód do zamknięcia mostu.

 tarantula01

09.08.2013 20:22

Ale to się nie dzieje na moście, tylko na wiadukcie nad przyszłą linią tramwajową (między Modlińską, a Myśliborską). Oczywiście nie można wykluczyć, że za tydzień wyjdzie coś na innym pasie 50 m dalej/bliżej. Ale to i tak nie będzie powód do zamknięcia mostu.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA