REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Czy będą nowe stacje Veturilo na Białołęce?

  8 lipca 2013

alt='Czy będą nowe stacje Veturilo na Białołęce?'
źródło: veturilo.waw.pl

Codziennie rower miejski jest wypożyczany średnio ok. 11 tys. razy przez ponad 100 tys. użytkowników zarejestrowanych w systemie Veturilo. Dzięki tak dużej liczbie wypożyczeń od początku funkcjonowania systemu rowerzyści przejechali blisko 1,4 mln km.

REKLAMA

w pejzaż warszawski i wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić funkcjonowania w stolicy bez niego. Im więcej słońca i ciekawych wydarzeń miejskich, tym poziom wypożyczeń regularnie wzrasta. W weekend z Nocą Muzeów Veturilo był wypożyczany 13,8 tys. razy. Jednak rekordowa liczba wypożyczeń w ciągu jednego z majowych dni wyniosła ponad 14,4 tys. razy. Największą popularnością cieszą się stacje przy Rotundzie w Al. Jerozolimskich, przy metrze Imielin oraz na skrzyżowaniu Jana Pawła II z ul. Stawki, gdzie odnotowuje się średnio ponad 6 tys. wypożyczeń miesięcznie. Obecnie w Warszawie jest 148 stacji i 2,5 tys. jednośladów.

Białołęka dołączyła do Veturilo

Przy tej statystyce wynik Białołęki jest nader skromny. Pod koniec maja powstały w naszej dzielnicy cztery stacje z 60 rowerami. W ciągu trzech tygodni funkcjonowania wygenerowały one następującą liczbę wypożyczeń:

  • Hanki Ordonówny: 1391
  • Skarbka z Gór: 844
  • Myśliborska przy komisariacie policji: 737
  • Modlińska przy ratuszu: 564.

    Można dyskutować czy to dużo, czy mało. Jedno jest pewne - widać wielki potencjał tych stacji i zapotrzebowanie na kolejne. Czy jest na to szansa? - Lokalizacje stacji roweru miejskiego w Warszawie zostały starannie opracowane przez Zarząd Transportu Miejskiego, na podstawie analiz, badania intensywności ruchu itp. - mówi Małgorzata Udała, rzeczniczka Nextbike Polska, operatora systemu. - Zgodnie z projektem rozwoju Veturilo i podpisaną umową, ZTM przewidział na Białołęce tylko cztery stacje.

    Przedstawiciel Zarządu Transportu Miejskiego podkreśla, że ta kwestia ostatecznie nie jest zamknięta.

    - Szanse na utworzenie kolejnych stacji oczywiście są - mówi rzecznik prasowy ZTM Igor Krajnow. - Wszystko jednak zależeć będzie od władz dzielnicy, które muszą zapłacić za ich ustawienie. Te stacje, które działają, zostały również sfinansowane z budżetu dzielnicy.

    - Wnioski obywatelskie o zwiększenie liczby stacji z pewnością zwrócą uwagę magistratu, ale trudno gwarantować jakąkolwiek ich skuteczność - stwierdza Małgorzata Udała. - Wydaje się, że bardziej prawdopodobne jest postawienie stacji sponsorskich, jeśli znajdzie się firma, która w ten sposób chce realizować społeczną odpowiedzialność biznesu.

    Wiceburmistrz Piotr Smoczyński podkreśla, że Białołęka przy budowie stacji otrzymała bardzo atrakcyjną ofertę. - Każda stacja Veturilo, to koszt ok. 50-60 tys. złotych. My zapłaciliśmy za trzy stacje, a czwartą otrzymaliśmy gratis. Na kolejne stacje musimy jednak poczekać, bo są one budowane ze środków, z których są finansowane również wydatki na oświatę, a na to, jak wiadomo, zawsze brakuje pieniędzy - mówi burmistrz Smoczyński.

    Dopiero we wrześniu będzie wiadomo jaką kwotą dysponuje dzielnica, gdy okaże się, ile dzieci poszło do szkoły - wielu rodziców niezameldowanych w dzielnicy "budzi się" i zapisuje dzieci do szkół dopiero w sierpniu. - Jeśli zostaną nam jakieś pieniądze, to możemy na jesieni pomyśleć o nowych stacjach - podsumowuje wiceburmistrz Smoczyński.

    Sławomir Bączyński

  •  

    REKLAMA

    Czytaj na ten temat

    Komentarze (8)

     antyurzędnik

    08.07.2013 20:13

    Najlepiej niech stacje będą w pobliżu patroli. Może jeszcze kilku urzędników straci stołki.

    # pol

    08.07.2013 20:22

    Po piwku napoleona małego bym chciał zobaczyć jak kręci veturilo

    # drugastrona

    09.07.2013 08:23

    Przydałaby się stacja na rogu Światowida/Ćmielowska. Dziwne, że trzy stacje powstały na skraju osiedla, a brakuje choćby jednej stacji w głębi Tarchomina.

    REKLAMA

    # wsccc

    09.07.2013 10:57

    nie będzie. na pewno nie na wschodniej Białołęce, gdzie jest 1 (słownie: JEDNA) stacja na 20.000 ludzi.

    # z Dąbrówki

    09.07.2013 11:10

    Wykorzystanie tej stacji u Was (ok. 850 wypożyczeń) nie powala, jeśli ma to uzasadniać te rzekome duże zapotrzebowanie. U nas w Nowodworach podobna liczba ludzi wypożyczyła rowery prawie 1400 razy.

    # wsccc

    09.07.2013 12:42

    Skoro jest jedna stacja, położona w dość głupim miejscu, to niedziwne, że nie ma wielkiego zainteresowania. Pierwsza stacja powinna być na rogu Głębockiej i Magicznej, a nie w głębi osiedla, (żeby można było dojść do pobliskich osiedli lub przesiąść się do autobusu), druga powinna być na rogu Berensona i Skarbka z Gór. W dalszej kolejności na rogu Głębockiej i Lewandów oraz na Kobiałce (wyp. turystyczno-krajoznawcze).
    Jedna stacja to jest pryszcz. Zobacz, jakie jest zagęszczenie w śródmieściu. co 200 metrów.

    REKLAMA

    # wsccc

    09.07.2013 15:14

    no i druga sprawa, Skarbka z Gór ma 2 wynik w dzielnicy, lepszy niż Tarchomin, na którym jest więcej mieszkańców, więc chyba nie jest tak źle?

    # drugastrona

    13.07.2013 15:02

    Przede wszystkim stacji jest u nas w dzielnicy za mało. Jedna na wschodniej Białołęce to śmiech na sali. Już w tej chwili powinny być ze trzy, a na Tarchodworach pięć (bo póki co więcej ludzi tu mieszka). Kiedy do najbliższej stacji trzeba drałować 15 minut, to mnóstwo ludzi po prostu nie skorzysta. Pięć minut to powinno być maksimum.
    więcej na forum

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuBiałołęka

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Najchętniej czytane na TuBiałołęka

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy

    REKLAMA

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe